Monday, 7 November 2011

သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္

ေသာတာပန္ျဖစ္ျပီး သူသည္ မိမိရရွိထားျပီးေသာ မဂ္ဖုိလ္ႏွင့္ နိဗၺာန္တုိ႔ကို ဆင္ျခင္ပြားမ်ားျပီးေနာက္ ကာမရာဂ(ေလာဘ)ႏွင့္ ဗ်ာပါ၏(ေဒါသ)တုိ႔ကို က်ဲပါး ေစႏုိင္စြမ္းရွိသည့္ အထက္မဂ္ကိုရရွိရန္ ၀ိပႆနာတရားကိုပင္ ဆက္လက္အားထုတ္ရ၏။ ရုပ္နာမ္သခၤါရတုိ႔သည္ မျမဲ၊ ဆင္းရဲ၏၊ အတၱမဟုတ္ဟု ဉာဏ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္ နင္းနယ္ၾကိတ္ေျခ၏။ ၀ိပႆနာ ဉာဏ္အဆင့္ဆင့္ကို ျဖစ္ေစလ်က္ ၀ိပႆနာလမ္းမွန္သို႔ သက္၀င္၏၊ ထုိသို႔ အားထုတ္ရင္း သခၤါရုေပကၡာဉာဏ္၏ အဆံုး၌ အႏုေလာမဉာဏ္ ေဂါၾတဘူဉာဏ္ျဖစ္၍ ေဂါၾတဘူဉာဏ္ခ်ဳပ္သည္ႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းတြင္ သကဒါဂါမိမဂ္စိတ္၊ ဖိုလ္စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာေလသည္။

ထုိသကဒါဂါမ္ မဂ္စိတ္ျဖစ္ခုိက္၌ သကဒါဂါမိမဂၢ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္၊ သကဒါဂါမိဖိုလ္စိတ္ျဖစ္ေပၚ လာခ်ိန္မွစ၍ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ဟု ဆုိသည္။ လူ႔ဘံု လူ႔ဘ၀သုိ႔လာ၍ ပဋိသေႏၶတစ္ၾကိမ္သာေနသူ၊ ဘ၀သစ္ ထူေထာင္သည့္အေနျဖင့္ လူ႔ဘံု လူ႔ဘ၀သို႔ တစ္ၾကိမ္သာျပန္လာသူဟု ဆုိလုိသည္။ သို႔ရာတြင္ လူ႔ဘံုဘ၀၌ပင္ သကဒါဂါမိ ျဖစ္ျပီးေနာက္ ဆက္လက္၍ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၱာျဖစ္၍ ပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံသြားသူမ်ားလည္း ရွိႏုိင္ပါေသးသည္။

သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္သည္ ၾကမ္းတမ္းေသာ ကာမရာဂသံေယာဇဥ္ႏွင့္ ပဋိယသံေယာဇဥ္တုိ႔ကို ပယ္သတ္ႏုိင္၏။ သိမ္ေမြ႕ေသာ ကာမရာဂႏွင့္ ပဋိဃသံေယာဇဥ္ တုိ႔ကိုမူ မပယ္သတ္ႏုိင္ေသးေခ်။ သို႔ေသာ္ ထုိကာမရာဂႏွင့္ ပဋိဃတုိ႔ကား အပါယ္ဘံုသို႔ က်ေရာက္ေစႏိုင္သည့္ အစြမ္းသတၱိမရွိေတာ့ေပ၊ အပါယ္ဘံုသို႔ က်ေရာက္ေစႏုိင္သည့္ အကုသိုလ္အစြမ္းသတၱိမ်ားကို ေသာတာပတၱိ မဂ္ဉာဏ္ရစဥ္ကပင္ ပယ္သတ္ခဲ့ျပီး ျဖစ္ေပသည္။ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္၌ ကာမရာဂ(ကာမဂုဏ္၌ တပ္မက္မူ)ႏွင့္ ပဋိယ(ျပစ္မွားမူ)တုိ႔ က်န္ရွိေနေသးေသာ္လည္း ပုထုဇဥ္မ်ားကဲ့သို႔ အၾကိမ္ၾကိမ္အဖန္ဖန္မျဖစ္၊ ျဖစ္ျပန္လွ်င္လည္း ျပင္းျပင္းျပျပမျဖစ္၊ ရံဖန္ရံခါ၌သာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ျဖစ္သည့္အခါတြင္လည္း ပုထုဇဥ္မ်ားကဲ့သို႔ ႏြားသုိးၾကိဳးျပတ္ ႏြားငတ္ေရက် ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း မျဖစ္ေတာ့ေခ်။ သကဒါဂါမ္ ပုဂၢိဳလ္၌ရွိေနေသးေသာ ကိေလသာမ်ားသည္ ပါးလႊာေသာ ယင္၏ေတာင္ပံႏွင့္ က်ဲပါးေသာ တိမ္လႊာတုိ႔ကဲ့သို႔ အင္အားနည္းပါးေသာ ကိေလသာမ်ားသာ ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ (အဆင့္ျမင့္) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment