Sunday, 17 February 2013

ေတြ႕မိထိမိမွ ထသိေသာ အသိ ေမ့မသိသာ

ေမ့ျခင္းဟူသည္ မသိျခင္း၏ အရင္းအျမစ္ျဖစ္၍ မသိျခင္း ဆုိရ၏။

အိပ္ေပ်ာ္ေနေလသူ၌ ထုိႏွစ္ခု ဘာမွ် မျခားနားေတာ့ျပီကို သတိျပဳေလ။

ထုိ အိပ္ေပ်ာ္ေနသူ၌ ျခင္ကိုက္လွ်င္လည္း လြန္႔၏။ ဘယ္ေညာင္းေသာ္ ညာေစာင္းေပးေသး၏။ ညာေစာင္းရာမွ နားက်င္လာေသာ္ ပက္လက္ေသာ္လည္းေကာင္း ဘယ္သို႔ေသာ္လည္းေကာင္း ေျပာင္းလဲေပးေသး၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔၌ ဘာမွ် မသိ။


သည့္အတူ အာရုံတုိ႔ႏွင့္ ပက္ပင္းေတြ႕မိေလမွ ေတြ႕မွန္းသိမွ် သိေသာသူသည္လည္း မသိျခင္းတစ္ပါး၌ အပါအ၀င္သာ ျဖစ္၏။

တစ္ဖန္ လူ၊ ႏြား၊ ၾကက္၊ ေၾကာင္ပါဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ ကိုဘယ္သူ မဘယ္၀ါပါဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သိေသာ အသိသည္လည္း မွန္ကန္တည့္မတ္ေသာ အသိမ်ိဳးမွ ေသြဖည္ေသာ အသိသာျဖစ္ရကား ၎ကိုလည္း မသိျခင္းတစ္ပါး၌ပင္ ထည့္သြင္းရ၏။ အိပ္မက္ထဲ သိေသာအသိႏွင့္ ဘာမွ် မထူးျခားျပီ။

ထုိ မသိေသာ သိျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ ထုိမသိတသိႏွင့္ ႏွီးႏြယ္၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေကာင္းေပ့ ဆုိး၏ မွတ္ခ်က္တုိ႔သည္လည္း မသိရာမွ ထၾကိဳက္ေသာ အၾကိဳဆံုးျဖတ္ပင္ ျဖစ္ၾက၏ သို႔မဟုတ္ မသိၾကိဳက္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားျဖစ္၍ မသိျခင္းတစ္ပါး၌ပင္ စာရင္း၀င္၏။ အိပ္မက္ထဲ ျပံဳးျပသည့္ပမာ ျဖစ္၏။ သည့္အတူ မသိမုန္းသည္လည္း မသိျခင္းတစ္ပါးတြင္ ပါ၀င္ျပီး အိပ္မက္ထဲ ရြဲ႕မဲ့ျပေနသည့္ ပမာသာ ျဖစ္ေခ်၏။

ထုိ မသိမဲ့ျပံဳးတုိ႔မွ ဆင္းသက္လာေသာ ရယူသိမ္းပိုက္ရန္ ၾကိဳးစားျခင္း၊ ေရွာင္လႊဲဖယ္ထုတ္ရန္ ၾကိဳးစားျခင္းမ်ားသည္လည္း မသိျခင္း တစ္ပါး၌သာ ပါ၀င္ျပီး အိပ္မက္ထဲ၀ယ္ ေယာင္ယမ္းေျပာဆိုကာ ေတာက္ေခါက္သည့္ပမာသာ ျဖစ္၏။

ထုိ ၾကိဳးစားရာမွ ဆင္းသက္လာေသာ သိမ္းပိုက္ျခင္း၊ ပုတ္ထုတ္ျခင္းတုိ႔သည္လည္း မသိေသာ ျမစ္ရင္းမွ တက္လာေသာ ပြင့္ငံုမ်ားႏွင့္ အခက္အလက္တုိ႔ၾကားမွ ထြက္လာေသာ ပြင့္ငံုမ်ားသာ ျဖစ္ၾကေလရကား မသိျခင္းတစ္ပါး၌ အပါအ၀င္သာျဖစ္ျပီး အိပ္မက္ရာမွ ကေယာင္ကတန္း ထတည့္ျပီး သြားလာလူပ္ရွားသည့္ပမာသာ ျဖစ္၏။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment