ေရွ႕တြင္ လူသတၱ၀ါတုိ႔၌ ျဖစ္သင့္ေသာ စိတ္ေနစိတ္ထားနွင့္ ျပဳသင့္ေသာကံမ်ား ျပခဲ့ပါျပီ။ ထုိသို႔ စိတ္ေကာင္းစိတ္ဆိုး အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနၾကရင္းပင္ ဥစၥာစီးပြား ခ်စ္သူမ်ားႏွင့္ ေကြကြင္းဖုိ႔ ေသမင္းငင္သျဖင့္ မေသခ်င္ဘဲလည္း ေသျမဲဓမၼတာ ေသေပါက္ေသ၀သို႔ အေသခံေရာက္ၾကရေတာ့မည္။ သို႔ျဖစ္၍ စုေတခါနီး အေရးၾကီးပံုကို ကိုယ္စီကိုယ္င သတိျပဳၾကဖုိ႔ ဆက္လက္ညႊန္ျပပါဦးမည္။
ေသျခင္းအေၾကာင္း ၄-ပါး
(၁) သက္တမ္း ကုန္ျခင္း၊ (၂) ကံ အစြမ္းကုန္ျခင္း (၃) အသက္တမ္း ကံအစြမ္း ၂-မ်ိဳးလံုးကုန္ျခင္း၊ (၄) ဥပေစၧဒကကံက သတ္ျဖတ္ျခင္း။ ဤသို႔ သတၱ၀ါတုိ႔ စုေတရျခင္း အေၾကာင္း ၄-မ်ိဳးရွိ၏။ ဥပမာ - ဆီမီးျငိမး္ရာ၌ (၁) ဆီကုန္ျခင္း၊ (၂) မီးစာကုန္ျခင္း (၃) ဆီႏွင့္ မီးစာ ၂-မ်ိဳးလံုး ကုန္ခန္းျခင္း၊ (၄) ဆီႏွင့္ မီးစာ ရွိေသးပါေသာ္လည္း ေလျပင္းတုိက္ခတ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ တမင္ျငိွမ္းသက္ျခင္းဟု အေၾကာင္း ၄-မ်ိဳး ရွိသကဲ့သို႔တည္း။
(၁) သက္တမ္း ကုန္ျခင္း၊ (၂) ကံ အစြမ္းကုန္ျခင္း (၃) အသက္တမ္း ကံအစြမ္း ၂-မ်ိဳးလံုးကုန္ျခင္း၊ (၄) ဥပေစၧဒကကံက သတ္ျဖတ္ျခင္း။ ဤသို႔ သတၱ၀ါတုိ႔ စုေတရျခင္း အေၾကာင္း ၄-မ်ိဳးရွိ၏။ ဥပမာ - ဆီမီးျငိမး္ရာ၌ (၁) ဆီကုန္ျခင္း၊ (၂) မီးစာကုန္ျခင္း (၃) ဆီႏွင့္ မီးစာ ၂-မ်ိဳးလံုး ကုန္ခန္းျခင္း၊ (၄) ဆီႏွင့္ မီးစာ ရွိေသးပါေသာ္လည္း ေလျပင္းတုိက္ခတ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ တမင္ျငိွမ္းသက္ျခင္းဟု အေၾကာင္း ၄-မ်ိဳး ရွိသကဲ့သို႔တည္း။
ထုိထိုဘံုဘ၀၌ သတ္မွတ္ထားအပ္ေသာ အသက္တမ္း ရွိ၏။ ဤလူ႔ဘံု၌ တက္ကပ္အခါ၀ယ္ တျဖည္းျဖည္းတက္၍ အသေခၤ်တုိင္ေအာင္ အသက္တမ္းရွိ၏။ ဆုတ္ကပ္အခါ၌ကား တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ကာ ၁၀-ႏွစ္တမ္းတုိင္ေအာင္ အသက္တမ္းရွိ၏။ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္၌ အသက္တမ္း တစ္ရာဟုဆုိ၏။ ယခု ၇၅-ႏွစ္တမ္းခန္႔မွန္းၾကသည္။ သင့္ေတာ္ရုံ ကံပါလာသူတို႔သည္ သတ္မွတ္ထားအပ္ေသာ အသက္တမ္းကို မလြန္ႏုိင္ၾက။ အလြန္ကံထူသူ။ “ရသာယန”စေသာ ေဆးေကာင္းရွိသူတုိ႔သာ အသက္တမ္းကို လြန္ႏုိင္ၾကေပသည္။
ဘုရားလက္ထက္ေတာ္၌ အရွင္မဟာကႆပ၊ အရွင္အာနႏၵာ ေက်ာင္းအမ ၀ိသာခါတုိ႔လည္း အသက္ ၁၂၀ ရွည္ၾက၏။ ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ားကား အလြန္ ကံထူးသူမ်ားတည္း။ ထုိသို႔ ကံအထူးလည္းမပါ၊ သာမန္ေလာက္ကံကလည္း အသက္တမ္းကို လြန္ေအာင္မေဆာင္ေတာ့ဘဲ ၇၅-ႏွစ္ျပည့္၍ စုေတရျခင္းကို “အသက္တမ္းကုန္၍ စုေတရျခင္း”ဟု ေခၚ၏။ မီးစာရွိေသးေသာ္လည္း ဆီကုန္၍ မီးျငိမ္းရျခင္းႏွင့္ တူ၏။
ဘ၀တစ္ခုကို စီမံလုိက္ေသာ ကံသည္ ပဋိသေႏၶ တည္ေနသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ မိမိ၏ သတၱိ မကုန္ေသးသမွ် ဘ၀မျပတ္ေအာင္(မေသေအာင္) အစဥ္တစိုက္ အျမဲဖန္တီးလ်က္ရွိ၏။ ထုိ မူလစီမံလုိက္ေသာ ကံ၏အစြမ္းကို အားေပးကူညီေသာ တျခားကံမ်ားလည္း ရွိေနေသး၏။ ထုိမူလစီမံလုိက္ေသာကံႏွင့္ အားေပးကူညီၾကေသာ ကံတုိ႔၏ အစြမ္းသတၱိကုန္လွ်င္ အသက္တမ္းက မကုန္ေသးေသာ္လည္း ဧကန္မုခ် စုေတၾကရေတာ့သည္။ ၇၅-ႏွစ္တမ္း၌ ကံစြမ္းက ၅၀-ေလာက္သာရွိလွ်င္ ၅၀-အရြယ္မွာပင္ စုေတၾကရသည္။ ဥပမာ - ဆီမကုန္ေသးေသာ္လည္း မီးစာကုန္လွ်င္ ဧကန္မီးျငိမ္းရသကဲ့သို႔တည္း။ ဤကဲ့သို႔ အသက္တမ္း မကုန္ေသးဘဲ ကံအစြမ္းကုန္ျခင္းေၾကာင့္ စုေတရမူကို “ကံကုန္ျခင္းေၾကာင့္ စုေတျခင္း”ဟုေခၚသည္။
တခ်ိဳ႕သတၱ၀ါတုိ႔ကား အသက္တမ္းလည္းကုန္၊ ကံစြမ္းလည္းကုန္ျခင္းေၾကာင့္ စုေတၾကရသည္။ ဆီလည္းကုန္၊ မီးစာလည္းကုန္ျခင္းေၾကာင့္ မီးျငိမ္းရျခင္းႏွင့္ တူ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၇၅-ႏွစ္တမ္း၌ ၇၅-ႏွစ္ေလာက္ ေနဖို႔ရန္ ကံပါသူ၏ ၇၅-ႏွစ္ျပည့္၍ စုေတရမူကို “အသက္တမ္း ကံစြမ္း ၂-မ်ိဳးကုန္ျခင္းေၾကာင့္ စုေတရျခင္း”ဟု ေခၚသည္။ ဤျပခဲ့ေသာ အေၾကာင္း ၃-ပါးတုိ႔တြင္ တစ္ပါးပါးေၾကာင့္ စုေတျခင္းကို “ကာလမရဏ = ေသခ်ိန္က်၍ ေသရျခင္း”ဟုလည္း ေခၚသည္။
တခ်ိဳ႕ သတၱ၀ါတုိ႔ကား အသက္တမ္းလည္း မကုန္ေသး ကံအစြမ္းလည္း မကုန္ေသး၊ တစ္စံုတစ္ရာ အေႏွာင့္အယွက္ မရွိလွ်င္ အေတာ္ၾကာေအာင္ ေနႏုိင္ေသး၏။ သို႔ေသာ္ ေရွးေရွးဘ၀ကျဖစ္ေစ၊ ယခုဘ၀မွာျဖစ္ေစ ျပဳမိေသာ အကုသိုလ္ကံက အခြင့္ရသျဖင့္ တစ္နည္းနည္းႏွင့္ ေသရေတာ့၏။ ဥပမာ - မီးစာ၊ ဆီ ၂-မ်ိဳးလံုး မကုန္ေသးဘဲ ေလျပင္းတုိက္ခတ္မူ၊ တမင္ျငိွမ္းသတ္မူေၾကာင့္ မီးျငိမ္းျခင္းမ်ိဳးကဲ့သို႔တည္း။ ထုိကဲ့သို႔ ေသရျခင္းကို “ဥပေစၧဒကကံ၏ သတ္ျဖတ္မူေၾကာင့္ ေသရျခင္း”ဟုေခၚသည္။ (ဥပေစၧဒက = ကပ္၍ သတ္ျဖတ္တတ္ေသာ ကံ)
အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ေရွးက အမိကို သတ္ခဲ့ဖူး၏။ အရွင္ေမာဂၢလာန္ဘ၀၌ ထုိကံအခြင့္ရသျဖင့္ ခိုးသားငါးရာ၏ အသတ္ကို ခံျပီးမွ ပရိနိဗၺာန္ စံရေလသည္။ ဗိမၺိသာရမင္းသည္ ေရွးက ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္၀ယ္ ဖိနပ္စီးခဲ့ဖူး၏။ ဗိမၺိသာရမင္းဘ၀၌ ထုိကံအခြင့္ရသျဖင့္ ေျခဖ၀ါးကို ဓားခြဲခံလ်က္ နတ္ရြာစံရေလသည္။ သာမာ၀တီအမွဴးရွိေသာ နန္းတြင္းသူတို႔သည္ ေရွးက ပေစၥကဗုဒၶါကို သမာပတ္ ၀င္စားေနစဥ္ အေလာင္းေတာ္ထင္၍ မီးရူိ႕ရာ သမာပတ္မွ ထေသာအခါ အသက္ရွိေသးေၾကာင္း သိလ်က္ပင္ မိမိတုိ႔ အမူေပၚမည္စိုး၍ ထပ္မံ မီးတုိက္ခဲ့ဖူး၏။ ထုိကံက အခြင့္ရသျဖင့္ မီးေလာင္၍ ဘ၀ဆံုးၾကရေလသည္။ ဤကား ေရွးဘ၀က ျပဳခဲ့ေသာ အကုသိုလ္ကံ အခြင့္ရသျဖင့္ သတ္ျဖတ္ခံရသူမ်ားတည္း။
ယခုဘ၀မွာပင္ ဂုဏ္ၾကီးသူမ်ားကို အၾကီးအက်ယ္ ေစာ္ကားမိ၍ ထုိကံက သတ္ျဖတ္ေသာ ၀တၳဳမ်ားလည္း ရွိေသး၏။ “ဒုႆီ” မည္ေသာ မာရ္နတ္သည္ ကႆပဘုရားရွင္၏ လက္ယာေတာ္ရံ အဂၢသာ၀ကအရွင္၏ ဦးေခါင္းေတာ္ကို ေက်ာက္ခဲျဖင့္ ေပါက္ေလသည္။ “နႏၵ” မည္ေသာ နတ္ဘီလူးကား အရွင္သာရိပုတၱရာ၏ ရိတ္ျပီးစ ဦးေခါင္းေျပာင္ေျပာင္ကို လက္ျဖင့္ေခါက္၏။ ကလာဗုမင္းမွာ အေလာင္းေတာ္ခႏၱီ၀ါဒီရေသ့ကို ေသေလာက္ေအာင္ ႏွိပ္စက္ခိုင္း၏။ ထုိ နတ္ ဘီလူး မင္းတုိ႔ ထုိဘ၀၌ ျပဳအပ္ေသာ ကံသည္ ထိုဘ၀မွာပင္ အခြင့္ရ၍ ေျမမ်ိဳေစေလသည္။ ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ အမိအဖ ဂုဏ္ၾကီးေသာ ဆရာသမားတုိ႔ကို ေစာ္ကားသူတို႔သည္ ထုိကံအတြက္ အသက္တမ္းေစ့ေအာင္ မေနၾကရဘဲ လတ္တေလာ ေသရတတ္ေလသည္။ ဤဥပေစၧဒကကံ တစ္ခုခုေၾကာင့္ ေသရျခင္းကိုပင္ “အကာလ မရဏ = ေသဖုိ႔ရန္ အခ်ိန္မက်ေသးဘဲ ေသရျခင္း” ဟုေခၚသည္။
သတၱ၀ါတုိ႔၏ သႏၱာန္၌ ေရွးမေကာင္းမူ ကံကေလးေတြ ကိုယ္စီကိုယ္င အမ်ားအျပား ပါရွိၾကေလသည္။ ထုိကံမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ခ်ည္း သက္သက္ ေသေက်ေအာင္ မသတ္ျဖတ္ႏုိင္ေသာ္လည္း သတိမရွိ၊ ဉာဏ္မရွိ၍ (အစဥ္းစား အဆင္ျခင္၊ အေျမာ္အျမင္ မရွိ၍) အစားမတတ္၊ အသြားမတတ္၊ အေနအထုိင္ မတတ္သူမ်ားကို ေဘးဥပဒ္ေရာက္ေအာင္၊ ထုိေဘးျဖင့္ ေသေက်ပ်က္စီးေအာင္ကား တတ္ႏုိင္ၾကေပသည္။
ေရွးေရွးက သူတစ္ပါးကို အငတ္ထားခဲ့ဖူးျခင္း၊ ေျမြႏွင့္တုိက္ျခင္း၊ အဆိပ္ခတ္ျခင္း၊ တုတ္ဓား စသည္တုိ႔ျဖင့္ ရုိက္သတ္ျခင္း၊ ေရႏွစ္သတ္ျခင္း၊ မီးတုိက္သတ္ျခင္း စသည္ျဖင့္ သူတစ္ပါးေသေအာင္ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ျပဳခဲ့ေသာသူသည္ ထုိကံမ်ား အခြင့္ရေသာ ဘ၀၀ယ္ ထမင္းငတ္၍ ေသတတ္၊ ေျမြကိုက္၍ ေေသတတ္၊ အဆိပ္မိ၍ ေသတတ္၊ လက္နက္ျဖင့္ ေသတတ္၊ ေရနစ္၍ ေသတတ္၊ မီးေလာင္၍ ေသတတ္ေလသည္။
သူတစ္ပါးကို တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ႏွိပ္စက္ သတ္ျဖတ္ခဲ့ဖူးသူသည္ ယခုဘ၀၌ ေလနာျခင္း၊ သလိပ္ေရာဂါရွိျခင္း၊ ပန္းနာရွိျခင္း၊ ႏူနာရွိျခင္း၊ မက်န္းမမာျခင္း စသည္ျဖင့္ ညိူးႏြမ္းပင္ပန္းစြာ အသက္ရွည္ေနရသည့္အျပင္ ထုိေရာဂါျဖင့္ပင္ ေသရတတ္၏။ ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ ေရွးကံကေလးေတြသည္ (ဆင္ျခင္စဥ္းစား သတိထားတတ္သူတို႔၌ ႏွိပ္စက္ခြင့္ သတ္ျဖတ္ခြင့္ မရေသာ္လည္း) အစဥ္းစား အဆင္ျခင္ မရွိသူတုိ႔ကား မက်န္းမာေအာင္၊ ေသေက်ေအာင္ ႏွိပ္စက္ဖုိ႔ရန္ ေႏွာင့္ေႏွးမည္ မဟုတ္ေခ်။ ထို႔ေၾကင့္ “အသက္ဉာဏ္ေစာင့္၊ အသြားမေတာ္ တစ္မုဟုတ္၊ အစားမေတာ္ တစ္လုတ္၊ က်ားရဲရာ ၾကမၼာမယိုးသာ (က်ားထေနေသာ ေတာသို႔သြားလွ်င္ က်ားကိုက္ခံရမွာပဲ၊ က်ားကိုက္ခံေနရတာကို ကံၾကမၼာဟု မယိုးမစြဲပါႏွင့္။) ကံယံုျပီး မီးပံုမဆင္းနဲ႔၊ မီးပံုထဲဆင္းလွ်င္ ကံေကာင္းေနေသာ္လည္း မီးေလာင္မွာပဲ” စသည္ျဖင့္ လူၾကီးသူမတုိ႔ ေျပာဆိုခဲ့ၾကေပသည္။
ထုိစကားတို႔၌ လူၾကီးမ်ား၏ ဆုိလုိရင္းကား လူတုိင္းမွာပင္ မေကာင္းက်ိဳးေပးဖုိ႔ရန္ အကုသိုလ္ကံမ်ား (ေရွးဘ၀မ်ားစြာက ၁-မ်ိဳး၊ ၂-မ်ိဳး ျပဳခဲ့မိၾကသျဖင့္) ကိုယ္စီကိုယ္င ပါရွိၾကေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထိုကံမ်ားသည္ အလြန္သတၱိ မထက္ၾကလွ်င္ သူတို႔ဘာသာ အက်ိဳးေပးခြင့္သာေအာင္ မတတ္ႏုိင္ၾကပါ။ အဆင္ျခင္ အစဥ္းစား မရွိသူမ်ား၌သာ အသြားအလာ၊ အစားအေသာက္၊ အေနအထုိင္ မတတ္သည့္အတြက္ ထိုကံမ်ားက အက်ိဳးေပးခြင့္ ရၾကပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အသက္ရွည္ၾကာ အနာကင္းမူကို ဂရုစိုက္ျခင္း မရွိလွ်င္ ဥပေစၧဒက ကံကေလးေတြ အခြင့္သာ၍ (အသက္တမ္း မေစ့ခင္ ထုိဘ၀ကို စီမံလုိက္ေသာကံကလည္း မကုန္ေသးခင္) ေသရမည့္ အေရးကား မည္သူမွ် မေ၀းေၾကာင္း ေနာက္ေႏွာင္း လူမ်ားအတြက္ ေလးနက္စြာ သတိေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။
အခ်ဳပ္ကား - သတၱ၀ါတို႔ ေသဖုိ႔ရာ “အသက္ကုန္ျခင္း၊ ကံကုန္ျခင္း၊ အသက္ ကံ၂-မ်ိဳးလံုးကုန္ျခင္း၊ ဥပေစၧဒကကံက သတ္ျဖတ္ျခင္း”ဟု အေၾကာင္း ၄-ပါးရွိ၏။ ထုိတြင္ ဥပေစၧဒကကံက အခြင့္သာ၍ (အခြင့္သာေအာင္ အေနအထုိင္၊ အစားအေသာက္၊ အသြားအလာ မတတ္ၾက၍) ေသခ်ိန္မက်ဘဲ ေသရသူေတြ ယခုကာလ၌ ေပါမ်ားလွ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ကို အသက္တမ္းေစ့ေနႏုိင္ေအာင္ အသက္ကုိ အသိဉာဏ္ျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါဟု ဆိုလိုသည္။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment