ပထ၀ီကသိုဏ္း စီးျဖန္းသည့္အခါ မမွိတ္လြန္း၊ မဖြင့္လြန္းဘဲ မွန္သားျပင္၌ မိမိမ်က္ႏွာပံုရိပ္ကို ၾကည့္သကဲ့သို႔ ကသိုဏ္း၀န္းပံုကို အလုိက္သင့္ ၾကည့္ရူရမည္။ ဤတြင္ ကသုိဏ္း၀န္းပံု၏ မ၀င္းလြန္း မ၀ါလြန္း အရုဏ္ေရာင္အဆင္းကိုလည္း မဆင္ျခင္ မစဥ္းစားသင့္၊ ပထ၀ီဓာတ္၏ ခက္မာျခင္း သေဘာကိုလည္း ႏွလံုးမသြငး္သင့္၊ အဆင္းႏွင့္ ေျမသားျဒပ္ကို တစပ္တည္းထင္ေစလ်က္ ေျမသား ကသိုဏ္းျဒပ္၌ စိတ္စိုက္ထား၍ ပထ၀ီ-ပထ၀ီ-ေျမ-ေျမ ဟု ပြားမ်ားရမည္။ ထုိသုိ႔ပြားမ်ားရာတြင္ ရံခါ မ်က္စိကိုမွိတ္၊ ရံခါ မ်က္စိကိုဖြင့္၍ နိမိတ္ထင္ေအာင္ ပြားမ်ားရမည္။ ဤနည္းျဖင့္ ဥဂၢဟနိမိတ္ မထင္မခ်င္း ပြားမ်ားရပါမည္။ ဥဂၢဟ နိမိတ္ဆုိသည္မွာ အျခားမဟုတ္ မူလစီးျဖန္းစဥ္က မ်က္စိျဖင့္ ရူၾကည့္္ေသာအခါ ကသိုဏ္း၀န္းပံုသည္ မ်က္စိထဲတြင္ ရွင္းလင္းပီျပင္စြာ ျမင္ေနသကဲ့သို႔ မ်က္စိကို မွိတ္၍ ဆင္ျခင္ေသာအခါတြင္လည္း စိတ္ထဲတြင္ ကသုိဏ္း၀န္းပံု ပီျပင္စြာ ထင္ျမင္ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ စိတ္ထဲမွာ ပီျပင္စြာ ေပၚေန ထင္ျမင္ေနျခင္းကုိပင္ ဥဂၢဟနိမိတ္ထင္သည္ဟု ဆိုသည္။
ထုိသို႔ ဥဂၢဟနိမိတ္ထင္လာေသာအခါ ပြားမ်ားဆဲ ကသုိဏ္း၀န္းပံုရွိသည့္ ေနရာတြင္ ဆက္လက္ထုိင္ေနရန္ မလုိေတာ့ေပ။ မိမိေနထုိင္ရာ ေနရာ(အခန္း)သို႔ ျပန္လာျပီး ပထ၀ီ-ပထ၀ီ-ေျမ-ေျမ ဟု ပြားျမဲအတုိင္း ပြားရမည္။ အကယ္၍ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ သမာဓိ ႏုေသး၍ ရကာ စဥဂၢဟနိမိတ္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ေသာ္ ကသုိဏ္း၀န္းပံုရွိရာသို႔ သြားေရာက္၍ ဥဂၢဟနိမိတ္ အာရုံျပန္ေပၚေအာင္ ပြားမ်ားအားထုတ္ရမည္။ ထို႕ေနာက္ မိမိေနထုိင္ရာေနရာသို႔ ျပန္လာျပီး ေရွးနည္းအတုိင္း အဖန္ဖန္ ပြားမ်ားရမည္။
ဤသို႔ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ပြားမ်ားေသာအခါ ကိေလသာအျဖစ္နည္း၍ နီ၀ရဏမ်ား ျငိမ္းစဲသြားသျဖင့္ စိတ္တည္ၾကည္ရင့္က်က္လာေသာအခါ ၾကည္လင္ေသာ မွန္သားျပင္၊ ေျပာင္လက္ေနေအာင္ ပြတ္တုိက္ထားေသာ ခရုသင္း၊ တိမ္ၾကားမွ ထြက္ျပဴလာေသာ လျပည့္၀န္း၊ တိမ္မဲညိဳေရွ႕၌ ပ်ံသန္းေနေသာ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴသည့္ ဗ်ိဳင္းတုိ႔ကဲ့သို႔ လြန္စြာၾကည္လင္သန္႕ရွင္းေသာ အာရုံနိမိတ္ ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ဤသည္ကိုပင္ ပဋိဘာဂနိမိတ္ ထင္သည္ဟု ဆုိသည္။ ဤတြင္ ဥဂၢဟနိမိတ္ထင္ခ်ိန္၌ လက္ေခ်ာင္း၊ လက္ဖေနာင့္ရာ စေသာ ကသိုဏ္း၏ အျပစ္မ်ားထင္ေနေသး၏။ ပဋိဘာဂနိမိတ္၌ကား ထုိကသုိဏ္းအျပစ္မ်ား ကင္းစင္၍ ဥဂၢဟနိမိတ္ထက္ မ်ားစြာစင္ၾကယ္ထင္ရွားေလသည္။
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ (အဆင့္ျမင့္) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment