အနက္
ဓေမၼာ - မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ ကိုးတန္ေသာ တရားေတာ္ျမတ္သည္။ သႏၵိ႒ိေကာ - ေဟာျပသေလာက္ က်င့္တုိင္းေပါက္၍ မဂ္ေရာက္ဖိုလ္ထိ ပညာရွိသည့္ မ်ားအရိယာ သူေတာ္စြာတုိ႔ သူတကာေျပာ ယံုၾကည္ေသာေၾကာင့္ သေဘာခ်င္းထပ္ မဆည္းကပ္ဘဲ တပ္အပ္ထင္ထင္ ကုိယ္တုိင္လည္း သိျမင္ထုိက္ပါေပ၏။
သႏၵိ႒ိေကာ - သူေျပာမဟုတ္ မုခကိုယ္တုိင္ သိျမင္ႏုိင္ေသာ ၊ ဓေမၼာ - တရားေတာ္ပါေပတည္း။
အဓိပၸာယ္
ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္သည္ မိမိကုိယ္တုိင္ သိျမင္ထုိက္ေသာ တရားျဖစ္၏။ တပါးသူတုိ႔အေျပာျဖင့္ မွန္းဆ၍ ယံုၾကည္လက္ခံရသည့္ တရားမဟုတ္ေပ။ ကိုယ္ေတြ႕ ဒိ႒ လက္ေတြ႕က်က် သိျမင္ႏုိင္ေသာ တရားမ်ားသာ ျဖစ္၏။ ထိုတရားတုိ႔ကား မုခ်အားျဖင့္ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္တရားမ်ား ျဖစ္၏။
နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ မျပဳရေသးေစကာမူ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို က်င့္ၾကံလွ်င္ စတင္ က်င့္ၾကံသည့္ အခ်ိန္မွ စ၍ နိဗၺာန္ေရာက္သည္အထိ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိင္း က်င့္ၾကံမူ အတုိင္းအတာအလုိက္ ကိုယ္တုိင္ သိႏုိင္ေသာ တရားခ်ည္း ျဖစ္၏။ က်င့္ဆဲအခါတြင္ သမာဓိတည္၍ ပီတိသုချဖစ္ပံုႏွင့္ ရုပ္နာမ္တုိ႔၏ ျဖစ္ပ်က္ပံုကို သူေျပာလူေျပာမဟုတ္ ကိုယ္တုိင္ ပိုင္းပိုင္းျခားျခား ကြဲျပားစြာ သိျမင္ရ၏။ က်င့္ၾကံျပီး၍ မဂ္ဖုိလ္သို႔ ဆုိက္ေရာက္ေသာ အခါတြင္မူ နိဗၺာန္ကို ကိုယ္တုိင္ဆုိက္ထိ သိရွိခံစားႏုိင္ေတာ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္သည္ မည္ကဲ့သို႔ ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲကင္း၍ ခ်မ္းသာမူအဆင့္ဆင့္ ခံစားရပံုကို ကိုယ္တုိင္သိျမင္ ခံစားႏုိင္ေသာ တရားစစ္ တရားမွန္ ျဖစ္၏။
ယုတ္စြာ့အဆံုး အလွဴဒါနျပဳရာ၌ပင္ မိမိလွဴဒါန္းေသာ အလွဴဒါနကို အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မ်ား ႏွစ္သက္ ၀မ္းေျမာက္စြာ သံုးေဆာင္ခံစားသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည့္ခဏ အလွဴရွင္ပုဂၢိဳလ္သႏၱာန္၌ ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္မူ အားရႏွစ္သက္မူ ေက်နပ္မူမ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည္ကို ကိုယ္တုိင္ပင္ သိရွိခံစားရ၏။ တဆင့္ေျပာစကားႏွင့္ ခံစားျခင္းမဟုတ္ေပ။
ထုိမွ်မက အလွဴရဲ၍ မမြဲႏုိင္သည့္အျပင္ လွဴေလ တုိးေလ အက်ိဳးေပးေလ ျဖစ္ပံုကုိလည္း ယခုဘ၀၌ပင္ လက္ေတြ႕သိျမင္ ခံစားၾကရ၏။ ဤဒါန၏ သႏၵိ႒ိက ျဖစ္ပံုတည္း။
ထုိ႔အတူ သိလမူ၌လည္း သႏၵိ႒ိက ျဖစ္ပံုကို သိရွိႏုိင္၏။ သီလေစာင့္ထိန္းသည့္အခါ မိမိသီလ မက်ိဳးမေပါက္ မေျပာက္ မက်ားရေအာင္ သတိ ၀ီရိယ ပညာတရားမ်ား လက္ကိုင္ထား၍ ေစာင့္ထိန္းသျဖင့္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ တရားမ်ား ျဖစ္ေပၚမူ နည္းကာ စိတ္တည္ၾကည္မူ ခ်မ္းသာမူ ေသာက စေသာတရားမ်ား ကင္းေ၀းမူ စသည္တုိပကို ကိုယ္တုိင္ လက္ေတြ႕ သိရွိခံစားရသည္ပင္ ျဖစ္၏။ သီလရွိ၍ ေဘးကင္းပံု၊ လုိတရပံုမ်ားကိုလည္း ကိုယ္ေတြ႕ခံစားၾကရသည္။
သႏၵိ႒ိက၏ အဓိပၸာယ္ကို ဖြင့္ဆုိရာ၌ “ကိုယ္တုိင္ လက္ေတြ႕သိျမင္ ႏုိင္ေသာတရား” ဟူေသာ အဓိပၸာယ္အျပင္ “ဆင္းရဲကင္းကြာ ခ်မ္းသာလုိသူတုိင္း မျမင္ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရူထုိက္ေသာ ေလ့လာပြားမ်ား ၾကိဳးစားအားထုတ္ ယူသင့္ေသာတရား” ဟုလည္း ဖြင့္ဆုိၾကကုန္၏။ တကယ္လုပ္လွ်င္ အဟုတ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။
ဤအခ်က္ကပင္ ဗုဒၶဓမၼသည္ အေတြးအေခၚ ဆင္ျခင္တံုတရားျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ရေသာ တရားမ်ိဳးမဟုတ္၊ ကိုယ္တုိင္ေလ့လာ အားထုတ္၍ အသိဉာဏ္ဦးစီးေသာ ယံုၾကည္မူျဖစ္ေအာင္လုပ္ယူရေသာ လုပ္လွ်င္ရေသာ သေဘာတရားျဖစ္ေၾကာင္း သိသာေစ၏။
မွတ္ခ်က္ ။ ။
တရားေတာ္ ဆယ္မ်ိဳးရွိရာတြင္ ပိဋကသံုးပံုေခၚေသာ ပရိယတၱိတရားသည္ သြားကၡာတဂုဏ္ႏွင့္သာ တုိက္ရုိက္ သက္ဆုိင္၏။ သႏၵိ႒ိက စေသာ ဂုဏ္ ၅-မ်ိဳးႏွင့္ကား သြယ္၀ုိက္သောနည္းျဖင့္သာ သက္ဆုိင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သႏၵိ႒ိကဂုဏ္မွစ၍ “မဂ္ ၄-0ပါး၊ ဖုိလ္-၄ပါး၊ နိဗၺာန္” ဟူေသာ တုိက္ရုိက္မုခ်သက္ဆုိင္သည့္ ေလာကုတၱရာတရား ကိုးပါးကိုသာ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment