Friday, 22 February 2013

ငယ္ယုတ္မာ အုိခါဆုိး၀ါး တုိ႔လူသား

ထုိညေသ ေန႔မရွင္တုိ႔သည္ -

၁။ ေမြးစမွ ဆယ္ႏွစ္တန္းအထိ မသိတတ္ခ်ိန္တုိ႔၌လည္း ထုိအတုိင္းသာ။

၂။ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္မွ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္အထိ ေပ်ာ္ပါးခ်ိန္တုိ႔၌လည္း သာလုိ႔ဆုိး။

၃။ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္မွ သံုးဆယ္အထိလည္း ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အရိပ္ၾကည့္ခ်ိန္ျဖစ္၍ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္။


၄။ သံုးဆယ္ေက်ာ္မွ ေလးဆယ္အထိ ကာမအား၊ ဓနအား ၾကြယ္၀ခ်ိန္ျဖစ္၍ မာန္တၾကြၾကြ။

၅။ ေလးဆယ္ေက်ာ္မွ ငါးဆယ္အထိ အေတြ႕အၾကံဳ စုမိေနခ်ိန္ျဖစ္၍ ကစားကြက္ မပ်က္။

၆။ ငါးဆယ္ေက်ာ္မွ ေျခာက္ဆယ္အထိ သားတုိ႔သမီးတို႔ေဘးမွ ပံ့ပိုးေပးရခ်ိန္ျဖစ္၍ ပုဆုိးပင္ မကပ္ႏုိင္ေတာ့။

၇။ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္မွ ခုႏွစ္ဆယ္အထိ ေခြ်းမႏွင့္သား မက္လက္ သားသမီးပစၥည္းမ်ား အပ္ခဲ့ေရေသာ္လည္း ေမွ်ာ္တလင့္လင့္။

၈။ ခုႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္မွ မေသမီအတြင္းလည္း ကေလးတုိ႔ တုပ အားက်ေနဆဲျဖစ္၍ သူငယ္ျပန္ နာလန္ထ။

ဤသို႔အားျဖင့္ မအားသည့္အၾကားမွပင္ ထုိလူသား တစ္ဘ၀ အနားယူသြားရရွိေခ်ျပီ။

ထုိတစ္သက္တာကာလအတြင္း -

လူသားတုိင္း၌ ကိုးကြယ္ရာ၊ ဘာသာတစ္ခု ရွိျမဲပင္ ျဖစ္ၾက၏။ ဘာသာအားလံုးတုိ႔တြင္ အခ်ိဳ႕ကား အက်င့္မွ် ဦးစားေပး၏။ အခ်ိဳ႕ကား အသိထိ လုိက္စားေစ၏။ အခ်ိဳ႕ကား အသိေရာ၊ အက်င့္ပါဘက္စံု လုိက္စားေစ၏။

ထုိအသိတြင္လည္း -

အခ်ိဳ႕ဘာသာ၌ကား လက္ငင္းတစ္ဘ၀၏ ေကာင္းက်ိဳးတုိးပြားေစႏုိင္ေသာ အသိမ်ိဳးကိုသာ ျဖည့္စြမ္းေပးႏုိင္၏။ အခ်ိဳ႕ကား ေနာက္ေနာက္ဘ၀မ်ားအထိ ခံစားေစႏုိင္ေသာ ကာမဂုဏ္ေကာင္းက်ိဳးမွ်ကိုသာ လမ္းျပႏုိင္၏။

အခ်ိဳ႕ကား ကာမဂုဏ္ ခံစားနည္းကဲ့သို႔ သူ႔ဘက္ကိုယ့္ဘက္ ဖက္၍ ခံစားေပးေနစရာလည္း မလုိ၊ တစ္ေယာက္တည္း ေကာင္းနည္း။
ကာမဂုဏ္ ခံစားပံုမ်ိဳးကဲ့သို႔ သူ႔ဖ်က္ကိုယ့္ဖ်က္ ဖ်က္စီးေပး၍ ေသြးထြက္သံယို အရည္တစိုစို စီးက်လာစရာ မလုိ၊ စိတ္ခ်မ္းသာရုံ ေကာင္းနည္း။

(၁) ငါတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၌ကား ထုိကာမ ၾကီးပြားနည္း၊ ကံခ်မ္းသာျဖင့္လည္း ရပ္နားမေနရ။ ထုိခ်မ္းသာသည္ ခရီးသြားဟန္လႊဲ လက္ထဲပါလာေသာ ေခါက္ဆြဲထုပ္ပမာ ေရွ႕ခရီး အတက္ ဆက္ရုံသာ သံုးေသာ သူ႔ၾကိဳက္စာေကြ်း၍ ကိုယ္ခရီးဆက္ရန္မွ် ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္။

(၂) စိတ္ခ်မ္းသာနည္း၊ စ်ာန္ခ်မ္းသာျဖင့္လည္း ရပ္နားမေနရ။ ထုိစ်ာန္ခ်မ္းသာသည္လည္း လမ္းမွာေတြ႕ေသာ ေရခ်မ္းစင္ပမာ စ်ာန္အရွိန္သတၱိ မကုန္ခမ္းမီ အခိုက္မွ်သာ ခ်မ္းသာမူေျပးျပီး ထုိစ်ာန္အရွိန္သတၱိ ကုန္ခမ္းသြားသည္ႏွင့္ လာရာလမ္း ျပန္လွည့္လာရမည္သာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္။

ထုိကိုယ္ခ်မ္းသာမူျဖစ္ေသာ ကာမအာရုံ ကံစံုကို ခံစားရရာတုိင္း၌လည္းေကာင္း၊

ထုိစိတ္ခ်မ္းသာမူျဖစ္ေသာ သမထအာရုံ စ်ာန္အဟုန္ကို ခံစားရရာတုိင္း၌လည္းေကာင္း၊

၁။ မည္သူသည္ ခံစားေနသနည္း၊ တိတိပပအေျဖရေအာင္ စစ္ေဆး၍၊

၂။ ခံစားသူ၏ ပိုင္ရွင္ကား မည္သူနည္း၊ တရားခံေပၚေအာင္ ေဖာ္ထုတ္၍၊

၃။ ဘာေၾကာင့္ ခံစားေနသနည္း၊ အမူေပၚလြင္ထင္ရွားေေအာင္ စီရင္ဆံုးျဖတ္၍။

လက္စသတ္ေတာ့ အေၾကာင္းတစ္ခုက အေၾကာင္းတစ္ခုကို တုိက္ခိုက္ကာ အက်ိဳးဆက္ တစ္ခုတစ္ခု ေဖာ္ထုတ္ေနျခင္းမွ်သာတည္း။ ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ရပ္ အေငြ႕တန္းတစ္ခုက အျခားအေငြ႕တန္းတစ္ခုကို ရင္ဆုိင္ေစျပီး ႏွစ္ဘက္ ေစတနာခ်င္းတုိ႔ လူံ႕ေဆာ္ရာမွ ေပၚေပါက္လာျခင္းမွ်သာတည္း။

ထိုျဖစ္စဥ္ အေငြ႕အသက္ႏွစ္ခုစလံုး (အားလံုး)လည္း ေရြ႕လ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့ျခင္း၊ ေပ်က္က်သြားေတာ့ျခင္း၊ အရိပ္အေငြ႕မွ်သာ ျပသနုိင္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အားကိုးစရာလည္း မရွိ၊ သိမ္းပိုက္ထား၍လည္း မရေသာ ေကာင္းကင္ေလပမာမွ်သာတည္း။

ဤသို႔လွ်င္ ပင္ကိုဉာဏ္သံုး၍ ဦးစြာ အေျဖမွန္ ေဖာ္ထုတ္ရ၏။ ထုိ႔ေနာက္ ေလာင္ကြ်မ္းျခင္းကို ျငိမ္းသတ္၍၊ အစြဲကို ျဖတ္ေတာက္၍ အျငိကို ေျဖလႊတ္၍ ကိုယ္လည္းမရွိ၊ စိတ္လည္းမရွိ မိမိသာ ပကတိ အျငိမ္းဓာတ္ခ်ည္းထဲ၌ ကိန္းေနသည္အထိ က်င့္သံုးကာ လမ္းဆံုးေစေသာ က်င့္စဥ္မ်ိဳးအထိ ရွိ၏။

ထုိလမ္းဆံုးအက်င့္သည္ သတိပင္းေသာ ပင္ရင္းအသိေပၚမွ ရ၏။

ထုိလမ္းဆံုးအက်င့္သည္ ျပင္ပမလွည့္ မိမိအရွိ ၾကည့္မွသိရ၏။

ထုိကဲ့သို႔ေသာ ကာမခ်မ္းသာကို လူအျဖစ္ နတ္အျဖစ္ျဖင့္ ခံစားရင္း၊ အထက္ တက္လမ္းရွာေဖြရင္း၊ စ်ာန္ခ်မ္းသာကိုလည္း ျဗဟၼာအျဖစ္ျဖင့္ ခံစားရင္း၊ အထက္တက္ရင္း၊ တစ္ဖန္ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို လူအျဖစ္၊ နတ္အျဖစ္ ျဗဟၼာအျဖစ္ ခံစားရင္း၊ အစြဲျဖတ္ရင္းျဖင့္ တက္ေရာက္ႏုိင္မွသာ အလံတံခြန္ကဲ့သို႔ တလြင့္လြင့္တလူလူ တက္နည္းျဖစ္၍ လူဆုိရ၏။ ဘာသာအားလံုးလွ်င္ တက္ကား တက္၏။ အစတက္၊ အလယ္တက္၊ အဆံုးတက္ဟူ၍ကား ကြာျခားၾက၏။ မည္သည့္ဘာသာမွ် ေအာက္ပို႔နည္း မသင္ျပေခ်။ အဆံုးထိ မတက္ႏုိင္ၾကသျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တက္နည္း မသိသျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေအာက္က်ၾကရသည္သာ ရွိ၏။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment