ထုိမသိျခင္းတစ္ပါးေပါင္း မ်ားစြာတုိ႔ကို အျခံအရံ အေဖာ္လုပ္ကာ လွည့္လည္သြားလာေနရပါေသာ လူသားတစ္ဦး၌ -
(က) ေျခလွ်င္သြားရင္းက ခလုတ္တုိက္မိ၏။ ဘာ့ေၾကာင့္နည္း။
(ခ) အစားစားရင္းက ေက်ာက္ခဲ၀ါးမိသြား၏။ ဘာ့ေၾကာင့္နည္း။
ထုိဘာ့ေၾကာင့္နည္းတုိ႔သည္ တစ္ေနကုန္ အိပ္ရာ၀င္ အိပ္ေမာက်သည္အထိ ေမးျမန္းေနရမည္ျဖစ္ရာ ဘာ့ေၾကာင့္နည္းေပါင္း ဘယ္မွ်ထင္သနည္း။
ထုိ တစ္ေနကုန္ ခံစားခဲ့ရေသာ ဒုကၡတစ္ရက္စာသည္ မသိျခင္းဟူေသာ နေမာ္မဲ့ နမာမဲ့ သြားလာေနထုိင္ စားေသာက္မူမွ ရေသာ ဒုကၡမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ၾက၏။ ေငးတိ၊ ေငးငိုင္ သြားလာလူပ္ရွားနည္း၊ အမူမဲ့အမွတ္မဲ့ သြားလာလူပ္ရွားနည္း၊ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆ သြားလာလူပ္ရွားနည္းတုိ႔မွ ရေသာ ဒုကၡစုမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ၾက၏။
ထုိ နေမာ္မဲ့ နမာမဲ့စကား၊ ေငးတိေငးငိုင္စကား၊ အမူမဲ့အမွတ္မဲ့စကား၊ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့စကားတုိ႔သည္ နားထဲသို႔ တစ္မ်ိဳးစီ ထင္လာၾကေသာ္မွလည္း သဘာ၀အဓိပၸာယ္ကား မသိျခင္းတစ္ခုမွ်သာတည္း။
ထုိ တစ္ေနကုန္စာ ဒုကၡအတုိင္းပင္လွ်င္ -
(က) ေနာက္ေနာင္ ခံၾကရဦးမည့္ ဒုကၡစုမ်ားသည္လည္း ထုိမသိျခင္းမွတည္း။
(ခ) ေရွးေရွးက ခံခဲ့ၾကေသာ ဒုကၡစုမ်ားသည္လည္း ထုိ မသိျခင္းမွပင္တည္း။
တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အလိမ္အညစ္ ခံလုိက္ရရာမွျဖစ္ေသာ ဒုကၡ၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျငင္းပြားၾကရာမွ ျဖစ္ေသာ ဒုကၡ၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အေလ်ာ္အစား လုပ္ၾကရာမွ ရေသာ ဒုကၡမွသည္ အိမ္ေထာင္သည္ဒုကၡ၊ အမူထမ္းဒုကၡ မ်ားစြာတုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ သူေဌးဘ၀၊ ဘုရင္ဘ၀ ဒုကၡတုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ လူ႔ဘ၀၏ လူမူဒုကၡ အ၀၀တုိ႔သည္လည္းေကာင္း။
“အစ သည္လုိမွန္းမသိလုိ႔ သည္လုိမွန္းသိ၊ နင့္ ငါမယူဘူး” ဟူေသာ သတင္းစကား၊
“အစက ရွင္ သည္စိတ္ထား၊ ထားတတ္မွန္း မသိလုိ႔ သိရင္ေလ သည္ကလဲ ရွင့္ကို စိတ္မကူးပါဘူး” စကား၊
“မင္းသမီးႏွင့္ ညားမလားလုိ႔ ဇာတ္ထဲ လုိက္မိပါတယ္၊ ေငြႏွဲၾကီး တက္နင္းမိလုိ႔ ေငြတစ္ရာ ေလ်ာ္ခဲ့ရ” စကား၊
ထိုထုိသို႔ေသာ “တန္ေတာ့ အစက သည္မွန္းမသိလုိ႔” စကားပလႅင္ခံလာသမွ် သို႔မဟုတ္ ပလႅင္ဖံုးအျဖစ္ နိဂံုးခ်ဳပ္လာသမွ် မသိ၍ ျဖစ္ၾကရေသာ ဒုကၡစုဟူ၍ဆုိေသာ ငါတုိ႔စကား မွာလမ္းမရွိျပီ၊ သို႔ေၾကာင့္ ဒုကၡမွန္သမွ် မသိရာမွ စသည္ခ်ည္း မွတ္ခဲ့ပါေလ။ မ်က္ျမင္ဒုကၡတုိ႔သည္ ကားတုိက္ခံရ၊ ရထားစသည္ အတုိက္ခံရသည္အထိ နယ္စံုတည္း။
ဤကား မသိျခင္းမွျဖစ္ေသာ ဒုကၡသရုပ္တည္း။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment