၃။ ထုိ မီးတြင္းသား ကေလး အတိတ္ကံေပး ေမာဟက ေစာင့္ဆုိင္းေနအံ့၊ ေမာဟသည္ ဘာသာခြဲ မ်ားျပားလွပါေခ်၏။ ဘာသာစံု အတန္းၾကီးသမား ျဖစ္ေန၍
(က) အိပ္ေမာက်ေနစဥ္ကာလရွိ စိတ္သည္လည္း ေမာဟပင္ ျဖစ္၏။
(ခ) အိပ္ရာႏုိးထစ၊ မူန္ေ၀ေ၀စိတ္သည္လည္း ေမာဟပင္ ျဖစ္ေနပါ၏။
(ဂ) တစ္ေနကုန္အတြင္းရွိ ကေယာက္ကယက္စိတ္သည္လည္း ေမာဟပင္ ျဖစ္ေနပါ၏။
(ဃ) အလုပ္တစ္ခုလုပ္တုိင္း ဆုတ္ဆုိင္းဆုိင္း စိတ္သည္လည္း ေမာဟပင္ ျဖစ္ေနပါ၏။
(င) အာရုံတစ္ခု ခံစားရတုိင္း အမည္ငွားကို အသိမွတ္ျပဳထားျခင္းသည္လည္း ေမာဟပင္ ျဖစ္ေနပါ၏။
သည့္အတူ ပဋိသေႏၶေနဆဲကာလ သတိလြတ္ဆဲကာလ တစ္ဖက္အာရုံတုိ႔ေနာက္ မိမိစိတ္ ပါသြားစဥ္ကာလ ထုိအာရုံတုိ႔ ျမွဴဆြဲ၊ တုိက္ဆြဲခံရစဥ္ အၾကားရွိ အေကာင္းထင္အၾကိဳက္ေပၚ၊ အဆုိးထင္ အမုန္းေပၚစဥ္ကာလ စသည့္ ကိေလသာသံေယာဇဥ္ အယုတ္တရားမ်ား ထြန္းကားျပန္႔ပြားရာ ဌာနတုိင္းရွိ စိတ္အားလံုးပင္ ေမာဟပင္ခ်ည္း ျဖစ္ရာ ထုိေမာဟသည္ သတၱ၀ါအားလံုးအေပၚ အုပ္စိုးထားေသာ မုိးေကာင္းကင္ၾကီးပမာ ရွိ၏။
ထုိတြင္ -
၀တၳဳ(အာရုံရွင္) အေပၚအာရုံတင္ အာရုံတြင္အမည္မွည့္ အမည္ရွိအေပၚစိတ္စြဲထား ေမာဟသည္ ေစတနာကိန္း ေမာဟပင္ ျဖစ္ရာ သိုမွီးသိမ္းပိုက္ေပးသည့္အရာ ၀င္ျပီ။
ၾကြင္းေမာဟအုပ္စုၾကီးသည္ ၎သိမ္းပိုက္ႏုိင္ရန္ လူံ႕ေဆာ္ေပးျခင္း၊ ျငိမ္ဆိတ္ေပးျခင္းမ်ားမွ်သာ ျဖစ္ေခ်ရာ -
ည ေတာလည္ ယုန္လုိက္သမားမ်ားသည္
ေန႔ကတည္းက ၎တုိ႔အျမင္သန္ရာ ေတာ၀ယ္ ယုန္စည္းမ်ားျပဳလုပ္ၾကရ၏။ ညတြင္ကား လူအုပ္စု၊ ေထာင္ပိုက္၊ ေခြးမ်ားျဖင့္ ယုန္လုိက္ေလ့ ရွိၾကရာ -
တစ္ဦးကိုကား ယုန္မိလွ်င္ ဖမ္းဆီးရန္ ပိုက္ေစာင့္သမားအျဖစ္ ထားခဲ့၏။ ပိုက္တုိ႔ကိုကား အၾကီးအေသးအလုိက္ စည္၏ ရိုးအတုိင္း လုိက္လံကာ ေထာင္ေပးထားခဲ့၏။
က်န္လူတစ္စုႏွင့္ ေခြးတစ္စုတုိ႔ကိုကား ေခါင္းေဆာင္သည္ ေတာအစပ္အထိ အပါေခၚသြားကာ လက္တုိ႔ကိုကား ဟိုခ်ံဳ သည္ခ်ံဳ ပုတ္ေခ်ာက္ခုိင္း၏။ ပါစပ္တုိ႔ကိုကား ယုန္ကေလးတုိ႔ ထိတ္လန္႔တၾကား ေျပးသြားေစရန္ ေအာ္ဟစ္ခုိင္း၏။ ထုိအခါ ေတာရွိ ယုန္သူငယ္ေလးမ်ားသည္ -
လူစုက အေနာက္ကေအာ္ေပးလွ်င္ အေရွ႕သို႔ ေၾကာက္အားႏွင့္ လန္႔အားမ်ား အသံုးခ်ျပီး ထိတ္လန္႔တၾကား ေျခဦးတည့္အတုိင္း ေျပးလႊားၾကရ၏။
လူစုက အေရွ႕ကေအာ္လွ်င္ အေနာက္၊ ေျမာက္ကေအာ္လွ်င္ ေတာင္၊ ေတာင္ကေအာ္သံေပးလွ်င္ကား ေျမာက္သို႔ ေကာက္ေကာက္ပါ ေျပးလႊားၾကရ၏။
ေခြးစုကား အနံ႔ခံျခင္း၊ အစ္သံေပးျခင္း၊ ေျပးရာလုိက္အစ္ေပးျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ေခြးအလုပ္ ေခြးသရုပ္ပီျပင္စြာ လုိက္လံအားထုတ္ေပးရ၏။
ထုိစဥ္ ပိုက္စည္းေစာင့္ကာ
လူေအာ္သံ၊ ေခြးအစ္သံတုိ႔ကို ေစာင့္စားနာခံလ်က္က သူ႔ဆီအလာ မွန္းရ၏။ ယုန္ေျပး၊ ေျခသံနားခံရ၏။ အနီးအေ၀း ခ်င့္ေတြးရ၏။ ဘယ္ပိုက္ဆီသို႔ လာေနသည္ကိုလည္း ခန္႔မွန္းကာ ဟန္တျပင္ျပင္ အဆင္သင့္ထားလည္း ထားရေသး၏။
ယုန္အေျပး ေခြးလုိက္လာျပီ။
ပိုက္ၾကီးထဲ တြဲခနဲ မိသြားျပီ၊ ပိုက္ေစာင့္သမား ေကာက္သိမ္းျပီး ပိုက္ျပန္ေထာင္။
တစ္ဖန္ ပုိက္ကေလးထဲ ေထြးမိသြားျပီ၊ ပိုက္ေစာင့္သမား ေကာက္ဖမ္းျပီး ပိုက္ျပန္ေထာင္။
စည္းေက်ာ္၍ ေျပးသြားျပီ၊ ပိုက္ေစာင့္သမား ေတာက္ေခါက္ျပီ ခါးေထာက္ၾကည့္။
ပုိက္တုိ႔အတြင္း ေၾကာင္က အတင္း၀င္တုိးလာျပီ၊ ငံု႔ၾကည့္ယုန္ေထာင္ ေၾကာင္မိ ရရာသိမ္းရ၏။
ဤသို႔ျဖင့္ ေမွာင္တစ္ညကာလ ကုန္ဆံုးသြားခဲ့ရာ ယုန္ကားနည္းနည္း၊ ေၾကာင္ၾကီးမ်ားကသာ အတိုးမ်ားျပီး တစ္ညတာ စခန္းသိမ္းခံၾကရေခ်ျပီ။
ဤအတုိင္းပင္လွ်င္ လူတုိ႔တြင္လည္း ၀တၳဳအာရုံကို ပံုေဖာ္မွန္းျပီး ငန္းမန္းဖမ္းကာ အမည္ခံအစြဲကို သည္းသည္းမဲမဲၾကီး လုိက္လံျပဳက်င့္ေနၾကရေလရာ
ေစတနာလူံ႕ေဆာ္ေပးမူ ယုန္လုိက္သမား အမွားသိလည္း အမ်ားအျပား ပါ၏။
ၾကိဳက္ေစာ္ကား မုန္းျပစ္မွား ေခြးတစ္အုပ္လည္း ပါ၏။
အမည္ေပၚၾကိဳက္စြဲ၊ မုန္းေတး၊ ပိုက္ေစာင့္ေလးလည္း ပါ၏။
အာရုံတင္ ၀တၳဳကိုခဲလ်က္က အမည္ေဖာ္အစြဲမွားလည္း ပါ၏။
ထုိအမည္ေဖာ္အစြဲမွာ ၾကိဳက္စြဲမုန္းစြဲအတုိင္းပင္လွ်င္
၀က္သံၾကား ၀က္နားေရာက္ ၀က္စိတ္ေပါက္သြားရေတာ့၏။
ေသခါနီိး၀ယ္ ထုိအမွားသိ ေမာဟစြဲ အားလံုးတုိ႔အထဲမွပင္ တစ္ခုတစ္ခုသို႔ အာရုံအထင္ အျမင္ေပၚလာစဥ္ လူ႔၀ိညာဥ္ ကုန္ဆံုးသြားရေသာ္ -
ထုိအမွားသိ စိတ္စြဲရာ၏ တိရစၦာန္ပံု အတုိင္းေသာ တိရစၦာန္ေကာင္ဘ၀ တစ္ဘ၀ သြားရ၊ ေရာက္ရေတာ့၏။
အမွားသိတြင္ ၾကိဳက္ေသာအစြဲ အျငိပါေနပါက
(က) ထုိအစြဲသည္ မိမိစိတ္ဘက္၌သာ အားသာေနေသာ္ ျပိတၱာ စသည္ဘ၀။
(ခ) ထုိအစြဲသည္ သူ႔အာရုံဘက္သြား အားသာေနေသာ္ ၀က္စသည့္ဘ၀ ရမၼက္ၾကီး မ-အစီးသန္ေသာ တိရစၦာန္ေကာင္မ်ိဳးထဲသို႔ ထုိးက်ေစ၏။
အကယ္တိတိ အမွားသိတြင္ ေဒါသအစြဲ အျငိပါေနပါက ေဒါသမာန္အား ၾကီးမားလွစြာေသာ တိရစၦာန္ေကာင္မ်ိဳးထဲ ထုိးက်သြားရ၏။
ၾကက္ဘ၀၊ ၀က္ဘ၀ မည္သူမွ် မလုိခ်င္ၾကပါ။
သို႔ေသာ္ အမည္ခင္ ၾကက္သိ၊ ၀က္သိတုိ႔က အျမဲ ပို႔လႊတ္ေနပါသည္။
ထုိအျဖစ္ဆုိးတုိ႔သည္ အာရုံခံစားခြင့္ ရစဥ္တုန္းက အာရုံမွန္ အျမင္မွန္မ်ားျဖင့္ မခံစားတတ္ေသာ အမွားသိ အမည္ေဖာ္ခံစားထားျခင္း၏ ရလဒ္မ်ားခ်ည္း ျဖစ္ေလရာ အေနမတတ္သျဖင့္ အေသမတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ၾကပါသည္။
အာရုံလည္းမွား စိတ္ထားမွားျဖင့္ ခံစားေနျခငး္သည္ အေနမတတ္ျခင္းပင္တည္း။
အာရုံမွားကို စြဲကိုင္လ်က္က ေသရျခင္းသည္ အေသမတတ္ျခင္းပင္၊ ထုိအာရုံမွာ၊ အထားမွားတုိ႔ျဖင့္ ေသရရာ၌လည္း မိမိမေတြ႕မထိ စိတ္ျငိမရွိေသးေသာ အာရုံတုိ႔ကုိကား ေသခါနီး ပံုေဖာ္၍ မရပါျပီ။
ထုိအာရုံမွားတုိ႔သည္ မိမိ၏ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးတုိ႔၏ အၾကား၀ယ္ -
(က) စိတ္၌ကား အာရုံကိန္း၊ ကိန္းလ်က္က အသည္း၌ စြဲက်န္ရစ္ေသာ အမည္းရိပ္ကို တစ္ဖန္ စိတ္ညြတ္၍ အေတြးျဖင့္ ပံုေဖာ္ၾကည့္တုိင္း သိႏုိင္ရန္ သိုမွီေပးထားလုိက္ျပီ။
(ခ) ကိုယ္၌ကား သဏၭာန္ကိန္း၊ ကိန္းလ်က္က အသည္း၌ အမည္းရိပ္စြဲေစျပီး တစ္ဖန္ စိတ္ညြတ္၍ ပံုေဖာ္ၾကည့္ေသာအခါ အေတြ႕ျဖင့္ နဂိုအတုိင္း ျပသႏုိင္ရန္ သိမ္းဆည္းေပးထားလုိက္ျပီ။ သို႔ေၾကာင့္ ထုိ အာရုံေဟာင္းမ်ားကိုသာ ေသခါနီး ပံုေဖာ္ဆြဲကိုင္ျပီး သြားႏုိင္၏။ သို႔ေၾကာင့္လွ်င္ လူမုိက္သည္ တစ္သက္လံုးလံုး လူမုိက္အလုပ္ လုပ္လာျပီးကာမွ ေသခါနီး ဘုရာတ၍ အစားထိုးမရေတာ့ျပီ။
လူယုတ္မာသည္လည္း တစ္သက္လံုးလံုး သူယုတ္မာအက်င့္ အတင့္ရဲရဲ စြဲကိုင္ျပီးကာမွ ေသခါနီး သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ ေမြးမရျပီ၊ ငရုတ္ပင္စိုက္ထားရာမွ ငရုတ္ေကာင္းသီး သီးေစျခင္း ေလာက၌ မရွိေခ်။
ထုိထုိ တိရစၦာန္မ်ိဳးတုိ႔သည္ အဆန္မရွိ၊ အစုန္သာ ရွိ၏။ အစံလည္းမရွိ အခံသာ ရွိဘိ၏။ ကိုယ္ျပီး ကိုယ္ပုိင္ဘ၀ မရွိ၊ သူတစ္ပါး လက္၀ယ္၌သာ ရွိဘိ၏။
ထိုဘ၀မ်ိဳးတုိ႔သည္လည္း -
သူတစ္ပါးတို႔အတြက္ အသက္ေပးရာ ဘ၀မွ်သာ ျဖစ္၍ မိမိစိတ္တုိင္းက် ဘာမွ် မရ။
မိမိတို႔အလုိက် ဘာမွ်၊ ျပဳက်င့္ခြင့္ မရၾကေလလွ်င္ သက္မဲ့ဘ၀သာ ျဖစ္ျပီး ေကာင္းက်ိဳးမ်ိဳး တုိးမရ။
အစြဲတုိ႔ ပစ္ခ်ရာ လုိက္ပါခံေပးရေသာ ဆုိးျပစ္က် ျဖစ္ေန၍ ကိုယ္ပုိင္ဘ၀ မမဆုိရ။
သို႔ေၾကာင့္ ထုိဘ၀မ်ိဳးတုိ႔သည္လည္း အေသဘ၀မွ်သာတည္း။
ဤကား ေနာင္ဘ၀၏ ေသပံုတစ္မ်ိဳးတည္း။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment