စ်ာန္ျဖင့္ကမၼ႒ာန္းမ်ား ေ၀ဖန္ျခင္း (ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ျခင္း၏ အက်ိဳးရလဒ္မ်ား)
သမထကမၼ႒ာန္း(၄၀)ရွိသည့္အနက္ အခ်ိဳ႕ကမၼ႒ာန္းမ်ားက စ်ာန္ကို ရရွိေစႏုိင္၍ အခ်ိဳ႕ကမၼ႒ာန္းမ်ားက စ်ာန္ကို မရရွိေစႏုိင္ဘဲ စ်ာန္ရခါနီးတြင္ ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိေသာ ဥပစာရသမာဓိကိုသာ ရရွိေစႏုိင္၏။
ကသုိဏ္း(၁၀)ပါးႏွင့္ အာနာပါနႆတိကမၼ႒ာန္းတုိ႔တြင္ တစ္ပါးပါးကို အားထုတ္လွ်င္ ပထမစ်ာန္၊ ဒုတိယစ်ာန္၊ တတိယစ်ာန္၊ စတုတၳစ်ာန္ႏွင့္ ပဥၥမစ်ာန္၊ ဤရူပစ်ာန္(၅)ပါးကို ရႏုိင္သည္။
အသုဘ(၁၀)ပါးႏွင့္ ကာယဂတာသတိ ကမၼ႒ာန္းတုိ႔တြင္ တစ္ပါးပါးကို အားထုတ္လွ်င္ ပထမစ်ာန္ကိုသာ ရႏုိင္သည္။ ဒုတိယစ်ာန္ စေသာ အထက္စ်ာန္မ်ားကို မရရွိႏုိင္။ ထုိ အသုဘႏွင့္ ကာယတာသတိကမၼ႒ာန္း(အာရုံ)တုိ႔သည္ အလြန္စက္ဆုတ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အာရုံၾကမ္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ၀ိတက္ေစတသိက္က တြန္းအားေပးမွသာ ကမၼ႒ာန္းရူပြားစိတ္(ဘာပနာစိတ္)သည္ ထိုအာရုံၾကမ္းမ်ားကို စြဲျမဲစြာ ထင္ျမင္ႏုိင္၏၊ ထုိကမၼ႒ာန္းမ်ားကို အားထုတ္လွ်င္ ၀ိတက္သည္ လြန္စြာ အေရးပါေသာ တြန္းအားတစ္ခုျဖစ္သျဖင့္ ၀ိတက္ပါေသာ ပထမစ်ာန္ကိုသာ ရႏုိင္ျပီး၊ ၀ိတက္မပါေသာ ဒုတိယစ်ာန္ စသည့္ အထက္စ်ာန္မ်ားကုိ မရရွိႏုိင္ျခင္းျဖစ္သည္။
ေမတၱာ၊ ဂရုဏာ၊ မုဒိတာဟူေသာ ျဗဟၼ၀ိဟာရ တရား(၃)ပါးတုိ႔တြင္ တစ္ပါးပါးကို အားထုတ္လွ်င္ ပထမစ်ာန္၊ ဒုတိယစ်ာန္၊ တတိယစ်ာန္ႏွင့္ စတုတၱစ်ာန္အထိ ရူပစ်ာန္(၄)ပါးကို ရႏုိင္၏၊ ပဥၥမစ်ာန္ကို မူကားမရႏုိင္။ ေမတၱာသည္ ပ်က္စီးေစလုိမူ(ဗ်ာပါဒ)၏ ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္သည္၊ ကရုဏာသည္ ညင္းဆဲမူ(၀ိဟိ ံသ)၏ ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္သည္၊ မုဒိတာသည္ သူတပါး၏ စည္းစိမ္ကို မရူစိမ့္မူ (အနဘိ ရတိ)၏ ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္သည္၊ ဆုိလုိသည္မွာ ေမတၱာစသည္တုိ႔သည္ အဆုိပါပ်က္စီးေစလိုမူ၊ ညင္းဆဲမူ၊ မရူစိမ့္မူ တုိ႔မွ ကင္းလြတ္၍ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္မူ(ေသာမနႆ)ႏွင့္ အျမဲပင္ တြဲယွဥ္ေနၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေသာမနႆပါေသာ ေအာက္ရူပစ်ာန္(၄)ပါးကိုသာ ရရွိႏုိင္ျပီး၊ ေသာမနႆမပါေသာ ပဥၥမစ်ာန္ကို မရႏုိင္။
ဥေပကၡာျပဟၼစိုရ္တရားကို အားထုတ္လွ်င္ ရူပပဥၥမစ်ာန္ကို ရရွိႏိုင္၏၊ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ ကမၼ႒ာန္းမ်ားကို အားထုတ္သျဖင့္ ေအာက္ရူပစ်ာန္(၄)ပါးကို လြယ္ကူစြာ ရႏုိင္၏။ ရူပ ပဥၥမစ်ာန္ကို ရရွိျပီးေသာသူသည္ ရုပ္ဟူေသာ အမွန္သည္(ရူပသညာ)ကို ခြာ၍ အာရုပၸကမၼ႒ာန္း(၄)ပါးကို အစဥ္အတုိင္း အားထုတ္လွ်င္ အဆင့္ဆင့္ေသာ အရူပစ်ာန္(၄)ပါးကို ရရွိႏုိင္သည္။
ဗုဒၶါႏုႆတိ၊ ဓမၼာႏုႆတိ၊ သံဃာႏုႆတိ၊ သီလာႏုႆတိ၊ စာဂါႏုႆတိ၊ ေဒ၀တာႏုႆတိ၊ ဥပသမာႏုႆတိ၊ မရဏႆတိ၊ အာဟာေရပဋိကူလသညာ၊ ဥပစာရဘာ၀နာေခၚ စ်ာန္ရခါနီး၌ျဖစ္ေသာ ဥပစာရသမာဓိကိုသာ ရရွိနုိင္၏၊ စ်ာန္တရားမ်ားကိုမူ မရႏုိင္ေပ။
ဘုရားဂုဏ္ေတာ္စေသာအာရုံမ်ားသည္ အလြန္နက္နဲျခင္း၊ ေရတြက္ မျပနုိင္ေလာက္ေအာင္ပင္ မ်ားျပားျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ထုိဂုဏ္ေတာ္ အာရုံမ်ားကို ဆင္ျခင္သည့္အခါ ဂုဏ္ေတာ္တစ္မ်ိဳးတည္းျဖင့္ အားရမူမရွိႏုိင္ဘဲ ဂုဏ္ေတာ္ တစ္မ်ိဳးျပီးတစ္မ်ိဳး ဆက္ကာဆက္ကာ ဆင္ျခင္ေနရေသာေၾကာင့္ စိတ္သည္ အာရုံတစ္မ်ိဳးတည္း၌ စူးစူးစိုက္စုိက္ မသက္၀င္ႏုိင္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ စ်ာန္တရားမ်ားကို မရရွိႏုိင္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုစ်ာန္တရားမ်ားကို ပစၥဳပၸန္ဘ၀၌ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ခ်မ္းသာစြာ ေနရျခင္း၊ စိတ္စြမ္းအင္ (အဘိညာဥ္)ကို ရရွိႏုိင္ျခင္း၊ တည္ျငိမ္ရင့္က်က္ျခင္းစေသာ လက္ငင္းအက်ိဳးမ်ားႏွင့္ တမလြန္ဘ၀တြင္လည္း ျဗဟၼာဘံု၌ ျဖစ္ရျခင္းစေသာ အက်ိဳးမ်ားကို ရရွိႏုိင္ေပသည္။
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ (အဆင့္ျမင့္) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment