Sunday, 9 December 2012

နာမူေသမူ-ဆင္းရဲစု

“ပုနစ ပရံ ဘိကၡေ၀၊ တေမ၀ ဘဂိနိ ံ ပေႆယ် အာဗာဓိကံ ဒုကၡိတံ ဗာဠဂိလာနံသေက မုတၱကရီေသ ပလိပႏၷံ။ လ။ အယမိၸ ဘိကၡေ၀ ရူပါနံ အာဒီနေ၀ါ”

(ဗ်ာဓိ မရဏကို တြဲ၍ ေဖာ္ျပပါသည္)

ျမန္မာျပန္
“ရဟန္းတုိ႔-တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ထိုသတုိ႔သမီးကိုပင္ အျခားသူတို႔က ထူေပး သိပ္ေပးရေလာက္ေအာင္ အနာေရာဂါ ႏွိပ္စက္၍ ဆင္းရဲကာ အျပင္းအထိန္ မမာမက်န္းျဖစ္သျဖင့္ မိမိ၏ က်င္ၾကီးက်င္ငယ္ကိုပင္ မသုတ္သင္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ေပက်ံလူးလဲ၍ အိပ္ေနသည္ကို သင္တုိ႔ ျမင္ရာ၏၊ ထိုအျဖစ္ကို သင္တုိ႔ သတိျပဳၾကရာ၏၊ ေရွးအခါက တပ္မက္ခဲ့ေသာ အဆင္းရုပ္သည္ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ျပီး မဟုတ္ေလာ၊ အျပစ္သည္ ထင္ရွားေနျပီမဟုတ္ေလာ၊ မွန္ပါသည္။


ရဟန္းတုိ႔-တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ထိုအမ်ိဳးသမီးကိုပင္ ေသ၍ သုသာန္၌ တစ္ရက္ရွိေသာအေလာင္း၊ ႏွစ္ရက္ရွိေသာအေလာင္း၊ သံုးရက္ရွိေသာအေလာင္း ေသျပီးသည္ေနာက္ ဖူးေရာင္ပုပ္ပြလ်က္ ရုပ္ဆင္းပ်က္ျပားျပီးလွ်င္ အညိဳအမည္းကြက္တုိ႔ျဖင့္ ေသြးျပည္တုိ႔ ပုပ္ပြယိုစီးလ်က္ ထြက္က်ေနသည္ကို သင္တုိ႔ ျမင္ရာ၏၊ အသားအေသြးတို႔ႏွင့္ တကြ အေၾကာ အရုိးတုိ႔သာ ဆက္ေနေသာ အေလာင္းအျဖစ္သာ သင္တုိ႔ျမင္ရာ၏။ ထုိသတုိ႔သမီး အေလာင္းကို က်ီးစြန္ရဲ၊ ေတာေခြး၊ သစ္က်ားတုိ႔ ခဲစားအပ္သည္ျဖစ္၍ အရုိးတုိ႔လည္း တျခားစီ ျပန္႔ၾကဲလ်က္ရွိေသာ အေလာင္းကိုသာ သင္တုိ႔ ျမင္ရာ၊ ျပန္႔ၾကဲလ်က္ရွိေသာ အရိုးတုိ႔သည္ ေဆြးျမည့္ ကုန္လ်က္ ေျမတုိ႔ႏွင့္ ေရာေႏွာကာ ေနေသာ သူေသအေလာင္းကိုသာလွ်င္ သင္တုိ႔ေတြ႕ျမင္ရာ၏၊ ရဟန္းတို႔ - ထုိအျဖစ္ကို သင္တုိ႔ သတိျပဳမိၾကရာ၏၊ ဤသတုိ႔သမီး၏ ငယ္ရြယ္စဥ္က တပ္မက္ႏွစ္သက္ခဲ့ရေသာ ေလာဘ တဏွာ ျဖစ္ေလာက္သည့္ အဆင္းရုပ္တုိ႔သည္ ကြယ္ခဲ့ျပီ မဟုတ္ေလာ၊ အျပစ္သည္ ထင္ရွားေနသည္ မဟုတ္ေလာ၊ မိမိတုိ႔ တပ္မက္ခဲ့ေသာ အဆင္းသည္ ယခုအခါ ဘာမွ်ပင္မရွိေတာ့၊ ဤသည္လွ်င္ အဆင္းတုိ႔၏ အျပစ္ပင္တည္း”

