Sunday, 3 June 2012

ပဥၥဒြါရ၀ီထိ ၇၅-ပါး

စကၡဳဒြါရ၌ ၀ီထိ ၁၅-ပါးျဖစ္ႏုိင္သကဲ့သို႔ ေသာတဒြါရ၊ ဃာနဒြါရ၊ ဇိ၀ွာဒြါရႏွင့္ ကာယဒြါရတုိ႔၌လည္း ၀ီထိ ၁၅-ပါးစီျဖစ္ႏုိင္ၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၅-ဒြါရအတြက္ ၀ီထိေပါင္း ၁၅x၅=၇၅-ပါး ျဖစ္၏။

ေသာတဒြါရအတြက္ ၀ီထိပံုခ်ေရးသည့္အခါ စကၡဳ၀ိညာဏ္(စ) ေနရာ၌ ေသာတ၀ိညာဏ္ (ေသာ)ဟု ေရးရမည္။ ဆုိရိုး၌လည္း `ရူပါရုံ´ ေနရာ၌ `သဒၵါရုံ´ ဟုဆုိျပီး `စကၡဳပသာဒ´ ေနရာ၌ `ေသာတပသာဒ´ဟု ဆုိရမည္။ က်န္ ၃-ဒြါရအတြက္လည္း အလားတူ ေျပာင္းလဲမူကို ျပဳလုပ္ေပးရမည္။

သရက္သီးေၾကြသည့္ ဥပမာ
အတိမဟႏၱာရုံ၀ီထိကို သရက္သီးေၾကြသည့္ ဥပမာႏွင့္ ႏူိင္းယွဥ္ႏုိင္၏။ လူတစ္ေယာက္သည္ သရက္ပင္ရင္း၌ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည္ ဆုိပါစို႔။ ဤသို႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနျခင္းသည္ ဘ၀င္စိတ္အစဥ္ ျငိမ္သက္စြာျဖစ္ေပၚေနသည္ႏွင့္ တူ၏။ ထုိ႔ေနာက္ သရက္သီးမွည့္တစ္လံုးသည္ ထုိလူ၏ အနီး၌ ေၾကြက်လာ၏။ ဤသို႔ သရက္သီး ေၾကြက်ျခင္းသည္ ျပင္ပအာရုံက ပသာဒရုပ္ႏွင့္ ထိတုိက္လာသည္ႏွင့္ တူ၏။ သရက္သီးေၾကြက်သံေၾကာင့္ ထိုလူသည္ ထရန္ လူပ္ရွားလာ၏။ ဤကား ဘ၀င္စိတ္ ၂-ၾကိမ္လူပ္၍ ျပတ္သည္ႏွင့္တူ၏။ ထုိလူသည္ ဦးေခါင္းေထာင္၍ ဆင္ျခင္စူးစမ္း၏။ ဤကား ပဥၥဒြါရာ၀ဇၨန္းစိတ္ ျဖစ္သည္ႏွင့္ တူ၏။ သရက္သီးကို ေကာက္ယူလုိက္၏။ ဤကား သမၸဋိစၧိဳန္းစိတ္က အာရုံကို လက္ခံယူသည္ႏွင့္ တူ၏။ သရက္သီးကို အနီးကပ္ ၾကည့္ရူနမ္းရူပ္၏။ ဤကား သႏၱီရဏစိတ္က အာရုံကို စံုစမ္းသည္ႏွင့္ တူ၏။ သရက္သီး ၀င္းမွည့္ေနျပီး စား၍ရမွန္းသိ၏။ ဤကား ၀ုေ႒ာစိတ္က အာရုံကို ေကာင္း မေကာင္း ဆံုးျဖတ္ျခင္းႏွင့္ တူ၏။ သရက္သီးကို အားရပါးရ (၇)ၾကိမ္ ကိုက္စား၏။ ဤကား အာရုံ၏အရသာကို ေဇာ ၇-ၾကိမ္ျဖင့္ ခံစားသည္ႏွင့္ တူ၏။ ခံတြင္း၌ ၾကြင္းက်န္ေနေသးသည့္ သရက္သီးအနည္အဖတ္ကို ခြ်ဲခမ္း တံေတြးႏွင့္တကြ မ်ိဳခ်၏။ ဤကား တဒါရုံ ၂-ၾကိမ္ျဖင့္ အာရုံကို ဆက္ခံစားသည္ႏွင့္ တူ၏။ ထုိလူသည္ စားေသာက္ျပီးေနာက္ ျပန္လဲေလ်ာင္း၍ အိပ္ေပ်ာ္သြား၏။ ဤကား ဘ၀င္စိတ္အစဥ္ ဆက္ျဖစ္သည္ႏွင့္တူ၏။

ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ စတုတၳအၾကိမ္ထုတ္ေ၀ေသာ ဗုဒၶအဘိဓမၼတရားေတာ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးသည္။

No comments:

Post a Comment