Wednesday, 17 October 2012

ဖႆအၾကာင္း

အာရုံကို ေတြ႕ထိျခင္းသေဘာသည္ ဖႆတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ေတြ႕ထိတရား၊ ဖႆ ထားေလာ့”ဟု ဆုိခဲ့ေပသည္။ “ေတြ႕ထိ” ဟူရာ၌ ကိုယ္ထိ လက္ထိမ်ိဳး၊ ပစၥည္း တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု တုိက္မိေသာ အထိမ်ိဳးမဟုတ္။ စိတ္ႏွင့္အာရုံ ေတြ႕ၾကံဳေသာအခါ ဓာတ္ခိုက္ျခင္းသာတည္း။ ထုိဓာတ္ခိုက္ ဓာတ္ထိ ဓာတ္ေတြ႕မ်ိဳးသည္ အခ်ိဳ႕အရာ၌ ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္ ေတြ႕ထိရ သေလာက္ပင္ ထင္ရွား၏။

ခ်ဲ႕ဦးအံ့ - နာလန္ထစ လူတစ္ေယာက္သည္ သူတစ္ပါးတုိ႔ သံပရာသီးစားသည္ကိုျမင္ရလွ်င္ သြားရည္က်တတ္၏။ ေၾကာက္တတ္ေသာသူသည္ သူတစ္ပါးတုိ႔ သတ္ပုတ္ေနၾကသည္ကို ျမင္လွ်င္ ေၾကာက္ဒူးတုန္ေနတတ္၏။ အရြယ္ေရာက္ခါစ မိန္းကေလးမ်ားသည္ မိမိႏွင့္ အရြယ္တူ ဂုဏ္တူ ေယာက္်ားကေလး၏ အဆင္းအသံကို ၾကားရေသာအခါ ရင္တြင္း၌ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ ျဖစ္တတ္၏။ ေယာက္်ားကေလးမ်ားလည္း ဤနည္းျဖစ္တတ္ၾက၏။ ဤသို႔ျဖစ္ရာ၌ စိတ္သည္ သံပရာသီးစသည္တုိ႔ႏွင့္ ဓာတ္ေတြ႕ဓာတ္ထိ ဓာတ္ခိုက္မိေသာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ တုိင္ေအာင္ သြားရည္က်ျခင္း၊ တုန္လူပ္ျခင္း စသည္တုိ႔ ျဖစ္ၾကရေပသည္။ ဤဓာတ္ေတြ႕ ဓာတ္ထိ ဓာတ္ခုိက္မိျခင္း သေဘာသည္ ဖႆ သေဘာတည္း။

ဤ ဖႆသည္ ကုသိုလ္ဆုိင္ရာ အာရုံကိုလည္းထိရ၊ အကုသိုလ္ဆုိင္ရာအာရုံကိုလည္း ထိရသျဖင့္ စိတ္ေကာင္းစိတ္ဆိုး ၂-မ်ိဳးတြင္ အျမဲပါ၀င္ရေသာ တရားတည္း။ ဥပမာ - ဆားသည္ ေကာင္းေသာဟင္း၌ ခတ္လည္းငန္၊ မေကာင္းေသာဟင္း၌ ခတ္လည္းငန္ သကဲ့သို႔တည္း။ ေနာက္၌ျပမည့္ ေ၀ဒနာစေသာ ေစတသိက္မ်ားလည္း ဤကဲ့သို႔ စိတ္ေကာင္း စိတ္ဆုိး ၂-မ်ိဳးလံုးတြင္ ပါ၀င္ရေၾကာင္း သတိျပဳပါ။ (ကုသိုလ္လည္းမဟုတ္၊ အကုသိုလ္လည္း မဟုတ္ေသာ ၀ိပါက္ ၾကိယာစိတ္ျဖစ္ဖုိ႔လည္း အာရုံ၌ ဖႆက ထိရသည္သာ။)

အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment