Sunday, 9 December 2012

နာရဒမေထရ္ႏွင့္ ပု႑မင္း


အခါတစ္ပါး၌ နာရဒမေထရ္သည္ ပါဋလိပုတ္ျပည္ ကုကၠဳဋာရုံေက်ာင္း၌ ေနေတာ္မူ၏။ ထုိအခါ မု႑မင္း၏ အလြန္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးအပ္ေသာ မိဖုရား ဘဒၵါသည္ ေသေလသည္။ ထုိမု႑မင္းသည္ ၎၏ ခ်စ္အပ္ေသာ မိဖုရားေသေသာေၾကာင့္ ေရလည္းမခ်ိဳး၊ နံ႔သာလည္း မလိမ္းက်ံ၊ ပြဲေတာ္လည္းမတည္၊ တုိင္းေရးျပည္ရာလည္း မျပဳျပင္ မစီရင္ဘဲ ေန႔ေရာညပါ မိဖုရားဘဒၵါ၏ အေလာင္း နား၌သာလွ်င္ တပ္မက္ေမာစြာ ေတြေ၀ေန၏။


၎ေနာက္ ေရႊတုိက္စိုး “ပိယက” ကိုေခၚ၍ “မိဖုရား ဘဒၵါ၏ အေလာင္းကို သံေခါင္းတစ္ခု ျပဳလုပ္၍ ဆီတို႔ကို ျပည့္ေအာင္ထည့္ပါ၊ ေနာက္ သံေခါင္တစ္ခုျဖင့္ အုပ္ထားပါက ငါတို႔ တာရွည္စြာ ၾကည့္ရူႏုိင္ေပသည္” ဟုေျပာ၏။

ေရႊတုိက္စိုးလည္း ေျပာသမွ် လုပ္ေပးျပီး၍ ဤသို႔ၾကံ၏။ “ဤမု႑မင္းသည္ သူ႔မိဖုရားကို အလြန္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာေၾကာင့္ ဤသို႔ျပဳ၏။ သို႔ရာတြင္ ဤမင္း၏ ရင္၌ စူး၀င္ေနေသာ “ေသာက” တည္းဟူေသာ ေျငာင့္ကို ႏုတ္ပယ္ႏုိင္ေသာ တရားကို နာၾကားရေသာ္ ေကာင္းေပမည္”ဟု ၾကံ၏။

“ဤပါဋလိပုတ္ျပည္၌ ေနေသာ အရွင္နာရဒသည္ ပညာရွိ၏။ ထက္ျမက္ လိမၼာ၏၊ အသက္ သိကၡာလဲ ၾကီး၏၊ ရဟႏၱာလဲ ျဖစ္၏၊ မု႑မင္းသည္ ထုိအရွင္ထံဆည္းကပ္၍ တရားနာရေသာ္ ေသာကတည္း ဟူေသာ ေျငာင့္ကို ဧကန္ပင္ ႏုတ္ႏုိင္ရာ၏”ဟုၾကံ၍ မု႑မင္းအထံသို႔ ကပ္ျပီးလွ်င္ “မင္းျမတ္... ဤ ပါဋလိပုတ္ျပည္ ကုကၠဳဋာရုံေက်ာင္း၌ ေနေသာ အရွင္နာရဒသည္ ထက္ျမက္ေသာ ဉာဏ္ပညာရွိ၏၊ ရဟႏၱာလဲ ျဖစ္၏၊ ထုိအရွင္ထံ ဆည္းကပ္၍ တရားနာရေသာ အရွင္မင္းျမတ္၏ ေသာကတည္း ဟူေသာ ေျငာင့္ကို ႏုတ္ႏုိင္ ေကာင္း ပါ၏”ဟု သံေတာ္ဦးတင္၏။

ထုိအခါ မု႑မင္းသည္ “အခ်င္း... ပိယက၊ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ထုိအရွင္ကို ၾကိဳတင္၍ အေၾကာင္းၾကားထားပါ၊ ငါသည္ ထိုအရွင္ထံ ဆည္းကပ္၍ တရားနာအံ့”ဟု ဆုိေလရာ ေရႊတုိက္စိုး ပိယကသည္ အရွင္နာရဒအား ရွိခိုးေလွ်ာက္ထားျပီးေသာ္ မင္းအား “အရွင္မင္းျမတ္၊ မေထရ္ထံမွ အခြင့္ရျပီျဖစ္၍ သြားႏုိင္ေၾကာင္း” သံေတာ္ဦးတင္ေသာအခါ မု႑မင္းက “သို႔ျဖစ္လွ်င္ အေကာင္းဆံုးေသာ ယာဥ္ရထားတုိ႔ကို ျပင္ဆင္ေလာ့”ဟု အမိန္႔ေပးသည့္အတုိင္း ေရႊတုိက္စိုး ပိယကသည္ စီမံျပင္ဆင္ျပီးေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ မု႑မင္းသည္ ယာဥ္ရထားစီးလ်က္ ကုကၠဳဋာရုံ ေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္၍ အရွင္နာရဒထံ ရွိခိုးဆည္းကပ္ေလေသာအခါ အရွင္နာရဒက...

“မင္းၾကီး-သမဏျဖစ္ေစ၊ ျဗဟၼဏျဖစ္ေစ၊ နတ္ျဖစ္ေစ၊ မာရ္ျဖစ္ေစ၊ ျဗဟၼာျဖစ္ေစ၊ ေလာက၌ မည္သူမဆုိ ေတာင့္တ၍ မရေသာအရာတုိ႔သည္ ငါးမ်ိဳး ရွိကုန္၏၊ အဘယ္သည္ တုိ႔နည္းဟူမူ... အို တတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ “မအိုပါေစလင့္”ဟု မည္သူမွ် ေတာင့္တ၍ မရေကာင္းေသာအရာ ျဖစ္သည္။ နာတတ္ေသာ သေဘာသည္ “မနာပါေစလင့္”ဟု ေတာင့္တ၍မရ၊ ေသတတ္ေသာ သေဘာသည္ “မေသပါေစလင့္”ဟု ေတာင့္တ၍မရ၊ ကုန္တတ္ေသာ သေဘာသည္ “မကုန္ပါေစလင့္”ဟု ေတာင့္တ၍မရ၊ ပ်က္စီးတတ္ေသာ သေဘာသည္ “မပ်က္စီးပါေစလင့္”ဟု ေတာင့္တ၍မရ။

“မင္းၾကီး- အၾကားအျမင္ မရွိေသာ ပုထုဇဥ္အား အိုတတ္ေသာ သေဘာတရားျဖင့္ အိုခဲ၏၊ ယင္းသို႔ အုိသည္ရွိေသာ္ - ထုိ ပုထုဇဥ္အား ဤသို႔ မဆင္ျခင္ႏုိင္၊ အိုတတ္ေသာ သေဘာသည္ ငါတစ္ေယာက္တည္း အားသာမဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုသို႔လာျခင္း၊ တစ္ပါးဘံုသို႔ သြားျခင္း၊ ေသျခင္း၊ ျဖစ္ျခင္းရွိသည့္ အားလံုးေသာ သတၱ၀ါတုိ႔အား အိုတတ္ေသာ သေဘာသည္ အုိ၏၊ ထုိသို႔ အုိျခင္းေၾကာင့္ ငါသည္ ပူေဆြးခဲ့ေသာ္၊ ပင္ပန္းခဲ့ေသာ္၊ ငိုေၾကြးခဲ့ေသာ္၊ ရင္ဘတ္စည္တီး ျမည္တမ္းခဲ့ေသာ္၊ ေတြေ၀မိန္းေမာခဲ့ေသာ္ ငါသည္ ထမင္းလည္းမစားလုိရာ၊ ခႏၶာကိုယ္သည္လည္း အဆင္းအဂၤါ ပ်က္ယြင္းရာ၏၊ အလုပ္အကိုင္တုိ႔လည္း ပ်က္ရာ၏၊ ရန္သူတို႔လည္း ၀မ္းေျမာက္ကုန္ရာ၏၊ မိတ္ေဆြတုိ႔လည္း ၀မ္းနည္းကုန္ရာ၏”ဟု ပုထုဇဥ္သည္ မဆင္ျခင္ႏုိင္။

အိုတတ္ေသာ သေဘာရွိ၍ အိုခဲ့ေသာ္ ပုထုဇဥ္သည္ ပူေဆြး၏၊ ပင္ပန္း၏၊ ငုိေၾကြး၏၊ ရင္ဘတ္စည္တီး ျမည္တမ္း၏၊ ေတြေ၀မိန္းေမာ၏၊ မင္းၾကီး... ဤပုထုဇဥ္ကို အဆိပ္ရွိေသာ ေသာက ေျငာင့္စူး၀င္သည္ျဖစ္၍ မိမိကိုယ္ကုိပင္လွ်င္ ပူပန္ေစတတ္သူဟု ေခၚဆိုအပ္၏။
(နာတတ္၊ ေသတတ္၊ ကုန္တတ္၊ ပ်က္စီးတတ္ေသာ သေဘာတုိ႔လည္း ဤနည္းအတုိင္း ျဖစ္၏)။

“မင္းၾကီး - အၾကားအျမင္ရွိေသာ အရိယာတပည့္အား အုိတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ အုိခဲ့၏၊ အိုသည္ရွိေသာ္- ဤသို႔ ဆင္ျခင္၏၊ အိုတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ငါတစ္ေယာက္တည္းသာ ျဖစ္သည္မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား- ဤဘံုသို႔ လာျခင္း၊ တစ္ပါးေသာဘံုသို႔ သြားျခင္း၊ ေသျခင္း၊ ျဖစ္ျခင္း ရွိေသာ သတၱ၀ါအားလံုးအား အိုတတ္ေသာ သေဘာသည္အုိခဲ့ေသာ္ ငါသည္သာ ပူေဆြးခဲ့မူ၊ ပင္ပန္းခဲ့မူ၊ ေတြေ၀ မိန္းေမာခဲ့မူ၊ ရင္ဘတ္စည္တီးျမည္တမ္းခဲ့မူ၊ ငါသည္ ထမင္းလည္း မစားလိုရာ၊ ခႏၶာကိုယ္သည္လည္း အဆင္းအဂၤါပ်က္ယြင္းရာ၏၊ အလုပ္အကိုင္တုိ႔လည္း ပ်က္ရာ၏၊ ရန္သူတို႔လည္း ၀မ္းေျမာက္ကုန္ရာ၏၊ မိတ္ေဆြတုိ႔လည္း ၀မ္းနည္းကုန္္ရာ၏”ဟု ဆင္ျခင္း၏။

အုိတတ္ေသာ သေဘာရွိ၍ အိုခဲ့ေသာ္ - ထုိအရိယာတပည့္သည္ မစိုးရိမ္ မပန္ပန္း၊ မငိုေၾကြး၊ ရင္ညတ္စည္တီး မျမည္တမ္း၊ ေတြေ၀ျခင္းသို႔ မေရာက္၊ မင္းၾကီး - ထုိအရိယာ တပည့္ကို အဆိပ္ရွိေသာ ေသာကေျငာင့္ကို ထုတ္ႏုတ္သူဟူ၍ ဆုိအပ္၏။ ေသာကေျငာင့္ မစူးေသာ အရိယာ တပည့္သည္ မိမိကိုယ္ကိုပင္ ျငိမ္းေအးေစ၏။

(နာတတ္၊ ေသတတ္၊ ကုန္တတ္၊ ပ်က္စီးတတ္ေသာ သေဘာတုိ႔လည္း ဤနည္းအတုိင္း ျဖစ္၏)။

“မင္းၾကီး - သာမဏျဖစ္ေစ၊ ျဗဟၼဏျဖစ္ေစ၊ နတ္ျဖစ္ေစ၊ မာရ္ျဖစ္ေစ၊ ျဗဟၼာျဖစ္ေစ၊ ေလာက၌ မည္သူမဆုိေတာင့္တ၍ မရေကာင္းေသာ အရာတုိ႔သည္ ဤငါးမ်ိဳးတုိ႔ပင္တည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္”

ယင္းသို႔ ေဟာၾကားလုိက္သည္ရွိေသာ္ မု႑မင္းသည္ နာရဒမေထရ္အား “အရွင္ဘုရား- အကြ်ႏု္ပ္သည္ ဤတရား ေဒသနာေတာ္ကို ၾကားနာရ၍ ေသာက ေျငာင့္ကို ႏူတ္ပယ္ျပီး ပါျပီ”ဟု ေလွ်ာက္၏။

ထုိေနာက္ မု႑မင္းသည္ ေရႊတုိက္စိုးကိုေခၚ၍...

“အခ်င္း ပိယက - ငါသည္ ထုိေသာကကို ကင္းျပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိဖုရား ဘဒၵါ၏ အေလာင္းကို မီးသျဂိဳဟ္ေလာ့၊ ထုိမိဖုရား၏ အရုိးျပာကို အရုိးအုိးတည္ထားေလာ့၊ ယေန႔မွ၍ ငါတုိ႔သည္ ေရလည္းခ်ိဳးကုန္အ့ံ၊ နံ႔သာလည္း လိမး္က်ံကုန္အံ့၊ ပြဲေတာ္ကိုလည္း တည္ကုန္အံ့၊ တုိင္းေရး ျပည္ရာတုိ႔ကုိလည္း ျပဳျပင္လုပ္ေဆာင္ကုန္အ”ဟု မိန္႔ေလသတည္း။

(ဤကား-ပဥၥက နိပါတ္-အဂၤုတၱရ ပါဠိေတာ္-နာရဒသုတ္ - ၅၀ )ကို သင့္သည္ကုိသာ ထုတ္ႏုတ္၍ ဘာသာျပန္လုိက္သည္။

ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment