လိုခ်င္မူကိုစြဲလမ္း
လူေတြဟာ တြယ္တာစြဲလမ္းမူ ၄-မ်ိဳးကို အျမဲျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ပထမတြယ္တာ စြဲလမ္းမူကေတာ့ လိုခ်င္ေတာင့္တမူကိုပဲ စြဲလမ္းေနၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ လုိခ်င္ေတာင့္တတာကို မရရင္ ဆင္းရဲဒုကၡကို ခံစားရပါတယ္။ လုိခ်င္တာကို ရျပန္ရင္လည္း ခဏပါပဲ။ စိတ္က ဘယ္ေတာ့မွ မေက်နပ္ႏုိင္ပါဘူး။
လူေတြဟာ တြယ္တာစြဲလမ္းမူ ၄-မ်ိဳးကို အျမဲျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ပထမတြယ္တာ စြဲလမ္းမူကေတာ့ လိုခ်င္ေတာင့္တမူကိုပဲ စြဲလမ္းေနၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ လုိခ်င္ေတာင့္တတာကို မရရင္ ဆင္းရဲဒုကၡကို ခံစားရပါတယ္။ လုိခ်င္တာကို ရျပန္ရင္လည္း ခဏပါပဲ။ စိတ္က ဘယ္ေတာ့မွ မေက်နပ္ႏုိင္ပါဘူး။
ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ လုိခ်င္မူကို၊ လုိခ်င္တယ္ဆုိတဲ့စိတ္ကို စြဲလမ္းျငိတြယ္ေနတာကိုး၊ မလုိခ်င္ဘဲကို မေနႏုိင္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ အတုိင္းမရွိတဲ့ ဒုကၡၾကီးပါပဲ။ အစြဲၾကီးေလေလ ဆင္းရဲၾကီးေလေလေပါ့။ လူေတြဟာ မိမိတုိ႔ရဲ႕ အတြင္းအဇၥ်တၱမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာကိုေတာ့ မသိၾကဘဲ အျပင္ေလာကမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကိုသာ အေရးေပးျပီးေနၾကေတာ့ ဒုကၡျဖစ္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းဟာ အတြင္းမွာရွိတာ ျဖစ္ပြားေနတာကို သတိမျပဳမိၾကပါဘူး။ “သေဗၺ ဓမၼာ ေ၀ဒနာသေမာ သရဏာ” လူေတြဟာ လုိခ်င္ေတာင့္တမူ တစ္ခုခုရွိလာရင္ စိတ္ထဲမွာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခုခုေပၚေပါက္လာရင္ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ေ၀ဒနာ တစ္ခုခုဟာ ေပၚေပါက္လာျမဲ ျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္မွာျဖစ္သမွ်ဟာ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ခံစားရပါတယ္။ လိုခ်င္တာရတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေ၀ဒနာေတြကလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါတယ္။ စိတ္ရဲ႕ အေပၚယံအပုိင္းကေတာ့ သာယာတယ္လုိ႔ ထင္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ရဲ႕နက္ရူိင္းတဲ့အပိုင္းမွာေတာ့ ဆင္းရဲအတိ နဲ႔ပါပဲ။ သာယာတဲ့ ေ၀ဒနာကို ထပ္ခါထပ္ခါ လိုခ်င္ေနျပီး လုိခ်င္တပ္မက္မူကလည္း ထပ္ကာထပ္ကာ ေပၚေပၚလာေနပါတယ္။ မေကာင္းမွန္းသိေပမယ့္ မရပ္ႏုိင္သလုိေပါ့။ ယားနာကို ကုတ္ေနတဲ့ လူလုိပါပဲ။ လုိခ်င္ေလာဘေတြဟာလည္း မ်ားေလေလ၊ ဒုကၡေတြ မ်ားေလေလ ျဖစ္ျပီး စိတ္ရဲ႕ အက်င့္ပံုစံျဖစ္လာပါတယ္။ တစ္ခါ ဒီအက်င့္ကိုပဲ တြယ္တာလာျပန္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ လုိခ်င္မူဟာ အေတာမသတ္နုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အိပ္ေပါက္ၾကီးလုိပါပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ မျပည့္ႏုိင္ပါဘူး။ လိုခ်င္တာဟာ အက်င့္ၾကီးျဖစ္ျပီးေတာ့ အစြဲျဖစ္ေနပါတယ္။ ျငိတြယ္ေနတာေပါ့။
ငါငါဆုိတဲ့အတၱအစြဲ
ေနာက္အစြဲတစ္ခုကေတာ့ ငါငါဆုိတဲ့အတၱအစြဲေပါ့။ တကယ္ဆုိေတာ့ ဒီငါဟာ ဘာလဲ ခႏၶာ ၅-ပါး အစုအေ၀းပဲ၊ အ႒ကလာပေတြ အစုအေ၀းမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။ “ငါသိတယ္ ငါမွတ္မိတယ္ ငါေ၀ဖန္လုိက္တယ္ ငါသိရွိခံစားလိုက္ရတယ္ ငါတံု႔ျပန္လုိက္တယ္” ဆုိတာေတြ အားလံုးဟာ အခုျဖစ္ျပီး အခုပ်က္သြားတာၾကီးပါပဲ။ ဓေလ့ထံုးစံအရသာ ငါငါ့ဟာလုိ႔ ေျပာေနၾကလုိ႔ လူေတြဟာ ငါငါ့ဟာကို အင္မတန္ပဲ ျငိတြယ္ တြယ္တာေနၾကပါတယ္။ ငါ့ကို လာမထိနဲ႔၊ ငါ့ဟာလာမထိနဲ႔ သိသြားမယ္။
တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ငါငါ့ဟာကို တစ္ခုခုျပဳလုိက္လုိ႔ရွိရင္ အင္မတန္ မခံမရပ္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ဆုိၾကပါစို႔ လူတစ္ဦးကို နုိင္ငံျခားမွာရွိတဲ့ မိတ္ေဆြတစ္ဦးက အဖိုးတန္ လက္ပတ္နာရီတစ္ခု လက္ေဆာင္ေပးလုိက္ပါတယ္။ ဒီတုိင္းျပည္မွာ ၀ယ္လုိ႔ရတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ေန႕က်ေတာ့ သတိမထားမိလုိ႔ ေအာက္က်ျပီး ကြဲသြားပါတယ္။ ဒီနာရီကို ဒီလူက သိပ္သေဘာက်ျပီး တြယ္တာေနေတာ့ က်ကြဲသြားတဲ့အခါမွာ အင္မတန္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ျပီး ငိုယိုမိပါတယ္။ ငါ့နာရီကြဲသြားတယ္။ ငါ့နာရီကြဲသြားတယ္။ ျပင္လုိ႔လဲရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဆုိျပီး ႏွေျမာတသျပီးေနပါတယ္။
ဒီနာရီမ်ိဳးပဲ တစ္မ်ိဳးတည္း တစ္ပံုစံတည္းပဲ သူ႔မိတ္ေဆြ တစ္ဦးဆီမွာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီမိတ္ေဆြတစ္ဦးကလည္း သူ႔နာရီက်ျပီး ကြဲသြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔မိတ္ေဆြနာရီ ကြဲသြားေတာ့ သူမငိုပါဘူး။ စိတ္မေကာင္းလဲ မျဖစ္ပါဘူး။ အဖိုးတန္နာရီ က်ကြဲသြားေပမယ့္လို႔ ဘယ္သူကမွ မငိုပါဘူး။ ငါ့နာရီက်ကြဲသြားေတာ့ ငါငိုပါတယ္။ ငါ့ဟာက်ေတာ့ ငါက အတြယ္အတာရွိတာကိုး။ အစြဲေပၚမွာ အတြယ္အတာေပၚမွာ တည္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တန္ဖိုးရွိရွိ မရွိရွိက အေရးမဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္ပဲ တန္ဖိုးရွိတဲ့ပစၥည္းျဖစ္ေပမယ့္ အတြယ္အတာမရွိရင္ စိတ္ဆင္းရဲမူမျဖစ္ရပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္မွ တန္ဖုိးမရွိေပမယ့္ စြဲလမ္းတြယ္တာမူရွိေနရင္ေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲျဖစ္ရမွာ အမွန္ပါပဲ။
ရာဂ်စ္စတန္ျပည္နယ္က အဘြားၾကီးအစြဲ
တစ္ခါက ဂုရုၾကီး အိႏၵယျပည္ ရာဂ်စ္စတန္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ ရြာငယ္တစ္ခုမွာ ၁၀-ရက္ တရားပတ္ဖြင့္ေနစဥ္အခါမွာ အသက္အရြယ္ေတာ္ေတာ္ အုိမင္းေနျပီျဖစ္တဲ့ ဆင္းရဲသူအမ်ိဳးသမီးၾကီး တစ္ဦးလည္း တရားပတ္လာထုိင္ပါတယယ္။ တရားပတ္မွာ ၅-ရက္၊ ၆-ရက္ ေလာက္ရေတာ့ မနက္အာရုဏ္တက္မွာ ပရိတ္ရြတ္တာကို လာနားေထာင္ျပီး သူပအခန္းျပန္သြားေတာ့ အၾကီးအက်ယ္ရူိက္ၾကီး တငင္ငင္ ေအာ္ငိုပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ေမးၾကည့္လုိက္ေတာ့ “သူ႔ပိုက္ဆံအိတ္ကေလး ေပ်ာက္သြားလုိ႔ ပိုက္ဆံအိတ္ထဲမွာ သူစုေဆာင္းထားတဲ့ ေငြက (၂၀ိ/)၊ မုန္႔အခ်ိဳကေလး ၁တံုးနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀-ေက်ာ္တုန္းက သူအိမ္ေထာင္က်စဥ္အခါက သူ႔မိဘေတြက လက္ဖြဲ႕လိုက္တဲ့ ေငြဆြဲၾကိဳးေလးပါသြားပါတယ္တဲ့။ ဘယ္သူခိုးသြားသလဲ မသိပါဘူး” ဆုိျပီးေတာ့ ငိုေၾကြးေနရွာပါတယ္။
က်န္တဲ့ေယာဂီေတြကလည္း သနားျပီးေတာ့ မငိုပါနဲ႔ အေမၾကီး တရားသာဆက္ထုိင္ပါ။ ေပ်ာက္သြားတဲ့ ပိုက္ဆံက (၂၀ိ/)ေလာက္၊ ေငြေလး ငါးဆယ္ကို ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၊ ကြ်န္မတုိ႔ စုေပးပါ့မယ္ဆုိျပီးေတာ့ ပိုက္ဆံလုိက္ျပီး ေကာက္ခံလုိက္တာ ေငြ(၁၀၀ိ/)ေက်ာ္ ရသြားပါတယ္။ ၀မ္းသာအားရနဲ႔ အေမၾကီးထံသြားေပးၾကပါတယ္။ အေမၾကီးကေတာ့ ၀မ္းမသာတဲ့အျပင္ လာေပးတဲ့ပိုက္ဆံေတြကိုေတာင္ လႊင့္ပစ္လုိက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ငိုျမဲပဲဆက္ျပီးေတာ့ ငိုေနပါတယ္။ သူမဂၤေဆာင္တုန္းက ေငြဆြဲၾကိဳးကေလးကို တမ္းတစြဲလမ္းေနပါတယ္။
ညေနက်ေတာ့ လူတစ္ေယာက္က သစ္ပင္တစ္ပင္ေပၚမွာ ပိုက္ဆံအိတ္ထဲက အခ်ိဳမူန္႔ကို ႏူိက္စားေနတဲ့ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ကို ျမင္ေတာ့ ၀ိုင္းျပီးလုိက္ၾကေတာ့ ေမ်ာက္က အိတ္ကိုခ်ျပီး ထြက္ေျပးေတာ့ အိတ္ကိုေကာက္ျပီး အထဲက ေငြဆြဲၾကိဳးကေလးကို ျပန္ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီေတာ့မွပဲ အေမၾကီး အငိုတိတ္သြားပါတယ္။ ေငြ(၂၀ိ/)မွ်သာ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ဆြဲၾကိဳးကေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ ေငြအသျပာသန္း ႏွစ္ဆယ္တန္တဲ့ ပစၥည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ပစၥည္းရဲ႕တန္ဖိုးက အေရးမၾကီးပါဘူး။ ဒီပစၥည္းကို ဘယ္ေလာက္တြယ္တာ အစြဲအလမ္းရွိတယ္ဆုိတာဟာ ပိုမုိျပီး အေရးၾကီးတယ္။ အတြယ္အတာၾကီးရင္ ဒုကၡၾကီးတာပါပဲ။ အတြယ္အတာနည္းရင္ ဒုကၡလည္း နည္းမွာျဖစ္ပါတယ္။ အတြယ္အတာအတာမရွိရင္ေတာ့ ဒုကၡလည္းမရွိပါဘူးေပါ့။ ဒါဟာ သဘာ၀ ဓမၼပါပဲ။
အိႏၵိယျပည္ ရဟန္း ၁-ပါးအစြဲ
ေနာက္အျဖစ္တစ္ခုကေတာ့ အိႏၵိယျပည္မွာပါပဲ။ တရားပတ္တစ္ခုမွာ ရဟန္းတစ္ပါးကလည္း တရားလာထုိင္ပါတယ္။ ၅-ရက္ ေျမာက္တဲ့ေန႔က်ေတာ့ ဂုရုၾကီးနဲ႔ လာေတြ႕ျပီးေတာ့ အကူအညီေတာင္းပါတယ္။ သူေနတဲ့ျမိဳ႕မွာ သူက ေက်ာင္းေဆာက္ ထားပါတယ္။ သူ႔ေက်ာင္းမွာ ဆင္တစ္ေကာင္လည္း ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းက ျမဴနီစပါယ္ အမိန္႔ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ ေဆာက္ထားတာျဖစ္ေတာ့ အခုသက္ဆုိင္ရာက ေက်ာင္းကို ေျပာင္းေရႊ႕ခုိင္းေနပါတယ္။ ေရႊ႕မေပးရင္ ေက်ာင္းကိုဆြဲဖ်က္မယ္လုိ႔လဲ ေျပာေနၾကပါတယ္။ ဆင္ကိုလည္း ျမိဳ႕ထဲမွာ မထားရပါဘူးတဲ့။ ျမိဳ႕ျပင္ကို ထုတ္ရမယ္လုိ႔ အမိန္႔ခ်ထားပါတယ္။
ဒီျမိဳ႕က ျမိဳ႕ေတာ္၀န္က ဂုရုၾကီးရဲ႕မိတ္ေဆြဆုိတာကို သူကသိေတာ့ ျမိဳ႕ေတာ္၀န္ထံသြားျပီး “ေက်ာင္းကိို မဖ်က္ဖုိ႔၊ ဆက္လက္ျပီး လက္ရွိေနရာမွာပဲ ထားဖို႔၊ ဆင္ကိုလည္း ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာပဲထားဖုိ႔ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေျပာေပးပါ”လုိ႔ အကူအညီလာေတာင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ သူ႔ေက်ာင္းနဲ႔ ဆင္ေပၚမွာ အတြယ္အတာေတြ သိပ္မ်ားေနျပီး ေတာ္ေတာ္ၾကီးပဲ စိတ္ေသာကမ်ားေနပါတယ္။ ဒါေတာင္မွ လူ၀တ္ေၾကာင္ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ေလာကၾကီးနဲ႔ အုိးအိမ္ကို စြန္႕လႊတ္ထားခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူ၀တ္ေၾကာင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရဟန္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာဂုိဏ္း၀င္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာလူမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ အတူတူပါပဲ။ တြယ္တာမူရွိ သေလာက္ဆင္းရဲမူဒုကၡေတြ ရွိေနၾကမွာပါပဲ။
အယူ၀ါဒအစြဲ
ေနာက္တြယ္တာမူတစ္မ်ိဳးကေတာ့ ဒိ႒ိဥပါဒန္အယူ၀ါဒကို စြဲလမ္းျခင္းေပါ့၊ ငါ့အယူ၀ါဒ၊ ငါ့အျမင္၊ ငါ့မိရိုးဖလာထံုးစံ၊ ငါ့ယံုၾကည္ခ်က္ ငါ့ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာ အစရွိတာေတြကို အလြန္အမင္း တြယ္တာၾကပါတယ္။ ငါ့၀ါဒ ငါ့အျမင္ ငါ့ဘာသာကမွအမွန္။ ဘယ္ဟာကမွန္လဲ ဘယ္ဟာကဟုတ္လဲ သဘာ၀က်မက်ေတာ့ သူမေတြးတက္ပါဘူး။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ငါ့ဘာသာ ငါ့၀ါဒကို နည္းနည္းကေလးမွ အတုိက္အခံလာမေျပာနဲ႔ မခံမရပ္ႏုိင္ျဖစ္လာတာပါပဲ။ ဒီလုိပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ အယူ၀ါဒ၊ သူတုိ႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္ကို တြယ္တာမူေတြမ်ားလြန္းေတာ့ အလြန္အမင္းတစ္ယူသန္ျဖစ္ ေနၾကပါတယ္။
တစ္ဦးက မ်က္မွန္အစိမ္းတပ္ထားျပီး ေနာက္တစ္ဦးက မ်က္မွန္အနီ တပ္ထားျပီး ျငင္းခံုေနၾကသလိုပါပဲ။ မ်က္မွန္အနီ တပ္ထားတဲ့လူ ၾကည့္သမွ်ကေတာ့ အနီေရာင္ေတြခ်ည္းျဖစ္ျပီး မ်က္မွန္အစိမ္းတပ္ထားတဲ့လူ ၾကည့္သမွ်ကေတာ့ အစိမ္းေတြခ်ည္းပါပဲ။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး သေဘာေပါက္ေအာင္ ဘယ္လုိမွ မလုပ္ႏုိင္ပါဘူး။ အျငင္းအခံုျဖစ္ျပိး တစ္ဦးေခါင္း တစ္ဦးရုိက္ခြဲရင္ေတာင္ မ်က္မွန္အနီတပ္ထားတဲ့ လူကလည္း ေလာကၾကီးဟာ သူ႔အတြက္ သူ႔အျမင္နဲ႔ေတာ့ နီေနေတာ့ နီတာကိုပဲ ယံုၾကည္ေနပါတယ္။ မ်က္မွန္အစိမ္းသမားကလည္း သူ႔အတြက္ေတာ့ ေလာကၾကီးဟာ အစိမ္းေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒီမ်က္မွန္ေတြကို ခြ်န္လုိက္ရင္ေတာ့ ႏွစ္ဦးစလံုးဟာ ေလာကၾကီးကို အမွန္အတုိင္း ျမင္ၾကရမွာပါ။
ဒါေပမယ့္ မ်က္မွန္ေတြကို မခြ်တ္ႏုိင္ၾကပါဘူး။ မ်က္မွန္ရဲ႕ အေရာင္ကို အင္မတန္စြဲလမ္း ေနၾကတာကိုး။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ဘာမွမေလ့လာ ေသခ်ာမသိေပမယ့္လို႔ သူတို႔ရဲ႕ မိရိုးဖလာထံုးတမ္းစဥ္လာအရ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေနၾကတာေတြ၊ အခမ္းအနားေတြ၊ ကိုးကြယ္ ၀တ္ျပဳတာေတြ၊ က်င္းပတာေတြကို လုပ္မွသာ တရားရွိတဲ့လူ သူေတာ္ေကာင္းလုိ႔ ယံုၾကည္ယူဆၾကျပီး ဒါေတြအေပၚမွာ သိပ္ျပီးတြယ္တာျပီး အစြဲၾကီးတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေတြဟာ တကယ္ေတာ့ အႏွစ္သာရ ရွိတာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။
တရားကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ျပီး ေလ့လာသိရွိသြားရင္ေတာ့ ကိုးကြယ္၀တ္ျပဳတာေတြ အခမ္းအနားက်င္းပပြဲေတြကို ဆက္လက္ျပီး လုပ္ခ်င္ၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း လုပ္ေနက် အက်င့္ကလည္းျဖစ္ေန၊ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာကလည္း ရွိေနေတာ့ လက္လြတ္ဖုိ႔ရာကေတာ့ မလြယ္ၾကပါဘူး။ စိတ္ရူပ္စရာေတြ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ငါငါ့ဟာက ထာ၀စဥ္ရွိေနမယ္ တည္ေနမယ္ မပ်က္စီးဘူး။ မကြယ္ေပ်ာက္သြားဘူး ဆုိရင္ေတာ့ ဆင္းရဲဒုကၡ ျဖစ္စရာ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ငါငါ့ဟာေတြက ထာ၀စဥ္တည္ျမဲ ေနၾကမွာ မဟုတ္ဘဲ၊ ေျပာင္းလဲပ်က္စီး ကြယ္ေပ်ာက္ေနတာ ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဘယ္သူကမွ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔မွ မေျပာင္းလဲေအာင္ မကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ၾကပါဘူး။ ငါဆုိတဲ့ ရုပ္နာမ္အစုကို အင္မတန္ၾကီး တြယ္တာေနေတာ့ ငါပ်က္စီးေတာ့၊ ကြယ္ေပ်ာက္ေတာ့ မယ္ဆုိေတာ့ သိပ္ျပီး ဆင္းရဲဒုကၡျဖစ္ၾကရပါတယ္။
သစၥာတရားေပၚလာ
ဒီလုိနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ဆက္လက္ျပီး ပိုမုိနက္နဲစြာ တရားကို ရူလာလုိက္တာ ဒုကၡျဖစ္ေပၚလာရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္း ေရေသာက္ျမစ္ဟာ ဘာလဲလို႔ ရွာေဖြျပီးေတာ့ အျမစ္ျပတ္သုတ္သင္ရွင္းလင္းျပီး ဖယ္ရွားလိုက္ရန္အတြက္ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးကို အၾကြင္းမဲ့ အလံုးစံု ရူေတာ္မူျပီး တရားကို ရွာေဖြေတာ္မူရာမွာ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ညက်ေတာ့ အထြတ္အထိပ္ကို လံုး၀ဥႆံု ေရာက္ရွိေတာ္မူျပီး ဘုရားအျဖစ္ကို ေရာက္ေတာ္မူပါတယ္။ စိတ္ေတာ္မွာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးဆိုလုိ႔ ျမဴမူန္မွ်ေလာက္ေတာင္ မရွိေအာင္ ကင္းစင္သန္႔ရွင္းျပီးေတာ့ အသိဉာဏ္ေတြဟာ ဘာ၀နာမယဉာဏ္အားျဖင့္ တုိးပြား ပြင့္လင္းျပီး သဘာ၀တရား၊ ကမၻာ့နိယာမတရား၊ စၾကာ၀ဠာနိယာမတရား၊ အဟုတ္အမွန္ျဖစ္တဲ့ သစၥာတရားဟာ ထင္ရွားေပၚလြင္လာပါတယ္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို အျပန္အလွန္ရူ
လူေတြဟာ တစ္သက္တာလံုးမွာ ဆင္းရဲေတြ ဒုကၡေတြခ်ည္းပါလား။ အုိျခင္း၏ ဆင္းရဲ၊ နာျခင္း၏ ဆင္းရဲ၊ ေသရျခင္း၏ ဆင္းရဲ၊ ျဖစ္ေစခ်င္တာ မျဖစ္တဲ့ဆင္းရဲ႕၊ မျဖစ္ေစခ်င္တာျဖစ္တဲ့ ဆင္းရဲ စိတ္၏ဆင္းရဲ၊ ကိုယ္၏ဆင္းရဲ၊ ဆင္းရဲျခင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ပင္လယ္ေ၀ေနပါလား။ ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတာပါလဲ။ ဘာကျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းလဲ ဆုိျပီးေတာ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားကို အႏုလံုး ပဋိလံု အစအဆံုး အစုန္အဆန္ အျပန္အလွန္ရူေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
စိတ္မွာျဖစ္သမွ်ဟာ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ခံစားရပါတယ္။ လိုခ်င္တာရတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေ၀ဒနာေတြကလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါတယ္။ စိတ္ရဲ႕ အေပၚယံအပုိင္းကေတာ့ သာယာတယ္လုိ႔ ထင္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ရဲ႕နက္ရူိင္းတဲ့အပိုင္းမွာေတာ့ ဆင္းရဲအတိ နဲ႔ပါပဲ။ သာယာတဲ့ ေ၀ဒနာကို ထပ္ခါထပ္ခါ လိုခ်င္ေနျပီး လုိခ်င္တပ္မက္မူကလည္း ထပ္ကာထပ္ကာ ေပၚေပၚလာေနပါတယ္။ မေကာင္းမွန္းသိေပမယ့္ မရပ္ႏုိင္သလုိေပါ့။ ယားနာကို ကုတ္ေနတဲ့ လူလုိပါပဲ။ လုိခ်င္ေလာဘေတြဟာလည္း မ်ားေလေလ၊ ဒုကၡေတြ မ်ားေလေလ ျဖစ္ျပီး စိတ္ရဲ႕ အက်င့္ပံုစံျဖစ္လာပါတယ္။ တစ္ခါ ဒီအက်င့္ကိုပဲ တြယ္တာလာျပန္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ လုိခ်င္မူဟာ အေတာမသတ္နုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အိပ္ေပါက္ၾကီးလုိပါပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ မျပည့္ႏုိင္ပါဘူး။ လိုခ်င္တာဟာ အက်င့္ၾကီးျဖစ္ျပီးေတာ့ အစြဲျဖစ္ေနပါတယ္။ ျငိတြယ္ေနတာေပါ့။
ငါငါဆုိတဲ့အတၱအစြဲ
ေနာက္အစြဲတစ္ခုကေတာ့ ငါငါဆုိတဲ့အတၱအစြဲေပါ့။ တကယ္ဆုိေတာ့ ဒီငါဟာ ဘာလဲ ခႏၶာ ၅-ပါး အစုအေ၀းပဲ၊ အ႒ကလာပေတြ အစုအေ၀းမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။ “ငါသိတယ္ ငါမွတ္မိတယ္ ငါေ၀ဖန္လုိက္တယ္ ငါသိရွိခံစားလိုက္ရတယ္ ငါတံု႔ျပန္လုိက္တယ္” ဆုိတာေတြ အားလံုးဟာ အခုျဖစ္ျပီး အခုပ်က္သြားတာၾကီးပါပဲ။ ဓေလ့ထံုးစံအရသာ ငါငါ့ဟာလုိ႔ ေျပာေနၾကလုိ႔ လူေတြဟာ ငါငါ့ဟာကို အင္မတန္ပဲ ျငိတြယ္ တြယ္တာေနၾကပါတယ္။ ငါ့ကို လာမထိနဲ႔၊ ငါ့ဟာလာမထိနဲ႔ သိသြားမယ္။
တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ငါငါ့ဟာကို တစ္ခုခုျပဳလုိက္လုိ႔ရွိရင္ အင္မတန္ မခံမရပ္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ဆုိၾကပါစို႔ လူတစ္ဦးကို နုိင္ငံျခားမွာရွိတဲ့ မိတ္ေဆြတစ္ဦးက အဖိုးတန္ လက္ပတ္နာရီတစ္ခု လက္ေဆာင္ေပးလုိက္ပါတယ္။ ဒီတုိင္းျပည္မွာ ၀ယ္လုိ႔ရတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ေန႕က်ေတာ့ သတိမထားမိလုိ႔ ေအာက္က်ျပီး ကြဲသြားပါတယ္။ ဒီနာရီကို ဒီလူက သိပ္သေဘာက်ျပီး တြယ္တာေနေတာ့ က်ကြဲသြားတဲ့အခါမွာ အင္မတန္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ျပီး ငိုယိုမိပါတယ္။ ငါ့နာရီကြဲသြားတယ္။ ငါ့နာရီကြဲသြားတယ္။ ျပင္လုိ႔လဲရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဆုိျပီး ႏွေျမာတသျပီးေနပါတယ္။
ဒီနာရီမ်ိဳးပဲ တစ္မ်ိဳးတည္း တစ္ပံုစံတည္းပဲ သူ႔မိတ္ေဆြ တစ္ဦးဆီမွာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီမိတ္ေဆြတစ္ဦးကလည္း သူ႔နာရီက်ျပီး ကြဲသြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔မိတ္ေဆြနာရီ ကြဲသြားေတာ့ သူမငိုပါဘူး။ စိတ္မေကာင္းလဲ မျဖစ္ပါဘူး။ အဖိုးတန္နာရီ က်ကြဲသြားေပမယ့္လို႔ ဘယ္သူကမွ မငိုပါဘူး။ ငါ့နာရီက်ကြဲသြားေတာ့ ငါငိုပါတယ္။ ငါ့ဟာက်ေတာ့ ငါက အတြယ္အတာရွိတာကိုး။ အစြဲေပၚမွာ အတြယ္အတာေပၚမွာ တည္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တန္ဖိုးရွိရွိ မရွိရွိက အေရးမဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္ပဲ တန္ဖိုးရွိတဲ့ပစၥည္းျဖစ္ေပမယ့္ အတြယ္အတာမရွိရင္ စိတ္ဆင္းရဲမူမျဖစ္ရပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္မွ တန္ဖုိးမရွိေပမယ့္ စြဲလမ္းတြယ္တာမူရွိေနရင္ေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲျဖစ္ရမွာ အမွန္ပါပဲ။
ရာဂ်စ္စတန္ျပည္နယ္က အဘြားၾကီးအစြဲ
တစ္ခါက ဂုရုၾကီး အိႏၵယျပည္ ရာဂ်စ္စတန္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ ရြာငယ္တစ္ခုမွာ ၁၀-ရက္ တရားပတ္ဖြင့္ေနစဥ္အခါမွာ အသက္အရြယ္ေတာ္ေတာ္ အုိမင္းေနျပီျဖစ္တဲ့ ဆင္းရဲသူအမ်ိဳးသမီးၾကီး တစ္ဦးလည္း တရားပတ္လာထုိင္ပါတယယ္။ တရားပတ္မွာ ၅-ရက္၊ ၆-ရက္ ေလာက္ရေတာ့ မနက္အာရုဏ္တက္မွာ ပရိတ္ရြတ္တာကို လာနားေထာင္ျပီး သူပအခန္းျပန္သြားေတာ့ အၾကီးအက်ယ္ရူိက္ၾကီး တငင္ငင္ ေအာ္ငိုပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ေမးၾကည့္လုိက္ေတာ့ “သူ႔ပိုက္ဆံအိတ္ကေလး ေပ်ာက္သြားလုိ႔ ပိုက္ဆံအိတ္ထဲမွာ သူစုေဆာင္းထားတဲ့ ေငြက (၂၀ိ/)၊ မုန္႔အခ်ိဳကေလး ၁တံုးနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀-ေက်ာ္တုန္းက သူအိမ္ေထာင္က်စဥ္အခါက သူ႔မိဘေတြက လက္ဖြဲ႕လိုက္တဲ့ ေငြဆြဲၾကိဳးေလးပါသြားပါတယ္တဲ့။ ဘယ္သူခိုးသြားသလဲ မသိပါဘူး” ဆုိျပီးေတာ့ ငိုေၾကြးေနရွာပါတယ္။
က်န္တဲ့ေယာဂီေတြကလည္း သနားျပီးေတာ့ မငိုပါနဲ႔ အေမၾကီး တရားသာဆက္ထုိင္ပါ။ ေပ်ာက္သြားတဲ့ ပိုက္ဆံက (၂၀ိ/)ေလာက္၊ ေငြေလး ငါးဆယ္ကို ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၊ ကြ်န္မတုိ႔ စုေပးပါ့မယ္ဆုိျပီးေတာ့ ပိုက္ဆံလုိက္ျပီး ေကာက္ခံလုိက္တာ ေငြ(၁၀၀ိ/)ေက်ာ္ ရသြားပါတယ္။ ၀မ္းသာအားရနဲ႔ အေမၾကီးထံသြားေပးၾကပါတယ္။ အေမၾကီးကေတာ့ ၀မ္းမသာတဲ့အျပင္ လာေပးတဲ့ပိုက္ဆံေတြကိုေတာင္ လႊင့္ပစ္လုိက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ငိုျမဲပဲဆက္ျပီးေတာ့ ငိုေနပါတယ္။ သူမဂၤေဆာင္တုန္းက ေငြဆြဲၾကိဳးကေလးကို တမ္းတစြဲလမ္းေနပါတယ္။
ညေနက်ေတာ့ လူတစ္ေယာက္က သစ္ပင္တစ္ပင္ေပၚမွာ ပိုက္ဆံအိတ္ထဲက အခ်ိဳမူန္႔ကို ႏူိက္စားေနတဲ့ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ကို ျမင္ေတာ့ ၀ိုင္းျပီးလုိက္ၾကေတာ့ ေမ်ာက္က အိတ္ကိုခ်ျပီး ထြက္ေျပးေတာ့ အိတ္ကိုေကာက္ျပီး အထဲက ေငြဆြဲၾကိဳးကေလးကို ျပန္ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီေတာ့မွပဲ အေမၾကီး အငိုတိတ္သြားပါတယ္။ ေငြ(၂၀ိ/)မွ်သာ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ဆြဲၾကိဳးကေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ ေငြအသျပာသန္း ႏွစ္ဆယ္တန္တဲ့ ပစၥည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ပစၥည္းရဲ႕တန္ဖိုးက အေရးမၾကီးပါဘူး။ ဒီပစၥည္းကို ဘယ္ေလာက္တြယ္တာ အစြဲအလမ္းရွိတယ္ဆုိတာဟာ ပိုမုိျပီး အေရးၾကီးတယ္။ အတြယ္အတာၾကီးရင္ ဒုကၡၾကီးတာပါပဲ။ အတြယ္အတာနည္းရင္ ဒုကၡလည္း နည္းမွာျဖစ္ပါတယ္။ အတြယ္အတာအတာမရွိရင္ေတာ့ ဒုကၡလည္းမရွိပါဘူးေပါ့။ ဒါဟာ သဘာ၀ ဓမၼပါပဲ။
အိႏၵိယျပည္ ရဟန္း ၁-ပါးအစြဲ
ေနာက္အျဖစ္တစ္ခုကေတာ့ အိႏၵိယျပည္မွာပါပဲ။ တရားပတ္တစ္ခုမွာ ရဟန္းတစ္ပါးကလည္း တရားလာထုိင္ပါတယ္။ ၅-ရက္ ေျမာက္တဲ့ေန႔က်ေတာ့ ဂုရုၾကီးနဲ႔ လာေတြ႕ျပီးေတာ့ အကူအညီေတာင္းပါတယ္။ သူေနတဲ့ျမိဳ႕မွာ သူက ေက်ာင္းေဆာက္ ထားပါတယ္။ သူ႔ေက်ာင္းမွာ ဆင္တစ္ေကာင္လည္း ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းက ျမဴနီစပါယ္ အမိန္႔ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ ေဆာက္ထားတာျဖစ္ေတာ့ အခုသက္ဆုိင္ရာက ေက်ာင္းကို ေျပာင္းေရႊ႕ခုိင္းေနပါတယ္။ ေရႊ႕မေပးရင္ ေက်ာင္းကိုဆြဲဖ်က္မယ္လုိ႔လဲ ေျပာေနၾကပါတယ္။ ဆင္ကိုလည္း ျမိဳ႕ထဲမွာ မထားရပါဘူးတဲ့။ ျမိဳ႕ျပင္ကို ထုတ္ရမယ္လုိ႔ အမိန္႔ခ်ထားပါတယ္။
ဒီျမိဳ႕က ျမိဳ႕ေတာ္၀န္က ဂုရုၾကီးရဲ႕မိတ္ေဆြဆုိတာကို သူကသိေတာ့ ျမိဳ႕ေတာ္၀န္ထံသြားျပီး “ေက်ာင္းကိို မဖ်က္ဖုိ႔၊ ဆက္လက္ျပီး လက္ရွိေနရာမွာပဲ ထားဖို႔၊ ဆင္ကိုလည္း ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာပဲထားဖုိ႔ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေျပာေပးပါ”လုိ႔ အကူအညီလာေတာင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ သူ႔ေက်ာင္းနဲ႔ ဆင္ေပၚမွာ အတြယ္အတာေတြ သိပ္မ်ားေနျပီး ေတာ္ေတာ္ၾကီးပဲ စိတ္ေသာကမ်ားေနပါတယ္။ ဒါေတာင္မွ လူ၀တ္ေၾကာင္ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ေလာကၾကီးနဲ႔ အုိးအိမ္ကို စြန္႕လႊတ္ထားခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူ၀တ္ေၾကာင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရဟန္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာဂုိဏ္း၀င္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာလူမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ အတူတူပါပဲ။ တြယ္တာမူရွိ သေလာက္ဆင္းရဲမူဒုကၡေတြ ရွိေနၾကမွာပါပဲ။
အယူ၀ါဒအစြဲ
ေနာက္တြယ္တာမူတစ္မ်ိဳးကေတာ့ ဒိ႒ိဥပါဒန္အယူ၀ါဒကို စြဲလမ္းျခင္းေပါ့၊ ငါ့အယူ၀ါဒ၊ ငါ့အျမင္၊ ငါ့မိရိုးဖလာထံုးစံ၊ ငါ့ယံုၾကည္ခ်က္ ငါ့ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာ အစရွိတာေတြကို အလြန္အမင္း တြယ္တာၾကပါတယ္။ ငါ့၀ါဒ ငါ့အျမင္ ငါ့ဘာသာကမွအမွန္။ ဘယ္ဟာကမွန္လဲ ဘယ္ဟာကဟုတ္လဲ သဘာ၀က်မက်ေတာ့ သူမေတြးတက္ပါဘူး။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ငါ့ဘာသာ ငါ့၀ါဒကို နည္းနည္းကေလးမွ အတုိက္အခံလာမေျပာနဲ႔ မခံမရပ္ႏုိင္ျဖစ္လာတာပါပဲ။ ဒီလုိပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ အယူ၀ါဒ၊ သူတုိ႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္ကို တြယ္တာမူေတြမ်ားလြန္းေတာ့ အလြန္အမင္းတစ္ယူသန္ျဖစ္ ေနၾကပါတယ္။
တစ္ဦးက မ်က္မွန္အစိမ္းတပ္ထားျပီး ေနာက္တစ္ဦးက မ်က္မွန္အနီ တပ္ထားျပီး ျငင္းခံုေနၾကသလိုပါပဲ။ မ်က္မွန္အနီ တပ္ထားတဲ့လူ ၾကည့္သမွ်ကေတာ့ အနီေရာင္ေတြခ်ည္းျဖစ္ျပီး မ်က္မွန္အစိမ္းတပ္ထားတဲ့လူ ၾကည့္သမွ်ကေတာ့ အစိမ္းေတြခ်ည္းပါပဲ။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး သေဘာေပါက္ေအာင္ ဘယ္လုိမွ မလုပ္ႏုိင္ပါဘူး။ အျငင္းအခံုျဖစ္ျပိး တစ္ဦးေခါင္း တစ္ဦးရုိက္ခြဲရင္ေတာင္ မ်က္မွန္အနီတပ္ထားတဲ့ လူကလည္း ေလာကၾကီးဟာ သူ႔အတြက္ သူ႔အျမင္နဲ႔ေတာ့ နီေနေတာ့ နီတာကိုပဲ ယံုၾကည္ေနပါတယ္။ မ်က္မွန္အစိမ္းသမားကလည္း သူ႔အတြက္ေတာ့ ေလာကၾကီးဟာ အစိမ္းေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒီမ်က္မွန္ေတြကို ခြ်န္လုိက္ရင္ေတာ့ ႏွစ္ဦးစလံုးဟာ ေလာကၾကီးကို အမွန္အတုိင္း ျမင္ၾကရမွာပါ။
ဒါေပမယ့္ မ်က္မွန္ေတြကို မခြ်တ္ႏုိင္ၾကပါဘူး။ မ်က္မွန္ရဲ႕ အေရာင္ကို အင္မတန္စြဲလမ္း ေနၾကတာကိုး။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ဘာမွမေလ့လာ ေသခ်ာမသိေပမယ့္လို႔ သူတို႔ရဲ႕ မိရိုးဖလာထံုးတမ္းစဥ္လာအရ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေနၾကတာေတြ၊ အခမ္းအနားေတြ၊ ကိုးကြယ္ ၀တ္ျပဳတာေတြ၊ က်င္းပတာေတြကို လုပ္မွသာ တရားရွိတဲ့လူ သူေတာ္ေကာင္းလုိ႔ ယံုၾကည္ယူဆၾကျပီး ဒါေတြအေပၚမွာ သိပ္ျပီးတြယ္တာျပီး အစြဲၾကီးတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေတြဟာ တကယ္ေတာ့ အႏွစ္သာရ ရွိတာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။
တရားကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ျပီး ေလ့လာသိရွိသြားရင္ေတာ့ ကိုးကြယ္၀တ္ျပဳတာေတြ အခမ္းအနားက်င္းပပြဲေတြကို ဆက္လက္ျပီး လုပ္ခ်င္ၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း လုပ္ေနက် အက်င့္ကလည္းျဖစ္ေန၊ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာကလည္း ရွိေနေတာ့ လက္လြတ္ဖုိ႔ရာကေတာ့ မလြယ္ၾကပါဘူး။ စိတ္ရူပ္စရာေတြ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ငါငါ့ဟာက ထာ၀စဥ္ရွိေနမယ္ တည္ေနမယ္ မပ်က္စီးဘူး။ မကြယ္ေပ်ာက္သြားဘူး ဆုိရင္ေတာ့ ဆင္းရဲဒုကၡ ျဖစ္စရာ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ငါငါ့ဟာေတြက ထာ၀စဥ္တည္ျမဲ ေနၾကမွာ မဟုတ္ဘဲ၊ ေျပာင္းလဲပ်က္စီး ကြယ္ေပ်ာက္ေနတာ ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဘယ္သူကမွ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔မွ မေျပာင္းလဲေအာင္ မကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ၾကပါဘူး။ ငါဆုိတဲ့ ရုပ္နာမ္အစုကို အင္မတန္ၾကီး တြယ္တာေနေတာ့ ငါပ်က္စီးေတာ့၊ ကြယ္ေပ်ာက္ေတာ့ မယ္ဆုိေတာ့ သိပ္ျပီး ဆင္းရဲဒုကၡျဖစ္ၾကရပါတယ္။
သစၥာတရားေပၚလာ
ဒီလုိနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ဆက္လက္ျပီး ပိုမုိနက္နဲစြာ တရားကို ရူလာလုိက္တာ ဒုကၡျဖစ္ေပၚလာရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္း ေရေသာက္ျမစ္ဟာ ဘာလဲလို႔ ရွာေဖြျပီးေတာ့ အျမစ္ျပတ္သုတ္သင္ရွင္းလင္းျပီး ဖယ္ရွားလိုက္ရန္အတြက္ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးကို အၾကြင္းမဲ့ အလံုးစံု ရူေတာ္မူျပီး တရားကို ရွာေဖြေတာ္မူရာမွာ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ညက်ေတာ့ အထြတ္အထိပ္ကို လံုး၀ဥႆံု ေရာက္ရွိေတာ္မူျပီး ဘုရားအျဖစ္ကို ေရာက္ေတာ္မူပါတယ္။ စိတ္ေတာ္မွာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးဆိုလုိ႔ ျမဴမူန္မွ်ေလာက္ေတာင္ မရွိေအာင္ ကင္းစင္သန္႔ရွင္းျပီးေတာ့ အသိဉာဏ္ေတြဟာ ဘာ၀နာမယဉာဏ္အားျဖင့္ တုိးပြား ပြင့္လင္းျပီး သဘာ၀တရား၊ ကမၻာ့နိယာမတရား၊ စၾကာ၀ဠာနိယာမတရား၊ အဟုတ္အမွန္ျဖစ္တဲ့ သစၥာတရားဟာ ထင္ရွားေပၚလြင္လာပါတယ္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို အျပန္အလွန္ရူ
လူေတြဟာ တစ္သက္တာလံုးမွာ ဆင္းရဲေတြ ဒုကၡေတြခ်ည္းပါလား။ အုိျခင္း၏ ဆင္းရဲ၊ နာျခင္း၏ ဆင္းရဲ၊ ေသရျခင္း၏ ဆင္းရဲ၊ ျဖစ္ေစခ်င္တာ မျဖစ္တဲ့ဆင္းရဲ႕၊ မျဖစ္ေစခ်င္တာျဖစ္တဲ့ ဆင္းရဲ စိတ္၏ဆင္းရဲ၊ ကိုယ္၏ဆင္းရဲ၊ ဆင္းရဲျခင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ပင္လယ္ေ၀ေနပါလား။ ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတာပါလဲ။ ဘာကျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းလဲ ဆုိျပီးေတာ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားကို အႏုလံုး ပဋိလံု အစအဆံုး အစုန္အဆန္ အျပန္အလွန္ရူေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment