ကမၼႆကတာဉာဏ္ဆုိသည္မွာ - “ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံရွိ၏၊ ကုသိုလ္ကံ အကုသိလ္ကံတုိ႔၏ အက်ိဳးရွိ၏၊ ကုသိုလ္ကံကိုျပဳလွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးစံရမည္၊ အကုသိုလ္ကံျပဳလွ်င္ မေကာင္းက်ိဳးခံရမည္။ ေနာင္တမလြန္ ေလာကရွိသည္” စသည္ျဖင့္ ကံသာလွ်င္ ကိုယ္ပုိင္ဥစၥာရွိသည္ဟု ယံုၾကည္သိျမင္သည့္ ဉာဏ္ျဖစ္သည္။
ကမၼႆကတာဉာဏ္မရွိပါက ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးႏွင့္ တမလြန္ေလာကတို႔ မရွိဟု ယူဆသူမ်ားျဖစ္လာ၍ မေကာင္းမူဒုစရုိက္မ်ားကိုသာ ျပဳလုပ္ၾကေပလိမ့္မည္။ ေနာင္တမလြန္ေလာကမရွိဟု ယူဆသျဖင့္ တမလြန္ေလာက ေကာင္းစားေရးအတြက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမူမ်ားကို ျပဳလုပ္ၾကကေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။ ဤကဲ့သို႔ ေလာကၾကီးကို ထိန္းေက်ာင္းေပးႏုိင္ေသာ ကံတရားမရွိဟု ယူဆသျဖင့္ အယူမွားသူ (မိစၦာဒိ႒ိ) မ်ား ျဖစ္မည့္အျပင္ ေလာကၾကီးပ်က္စီးသြားႏုိင္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ တရားေဒသနာမ်ားကို သမၼဳတိသစၥာျဖင့္ မေဟာၾကားဘဲ ပရမတၳသစၥာျဖင့္သာ ေဟာၾကားမည္ဆုိလွ်င္ -
“ခႏၶာတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိကုိယ္ပုိင္ဥစၥာရွိကုန္၏၊ အာယတနတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိကုိယ္ပိုင္ဥစၥာ ရွိကုန္၏၊ စသည္ျဖင့္ ေဟာၾကားရေပလိမ့္မည္။ ယင္းသို႔ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ္ နားမလည္မည့္အျပင္ အဘယ္ခႏၶာ အာယတနတုိ႔သည္ အဘယ္ကဲ့သို႔ မိမိကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ ရွိၾကကုန္သနည္း” စသည္ျဖင့္ ယံုမွားေတြးေတာစရာ ျပႆနာမ်ား ရူပ္ေထြလာလိမ့္မည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အနတၱ၀ါဒီ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးျဖစ္ေသာ္လည္း ကမၼႆကတာဉာဏ္ မရွိက ေလာကၾကီး ပ်က္စီးသြားမည္ကို သိေစလုိေသာေၾကာင့္ “ေယာက္်ားျဖစ္ေစ၊ မိန္းမျဖစ္ေစ ကံသာလွ်င္ မိမိကိုယ္ပိုင္ ဥစၥာရွိ၏” စသည္ျဖင့္ သမၼဳတိသစၥာျဖင့္ ေဟာၾကားရပါသည္။
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ (အဆင့္ျမင့္) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment