ရူပံ ဟူေသာပုဒ္၊ ရူပဟူေသာပုဒ္တုိ႔သည္ အနက္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဟာေသာေၾကာင့္ ဤေနရာတြင္ သံုးေသာ ရူပသဒၵါ၏ အနက္ကို သိေစရန္ ရွင္းလင္းအံ့။
“ခေႏၶ ဘေ၀ နိမိတၱမွိ၊ ရူပံ၀ေဏၰစပစၥေယ သဘာ၀ သဒၵ သဏၭာန၊ ရူပဇၥ်ာန၀ပူသု”
(အဘိဓာန္ပါဌိ-အေနကတၳ၀ဂ္-ဂါထာအမွတ္ ၈၂၅)
“ရူပံ၊ ရူပသဒၵါသည္။ ခေႏၶ၊ ရူပကၡႏၶာ၌လည္းေကာင္း၊ ဘေ၀၊ ရူပတ၀၌လည္းေကာင္း။ နိမိတၱမွိ၊ အေၾကာင္း၌လည္းေကာင္း။ ၀ေဏၰ၊ အဆင္း၌လည္းေကာင္း။ ပစၥေယ၊ ၀ိဘတ္ပစၥည္း၌ လည္းေကာင္း။ သဘာ၀သဒၵသဏၭာန ရူပဇၥ်ာန၀ပူသုစ၊ သေဘာ-သဒၵါ-ရူပစ်ာန္- ကိုယ္တုိ႔၌လည္းေကာင္း။ သိယာ၊ ျဖစ္ရာ၏”
ဆုိေလရာတြင္လည္းေကာင္း...
“ရူပသေဒၵါ ရူပါယတေန ရူပကၡႏၶ သဘာေ၀ကသိ ဏာယတေန ရူပစ်ာေန ရူပကာေယ အာဂေတာ”
ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
“ရူပသေဒၵါ ခႏၶ, ဘ၀, နိမိတၱ, ပစၥယ, သရီရ, ၀ဏၰ သဏၭာနာဒီသု ဒိႆတိ” ဟူေသာ (ဗုဒၶ၀ံသ ဌကထာ-၆၀) တြင္ ဆုိေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း။
“အယံပန ရူပသေဒၵါ (ဣတိၳရူပံ) ခႏၶ, ဘ၀, နိမိတၱ, ပစၥယ, သရီရ,၀ဏၰ သဏၭာနာဒီသု အေနေကသု အေတၳသု ၀တၱတ”
(အဂၤုတၱရ႒ကထာ ဧကနိပါတ္-၁၆)။
တုိ႔၌ ဆုိေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အဂၤုတၱရ႒ကထာ အဆုိအတုိင္း (ေထရီဂါထာအ႒ကထာ-၁၀၁) တြင္လည္း ဤအတုိင္းဆုိရာ...
“ယံကိဥၥရူပံ အတီတာနဂတ ပစၥဳပၸႏၷံ” ဟူေသာ ပုဒ္၌ပါေသာ “ရူပံ”သည္ ခႏၶာဟူေသာ ပရမတ္ကို ေဟာေလသည္။
“ရူပူပ ပတၱိယာ မဂၢံ ဘာေ၀တိ” ဟူေသာ ပုဒ္၌ပါေသာ “ရူပံ”သည္ ရူပတ၀ ပညတ္ကို ေဟာေလသည္။
“အဇၥ်တၱံ အရူပသည္ဗဟိဒၶါ ရူပါနိပႆတိ” ဟူေသာ ပုဒ္၌ပါေသာ “ရူပ”သည္ ကသိုဏ္းနိမိတ္ပညတ္ကို ေဟာသည္။
“သရူပါဘိကၡေ၀ ဥပၸဇၨႏိၱ ပါပကာ အကုသလာ ဓမၼာနာ အရူပါ” ဟူေသာ ပုဒ္၌ပါေသာ “ရူပ” သဒၵါသည္ အေၾကာင္းပညတ္ကို ေဟာေလသည္။
“အာကာေသာ ပရိ၀ါေသာ ရူပေႏၱ၀ သခၤ ံ-ဂစၧတိ” ဟူေသာပုဒ္၌ပါေသာ “ရူပ”သည္ ကုိယ္ဟူေသာ အေပါင္း ပညတ္ကို ေဟာသည္။
“စကၡဳဥၥ ပဋိစၥ ရူေပစ ဥပၸဇၨတိ စကၡဳ၀ိညာဏံ”ဟူေသာ ပုဒ္၌ပါေသာ “ရူပ” သဒၵါသည္ အဆင္းဟူေသာ ပရမတ္ကို ေဟာသည္။
“ရူပပၸမာေဏာ ရူပပၸသေႏၷာ”ဟူေသာ ပုဒ္၌ပါေသာ “ရူပ” သဒၵါသည္ သဏၭာန္ဟူေသာ ပညတ္ကို ေဟာသည္။
ဤသို႔စေသာ မ်ားစြာေသာ အနက္ရွိေသာ ရူပသဒၵါကို ၎၏ အတြဲျဖစ္ေသာ ဆက္စပ္ေသာ ပုဒ္တုိ႔ကို ၾကည့္၍ ပရမတ္ အနက္ရွိေသာပုဒ္၊ ပညတ္အနက္ေဟာေသာပုဒ္တုိ႔ကို ခြဲျခားျပီးလွ်င္ အဓိပၸာယ္ကို အလုပ္သေဘာ ေရာက္ေအာင္ ေကာက္ယူရေလသည္။
ဤယခု ပါဠိေတာ္ ေဟာပုဒ္တြင္ “ ေကာစ ဘိကၡေ၀ ရူပါနံ အႆာေဒါ” ဟူေသာ ပုဒ္၌ပါေသာ “ရူပ” သဒၵါကား “အယံပန ရူပသေဒၵါ ဣတၳိရူပံ”ဟု အဂၤုတၱရ႒ကထာဆုိေသာ အတုိင္း ပညတ္ျဖစ္ေသာ “မိန္းမရုပ”ကို ေကာက္ယူရေလသည္။
သို႔ေၾကာင့္ ထုိအဆင္းရုပ္၏ သာယာဖြယ္ကား၊ မိမိ၏ စိတ္၌ နွစ္သက္ဖြယ္၊ သာယာဖြယ္၊ တပ္မက္ဖြယ္၊ ၾကည့္ခ်င္ဖြယ္၊ လုိခ်င္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ထိုအဆင္းကို ျမင္ရသျဖင့္ ထိုအဆင္းကို အစြဲျပဳ၍ မိမိ၌ ခ်မ္းသာမူ၊ ၀မ္းသာမူ၊ ေက်နပ္မူသည္ ထုိအဆင္း၏ သာယာဖြယ္တည္း။ ယင္း သာယာဖြယ္ဟူသည္ ထုိအဆင္း ၀တၳဳကာမအေပၚ၌ ကိေလသာ ကာမအားျဖင့္ တပ္မက္ေသာ ကာမဂုဏ္စိတ္ျဖစ္ေသာ အခိုက္တြင္ ျဖစ္ေလသည္။
ထိုအခိုက္တြင္ ျဖစ္ေသာ ကိေလသာစိတ္တုိ႔ ပြားစီးေအာင္မျပတ္ ႏွလံုးသြင္းအားျဖင့္ ကာမအာရုံ ကာမဂုဏ္သည္ အလြန္ခိုင္ခံ့ေသာ အေဆာက္အအံုအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေလသျဖင့္ ထုိအာရုံ ကာမဂုဏ္တုိ႔၏အစ သာယာဖြယ္ကို ျမင္ႏုိင္ သိႏုိင္ေစရန္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။
ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment