ဆုိင္ရာ ဆုိင္ရာ ကိေလသာ အားလံုးတို႔ကို ၀ါသနာႏွင့္တကြ အၾကြင္းမရွိ အဆင့္ဆင့္ ပယ္သတ္တတ္ေသာဉာဏ္ေတာ္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ - ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႕ မုိးေသာက္ယံအခ်ိန္၌ အလြန္ထက္ျမက္လွသည့္ ဓားအသြားႏွင့္ တူျပီး ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာ ဉာဏ္ပညာျဖင့္ ရူပြားဆင္ျခင္ျခင္းဟု ဆုိအပ္သည့္ မဟာ၀ဇိရ၀ိပႆနာတရား ပြားမ်ား အားထုတ္ေတာ္မူေသာအခါ မဟာ၀ဇိရ ၀ိပႆနာသမၼသနဉာဏ္ေတာ္ ကုေဋ သံုးသန္း ေျခာက္သိန္း ျဖစ္ပြားလာသည္။
ဤေလာက၌ အာဏာေခတ္ဟုေခၚေသာ စၾက၀ဠာတုိက္ေပါင္း ကုေဋတစ္သိန္းတုိ႔ရွိၾကရာ စၾက၀ဠာတုိက္အားလံုးအတြင္း၌ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါမ်ား အသေခၤ်အနႏၱ မည္မွ်ပင္ မ်ားျပားေစကာမူ ၎ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါအားလံုးတို႔၏ သႏၱာန္၌ ပရမတၳသဘာ၀အားျဖင့္ အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ၊ ၀ိညာဏ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖာသ ေ၀ဒနာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ဘ၀၊ ဇာတိ၊ ဇရာ မရဏ - ဟူ၍ (ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အဂၤါ) ၁၂ = ပါးသာရွိသည္။
၎ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အဂၤါ ၁၂- ပါးတုိ႔၌သာ ၀ိပႆနာရူရမည္ကို ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေကာင္းစြာ သိျမင္ေတာ္မူ၏။ ထုိသို႔ စၾက၀ဠာတုိက္ေပါင္း ကုေဋတစ္သိန္းအတြင္း၌ ရွိေနၾကေသာ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါတို႔၏ ခႏၶာအစဥ္၀ယ္ အမွန္တကယ္ရွိသည့္ ပရမတၳသဘာ၀တုိ႔ကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူရာ ဘုရားရွင္၏ ဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ သိျမင္အပ္ေသာ ၀ိပႆနာရူရမည့္ တရားအစုတို႔ကား အ၀ိဇၨာေပါင္း ကုေဋတစ္သိန္း၊ သခၤါရေပါင္း ကုေဋတစ္သိန္း၊ ထုိ႔အတူ ၀ိညာဏ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ဘ၀၊ ဇာတိ၊ ဇရာ မရဏတုိ႔လည္း ကုေဋတစ္သိန္းစီ ျဖစ္ရကာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အဂၤါ ၁၂-ရပ္ ေပါင္းလွ်င္ ကုေဋတစ္သန္းႏွစ္သိန္းတို႔ ျဖစ္သည္။
အလြန္ရူပ္ေထြ၍ ခုတ္ထြင္းရန္ ခဲယဥ္းလွေသာ ေတာအုပ္ထုၾကီးကို ရွင္းလင္း ခုတ္ထြင္ေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိကိုင္ေဆာင္ေသာ ဓားကို ေက်ာက္ေပၚတင္၍ ေသြးကာ ေသြးကာ ထက္လွစြာေသာ ဓားျဖင့္ ေတာအုပ္ ခ်ံဳႏြယ္ ပိတ္ေပါင္းမွန္သမွ်ကို ရွင္းလင္းခုတ္ထြင္သကဲ့သို႔ ဘုရားအေလာင္း ေတာ္သည္လည္း တစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာေတာအုပ္ အမုိက္ေမွာင္ထု အားလံုးတို႔ကို ရွင္းလင္း သုတ္သင္ရန္အတြက္ ကိုယ္ေတာ္၏ လက္သံုးျဖစ္ေသာ မာ၀ဇိရ၀ိပႆနာဉာဏ္ပညာ ဓားအသြားထက္ျမက္ေစရန္ အာနာပါန စတုတၳစ်ာန္ သမာပတ္တည္းဟူေသာ ဓားေသြးသည့္ ေက်ာက္၌ တင္လ်က္ ေသြးကာ ေသြးကာ (အာနာပါန စတုတၳစ်ာန္ကို ၀င္စား ၀င္စားျပီးလွ်င္) ေဖာ္ျပပါ ကုေဋတစ္သန္းႏွစ္သိန္းေသာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အဂၤါတရားအစုတုိ႔ကို တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ အနိစၥလကၡဏာ၊ ဒုကၡလကၡဏာ၊ အနတၱလကၡဏာတင္၍ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ေတာ္မူသည္။
သို႔ျဖစ္ရကား ကုေဋတစ္သိန္းႏွစ္သိန္းေသာ ပဋိစၥသမုပၸါဒါ အဂၤါ ၁၂-ပါး တရားအစုတို႔၌ တစ္ခု တစ္ခုလွ်င္ အနိစၥ၀ိပႆနာဉာဏ္၊ ဒုကၡ၀ိပႆနာဉာဏ္၊ အနတၱ၀ိပႆနာဉာဏ္ ဟူ၍ သံုးပါးစီ သံုးပါးစီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကုေဋတစ္သန္းႏွစ္သိန္းကို လကၡဏာေရးသံုးးပါးျဖင့္ ေျမွာက္လွ်င္ မဟာ၀ဇိရ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတာ္ေပါင္း ကုေဋသံုးသန္းေျခာက္သိန္း ျဖစ္ေလသည္။
ထုိ မာ၀ဇိရ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတာ္မ်ားျဖစ္ပြားျပီးေနာက္ အာနာပါန စတုတၳစ်ာန္ကို တဖန္၀င္စားျပီးလွ်င္ ခႏၶာငါးပါး တရားအစုတို႔၌ ဥဒယဗၺယဉာဏ္စေသာ အထက္ အထက္ ၀ိပႆနာဉာဏ္စဥ္မ်ားျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ ရူပြားေတာ္မူရာ ေနာက္ဆံုး၌ ပရိကံ ဥပစာ အႏုလံု အမည္ရွိေသာ သစၥာႏုေလာမဉာဏ္ကို ရေတာ္မူသည္။
၎သစၥာႏုေလာမဉာဏ္ေတာ္သံုးပါးတုိ႔ျဖင့္ သစၥာေလးပါးကို ဖံုးကြယ္တတ္ေသာ အ၀ိဇၨာေမာဟတည္း ဟူေသာ အမုိက္ေမွာင္ကို ဖယ္ရွား ျဖတ္ေတာက္လ်က္ ေဂါၾတဘုဉာဏ္၏ အျခားမဲ့၌ျဖစ္ေသာ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ စေသာ မဂ္ဉာဏ္ေလးပါးတုိ႔ကို အစဥ္အတုိင္း ရရွိေတာ္မူသည္။
ထုိမဂၤဉာဏ္ေလးပါးတုိ႔တြင္ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ သကၠာယဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၦာ၊ သီလဗၺတပရာမာသ ဟူေသာ ကိေလသာတို႔ကို ၀ါသနာႏွင့္တကြ အၾကြင္းမရွိ ပယ္ေတာ္မူသည္။
သကဒါဂါမိမဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ ရုန္႕ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ ကာမရာဂ ကိေလသာ၊ ရုန္႕ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ ဗ်ာပါဒ - ေဒါသ (အၾကမ္းစား) ကိေလသာတို႔ိကု ၀ါသနာႏွင့္တကြ ေခါင္းပါးေအာင္ အားနည္းသြားေအာင္ ပယ္ေတာ္မူသည္။
အနာဂါမိမဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ သိမ္ေမြ႕ေသာ ကာမရာဂကိေလသာ၊ သိမ္ေမြ႕ေသာ ဗ်ာပါဒ ေဒါသ(အနဳစား) ကိေလသာတို႔ကို ၀ါသနာႏွင့္တကြ အၾကြင္းမရွိ ပယ္ေတာ္မူသည္။
အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ ရူပရာဂကိေလသာ၊ အရူပရာဂကိေလသာ၊ မာနကိေလသာ၊ ဥဒၶစၥကိေလသာ၊ အ၀ိဇၨာကိေလသာတည္းဟူေသာ ၾကြငး္က်န္သည့္ ကိေလသာအားလံုးတုိ႔ကို ၀ါသနာအေငြ႕အသက္ပါ မက်န္ အၾကြင္းမရွိ ပယ္ေတာ္မူသည္။
ဤသို႔ မိမိတုိ႔ဆုိင္ရာ ကိေလသာတိုပကို ၀ါသနာႏွင့္တကြ အၾကြင္းမရွိ ပယ္သတ္တတ္ေသာ မဂ္စိတ္ေလးခုႏွင့္ယွဥ္ေသာ ပညာေစတသိက္သည္ မဂ္ဉာဏ္ေတာ္မည္၏။
ဤဆိုခဲ့ျပီးေသာ မဂ္ေလးပါးတို႔တြင္ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ေတာ္ေျခာက္ပါး၊ ဗုဒၶဉာဏ္ေတာ္ ေလးပါး၊ အသာဓာရဏဉာဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါး၊ ဗုဒၶဉာဏ္ေတာ္ တစ္ဆယ့္ေလးပါးစေသာ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ ဉာဏ္ေတာ္ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္မ်ားႏွင့္အတူ သဗၺညဳတေရႊဉာဏ္ေတာ္ၾကီးကိုပါရေတာ္မူသည္။
ဤသို႔ သဗၺညဳတေရႊဉာဏ္ေတာ္ကို ရေတာ္မူျခင္းသည္ပင္ သံုးေလာကထြတ္ထား သမၼာသမၨဳဒၶ ျမတ္စြာဘုရားအျဖစ္သို႕ ေရာက္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment