အနက္
ဓေမၼာ - မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ ကိုးတန္ေသာ တရားေတာ္ျမတ္ကို။ ၀ိညဴဟိ - ေလးသစၥာကို ေကာင္းစြာျမင္သိ အရိယာပညာရွိတုိ႔သည္။ ပစၥတၱံ ေ၀ဒိတေဗၺာ - ကိုယ္စီကုိယ္င လုိတုိင္းရ၍ သမာပတ္ျဖင့္ မျပတ္သိပိုင္ ခံစားနုိင္ပါေပ၏။
၀ိညဴဟိ - အရိယာပညာရွိတုိ႔သည္။ ပစၥတၱံ ေ၀ဒိတေဗၺာ - ကိုယ္စီကိုယ္င ခံစားသိျမင္အပ္ေသာ။ ဓေမၼာ - တရားေတာ္ပါေပတည္း။
အဓိပၸာယ္
အရိယာ ပညာရွိျဖစ္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားသာ အသီးသီး ကိုယ္စီကိုယ္င မိမိတုိ႔သႏၱာန္၌ သိအပ္ခံစားအပ္ေသာ တရားျဖစ္၏။ ထိုအရိယာ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္ ပစၥေ၀ကၡဏာဉာဏ္ျဖင့္ မိမိတုိ႔သႏၱာန္၌ မဂ္ ဖုိလ္တရားမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္ကိုလည္း သိၾက၏။ နိဗၺာန္ကို ဘယ္ပံု မ်က္ေမွာက္ ျပဳရသည္ကိုလည္း သိၾက၏။ ဖလသမာပတ္ျဖင့္ နိဗၺာန္ဓာတ္ကို မ်က္ေမွာက္ထိေတြ႕ကာ ထူးျမတ္ေသာ ေအးျငိမ္းသည့္ အရသာကိုလည္း ခံစားၾက၏။ ထုိတရားမ်ားကား ရရွိထားသူတုိ႔သာ ကိုယ္တုိင္ သိအပ္ခံစားအပ္ေသာ တရားမ်ားသာ ျဖစ္၏။ သူတပါးတို႔ မွ်ေ၀ခံစား၍ မရ။ ဆရာ၏ ဖလသမာပတ္ျဖင့္ တပည့္ခ်မ္းသာစြာ မေနႏုိင္၊ ဆရာကိုယ္ေတြ႕ မ်က္ေမွာက္ျပဳထားေသာ နိဗၺာန္ကို တပည့္မ်က္ေမွာက္ ျပဳနုိင္သည္ မရွိ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားတရားေတာ္သည္ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူတို႔ ဖန္ဆင္းရွင္ တန္ခိုးက ကယ္တင္ႏုိင္သည္ဆုိေသာ တရားမ်ိဳး မဟုတ္၊ သူတဘက္သားအား မေရမရာ အားကိုးမွီခိုေနရျခင္း မရွိ။ မိမိ၏ အက်င့္မွန္ လမ္းမွန္ေၾကာင့္ ရရွိေသာ ခ်မ္းသာကို မိမိကိုယ္တုိင္ လက္ေတြ႕ သိရွိ ခံစားႏုိင္သျဖင့္ ေၾကာင္းက်ိဳး ဆီေလ်ာ္၍ ကိုယ္တုိင္ သိခြင့္ရေသာ သေဘာတရားၾကီးျဖစ္၏။ ကိုးကြယ္အားထားရာ အစစ္ၾကီး ျဖစ္၏။
ဤဂုဏ္ေတာ္၌လည္း ဒါန သီလ ဘာ၀နာ တရားမ်ား အက်ံဳး၀င္နုိင္သည္ပင္ ျဖစ္၏။ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ ကုသုိလ္မ်ားကုိ ျပဳလုပ္ရာ၌ ကံသေဘာအရ ကိုယ္ျပဳမွ ကိုယ္ရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ ကုသုိလ္တရားမ်ား၏ အက်ိဳးကို သိရွိ ခံစားလုိပါက ကိုယ္တုိင္ ကိုယ္က် ျပဳလုပ္သင့္၏။ ကိုယ္လုပ္မွ ကိုယ္သိ၏၊ ကိုယ္ခံစားရ၏။ ျပဳလုပ္ၾကည့္မွသာ စိတ္၏ ခ်မ္းသာမူ၊ ၀မး္ေျမာက္မူ၊ ေလာဘ စေသာ တရားမ်ား ကင္းကြာမူ၊ ေသာက စေသာ တရားမ်ား ျငိမ္းေအးမူ၊ သမာဓိတရား အားေကာင္း၍ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္မူ ကင္းကာ စိတ္တည္ျငိမ္ခ်မ္းသာမူ စေသာ အက်ိဳးမ်ား မည္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္း ကိုယ္တုိင္ ကိုယ္က် သိရွိ ခံစားနုိင္ၾကသည္။
ကိုယ္စီကိုယ္င သိရွိခံစားၾကရသည္ဆုိရာ၌ မိမိတုိ႔ အေျခအေန အဆင့္အတန္းအားေလ်ာ္စြာ သိရွိခံစားရသည္ဟု ဆုိလုိေပသည္။ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္မ်ား အတူတကြ တည္ခင္း ေကြ်းေမြးေသာ္လည္း ကေလး ကေလးအလုိက္၊ လူၾကီး လူၾကီးအလုိက္သာလွ်င္ ကိုယ္စီကိုယ္င အားရတင္းတိမ္ေအာင္ သံုးေဆာင္ ခံစားၾကရသကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment