Wednesday, 12 December 2012

အကန္းမႏွင့္ ညားေသာ သာမေဏ

ရဟႏၱာမေထရ္ၾကီးတစ္ပါး၏ တပည့္ သာမေဏ တစ္ပါးအား ဆရာဥပဇၥ်ာယ္က စ်ာန္အဘိညာဏ္ ရေစတတ္ေသာ သမထတရားကို ေရွးဦးစြာ အားထုတ္ေစ၏။ သာမေဏသည္ စ်ာန္အဘိညာဏ္ ရျပီးေနာက္ သူရရွိေသာ စ်ာန္အဘိညာဏ္ကိုပင္ မၾကာခဏ၀င္စား၍ ေပ်ာ္ေနေလသည္။ စ်ာန္အဘိညာဏ္ရက ၀ိပႆနာကို တက္၍ အားထုတ္ရန္ ဆရာဥပဇၥ်ာယ္၏ သင္ၾကားေပးမူကိုပင္ မလုိက္နာဘဲ စ်ာန္ကိုသာ ဂရုစိုက္ေနရကား ၀ိပႆနာကို ဆက္၍အားမထုတ္ေပ။ တစ္ခါေသာ္ ဥပဇၥ်ာယ္ျဖစ္ေသာ ရဟႏၱာမေထရ္သည္ သာမေဏကို အသိမေပးဘဲ မဟာေစတီသို႔ ၾကြ၍ ဖူးေျမာ္ေလရာ သာမေဏသည္ ဆရာဥပဇၥ်ာယ္ကို မေတြ႕သျဖင့္ ေျခရာခံ၍ လုိက္သြားေလေသာ္ မဟာေစတီ၌ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို အာရုံျပဳလ်က္ ႏွစ္သက္ရႊန္လန္းစြာ ဖူးေျမာ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရေသာအခါ ေနာက္မွ အသံေပး၍ လွည့္ၾကည့္ေလလွ်င္...


“အရွင္ဘုရား… ပန္းတုိ႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ေသာ္ မေကာင္းပါဘုရား”ဟု ေလွ်ာက္ေသာအခါ “သာမေဏ- ဤဓာတ္ေတာ္တုိ႔ က်ိန္း၀ပ္ရာ မဟာေစတီႏွင့္တူေသာ ေစတီ မရွိေပ၊ ပန္းတုိ႔ျဖင့္ အဘယ္သူ မပူေဇာ္ခ်င္ဘဲ ရွိမည္နည္း”ဟု မိန္႔ေတာ္မူလတ္ေသာ္ သာမေဏသည္ စ်ာန္၀င္စား၍ ဟိမ၀ႏၱာသို႔ သြားျပီးလွ်င္ အဆင္းအနံ႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ပန္းတို႔ကို ေရစစ္ျဖင့္ အျပည့္ထည့္၍ ယူလာေလသည္။ မေထရ္လည္း ေတာင္ဘက္မုခ္မွ အေနာက္ဘက္မုခ္သို႔ မေရာက္မီ သာမေဏျပန္ေရာက္၍ ဆရာသို႔ ေပးလွဴကာ “အရွင္ဘုရား… ပူေဇာ္ပါေလာ့”ဟု ေလွ်ာက္၏။ မေထရ္က “သာမေဏ ပန္းအလြန္နည္းလွသည္” ဟု မိန္႔ေလေသာ္ “အရွင္ဘုရား… ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကိုသာ အာရုံျပဳ၍ လွဴေတာ္မူပါ”ဟု ေလွ်ာက္သည့္ အတုိင္း ေစတီရင္ျပင္၊ ေစာင္းတန္း၊ ပစၥယာ အားလံုး ပန္းေမြ႕ရာ ခင္းေသာ္လည္း မကုန္ႏုိင္ေလေသာေၾကာင့္ မေထရ္က “သာမေဏ - ပန္းမ်ားမကုန္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူရာ “အရွင္ဘုရား… ေရစစ္ကို ေမွာက္လုိက္ပါ”ဟု ေလွ်ာက္သည့္အတုိင္း ေရစစ္ကို ေမွာက္မွ ပန္းမ်ားကုန္ေလေတာ့သည္။

ထုိအခါ ရဟႏၱာမေထရ္က သာမေဏ၏ စ်ာန္တန္ခိုး အစြမ္းကိုၾကည့္၍ “ဤမွ် ဣဒၶိပါဒ္ၾကီးေသာ စ်ာန္အဘိညာဏ္ကို ဤသာမေဏသည္ တာရွည္ ထိန္းသိမ္းႏုိင္ပါမည္ေလာ”ဟု ဆင္ျခင္ေတာ္မူရာ မထိန္းသိမး္ႏုိင္ေၾကာင္း သိေတာ္မူသျဖင့္ သာမေဏအား…

“သာမေဏရ၊ သာမေဏ။ တြံ၊ သင္သည္။ ဣဒါနိ ဤယခုအခါ၌။ မဟိဒၶိေကာ၊ ၾကီးေသာ တန္ခိုးရွိ၏။ ပန၊ ယင္းသို႔ တန္ခိုးရွင္ ျဖစ္ပါေသာ္လည္း။ ပစၦိမကာေလ၊ ေနာင္ေသာအခါ၌။ ဧ၀ရူပံ၊ ဤၾကီးေသာ တန္ခိုးကို။ နေသတြာ၊ ဖ်က္ဆီး၍။ ကာဏေပသကာရိယာ၊ ရက္ကန္းသည္မအကန္း၏။ ဟေတၳန၊ လက္ျဖင့္။ မဒၵိတကဥၥိယံ၊ နယ္ပယ္အပ္ေသာ ပအံုးရည္ကို။ ပိ၀ိႆသိ ံ၊ ေသာက္ရေပလိမ့္အံ့”

ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူရာ သာမေဏသည္ လူငယ္ျဖစ္သည့္အတုိင္း သတိတရား ရေသာအားျဖင့္ “ဆရာဘုရား… ကမၼ႒ာန္းေပးေတာ္မူပါ” ဟု ေမးေလွ်ာက္ မေတာင္းဘဲ “ငါ၏ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာသည္ ဘာေတြ ေျပာေနသလဲ မသိဘူး”ဟူေသာ သေဘာႏွင့္ မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္၍ သြားေလသည္။

ဥပဇၥ်ာယ္ မေထရ္သည္ မဟာေစတီကို လည္းေကာင္း၊ ေဗာဓိပင္ကို လည္းေကာင္း ရွိခိုးပူေဇာ္၍ သာမေဏအား သပိတ္၊ သကၤန္းကို ယူေစလ်က္ ကုေဋဠိတိႆ မဟာ၀ိဟာရသို႔ သြားေလသည္။ သာမေဏသည္ စ်ာန္ကစားလိုသည့္အတြက္ မေထရ္ႏွင့္အတူ ဆြမ္းခံမလုိက္ဘဲ မေထရ္ရြာတံခါးေရာက္မွ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ လာ၍ မေထရ္၏ သပိတ္၊ သကၤန္းကို ေပးေလသည္။ မေထရ္လည္း သာမေဏအား သတိရေစရန္…

“သာမေဏရမာ ဧ၀မကာသိ၊ ပုထုဇၨနိဒၶိနာမစလာ အနိဗဒၶါ၊ အသပၸာယံ ရူပါဒိ အာရမၼဏံလဘိတြာ၊ အပၸမတၱ ေကေန၀ဘိဇၨတိ”

“သာမေဏ၊ ဤကဲ့သို႔ စ်ာန္ကိုမကားစားပါႏွင့္၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ တန္ခိုးမည္သည္ ျငိမ္သက္ျခင္းမရွိ၊ မျမဲေပ၊ မသင့္မေတာ္ေသာ ရူပါရုံစသည္ႏွင့္ ေတြ႕လွ်င္ အနည္းငယ္မွ်ႏွင့္ပင္ ပ်က္စီးတတ္သည္”

ဟု အျမဲဆံုးမေလသည္။ သာမေဏလည္း “ငါ့ဥပဇၥ်ာယ္္ ဆရာသည္ ဘာေတြ ေျပာေနသည္မသိ”ဟု နားမေထာင္ခ်င္ေပ။ ဤသို႔ျဖင့္ ကမၼဳဗိႏၵဳေက်ာင္းသို႔ ေရာက္သြားၾကေလသည္။ တစ္ေန႔ေသာ္ သာမေဏသည္ ေက်ာင္းမွထြက္၍ ေတာသို႔ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ သြားေလရာ ရက္ကန္းသည္၏ သမီးသည္ ရြာမွထြက္၍ ေတာရြာအနီးမွ ေရကန္တြင္ ၾကာပြင့္ဆင္း၍ ခူးရင္း သီခ်င္းဆိုေလသည္။ ထုိသီခ်င္းသံကို ေကာင္းကင္မွ သြားေသာ သာမေဏၾကားေလလွ်င္ ေသာတ အာရုံ ကာမဂုဏ္ျဖစ္၍ ထုိသီခ်င္းသံ၌ ႏွစ္သက္ေသာ တြယ္တာစိတ္ ကိေလသာျဖစ္သည္ႏွင့္ စ်ာန္ၾကိဳးျပတ္ကာ အေတာင္က်ိဳးေသာ ငွက္ကဲ့သို႔ ေကာင္းကင္မွ ေျမျပင္ကန္ေပါင္ရုိးေပၚသို႔ က်လာေလသည္။

သာမေဏသည္ ထုိခဏ၌ပင္ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာမေထရ္၏ သပိတ္၊ သကၤန္းတုိ႔ကိုယူ၍ လ်င္ျမန္စြာ မေထရ္၏အထံသို႔ သြား၍ ေပးေလသည္။ မေထရ္လည္း ေစာေစာကပင္ သိေန၍ တားျမစ္ေသာ္လည္း မရသည္ကိုသိ၍ ဘာမွ်မေျပာလိုက္ေပ။

သာမေဏသည္ ၾကာကန္သို႔ လ်င္ျမန္စြာ ေျပးသြားေလသည္။ ရက္ကန္သည္သမီးသည္ သာမေဏ၏ ေကာင္းကင္ယံမွ လာပံု၊ ယခု ဤေရကန္သို႔ ေရာက္လာပံုတုိ႔ကို သိသျဖင့္…

“အဒၶါ ဧသမံ နိႆာယ ဥကၠဏိၭေတာ”

“ဤသာမေဏသည္ ငါ့ကိုအမွီျပဳ၍ သာသနာေတာ္မွ ေလွ်ာက်ကာ လူထြက္မည္ထင္သည္ဟု သိသျဖင့္ သာမေဏေက်ာင္းကို ျပန္သြားပါ၊ ဘာကိစၥရွိပါသလဲ”

ဟုေမးေသာအခါ သာမေဏက ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ “သင့္အား တပ္မက္စြဲလမ္းသျဖင့္ လူထြက္ေတာ့အံ့”ဟု ေျပာေသာအခါ ရက္ကန္းသည္ သမီးက မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ကိုျပလ်က္ အိမ္ရာေထာင္ျခင္း၏ အျပစ္၊ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာ၌ ေကာင္းျမတ္ေသာ အက်ိဳးတုိ႔ကို ေျပာၾကားတုိက္တြင္းပါေသာ္လည္း သာမေဏ လူမေထြက္ရန္ မတတ္ႏုိင္ရကား “သာမေဏသည္ ငါ့အတြက္ တန္ခိုးစ်ာန္မွ ေလွ်ာက်ခဲ့၏၊ ငါသည္ ယခုအခါ ျငင္းပယ္ဖုိ႔မသင့္”ဟု ၾကံ၍ “သာမေဏ… ေခတၱေနပါဦး”ဟု ေျပာၾကားခဲ့၍ မိဘမ်ားထံ သြားျပီး အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာသည္တြင္ မိဘတုိ႔က လုိက္လာ၍ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတာင္းပန္ေျပာၾကားပါေသာ္လည္း မရေသာအဆံုးတြင္ “သာမေဏ၊ ငါတုိ႔မွာ ပစၥည္းဥစၥာခ်မ္းသာသူတို႔ မဟုတ္၊ ရက္ကန္းရက္မွ စားရ၊ ေသာက္ရေသာသူတုိ႔ျဖစ္၍ သင္ရက္ကန္းအလုပ္ လုပ္ႏုိင္မည္ေလာ”ဟု ေမးေသာအခါတြင္ သာမေဏက “ဒကာၾကီး… လူျဖစ္လွ်င္ေတာ့ လူ႔အလုပ္၊ လူ႔ကိစၥဆုိရင္ ရက္ကန္းအလုပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ က်ဴထရံအလုပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ႏုိင္ပါသည္”ဟု ဆုိသျဖင့္ အိမ္သို႔ ေခၚသြားကာ သမီးႏွင့္ ေပးစားလုိက္ေလသည္။

သာမေဏလူထြက္လည္း ရက္ကန္းပညာကို သင္ယူလ်က္ ရက္ကန္းရုံတြင္ အျခားေသာ ရက္ကန္းခတ္သူတုိ႔ႏွင့္အတူ ရက္ကန္းရက္ေလသည္။ တစ္ေန႔ေသာအခါ အျခား ရက္ကန္းရက္သူတို႔၏ ဇနီးမ်ားက ထမင္းလာပို႔ၾကသျဖင့္ ထမင္းစားျပီးၾကေသာ္လည္း သူ႔မွာ ထမင္းပို႔သူ မလာေသးသျဖင့္ ရက္ကန္းကိုသာ ခတ္လ်က္ ေနရာအေတာ္ပင္ စိတ္တုိေနေလသည္။ ေနာက္မွ သူ႔ဇနီး ထမင္းလာပို႔ေသာအခါ “ထမင္းပို႔မူ အလြန္ေနာက္က်သည္”ဟု ဆုိျမည္ေလရာ ဇနီးက…

“အျခားသူမ်ားမွာ ခ်က္ျပဳတ္စရာ အိမ္တြင္ ပစၥည္းအဆင္သင့္ရွိၾကသည္၊ က်ဳပ္တုိ႔မွာ ရွာေဖြျပီးမွ ခ်က္ျပဳတ္ရသည္၊ အိမ္တြင္ ဘာရွိသည္၊ ဘာမရွိဟူ၍ သင္သိသည္ မဟုတ္၊ ရွင္းရွင္းေျပာရလွ်င္ စားခ်င္လွ်င္စား၊ မစားလ်င္လွ်င္ေန”

ဟု ခပ္မာမာပင္ ျပန္ေျပာလုိက္ေလသည္။

“မာတုဂါေမာစ နာမ အပိစကၠ၀တိၱ ရာဇာနံ အတၱနိ ပဋိဗဒၶစိတၱံ ဉ တြာ ဒါသံ၀ိယသလႅေကၡတိ”

“မိန္းမတုိ႔ မည္သည္ကား စၾကာမင္းပင္ ျဖစ္ေစကာမူ မိမိအား တပ္မက္ႏွစ္သက္အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ကို သိလွ်င္ ကြ်န္ကဲ့သို႔ပင္ ေအာက္ေမ့တတ္၏”

ဤသို႔ မဇၥ်ိမပဏၰာသ ႒ကထာ၊ သေမၼာအ႒ကထာတုိ႔ အဆိုအရ ဤအမ်ိဳးသမီးက မထီမဲ့ျမင္ ေျပာၾကားေလရာ ကိုရင္လူထြက္ ရက္ကန္းသမားက “ငါ့အေပၚ၌ ထမင္းေစာေစာ မပို႔ျခင္းသည္ သက္သက္ႏွိပ္စက္သည့္ သေဘာသာျဖစ္သည္”ဟု ေဒါသျဖစ္လ်က္ ရက္ကန္းရက္ရာမွ လြန္းႏွင့္ ပစ္ေပါက္လုိက္ရာ မ်က္စိကို ထုိးစိုက္မိျပီး မ်က္လံုးကြဲသြားေလသည္။ ေသြးမ်ားလည္း ယိုစီး၍ က်လာေလသည္။ ထုိအခါမွ သူ႔ဥပဇၥ်ာယ္ေျပာေသာ စကားကို ျပန္၍ သတိရကား…

“ေနာင္အခါတြင္ ရက္ကန္းသည္မအကန္း၏ လက္ျဖင့္ ဆုပ္ႏွယ္၍ ေပးအပ္ေသာ ပအံုးရည္ကို ေသာက္ရလတၱံ႕”

ဟု အမွတ္ရျပီးလွ်င္ ငါ့ဥပဇၥ်ယ္ဆရာသည္ အရွည္ကို ျမင္သျဖင့္ ငါ့ကို သတိေပးပါလ်က္ ငါသည္ ဆရာ့စကားကို နားမေထာင္ေသာေၾကာင့္ ဤလုိဒုကၡႏွင့္ ေတြ႕ရသည္ဟု သတိလ်က္ ၾကီးစြာေသာ အသံျဖင့္ ငိုေလရာ အျခားရက္ကန္းသည္တုိ႔က “မငိုပါႏွင့္၊ ငိုသည့္အတြက္ မ်က္စိ ျပန္ေကာင္းလာမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း” ေျပာၾကေသာအခါ သာမေဏလူထြက္က “ကြ်ႏု္ပ္ငိုသည္မွာ မ်က္စိကြဲသြားသည့္အတြက္ မဟုတ္ပါ၊ ကြ်ႏု္ပ္၏ ဆရာဥပဇၥ်ာယ္ေျပာစကား နားမေထာင္မိ၍ ျဖစ္ေၾကာင္း” ေနာက္က အေၾကာင္းေတြျပန္လည္ ေျပာျပေလသည္။

(ဤကား မိဇၥ်ိမပဏၰာသ႒ကထာ-၁၆၉။ သေမၼာအ႒ကထာ-၂၇၈၊ ၂၈၀ တုိ႔ အဆုိအတုိင္း ျမန္မာျပန္ထားသည္။)

ဤသာမေဏ၏ စ်ာန္ကစားမူသည္ မိမိ၏ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ရေရး ၀ိပႆနာအလုပ္ထက္ အားကိုးမျပဳကား သမထ၏ထံုးစံအတုိင္း မခုိင္မျမဲေသာ ပ်က္စီးမူ၊ ဆင္းရဲမူ၊ ေျပာင္းလဲေဖာက္ျပန္မူ စေသာ သခၤါရ၏ သေဘာကိုလည္း မေတြ႕မျမင္၊ သိျမင္ေသာ ဆရာသမား၏ ဆံုးမမူကိုလည္း မနာမယူ၊ စ်ာန္အဘိညာဏ္ ခံစားရမူကိုပင္ အဟုတ္ၾကီးထင္၍ အားထားခဲ့ေသာ္လည္း ထုိတရားသေဘာတို႔၏ ဓမၼတာ လမ္းစဥ္အရ ပ်က္စီးမူသည္ ထုိစ်ာန္အဘိညာဏ္ကို အားကိုးသျဖင့္ ေတြ႕ရွိခံစားရေသာ (ေ၀ဒနာ) တုိ႔၏ အျပစ္တည္း။

ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။























No comments:

Post a Comment