Thursday, 3 November 2011

အဘိညာဥ္စိတ္ ျဖစ္ပံု

“ပါဒကစ်ာန္၊ ပရိကံႏွင့္၊ တဖန္ ပါဒက၊ ျဖစ္ျပီးမွ က်တံု အဘိညာ”ဟူေသာ အဆုိႏွင့္အညီ ေရွ႕တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတုိင္း စိတ္ကို ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ေအာင္ ဆံုးမ၍ ေလာကီအဘိညာဥ္တစ္ခုခုကို ျဖစ္ေစလုိလွ်င္ -

(၁) ရူပ ပဥၥမစ်ာန္ကို အဘိညာဥ္၏ အေျခခံ(ပါဒက) အျဖစ္ ၀င္စားရမည္၊

(၂) ထုိပါဒကစ်ာန္မွထ၍ အဓိ႒ာန္မည့္ အာရုံတစ္ခုခုကို မွန္းျပီး သတံ ေဟာမိ = နိမၼိတရုပ္ တစ္ရာ ျဖစ္ေစသတည္း၊ သဟႆံ ေဟာမိ = နိမၼိတရုပ္တစ္ေထာင္ ျဖစ္ေစသတည္း စသည္ျဖင့္ ပရိကံျပဳရမည္။ ဤစိတ္အစဥ္ကို အဓိ႒ာန္စိတ္ဟု ေခၚ၏။

(၃) တစ္ဖန္ အဘိညာဥ္၏ အေျခံခံျဖစ္သည့္ ရူပ ပဥၥမစ်ာန္ကို ၀င္စားရမည္။

ဤသုိ႔ အစီအစဥ္အတုိင္း ၀င္စားျပိးေနာက္ ရူပ ပဥၥမစ်ာန္ အဘိညာဥ္၀ီထိေခၚ အဘိညာဥ္တန္ခိုး အစြမ္းပါေသာ ရူပါ ပဥၥမစ်ာန္ စိတ္အစဥ္ ျဖစ္ေပၚေလသည္။ ဤ ရူပပဥၥမစ်ာန္ စိတ္အစဥ္သည္ပင္ အဘိညာဥ္ဟူေသာ အမည္တြင္သည္။ ဤအဘိညာဥ္ ၀ီထိစိတ္ ျဖစ္သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ ဖန္ဆင္းအပ္ေသာ ရုပ္(နိမၼိတရုပ္) အစရွိေသာ အက်ိဳးမ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည္။

ဤသည္မွာ အနည္းကို အမ်ားျဖစ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းျခင္းျဖစ္သည္။ ဤအတူပင္ အမ်ားကို အနည္းျဖစ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းလုိပါက ဧေကာ ေဟာမိ = တစ္ေယာက္တည္းျဖစ္ေစသတည္းဟု ပရိကံျပဳ၍ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတုိင္း အဘိညာဥ္ကို ဆက္လက္၀င္စားရမည္။

ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ (အဆင့္ျမင့္) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment