Tuesday, 22 November 2011

စကၡဳဒြါရ ၀ီထိ

အဆင္းရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔ ေတြ႕ဆံုၾကသည္မွစ၍ စိတၱကၡဏတစ္ခ်က္ (အတီတဘ၀င္) အလြန္တြင္ စကၡဳပသာဒ၌ အဆင္းရူပါရုံထင္လာ၏။ ထုိအခါ -

(၁) အတီတဘ၀င္ - လြန္သြားေသာဘ၀င္

(၂) ဘ၀ဂၤစလန - လူပ္ရွားေသာဘ၀င္

(၃) ဘ၀ဂၤုပေစၦဒ - ျပတ္သြားေသာဘ၀င္

(၄) ပဥၥဒြါရာ ၀ဇၨန္း - ငါးဒြါရ၌ထင္လာေသာ အာရုံကုိ ဆင္ျခင္ေသာစိတ္

(၅) စကၡဳ၀ိညာဥ္ - ျမင္သိစိတ္

(၆) သမၸဋိစၦိဳင္း - အာရုံကိုခံယူေသာစိတ္

(၇) သႏၱီရဏ - အာရုံကို စံုစမ္းေသာစိတ္

(၈) ၀ုေ႒ာ - အာရုံကို ဆံုးျဖတ္မွတ္သားေသာစိတ္

(၉) ေဇာ - အာရုံ၏ အရသာကို ခံစားေသာစိတ္

(၁၀) ေဇာ - အာရုံ၏ အရသာကို ခံစားေသာစိတ္

(၁၁) ေဇာ - အာရုံ၏ အရသာကို ခံစားေသာစိတ္

(၁၂) ေဇာ - အာရုံ၏ အရသာကို ခံစားေသာစိတ္

(၁၃) ေဇာ - အာရုံ၏ အရသာကို ခံစားေသာစိတ္

(၁၄) ေဇာ - အာရုံ၏ အရသာကို ခံစားေသာစိတ္

(၁၅) ေဇာ - အာရုံ၏ အရသာကို ခံစားေသာစိတ္

(၁၆) တဒါရုံ (ပထမအၾကိမ္) - ေဇာအာရုံကို လုိက္ယူေသာစိတ္

(၁၇) တဒါရုံ (ဒုတိယအၾကိမ္) - ေဇာအာရုံကို လုိက္ယူေသာစိတ္ - တုိ႔ျဖစ္ျပီးေနာက္ (၁၇)ခ်က္ ရုပ္သက္ေစ့ရကား ဒုတိယတဒါရုံႏွင့္ျပိဳင္၍ ခ်ဳပ္ေလေတာ့၏။ ထုိ႔ေနာက္ ဘ၀င္စိတ္မ်ား ဆက္လက္ျဖစ္၏။

၀ီထိစိတ္တုိ႔၏ ျဖစ္စဥ္ကို ခန္႔မွန္းႏုိင္ေအာင္ သရက္သီး ဥပမာျဖင့္ ျပေသးသည္။

(၁) လူတစ္ေယာက္သည္ သရက္ပင္ေအာက္မွာ ေခါင္းျမီးျခံဳျပီး အိပ္ေပ်ာ္ေန၏၊

(၂/၃) အနီးအပါး၌ သရက္သီးေၾကြက်၍ လန္႔ျပီးႏုိးလာသည္။

(၄) ဘာပါလိမ့္မလဲဟု ဆင္ျခင္ျပီးၾကည့္ေသာအခါ

(၅) သရက္သီးကိုျမင္၍

(၆) လက္ျဖင့္ေကာက္ယူျပီး

(၇) ႏွိပ္နယ္စံုစမ္းၾကည့္၏၊

(၈) အနံ႔ခံၾကည့္ျပီး မွည့္မွန္းသိ၍

(၉/၁၅) စား၏၊

(၁၆/၁၇) သရက္သီးကို စားမ်ိဳျပီးေနာက္ ထပ္၍ အိပ္ေပ်ာ္သြားျပန္သည္။

ဤဥပမာ၌ -

(၁) ဘ၀င္က်ေနျခင္းသည္ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည္ႏွင့္တူ၏၊

(၂/၃) ဘ၀ဂၤစလန၊ ဘ၀ဂၤုပေစၦဒျဖစ္ျခင္းသည္ သရက္သီးေၾကြက၊ သံေၾကာင့္ လန္႔ႏုိးလာသည္ႏွင့္ တူ၏။

(၄) ပဥၥဒြါရာ၀ဇၨန္းျဖစ္ျခင္းသည္ႏုိးလာျပီး ဘာပါလိမ့္မလဲဟု ဆင္ျခင္မူႏွင့္တူ၏၊

(၅) စကၡဳ၀ိညာဥ္ျဖစ္ျခင္းသည္ သရက္သီးကို ျမင္မူႏွင့္တူ၏၊

(၆) သမၸဋိစၦိဳင္းျဖစ္ျခင္းသည္ လက္ျဖင့္ ေကာက္ယူျခင္းႏွင့္တူ၏၊

(၇) သႏၱီရဏျဖစ္ျခင္းသည္ မွည့္ မမွည့္ႏွိပ္နယ္စံုစမ္းျခင္းႏွင့္တူ၏၊

(၈) ၀ုေ႒ာျဖစ္ျခင္းသည္ အနံ႔ခံျပီး မွည့္မွန္းသိျခင္းႏွင့္တူ၏၊

(၉/၁၅) ေဇာျဖစ္ျခင္းသည္ သရက္သီးကို စားေနျခင္းႏွင့္တူ၏၊

(၁၆/၁၇) တဒါရုံျဖစ္ျခင္းသည္ သရက္သီးကို မ်ိဳခ်လုိက္သည္ႏွင့္တူ၏။

- တဖန္ထပ္၍ ဘ၀င္က်သြားျခင္းသည္ တဖန္ျပန္၍ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္ႏွင့္တူ၏။

ေဆာင္ ။ ။ အိပ္ - ႏုိး - ဆင္ - ၾကည္၊ ယူ - ႏွိပ္ဘိ၊ နံ႔သိ - စား မ်ိဳ၊ အိပ္ျပန္သလို။
၀ီထိတရား၊ ျဖစ္စဥ္မ်ား၊ မွတ္သားေစလုိ၊ ဋီ - ျပဆုိ

ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ (အဆင့္ျမင့္) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment