Tuesday, 11 December 2012

ပုကၠဳသာတိ - ခ်မ္းသာ၏

စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ေနေသာ ခ်မ္းသာသည္ ခႏၶာကိုယ္၏ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မူကို ပယ္ေဖ်ာက္ႏုိင္၏။ ခြာႏုိင္၏။ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ဗိမၺိသာရမင္းသည္ တကၠသိုလ္ျပည္ ပုကၠဳသာတိ မင္းႏွင့္ (အဒိ႒ - သဟာယ) မျမင္ဖူးေသာ မိတ္ေဆြတုိ႔ျဖစ္ၾက၏။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ကုန္သည္တုိ႔၏ ဆက္သြယ္မူေၾကာင့္ လက္ေဆာင္ပဏၰာမ်ား လဲလွယ္ၾက၍ အလြန္ပင္ ရင္းႏွီးေလသည္။


တစ္ခါေသာ္ ပုကၠဳသာတိမင္းသည္ အဆင္းငါးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ အဖိုးမျဖတ္ႏုိင္ေလာက္ေသာ ကမၺလာရွစ္ထည္ကို ရသျဖင့္ မိတ္ေဆြဗိမိၺသာရမင္းကို သတိရကာ ေရႊၾကဳတ္တြင္ ထည့္၍ ပို႔လႊတ္လုိက္ေလသည္။ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ဗိမိၺသာရမင္းထံ ေရာက္၍ ဖြင့္ၾကည့္ေသာအခါ အလြန္ တန္ဖိုးရွိ၍ လွပျခင္းမ်ိဳးစံု၊ ႏူးညံ့ျခင္းမ်ိဳးစံုႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ကမၺလာတုိ႔မွာ အလြန္ ေကာင္းမြန္လွသျဖင့္ မိမိအတြက္ ၄-ထည္၊ ျမတ္စြာဘုရားသို႔ ၄-ထည္ လွဴဒါန္းေလသည္။

ဗိမိၺသာရမင္းသည္ ဤမွ် ေကာင္းမြန္၍ အဖိုးတန္လွေသာ လက္ေဆာင္ပဏၰာ ေပးပို႔ရရွိသျဖင့္ စဥ္းစားသည္ကား “လက္ေဆာင္ ျပန္ေပးရန္ ငါတုိ႔ တုိင္းျပည္တြင္ ဤပစၥည္းထက္ ေကာင္းေသာပစၥည္း မရွိေခ်။ ဤပစၥည္းထက္ ညံ့ေသာပစၥည္း ေပးပို႔ရန္လဲ မသင့္ေတာ္၊ သို႔အတြက္ အဘယ္ပစၥည္းသည္ အမြန္အျမတ္ျဖစ္သည္ကို စဥ္းစားေသာအခါ ဤလူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္၊ နဂါး၊ ဂဠဳန္ စသည့္ ျပည္တို႔၌ မြန္ျမတ္ေသာ အဖုိးတန္ေသာ ရတနာအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကေသာ္လည္း ဘုရားရတနာ၊ တရားရတနာ၊ သံဃာရတနာကို မမီႏုိင္၊ မတုႏိုင္၊ မယွဥ္ႏုိင္ျဖစ္၍ ရတနာသံုးပါးသည္ သာလွ်င္ အမြန္ျမတ္ဆံုး အေကာင္းဆံုး လက္ေဆာင္ ပဏၰာျဖစ္သည္”ဟု ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္စြာ တကၠသိုလ္ျပည္မွ ကုန္သည္တုိ႔အား “တကၠသိုလ္ျပည္တြင္ ရတနာသံုးပါးရွိ-မရွိ” ေမးရာ “အသံပင္ မၾကားဖူးေၾကာင္း၊ ဖူးျမင္ရမူသည္ အဘယ္မွာရပါမည္လဲ”ဟု ေလွ်ာက္ၾကေသာေၾကာင့္ ဗိမိၺသာရမင္းၾကီးသည္ ေရႊျပားတုိ႔ကို ခတ္ေစ၍...

“ယံ ကိဥၥိ၀ိတၱံ - အစ ခ်ီေသာ ဘုရားရတနာကို လည္းေကာင္း၊
ယံ ဗုဒၶေသေ႒ာ - အစ ခ်ီေသာ တရားရတနာကို လည္းေကာင္း၊
ေယပုဂၢလာ - အစ ခ်ီေသာ သံဃာရတနာကို လည္းေကာင္း”

ေရး၍ အထူးသျဖင့္ အာနာပါန ကမၼ႒ာန္း အစီအရင္ကို အားထုတ္ပံုနည္း နိႆယႏွင့္တကြ ေရႊျပားတြင္ ညႊန္ၾကား၍ ေပးပို႔အပ္ေသာ အေၾကာင္းၾကား သ၀ဏ္လႊာတြင္...

“ဘဂ၀ေတာ သာသနံ သြာကၡာတံ နိယာ်နိကံ၊ သေစမယွံ သဟာေယာ သေကၠာတိ၊ နိကၡမိတြာ ပဗၺဇတု”

(ဥပရိပဏၰာသ ႒ကထာ - ၁၉၉)

“ဘဂ၀ေတာ၊ ျမတ္စြာဘုရား၏။ သြာကၡာတံ၊ ေကာင္းစြာေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ။ သာသနံ၊ အဆံုးအမ သာသနာေတာ္သည္။ နိယ်ာနိကံ၊ ၀ဋ္မွ ထြက္ေျမာက္ရာျဖစ္၏။ မယွံ၊ အကြ်ႏု္ပ္၏။ သဟာေယာ၊ မိတ္ေဆြ ပုကၠဳသာတိသည္။ သေစသေကၠာတိ၊ အကယ္၍ ျဖစ္ႏုိင္ခဲ့သည္ရွိေသာ္။ နိကၡ မိတြာ၊ အိမ္ရာေထာင္ေသာ လူ႔ေဘာင္မွ ထြက္၍။ ပဗၺဇတု၊ ရဟန္းျပဳေတာ္မူႏုိင္ပါေစ”

ဟု အထူးသ၀ဏ္လႊာပါးျပီး ပို႔လႊတ္သည္။ အက်ဥ္းခ်ံဳး၍ ဆုိရေသာ္ ပုကၠဳသာတိ တကၠသိုလ္မင္းသည္ နန္းေတာ္၏ အထက္ဆံုး အထပ္တြင္ ဥပုသ္ေစာင့္သံုး၍ ရေသ့၀တ္လ်က္ အာနာပါန အစီအရင္အတုိင္း အားထုတ္ေလရာ စတုတၳစ်ာန္ကို ရေလသည္။ ဗိမိၺသာရမင္း၏ “ေတာထြက္ရဟန္းျပဳရန္” တုိက္တြန္းခ်က္အတုိင္း ျမတ္စြာဘုရားကို ရည္ရြယ္၍ ရဟန္း၀တ္ကာ ယူဇနာတစ္ရာရွိေတာ္မူရာ သာ၀တၳိျပည္ဘက္သို႔ မွန္း၍ ထြက္လာေလရာ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔က သိရွိ၍ အတင္းတားေသာ္လည္း မေနဘဲ ျမတ္စြာဘုရားကို ေလးစားရုိေသေသာအားျဖင့္ ဖိနပ္မစီး၊ ထီးမေဆာင္းဘဲ ေတာလမ္းခရီးၾကမ္းကို အျပင္းလာခဲ့ေလသည္။ လမ္းတြင္ လွည္းကုန္သည္တုိ႔ႏွင့္ ေတြ႕၍ လွည္းမ်ားေနာက္မွ လုိက္ေလသည္။ ညအိပ္ေသာအခါ လမ္းေဘးသစ္ပင္ေအာက္တြင္ ထုိင္လ်က္...

“နိသိႏၷဌာေန ပါဒပရိကမၼံ ၀ါ ၀ိ႒ိပရိကမၼံ၀ါ ကတၱာနာမ နတၳိ၊ ကုလပုေတၱာ အာာပါန စတုတၳ စ်ာနံ သမာပဇၨိတြာ မဂၢဒရထကိလမထ ပရိဠာဟံ ၀ိကၡေမၻတြာ ၀ီတိနာေမတိ”

(ဥပရိပဏၰာသ ႒ကထာ - ၂၀၃)။

“ကုလပုေတၱာ၊ ပုကၠဳသာတိ အမ်ိဳးေကာင္းသားသည္။ နိသိႏၷဌာေန၊ နားေနရာအရပ္၌။ ပါဒပရိကမၼံ - ငါ၊ ေျခဆန္႔ျခင္းအမူကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပိ႒ိပရိကမၼံ၀ါ၊ ေက်ာဆန္႔ျခင္းအမူကို ေသာ္လည္းေကာင္း။ ကတၱာနာမ၊ ျပဳလုပ္ျခင္းမည္သည္။ နတၳိ၊ မရွေခ်။ ကုလပုေတၱာ၊ ပုကၠဳသာတိ အမ်ိဳးေကာင္းသားသည္။ အာနာပါနစတုတၳစ်ာနံ၊ အာနာပါန စတုတၳစ်ာန္ကို။ သမာပဇၨိတြာ၊ ၀င္စား၍။ မဂၢဒရထ ကိလမထပရိဠာဟံ၊ ခရီးပန္းျခင္း, ကုိယ္လက္ ပူေလာင္ႏွိပ္စက္ျခင္းကို။ ၀ိကၡေမၻတြာ၊ ဖယ္ခြာျခင္းျဖင့္။ ၀ီတိနာေမတိ၊ အခ်ိန္ကို ကုန္လြန္ေစ၏”

ဤသည္လွ်င္ အာနာပါနျဖင့္ စတုတၳစ်ာန္ကို ရထားျပီးေသာ ပုကၠဳသာတိ အမ်ိဳးေကာင္းသားသည္ ခရီးၾကမ္းသြားရသျဖင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ျခင္း၊ ကိုယ္လက္ ကိုက္ခဲပူဆာျခင္း စေသာ ကိုယ္ဆင္းရဲ ပင္ပန္းျခင္းတုိ႔ကို စ်ာန္၀င္စားျခင္းျဖင့္ သက္သာရာကို ရေစေလသည္။ ထုိစ်ာန္ခ်မ္းသာသည္ ပင္လွ်င္ ခံစားမူတုိ႔၏ သာယာဖြယ္တည္းဟု ေဟာသည္။

ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။














No comments:

Post a Comment