သရဏဂံုႏွင့္စပ္၍ သိမွတ္ဖြယ္တစ္ခု ရွိေသးသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ေယာက္ ကြယ္လြန္လွ်င္ က်န္ရစ္သူ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ကြယ္လြန္သူ အေလာင္းအနီး၌ သရဏဂံု သီလေဆာက္တည္ျပီး ကုသုိလ္ျပဳ အမွ်အတန္းေပးေ၀ေလ့ရွိၾက၏၊ “သရဏဂံုတင္သည္” ဟု ေခၚတြင္သည္။
ထုိအခမ္းအနား၏ လိုရင္းရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ကြယ္လြန္သူအား အမွ်အတန္း ေပးေ၀ျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ေသသြားသူအား သရဏဂံုတင္ျခင္းမဟုတ္၊ သရဏဂံုလည္း မယူႏုိင္ေတာ့ေခ်။ အမွ်အတန္းေပးေ၀ရာ၌ ပို၍ ထိေရာက္ေစရန္ က်န္ရစ္သူမ်ားက ထပ္မံ၍ သရဏဂံုသီလ ေဆာက္တည္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
ကြယ္လြန္သြားသူမွာ အကယ္၍ ေပတဂတိသို႔ ေရာက္ေနခဲ့လွ်င္ သာဓုေခၚနုိင္ရုံမွ်မက သရဏဂံု သီလေဆာက္တည္ခြင့္ပင္ ရရွိသြားႏုိင္၏။ သံသရာက ေတာ္စပ္ခဲ့ေသာ ေဆြမ်ိဳးျပိတၱာမ်ားလည္း အလားတူ ရရွိႏုိင္ၾကသည္ပင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အသုဘကိစၥ၌ သရဏဂံုတင္ျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦး၏ ေနာက္ဆံုးခရီးအတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ ေနာက္ဆံုး အကူအညီေပးမူျဖစ္၍ အစဥ္အလာေကာင္းတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။
လူတစ္ဦးကြယ္လြန္သြားေသာအခါ ေခါင္းထဲ၌ ကူးတုိ႔ခႏွင့္ အစားအေသာက္၊ အေဆာင္အေယာင္မ်ားကို ထည့္ေပးေသာ မိရိုးဖလာ ရုိးရာအယူအစြဲမ်ား၊ ေသသြားသူ ေကာင္းရာဘ၀ေရာက္ေစရန္ ၀ုိင္း၍ ဆုေတာင္းေပေးသာ သာသနာပ လုပ္ထံုးမ်ား၏ အက်ိဳးမရွိပံုကို ေကာင္းစြာ နားလည္ထားေသာ က်န္ရစ္သူ သားသမီးေဆြမ်ိဳးတုိ႔၏ သရဏဂံုတင္ အမွ်ေ၀ေပးျခင္းသည္ သြားေလသူ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦး၏ ေနာက္ဆံုး ခရီးအတြက္ ေနာက္ဆံုးေကာင္းျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
- ေဗာဓိမင္းသား၏ မယ္ေတာ္ကဲ့သို႔ ၀မ္းတြင္းရွိ သားငယ္အတြက္ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာမ်ားထံ “သရဏဂံု”ခံယူေပးျခင္း၊
- ဒီဃာ၀ုသတုိ႔သား မိဘတုိ႔ကဲ့သို႔ သားသမီးငယ္မ်ားအတြက္ အလွဴလုပ္ေပးျခင္း၊ “ဦးေတာ္” လုပ္ခိုင္းျခင္း၊
- ဒု႒ဂါမဏိ၊ သဒၶတိႆတုိ႔၏ ဖခင္ ကာက၀ဏၰတိႆ မင္းၾကီးိကဲ့သို႔ ရတနာသံုးပါးဦးတုိက္၍ “ထမင္းခြံ႕မဂၤလာ” စသည္လုပ္ေပးျခင္း၊
- အနာထပိဏ္သူေ႒းၾကီး သားျဖစ္သူ ကာဠအား ပိုက္ဆံေပး၍ ဥပုသ္ေစာင့္ခိုင္းသကဲ့သို႔ သားသမီးတုိ႔အား “ဘာသာေရးအသိ”သြင္းေပးျခင္း -
တုိ႔သည္ မိဘတုိ႔ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦး၏ ကနဦးဘ၀ အစ၏ေကာင္းျခင္းကို ရခဲ့ၾကသည္။ တာ၀န္သိေသာ သားသမီးတို႔၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဘ၀နိဂံုးေနာက္ဆံုးေကာင္းျခင္း ကိုလည္း ရႏုိင္ၾက၏။ ေကာင္းျခင္း သံုးျဖာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ ဘ၀သည္ အရေတာ္ေပစြ။
ေကာင္းျခင္း သံုးျဖာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ ဘ၀သည္ အရေတာ္ေပစြ။
No comments:
Post a Comment