အနက္
ဓေမၼာ - မဂ္ ဖုိလ္ နိဗၺာန္ ကိုးတန္ေသာ တရားေတာ္ျမတ္သည္။ ဧဟိပႆိေကာ - ေ၀ဟာတက္ထြန္း ယုဂန္စြန္း၌ လ၀န္းအလား ပတၱျမားသဖြယ္ စင္ၾကယ္ထင္ရွား ရွိသည္မ်ားေၾကာင့္ အားရရႊင္လန္း လုိက္ခဲ့စမ္းပါ ရူစမ္းပါဟု သံသာခ်ိဳျမ ဖိတ္ေခၚျပဖို႔ မုခ်ဧကန္ အမွန္သင့္ေလ်ာ္ ထုိက္တန္ေတာ္မူပါေပ၏။
ဧဟိ ပႆိေကာ - လာ ရူစမ္းပါ၊ က်င့္စမ္းပါဟု ေသခ်ာျပထုိက္ဖိတ္ေခၚ တုိက္တြန္းထိုက္ေသာ။ ဓေမၼာ - တရားေတာ္ပါေပတည္း။
အဓိပၸာယ္
ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္သည္ အမွန္တကယ္ ထင္ရွားရွိေသာ တရား၊ အလြန္သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္၍ အျပစ္ကင္းစင္ေသာတရား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လာခဲ့စမ္းပါ၊ က်င့္ၾကည့္လွည့္စမ္းပါ၊ ျမည္းစမ္းၾကည့္စမ္းပါ ဟု ရဲတင္းစြာ အာမခံ၍ ဖိတ္ေခၚျပထုိက္ေသာ တရား ဖိတ္ေခၚတုိက္တြန္းရဲေသာ တရားျဖစ္၏။
ဤ “ဧဟိပႆိက” - ဂုဏ္ေတာ္ျဖင့္ အျခားအယူ၀ါဒမ်ားကဲ့သို႔ မ်က္စိမွိတ္ျပီး ဇြတ္အယံုမခုိင္း၊ လက္ေတြ႕ စမ္းသပ္ျဖစ္ေအာင္ စမ္းသပ္ ၾကည့္ဖို႔သာ ဖိတ္ေခၚတုိက္တြန္း၏။
လူေလာက၌ အထူးအဆန္းကို ျမင္ေတြ႕ရပါက မိမိၾကည့္ရူရုံတြင္ အားမရ၊ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးသည့္ သူမ်ားအားလည္း ျပသလုိသည္မွ ဓမၼတာပင္ ျဖစ္၏။ ထို႔အတူ အျခားအျခားေသာ ကုသုိလ္တရားမ်ားမွာ ဘ၀ထိုထိုက ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ လူတုိင္း ရခဲ့ဖူးျပီးျဖစ္ရာ ထူးဆန္းသည္ဟု မဆုိသာ။ ထူးျခားျမင့္ျမတ္ေသာ ၀ိပႆနာတရား၊ အထူးသျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္ တရားမ်ား မျဖစ္စဖူး ျဖစ္ေပၚလာသည့္အခါ မၾကံဳစဖူး အထူးအံ့ၾသမူ ႏွစ္သက္မူ ၀မ္းေျမာက္မူမ်ား ခံစားရ၏။ ထုိအခါ မိမိ၏ အရင္းႏွီးဆံုး ျဖစ္သူမ်ားအား ရေစလုိ၏။ ေျပာၾကားတုိက္တြန္းလုိသည့္ စိတ္ဆႏၵမ်ား တဖြားဖြား ေပၚေပါက္တတ္သည္။ ေျပာဆုိ တုိက္တြန္းသည့္အတုိင္းလည္း မလြဲမေသြ ရရွိခံစားရမည္ျဖစ္၍ အာမ၀ႏၱံ ခံရဲ၏။
“လာလွည့္၊ က်င့္ၾကံလွည့္” ဟုေသာ သေဘာျဖင့္ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားလည္း အမ်ားအျပားရွိ၏။ ဥပမာ - ခုႏွစ္ရက္၊ ခုႏွစ္လ အလြန္ဆံုး ခုနစ္ႏွစ္အားထုတ္လွ်င္ အနာဂါမ္ ရဟႏၱာ ျဖစ္ႏုိင္သည္ ဟု လည္းေကာင္း၁၊ (ရင့္က်က္သူမ်ား ျဖစ္လွ်င္) ညေနတရားအားထုတ္၊ နံနက္တရားထူး ရႏုိင္သည္။ နံနက္အားထုတ္ ၊ ညေနတရားထူး ရနုိင္သည္ဟု လည္းေကာင္း ၂ ၊ ျဗဟၼာ၀ိဟာရတရား က်င့္စဥ္သည္ သာသနာျပင္ပ အယူ၀ါဒတုိ႔၌ မရွိ၊ ဤသာသနာေတာ္၌သာ ရွိသည္ ဟု လည္းေကာင္း ၃၊ ကိေလသာျငိမ္းသူ (သမဏ)၊ လြတ္ေျမာက္သူသည္ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္ (မဂၢင္ရွစ္ပါး) ရွိရာ ဤသာသနာေတာ္၌သာရွိ၍ သာသနာျပင္ပအယူ၀ါဒတုိ႔၌ ကိေလသာျငိမ္းသူ လြတ္ေျမာက္သူလည္း မရွိ၊ ကိေလသာျငိမ္းေၾကာင္း က်င့္စဥ္လည္း တစိတ္တေဒသမွ်ပင္ မရွိ ဟု လည္းေကာင္း ၄၊ အတိအလင္းေဟာၾကားထားေသာ တရားေဒသနာေတာ္မ်ားသည္လည္း တနည္းတဖံုအားျဖင့္ တရားေတာ္၏ ဧဟိပႆိက စေသာဂုဏ္ကို ေဖာ္ျပေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment