Monday, 10 December 2012

၀ိဇယသုတ္


“၀ိဇယသုတ္”
သုတၱနိပါတ္ ပါဠိေတာ္လာ ၀ိဇယသုတ္ကို ေဟာေတာ္မူသည္။

၁။ သြားေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ရပ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ထုိင္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အိပ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ခႏၶာ အစိတ္အပိုင္းတို႔ကို ေကြး၏။ ဆန္႔၏၊ ဤကဲ့သို႔ ခႏၶာ အစိတ္အပိုင္းတုိ႔ကို ေကြးျခင္း၊ ဆန္႔ျခင္းသည္ ခႏၶာကိုယ္၏ လူပ္ရွားမူပင္ျဖစ္သည္။

၂။ ခႏၶာတည္းဟူေသာ ကိုယ္ေကာင္ကို အရုိး၊ အေၾကာတုိ႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စပ္အပ္သည့္ အေရအသားတုိ႔ျဖင့္ လိမ္းက်ံအပ္သည္၊ အေရထူအေရပါးတုိ႔ျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းအပ္သည္ျဖစ္၍ ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကို မျမင္ႏုိင္ေပ။


၃။ ဤကိုယ္ေကာင္သည္ အူျဖင့္ျပည့္၏၊ အစာသစ္ျဖင့္ ျပည့္၏။ အသည္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ စည္ေပါင္အိမ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏွလံုးျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အဆုတ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အညွိဳျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အဖ်ဥ္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ျပည့္ႏွက္ေန၏။

၄။ ႏွပ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ တံေတြးျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေခြ်းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အဆီခဲျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေသြးျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အေစးျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ သည္းေျချဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ဆီၾကည္ျဖင့္ လည္းေကာင္း ျပည့္ႏွက္ေန၏။

၅။ ထုိမွတစ္ပါး ခႏၶာကိုယ္၏ ကိုးပါးေသာ ယိုစီးရာအ၀တို႔မွ အညစ္အေၾကး အစံုသည္ အခါခပ္သိမ္း ယုိစီး၏၊ မ်က္စိေပါက္မွ မ်က္ေခ်းသည္ ယိုစီး၏၊ နားမွ နားဖားေခ်းသည္ ယိုစီး၏။

၆။ ႏွာေခါင္းေပါက္မွ ႏွပ္သည္ ယိုစီး၏၊ တစ္ရံတစ္ခါ ခံတြင္းေပါက္မွ သည္းေျခသည္လည္း ပ်ိဳ႕အန္၏၊ သလိပ္သည္လည္း ပ်ိဳ႕အန္၏၊ ကိုယ္မွ ေခြ်းအညစ္အေၾကးတုိ႔သည္လည္း ယုိစီး၏။

၇။ ထုိမွတစ္ပါး ထုိကိုယ္၏ ဦးေခါင္းသည္ အေပါက္အေခါင္းရွိ၏၊ ဦးေႏွာက္ျဖင့္ ျပည့္၏၊ ထုိခႏၶာကိုယ္ကို သူမုိက္သည္ (အ၀ိဇၺာ) မသိမူသည္ ဖံုးလႊမ္းသည္ျဖစ္ရကား - တင့္တယ္၏ ဟူ၍ ေအာက္ေမ့မွတ္ထင္၏။

၈။ အၾကင္အခါ ထုိကိုယ္ခႏၶာသည္ အသက္၀ိညာဥ္ကင္းသျဖင့္ ေသျခင္းသို႔ ေရာက္သည္ျဖစ္၍ ဖူးဖူးေရာင္၏၊ ညိဳေသာ အဆင္းျဖစ္၏၊ သုသာန္၌ စြန္႔ပစ္အပ္သည္ ျဖစ္၍ အိပ္ရ၏။ ထုိအခါ ထိုကိုယ္ကို ေဆြမ်ိဳးမိတ္သဂၤဟတုိ႔သည္ ငဲ့ကြက္ျခင္း ကင္းၾကကုန္၏။

၉။ ထုိကိုယ္ကို အိမ္ေခြးတို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ေတာေခြးတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ သစ္က်ဳတ္တုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ပိုးတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ က်ီးတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ လင္းတတို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ခဲစားၾကကုန္၏၊ တစ္ပါးကုန္ေသာ အပုပ္အသိုးစားသည့္ သတၱ၀ါတုိ႔သည္လည္း ခဲစားကုန္၏။

၁၀။ ဤသာသနာေတာ္၌ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား စကားေတာ္ကို ၾကားနာရ၍ ထုိခႏၶာကိုယ္ကို ဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း ပိုင္းျခားသိႏုိင္၏၊ ရူံျမင္ႏုိင္၏။

၁၁။ ဤအသက္ ၀ိညာဥ္ရွိေသာ အသုဘသည္ မေသမီသာ သြားျခင္း၊ ရပ္ျခင္း၊ ထုိင္ျခင္း၊ ေလ်ာင္းျခင္း၊ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ထုိအသက္ ၀ိညာဥ္မရွိေတာ့ေသာ အသုဘသည္လည္း မေသမီအခါက သြားျခင္း၊ ရပ္ျခင္း၊ ထုိင္ျခငး္၊ ေလ်ာင္းျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိအသုဘအေကာင္သည္ ယခုအခါ ေသျပီျဖစ္၍ သြားျခင္း၊ ရပ္ျခင္း၊ ထုိင္ျခင္း၊ ေလ်ာင္းျခင္း မျဖစ္ေတာ့ သကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူ ဤအသက္ ၀ိညာဥ္ရွိေနေသာ အသုဘသည္လည္း ေနာင္ ေသေသာအခါ သြားျခင္း၊ ရပ္ျခင္း၊ ထုိင္ျခင္း၊ ေလ်ာင္းျခင္း မျဖစ္ေတာ့လတၱံ႕၊ ဤသို႔ မိမိ၏ အတြင္း ခႏၶာကိုယ္၌လည္းေကာင္း၊ အျပင္ခႏၶာကိုယ္ဤ လည္းေကာင္း တပ္မက္မူ(ဆႏၵရာဂ) ကို ကင္းကြာေစရာ၏။

၁၂။ ဤသာသနာေတာ္၌ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ (ဆႏၵရာဂ) ျဖင့္ တပ္မက္ကင္းသည္ျဖစ္၍ ေသျခင္း ကင္းကာ ျငိမ္းေအးရာ တဏွာမွ ထြက္ေျမာက္ရာ ေရြ႕လ်ားျခင္း မရွိရာ နိဗၺာန္ကို ရႏုိင္၏။

၁၃။ အေျခႏွစ္ေခ်ာင္းရွိေသာ ဤခႏၶာကိုယ္သည္ မစင္ၾကယ္၍ မေကာင္းေသာ အနံ႔ရွိေသာေၾကာင့္ ပန္းနံ႔သာစသည္တုိ႔ျဖင့္ ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ေနရ၏။ ထုိသို႔ျဖစ္ပါလ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အပုပ္တုိ႔ျဖင့္ ျပည့္သည္ျဖစ္၍ ထုိထိုအေပါက္တုိ႔မွ ယိုစီး၏။

၁၄။ အၾကင္သူသည္ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ကိုယ္ျဖင့္ မာန ေထာင္လႊားျခင္းငွာ ျဖစ္၏၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း မထီမဲ့ျမင္ ျပဳရာ၏။ ထုိသူ၏ မာနေထာင္လႊားမူ၊ မထီမဲ့ျမင္ ျပဳမူသည္ အရိယာျဖစ္ေၾကာင္း အမွန္တရား (သစၥာ) ကို မျမင္သည္မွ တစ္ပါး အဘယ္မွာ အေၾကာင္းရွိပါအံ့နည္း။

ဤ တရားေဒသနာကို ေဟာေတာ္မူသည့္ အဆံုး၌ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေသာ ပရိသတ္သည္ တရားထူးသိျမင္ၾကကုန္ျပီ သီရိမာ နတ္သမီးသည္ အနာဂါမ္ဖုိလ္သို႔ ေရာက္ျပီး စြဲလမ္းေသာ ရဟန္းသည္ ေသာတာပတၱိဖုိလ္သို႔ ေရာက္ေလသည္။

(ဤကား သုတၱနိပါတ္ပါဠိေတာ္ ၀ိဇယသုတ္ - ၃၀၇။ ၎ အ႒ကထာ - ၂၃၃၊ ဓမၼပဒ႒ကထာ - ၆၆ တုိ႔ကို ျမန္မာျပန္သည္)။

ယင္းသို႔လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဆင္းရုပ္ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခႏၶာ၏ အုိမင္းရင့္ေရာ္ေသဆံုးသည္မွ ပုပ္ပြျပီး အရုိးက်ကာ ေပ်ာက္ပ်က္သည္အထိ အဆင့္ဆင့္အားျဖင့္ အျပစ္ထင္ရွားေအာင္ ေဟာျပေတာ္မူလ်က္ - ထုိမေကာင္းေသာ ရြံရွာဖြယ္ေသာ အသုဘျဖစ္သည့္ တြယ္တာစရာမေကာင္းသည့္ ဤသည္ အဆင္းရုပ္ခႏၶာကို အျပစ္ဟူ၍ ျမင္ျပီးလွ်င္ ထုိခႏၶာမွ လြတ္လုိ ကြ်တ္လုိ မရလိုေသာ ထြက္ေျမာက္လုိေသာ စိတ္ျဖစ္လာေသာအခါ ထြက္ေျမာက္ရာကို ညႊန္ျပေတာ္မူျပန္သည္။

ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment