Friday, 7 December 2012

မွတ္သားစရာမ်ား

ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ အုိမင္းရင့္ေရာ္ ဆုိသည္ကို ပညတ္-ပရမတ္ ႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ ရူျမင္တတ္ဖုိ႔ လုိေလသည္။ အုိမင္းျခင္းသည္ ေလာက အျမင္အားျဖင့္ ဆံျဖဴသည္၊ သြားက်ိဳးသည္၊ အေရတြန္႔သည္၊ ခါးကိုင္းသည္ကို ေခၚ၍ ရင့္ေရာ္ျခင္း ဆုိရာ၌ ရုပ္ကလာပ္ စတင္သည္မွ တေရြ႕ေရြ႕ တရိပ္ရိပ္ႏွင့္ ေဖာက္ျပန္ ေျပာင္းလဲေနေသာ သေဘာကို ပရမတ္ဇရာ ဟုေခၚသည္။


၎ပရမတ္ ဇရာကို မျမင္ေသာ သူတုိ႔အတြက္ ပညတ္ဇရာ အုိမင္းမူကို ရူျမင္တတ္လွ်င္ သံေ၀ဂဉာဏ္ ျဖစ္ေပေသးသည္။ သို႔ရာတြင္ ပညတ္ အုိမင္းျခင္း၊ ဆံျဖဴသြားက်ိဳးျခင္း စေသာ အျမင္အသိ သံေ၀ဂဉာဏ္မွ်ျဖင့္ မည္သည့္ ေလာကုတၱရာ မဂ္ဖုိလ္ နိဗၺာန္တရားကိုမွ် မရႏုိင္ေခ်။ အေၾကာင္းမူ ပညတ္အာရုံ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္တည္း။

သို႔ရာတြင္ ထုိသံေ၀ဂဉာဏ္ ျဖစ္ေလာက္သည့္ ပညတ္အုိမင္းျခင္းမွ် မသိ, မျမင္ေသာ သူတုိ႔ကား ေလာကုတၱရာ တရား၏ အေျခခံပင္ မရေပ။

သီဟုိဠ္ကြ်န္း သဒၶါတိႆမင္းၾကီးသည္ တစ္ေန႔သ၌ နန္းတြင္းသူ ေမာင္းမ အျခံအရံ အသုိင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ ေက်ာင္းေတာ္သို႔လာရာ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္းသို႔ ေရာက္ေလေသာ္ ေလာဟပါသာဒ ျပာသာဒ္ေက်ာင္းေန သာမေဏတစ္ပါးသည္ မင္းႏွင့္ ပရိသတ္ကိုၾကည့္ရန္ လာေသာအခါ ထုိေမာင္းမအထဲမွ တစ္ဦးေသာအမ်ိဳးသမီးကို သာမေဏျမင္ေသာအခါတြင္ ဆင္ျခင္ထိန္းသိမ္းအပ္ေသာ တရားလက္လြတ္၍ ရူၾကည့္ေလေသာ္- အမ်ိဳးသမီး သူငယ္မသည္လည္း လွည့္လည္ သြားလာေနေသာ လမ္းခရီးမွထြက္၍ သာမေဏကိုပင္ ၾကည့္ေလသည္။ ၎တုိ႔ႏွစ္ဦးသည္ အလုိဆႏၵ တူမွ်သျဖင့္ ျပင္းထန္စြာ ရာဂစိတ္ ထၾကြလ်က္ ႏွစ္ဦးစလံုး၏ အတြင္း၌ ကိေလသာ အပူမီးသည္ အားၾကီးစြာျဖင့္ ေလာင္ျမိဳက္ရကား ႏွစ္ဦးစလံုးပင္ ထုိေနရာ၌ ေသေၾကာင္း အဂၤုတၱရ႒ကထာ ဧကနိပါတ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

အလားတူပင္ ေဖာ္ျပထားေသာ အဆင္းရုပ္ကို ျမင္ကာမွ်ျဖင့္ ေသေသာ ၀တၳဳမ်ားရွိေသးသည္။ အတြင္းမီးဟူေသာ ရာဂသည္ ေသေအာင္ပင္ ေလာင္တတ္ေၾကာင္း၊ အဆင္းရုပ္၏ ရင့္ေရာ္ေနေသာ သေဘာသည္ မိမိစြဲလမ္းႏွစ္သက္စဥ္မွာပင္ ရင့္ေရာ္ျခင္း၊ ခ်ဳပ္ဆံုးကုန္ေပ်ာက္ျခင္းဟူေသာ ပရမတ္၏ လမ္းစဥ္ သေဘာတရားကို ေလ့လာမူ၊ သံုးသပ္မူျပဳေသာ ေယာဂီအားသာလွ်င္ သက္သာရာကို ရႏုိင္ေလသည္။

ျမတ္စြာဘုရား၏ ကိုယ္ခႏၶာသည္လည္း (ဇာတိ) အျဖစ္တရားက စလာေသာေၾကာင့္ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းတုိ႔ျဖစ္ေလသည္။ ပရမတ္တရားတုိ႔၏ မ်က္ႏွာမလုိက္ပံုျဖစ္၏။

ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။





No comments:

Post a Comment