Friday, 10 February 2012

ေလာင္ေနတဲ့ မီးခဲကို ေရနဲ႔ေလာင္းသလို

ဥပမာဆုိၾကစုိ႔၊ အိမ္ရွင္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးဟာ မီးေသြးမီးဖိုနဲ႔ ထမင္းဟင္းခ်က္ျပီး မီးကို ေနာက္ထပ္မလိုေတာ့တဲ့ အခါက်ေတာ့ ေရေအးေအးယူျပီး ေလာင္ေနတဲ့ မီးခဲေတြကို ေရနဲ႔ေလာင္းျပီး မီးျငွိမ္းလုိက္ပါတယ္။ အင္မတန္ပူေနတဲ့မီးခဲေတြနဲ႔ ေရေအးေအး ထိေတြ႕ၾကတဲ့အခါမွာ အပူနဲ႔ အေအးတံု႔ျပန္မူၾကီးျဖစ္ျပီး ရွဴးခနဲျဖစ္ပါတယ္။


အိမ္ရွင္မက ေနာက္ထပ္ ေရလက္တစ္ခုတ္ယူလာျပီ ေလာင္းျပန္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ရွဴးခနဲ ျဖစ္ျပန္ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ပဲ ရွဴးခနဲ ရွဴးခနဲ မီးေသသြားတဲ့အထိ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ မီးရဲ႕ အပူအေအးအရွိန္နဲ႔ ေရရဲ႕အပူအေအးအရွိန္တုိ႔ဟာ တူညီမွ်တၾကတဲ့အခါၾကေတာ့ ရွဴးခနဲ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ေရဟာ လက္တစ္ခုတ္နဲ႔သာ မဟုတ္ဘူး၊ ေရတစ္ပံုလံုးနဲ႔ ေလာင္းရင္ေတာင္မွ ရွဴးခနဲ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ မီးနဲ႔ေရနဲ႔ တုံ႔ျပန္မူမွ မျဖစ္ေတာ့ဘဲကိုး။ အပူနဲ႔ အေအးက မွ်တသြားျပီျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္ၾကပါတယ္။

ပူေနတဲ့ မီးဖုိထဲမွာ ေရမေလာင္းဘဲ ေရအစာ မီးေသြးပူပူေတြ ထပ္ျပီး ေလာင္းထည့္ ျပန္ရင္လဲ တံု႔ျပန္မူ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ရွဴးခနဲလဲ မျဖစ္ပါဘူး။ အပူအပူခ်င္း အသာတၾကည္ပဲ လက္ခံလုိက္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ သဘာ၀ဓမၼပါပဲ။

တစ္ခါတေလလဲ ေယာဂီတခ်ိဳ႕က လာျပီးေျပာတတ္ပါတယ္။ “ဒီလိုေညာင္းတာ၊ ညာတာ၊ ကိုက္တာခဲတာေတြဟာ ထုိင္ရတာ ၾကာလြန္းလုိ႔။ မနက္ ၄နာရီ၊ ၄နာရီခြဲကေန ည ၉နာရီ၊ ၉နာရီခြဲအထိ ထုိင္ေနၾကရတာ။ ထုိင္ေနၾကမွမဟုတ္ဘဲ။ ဒါေၾကာင့္နာတာ က်င္တာ ထံုတာပါ”လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ပိုင္းတစ္၀က္ပဲ မွန္ပါတယ္။ လံုး၀မွန္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

ေယာဂီတခ်ိဳ႕ဟာ စထုိင္လုိ႔ ၁၀မိနစ္ေလာက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္၊ နာကုန္ၾကျပီ။ ရုပ္ရွင္တုိ႔ ဇာတ္ပြဲတုိ႔ အေပ်ာ္အေပါး ေနရာေတြ သြားၾကရင္ေတာ့ အၾကာၾကီးထုိင္ႏုိင္ၾကသားပဲ။ နာလည္းမနာဘူး။ ကိုက္လည္းမကိုက္ဘူး။ ထြက္ေျပးခ်င္တဲ့စိတ္လည္း မေပါက္ဘူး။ အန္ခ်င္ေအာ့ခ်င္လည္း မျဖစ္ဘူး။ အိပ္ငိုက္တာလဲ မရွိဘူး။ တရားထုိင္တဲ့အခါက်ေတာ့ တယ္ျပီးအိပ္ငိုက္တာပဲ၊ မ်က္စိကို မဖြင့္ႏုိင္ဘူး၊ တရားထိုင္တာလည္း ရပ္လုိက္ေရာ အိပ္ငိုက္တာ အားလံုးလည္း တစ္ခါတည္းေျပးေရာ။ တစ္ခါ တရားျပန္ထိုင္ ျပန္ရင္ ျပန္အိပ္ငိုက္လာျပန္ေရာ၊ ဒါဟာဘာလဲ။ ဘာျဖစ္တာပါလဲ။

ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။

No comments:

Post a Comment