အဓိပၸာယ္ရွင္းလင္းခ်က္
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတုိ႔အား အုိမင္းရင့္ေရာ္၍ တုတ္ေတာင္ေ၀ွးကို အားကိုးအားထားျပဳရေသာ အမ်ိဳးသမီး၏ အဆင္းရုပ္၌ အျပစ္အာဒီန၀ကို ေဟာေတာ္မူျပီးေနာက္ အနာႏွိပ္စက္ခံေနရေသာ ဗ်ာဓိတရား၏ အဆင္းရုပ္၌ အျပစ္အာဒီန၀ကို ဆက္လက္၍ ေဟာေတာ္မူျပန္ေလသည္။ ယင္းကို အားကိုးရာမဲ့ေသာ အသက္ ၉၀-၁၀၀ အရြယ္ရွိ အမ်ိဳးသမီးသည္ ယခုအခါ သူတစ္ပါးထူေပးမွ ထႏုိင္၊ ထုိင္ႏုိင္၍ သူတစ္ပါးသိပ္ေပးမွ အိပ္ႏုိင္ေသာ အေျခအေနျဖစ္ေနသည့္ျပင္ က်င္ၾကီးက်င္ငယ္တုိ႔ အၾကား၌ ျပဳျပင္သုတ္သင္ေပးမည့္သူ ကင္းေနေသာ ထုိအမ်ိဳးသမီး၏ အျဖစ္ကို သင္ခ်စ္သားတုိ႔ ျမင္ႏိုင္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းၾကကုန္၊ ထုိအမ်ိဳးသမီး ႏွလံုးသြင္းၾကကုန္၊ ထုိအမ်ိဳးသမီးသည္ ငယ္ရြယ္စဥ္က လွပခဲ့သည့္ ရုပ္ဆင္းအဂၤါတုိ႔သည္ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ေလျပီ၊ ယခု အုိမင္းရင့္ေရာ္ နာခဲ့ျပန္ေသာ္ အိပ္ရာမွ မထႏုိင္ဘဲ လဲေလ်ာင္း၍သာေနရသည့္ ဤခႏၶာ၏ အျပစ္အာဒီန၀ကို ၾကည့္ရန္ “ဇရာဇဇၨရိတာ ေဟာႏိၱ ဟတၳပါဒါ အနႆ၀ါ” အိုျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ လက္ေျခတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ စိတ္အလိုသို႔ မလိုက္မပါႏုိင္ၾကေတာ့ေပ။

ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္ ေန၀ဒူတသုတ္၌လည္း တတိယေသမင္းတမန္အျဖစ္ ယမမင္းက စစ္ေမးရာ၌…

“အေမာင္ ေယာက္်ား အနာေရာဂါ ႏွိပ္စက္ခံရေသာ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္သည္ျဖစ္၍ နာက်င္လ်က္ ရွိေသာ၊ မိမိ၏ က်င္ၾကီးက်င္ငယ္အၾကား၌ လူးလဲအိပ္စက္၍ ေနေသာ၊ အျခားသူမ်ား ထူမ, ေပးမွ ထုိင္ႏုိင္ေသာ၊ သိပ္ေပးမွအိပ္ႏုိင္ေသာ ဗ်ာဓိႏွိပ္စက္သူကို သင္ျမင္ဖူးသေလာ”

“ယင္းသို႔ သင္ ျမင္သည္ရွိေသာ္ သင္သည္ကား လိမၼာေရးျခား ရွိေသာအားျဖင့္ ဤလူန၀ကား ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးရွိ၍ အနာႏွိပ္စက္ခံရသည့္ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးရွိေသာ ဤသူသည္ အနာႏွိပ္စက္ျခင္းေဘးမွ မလြတ္ႏုိင္၊ ငါသည္လည္း ဤသူကဲ့သို႔ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးရွိခဲ့၏။ ငါလည္း အနာႏွိပ္စက္ခံရမည့္ ေဘးမွ မလြတ္ႏုိင္၊ ငါ့အား အနာႏွိပ္စက္ျခင္း မခံရမီ ကိုယ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ႏူတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမူတို႔ကို ျပဳအံ့”ဟု

သင့္စိတ္တြင္ မျဖစ္သေလာဟု ေမးေၾကာင္း…

(ဥပရိပဏၰာသ ပါဠိေတာ္ ေဒ၀ဒူဇာသုတ္ -၂၁၉ တြင္ ေဟာေတာ္မူသည္။)

ဤဗ်ာဓိတရားသည္ ရုပ္နာမ္တုိ႔၏ (ဇာတိ) အျဖစ္မွ ေပါက္ပြားလာသည္။

ဇာတိရလာေသာ သတၱ၀ါအား အုိျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းသည္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ေရွာင္၍ မလြတ္ရာေသာေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ ယခု ဇာတိအျဖစ္ကို ရရွိထားေသာ ဤရုပ္နာမ္ခႏၶာ၏ သြားရာလမ္းေၾကာင္းကိုသာလွ်င္ မိမိတို႔က ေစာင့္စားေမွ်ာ္လင့္လ်က္ ေနရေလသည္။ မိမိတုိ႔ရရွိထားေသာ ရုပ္နာမ္ခႏၶာသည္ နာေသာ၊ ေသေသာသူတို႔၏ ရုပ္နာမ္ခႏၶာႏွင့္ ဘာမွ်မပို-မေလွ်ာ့ တစ္မ်ိဳးတည္း တစ္စားတည္းျဖစ္သည္။ ထုိသူတို႔၏ ရုပ္နာမ္နာတတ္လွ်င္ မိမိ၏ ရုပ္နာမ္လည္း နာတတ္ေသာ သေဘာပါရွိျပီးျဖစ္၍ ထုိသူတို႔၏ ရုပ္နာမ္ေသပါလွ်င္ မိမိရုပ္နာမ္လည္း ေသတတ္ေသာ သေဘာပါရွိေလသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ယခု မိမိသည္ မနာေသး မေသေသးသျဖင့္ ကုသိုလ္ျပဳျခင္း၊ သံသရာျပတ္ ၀ိပႆနာ အားထုတ္ျခင္းတုိ႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ မေသမီ အခ်ိန္ျဖစ္သည္ကို သတိထားရသည္။

၎ျပင္ အနာႏွိပ္စက္ေသာ ဗ်ာဓိေဘးကို ၾကိဳတင္၍ သတိတရားရရန္…

“ငါသည္ ယခုအခါ အနာကင္းေနသည္၊ က်န္းမာေနသည္၊ အေအးအပူ မွ်တလ်က္ရွိသည္၊ မၾကာေတာ့ေသာ ေနာက္တစ္ခ်ိန္တြင္ မမာမက်န္းေသာ အနာႏွိပ္စက္ခံရေသာအျဖစ္သို႔ ဧကန္ေရာက္လတၱံ႕၊ အနာႏွိပ္စက္ခဲ့ရေသာ ငါ့အား ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆံုးအမ ၀ိပႆနာ အဓိပညာ သာသနာကို ငါအားထုတ္ႏုိင္ဖုိ႔မလြယ္ျပီ ေတာသို႔ျဖစ္ေစ၊ ေတာင္သို႔ျဖစ္ေစ၊ ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းသို႔ျဖစ္ေစ ေရာက္သြား၍ အားထုတ္ရန္ မလြယ္ေခ်။ ငါသည္ မႏွစ္သက္အပ္ေသာ၊ သေဘာမက်အပ္ေသာ အနာေရာဂါ မျဖစ္မီ၊ ဗ်ာဓိတရားတုိ႔ မႏွိပ္စက္ႏုိင္မီ ၾကိဳတင္၍ တရားအလုပ္ အားထုတ္ေတာ့အံ့၊ ယင္းသို႔အားထုတ္သျဖင့္ ငါ့အား မေရာက္ မရေသးေသာ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ရန္၊ ရရန္၊ မ်က္ေမွာက္ မျပဳရေသးေသာ နိဗၺာန္သို႔လည္း မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ရန္ ငါသည္ လံု႔လ၀ီရိယေရွ႕ထား၍ အားထုတ္ကာ ေနေတာ့အံ့ဟု ဗ်ာဓိမကင္းေသာ ရုပ္နာမ္ရွိ သူတို႔ သတိတရားထားရန္”

(ပဥၥကနိပါတ္ အဂၤုတၱရ ပါဠိေတာ္ ဒု-အနာဂတဘယသုတ္-၉၁) တြင္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူထားသည္။

သို႔ျဖင့္ အနာႏွိပ္စက္ခံရေသာသူ၌ ၎သည္ ေရွးက်န္းမာစဥ္က သူ၏လွပေသာ အဆင္းရုပ္သည္ ဤသို႔ ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု သူေမွ်ာ္လင့္ခဲ့မည္လည္း မဟုတ္၊ ေတာင့္တလိမ့္မည္လည္း မဟုတ္မူ၍ သူ၏ အဆင္းရုပ္ကို အမွီသဟဲ အစြဲျပဳ၍ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာနစေသာ အကုသိုလ္တရားတုိ႔ပင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေပဦးမည္။ ယခုအခါ ေရွးက လွပခဲ့ေသာ အဆင္း ရုပ္တုိ႔လည္း ကြယ္ေပ်ာက္၍ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ေသာ အနာေရာဂါမ်ိဳးတုိ႔ျဖင့္ ခံေနရကား အျပစ္အာဒီန၀ေပတည္း။

ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပကဒ-ဒမူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။















No comments:

Post a Comment