Wednesday, 13 February 2013

လူ႔ဘ၀ႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရး မွိန္ေမွးေမွးမွ်သာ ရွိ၏

(က) ပမာဒႆစတၱာေရာ အပါယာ-သကေဂဟ သဒိသာ၊ ေမ့ျခင္းပမာဒ၊ မသိျခင္း ေမာဟႏွစ္ပါး အေဖာ္ထား၍ သြားလာလူပ္ရွားေနသူကား အပါယ္ေလးဘံုသည္ ကိုယ့္အိမ္ပမာ အခ်ိန္မေရြး သြားလာႏုိင္ေခ်သည္။

(ခ) အပါယဘူမိ၊ ပုထုဇၨနေဂါစေရာ။


အပါယ္ေလးဘံုဟူ၍ သီးျခား ထူေထာင္ထားျခင္းစသည္ ကိေလသာ၀ဋ္၊ ကမၼ၀ဋ္၊ ၀ိပါက၀ဋ္သံုးပါး အလွည့္မ်ားေသာ ပုထုဇဥ္လူသားတုိ႔ က်က္စားရာ အတြက္ျဖစ္ေခ်သည္။

လူ႔ဘ၀သည္ ေကာင္းမူအားၾကီးမွသာ ျဖစ္လာတတ္သည့္ ဘ၀ေကာင္းပင္တည္း။ ထုိေကာင္းမူ၌ပင္ ေစတနာသန္ျခင္း၊ သန္႔ျခင္းမ်ားႏွင့္အတူ အလြန္အားေကာင္းေသာ ေစတနာ၊ အထက္ျမက္မ်ိဳးမွသာ ျဖစ္လာတတ္သည့္ ဘ၀သန္႔မ်ိဳးပင္တည္း။

(၁) ေက်ာင္းလွဴရာ ေစတနာကား သန္၏။ ငါစြဲ ၀တၳဳစြဲ၊ ပုဂၢိဳလ္စြဲမ်ား မကင္းရွင္းသျဖင့္ ထုိ ငါ၊ ၀တၳဳ၊ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၌ ျငိတြယ္ေနေသးလွ်င္ ေစတနာမသန္႔ ျဖစ္ရျပီး ထုိမသန္႔သည့္ ေက်ာင္းအလွဴရွင္ သည္ ေက်ာင္းစြဲစြဲေနေတာ့ရကား ေက်ာင္းထဲ၌ ျပန္လည္ေစာင့္ေနရတတ္ေသာ ျပိတၱာေကာင္ဘ၀မ်ိဳးသို႔ လမ္းလႊဲသြားရရွာေတာ့သည္။


(၂) ဘုရားဒကာသည္လည္း ဘုရားစြဲ စြဲေနလွ်င္ ဘုရားနား ကပ္ခိုေနရေသာ ျပိတၱာဘ၀၌ပင္ လမ္းဆံုးရတတ္သည္။

(၃) အစြဲၾကီးေသာ အျခားပစၥည္း အလွဴရွင္မ်ားသည္လည္း ျပိတၱာဘ၀၊ အသူရကာယ္ဘ၀မ်ိဳးတုိ႔၌သာ အစြဲဆြဲရာလမ္း လြဲပါသြားတတ္ေခ်ေသးသည္။

ပမာ-ဧရာမကြင္းျပင္ၾကီး၏ အလယ္၀ယ္ တစ္လံမွ်ေလာက္ေသာ စက္၀ိုင္းကို တုိင္တစ္ခု၌ ခ်ိတ္ဆြဲေပးထား၏။

ထုိစက္၀ိုင္း၏ အလယ္တည့္တည့္၌ကား ၀ါေစ့ေျပာက္မွ် ပစ္မွတ္ငယ္ေလးတစ္ခု ထားရွိေပး၏။

ပစ္ခတ္ရမည့္ ေသနတ္ကား ခဲဖူးထည့္ ေလေသနတ္ကေလးမွ်သာ ျဖစ္၏။

ထုိေလေသနတ္ေျပာင္း ထိပ္၌ကား မ်က္စိတစ္လံုး ခ်ိန္သာရုံ ခ်ိန္ငုတ္တုိေလးတစ္ခု ထားေပး၏။

ထုိပစ္မွတ္သို႔ ထုိခဲဖူက်ည္ဆံလံုးကေလး တည့္တည့္ထိမွန္ေစျပီး ၀င္ေရာက္ထြင္းေဖာက္ရန္မွာ အင္မတိ အင္မတန္ လက္ေျဖာင့္သမားၾကီးမ်ားမွသာ တတ္ႏုိင္ရာ၏။

သည့္အတူပင္လွ်င္ လူ႔ဘ၀ လူ႔အထက္တန္းစား ရေစ၊ ေရာက္ေစမည့္ ဒါနေကာင္းမူမ်ိဳးကလည္း ပစၥည္းကလည္း ပစၥည္းသန္႔မွ (လိမ္ညစ္ခိုးဆုိးရာမွ ရေသာ ပစၥည္းမ်ိဳး မျဖစ္ေစရ)၊ ေစတနာကလည္း ေစတနာသန္႔မွ (ငါ၊ ၀တၳဳ၊ ပုဂၢိဳလ္ ထိုသံုးခု မည္သည့္အျငိအစြန္းမ်ားႏွင့္မွ် မျငိမတြယ္ေစရ) ပုဂၢိဳလ္ကလည္း ပုဂၢိဳလ္သန္႔မွ (သီလ၊ သိကၡာ၊ ျဖဴစင္စြာေသာ ကလ်ာဏ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ အရိယာပုဂၢိဳလ္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနမွ) ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ လွဴဒါန္းေပးကမ္းမူကိုလည္း ျပဳဦးမွ (ကိုယ္တုိင္မဟုတ္က ကိုယ့္အတြက္ အက်ိဳးျပည့္ မခံစားရတတ္)။ ထုိအခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုမွသာ ရတတ္ေရာတတ္ေသာ လူ႔ဘ၀မ်ိဳးမွ်သာ။ သို႔ေၾကာင့္။

လူ႔ဘ၀သည္ကား တစ္မင္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မွ ရေသာ စားေကာင္းသီးမ်ိဳးတည္း။

အျခားဘ၀မ်ားသည္ကား အေလ့က်ေပါက္ေသာ ျမက္စသည္ မစားေကာင္းမ်ိဳးတည္း။

ဤသို႔ အဆင့္ခ်င္း၊ အမ်ိဳးခ်င္း ကြာျခားေလသည္ကို သတိျပဳပါေလ။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment