Tuesday, 14 February 2012

ဗုဒၶအားလံုးတုိ႔၏ လမ္းစဥ္ဓမၼ

ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကပဲ အသက္အရြယ္အုိမင္းတဲ့ အဘြားအုိၾကီး တစ္ဦးက ျမတ္စြာဘုရားကို ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ “အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္မလဲ အသက္အရြယ္ အုိမင္းပါျပီ။ ေနာက္ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ ဘယ္ႏွစ္လ၊ ဘယ္ႏွစ္ရက္ေနရဦးမလဲ မသိပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္မုိ႔ က်န္ရွိေနေသးတဲ့ အသက္ပိုင္းကေလးကို အက်ိဳးရွိရွိ အေကာင္းဆံုး နည္းနဲ႔ အသံုးခ်ခ်င္ပါတယ္။ ဒီရခဲလွတဲ့ ဘ၀ကိုလည္း ရခဲ့ပါျပီ။ ေႏွာင္ၾကိဳး အဖြဲ႕အစည္းေတြက လြတ္ေျမာက္ျပီးေတာ့ လမ္းဆံုး ပန္းတုိင္ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳခ်င္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ကို “လမ္းစဥ္ဟာ ဘာလဲ၊ ဓမၼဆိုတာဘာလဲ အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါဘုရား”လုိ ႔ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

အဘြားအုိၾကီးက တျခားတရားျပတဲ့ ဆရာေတြထံ ေရာက္ျပီးျပီထင္ပါရဲ႕။ သူတို႔က စကားလံုးၾကီးၾကီးေတြနဲ႔ ေဟာလုိက္ ေျပာလုိက္ေတာ့ နားမလည္တဲ့အျပင္ ပိုျပီးေတာင္ ရူပ္ေထြးသြားတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ “အရွင္ဘုရား၊ စကားလံုးနည္းနည္းနဲ႔ ရုိးရုိးရွင္းရွင္း တပည့္ေတာ္မ နားလည္ေလာက္ေသာ စကားလံုးမ်ိဳးနဲ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါ”လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ တကယ့္ တရားဓမၼအစစ္အမွန္ဆုိတာဟာ အျမဲပဲ (စကားလံုး ရုိးရုိးနဲ႔ ရွင္းရွင္း) သာမန္လူသားေတြ နားလည္ေလာက္တဲ့ စကားလံုးမ်ိဳးနဲ႔ ေဟာေျပာရမွာေပါ့။ သာမန္ လူသားေတြကလည္း ဓမၼလမ္းစဥ္ဆိုတာကို ေလွ်ာက္ၾကရမွာဆုိေတာ့ ဒီေတာ့မွ သူတုိ႔လည္း နားလည္ၾကမွာေပါ့။

ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက “နားေထာင္... စကားလံုးနည္းနည္းနဲ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနဲ႔ ဓမၼဆုိတာဘာလဲ လမ္းစဥ္ဆုိတာဘာလဲ ေျပာျပမယ္”လုိ႔ဆုိျပီးေတာ့ အဲဒီေခတ္တံုးက လူအမ်ားသံုတဲ့ လူသံုးစကားနဲ႔ စကားလံုးနည္းနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းေျပာျပပါတယ္။

သဗၺပါပႆ အကရဏံ၊ ကုသလႆ ဥပသမၸဒါ။
သစိတၱပရိေယာဒပနံ၊ ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ။
ျမတ္စြာဘုရားက ဒါဟာ ငါဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမပဲလုိ႔ မဆုိပါဘူး။ ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ = ဒါဟာဘုရားရွင္တုိင္းရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္ ဆံးမခ်က္ပါတဲ့။

ပြင့္ျပီးကုန္ေသာ ဘုရားတုိင္း ေဟာေျပာတာလည္း ဒီအဆံုးအမပါပဲ။ အေျပာအေဟာကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ ဘုရားျဖစ္ဖုိ႔ရာဟာ ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕မွ မူပိုင္မဟုတ္ပါဘူး။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား တစ္ဦးတည္းရဲ႕ မူပိုင္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္သူမဆုိ ဘုရားျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘယ္သူမဆုိ ဘုရားအျဖစ္ကို ေရာက္ျပီးရင္လည္း ဒါကလြဲလုိ႔ စကားလံုးနည္းနည္းနဲ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာစရာေဟာစရာ ဆံုးမစရာမရွိပါဘူး။ အဆံုး အမကဘာလဲ၊ သဗၺပါပႆ အကရဏံ = မေကာင္းျပဳျခင္းအားလံုးမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ အကုသိုလ္မူ အားလံုး၊ ယုတ္မာတဲ့ ဒုစရုိက္မူေတြ အားလံုးကို ေရွာင္ၾကည္ၾကဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုသလႆ ဥပသမၸဒါ = ကုသိုလ္ေကာင္းမူေတြ ေကာင္းတဲ့အၾကံအစည္ေတြ အလုပ္အကိုင္ေတြ ေျပာဆုိျခင္းျပဳမူျခင္းေတြ ကိုသာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ပါတဲ့။

ျပီးေတာ့ သစိတၱပရိေယာဒပနံ = စိတ္ကို သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ေအာင္ လုပ္ပါ။ တုိတုိေျပာရရင္ “မေကာင္းမူကိုေရွာင္၊ ေကာင္းမူကိုေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား။ အဲဒါ ဗုဒၶေတြ အားလံုးရဲ႕ ေဟာတရား” ဒါပါပဲ၊ လမ္းစဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုးဟာ ဒီအထဲမွာပဲ။ ဓမၼလမ္းစဥ္ အကုန္လံုးပါပဲ။ ဓမၼရဲ႕ လမး္စဥ္ အကုန္အစင္ဟာ ဒါပါပဲ။ မေကာင္းမူ အကုသိုလ္ကို မလုပ္ပါနဲ႔။ ေကာင္းမူ ကုသုိလ္ကိုလုပ္ပါ။ ျပီးေတာ့ စိတ္ကို ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေအာင္ လုပ္ေနပါ။ ဒါဟာ တရားအားလံုး စုစုေပါင္းပါပဲ။

ေက၀လပရိပုဏၰာ ေက၀လပရိသုဒၶါ = ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ဟာ ေက၀လ ပရိပုဏၰာ အားလံုးျပည့္စံုေနျပီ။ ေနာက္ထပ္ ျဖည့္စြက္ဖုိ႔ ဘာမွမလုိေတာ့ပါဘူး။ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ျပည့္စံုေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ေက၀လပရိသုဒၶါ = အကုန္အစင္ စင္ၾကယ္ေနပါျပီ။ ဘာမွႏုတ္ဖု႔ိမလုိေတာ့ပါဘူး။ အင္မတန္မွ မွန္အားၾကီးလို႔ မမွန္တာရယ္လုိ႔ အညစ္အေၾကးရယ္လုိ႔ ထုတ္ပစ္စရာ ဘာမွမရွိပါဘူး။ ျဖည့္စြက္ဖုိ႔လည္း မလုိဘူး။ ထုတ္နုတ္ဖုိ႔လည္း မလုိဘူး။ အားလံုးျပည့္စံုျပီးသား မွန္ကန္ျပီးသားမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိမွ ဓမၼျဖစ္မွာေပါ့။ စၾက၀ဠာ ဓမၼေပါ့။ သတၱ၀ါအားလံုးနဲ႔ဆုိင္တဲ့ သဘာ၀တရားၾကီးပါပဲ။ တရားဓမၼတစ္ခုဟာ တကယ္မွန္ကန္တဲ့ တကယ္ျဖဴစင္တဲ့ ဓမၼဆုိရင္ စၾကာ၀ဠာဓမၼ ျဖစ္ရပါလိမ့္မယ္။

ဂုိဏ္းဂဏဓမၼမဟုတ္ႏုိင္ပါဘူး။ အသိဉာဏ္ျပည့္စံုေတာ္မူသြားတဲ့ အထြတ္အထိပ္ ေရာက္ေတာ္မူသြားတဲ့ သဗၺညုတဉာဏ္ရွင္တုိ႔ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ ဂုိဏ္းဂဏ အဖြဲ႕အစည္းအေၾကာင္းကို မသင္ၾကားပါဘူး။ သူတုိ႔ရဲ႕ အဆံုးအမၾသ၀ါဒေတြအားလံုးဟာ စၾက၀ဠာအားလံုးက သတၱ၀ါေတြအားလံုး အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼဆိုတာ သဘာ၀တရားပဲ။ သဘာ၀တရားဆုိတာ အားလံုးနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ နိယာမပဲ။ စၾကာ၀ဠာတစ္ခုလံုးကိုစိုးမုိးတာပဲ။

စၾကာ၀ဠာတစ္ခုလံုးဟာ ဓမၼနိယာမ သဘာ၀တရားရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မူေအာက္မွာပါပဲ။ ဒီလုိတရားကသာ ရွိသမွ်အားလံုးနဲ႔ သက္ဆုိင္မွာ အက်ံဳး၀င္မွာပါ။ အားလံုးကလည္း လက္ခံႏုိင္ၾကမွာပါ။ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဟာ ဘယ္လုိ အယူ၀ါ၏၊ ဘယ္လုိဂုိဏ္းဂဏ၊ ဘယ္လုိ အသင္းအဖြဲ႕၊ ဘယ္ရုိးရာ ယံုၾကည္မူ၊ ဘယ္ဓေလ့ ထံုးစံကပဲျဖစ္ျဖစ္ “မေကာင္းမူမလုပ္ပါနဲ႔၊ ေကာင္းမူကိုုလုပ္ပါ၊ စိတ္ကို စင္ၾကယ္ပါေစ”ဆုိတဲ့ ၾသ၀ါဒတရားကို အတုိက္အခံ လုပ္ဖုိ႔အေၾကာင္း မရွိႏုိင္ပါဘူး။ ဒီလိုတရားေတြကို ဘယ္သူက အတုိက္အခံ လုပ္ႏုိင္ပါ့မလဲ။ အားလံုးကပဲ လက္ခံႏုိင္ပါတယ္။ လက္ခံၾကပါတယ္။

ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။

No comments:

Post a Comment