အရွင္မဟာကႆပသည္ အသီတိမဟာသာ၀က တပည့္ၾကီးအပါး ၈၀-တြင္ အဂၢသာ၀ကႏွစ္ပါးျပီးလွ်င္ တတိယေျမာက္ မဟာသာ၀ကၾကီး ျဖစ္သည္။ သာသနာေတာ္သို႔ ၀င္ေရာက္သည့္ေန႔မွ စ၍ ဓုတင္ ၁၃-ပါးတုိ႔ကို အသက္ထက္ဆံုး ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ အဂၢသာ၀ကၾကီး ႏွစ္ပါးႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူျပီးေနာက္ စနစ္တက် စုစည္းထားျခင္း မရွိေသးေသာ ၄၅-၀ါကာလပတ္လံုး ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္ တရားေဒသနာေတာ္မ်ားကို သေဘာတူရာ စုေပါင္းရြတ္ဆုိ ေရွးဦးစြာ သံဂါယနာတင္ရာတြင္ အရွင္မဟာကႆပဦးေဆာင္ခဲ့သည္။ မေထရ္ျမတ္၏ အေျမာ္အျမင္ၾကီးမားမူ၊ မနားမေနၾကိဳးစားအားထုတ္မူ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ အဓမၼ၀ါဒမ်ား မလႊမ္းမုိးမီ ၾကိဳတင္စီစဥ္မူစသည့္ စြမ္းရည္သတၱိထူးတုိ႔ေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာေတာ္သည္ စင္ၾကယ္ေသာ ၀ါဒၾကီးတရပ္အျဖစ္ ယေန႔တုိင္ ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
အရွင္မဟာကႆပေလာင္းလ်ာသည္ လြန္ခဲ့ေသာ အတိတ္ကာလ ကမၻာတစ္သိန္းထက္၀ယ္ လူ႔ေလာက၌ ပဒုမုတၱရျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူစဥ္ ေ၀ေဒဟအမည္ရေသာ ကုေဋရွစ္ဆယ္ၾကြယ္၀သူ သူေဌးတစ္ဦးျဖစ္ခဲ့သည္၊ ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္သည္ မဟာနိသဘေထရ္အား သံဃာေတာ္တုိ႔အား ၇-ရက္တုိင္တုိင္ ဆြမ္းသကၤန္းေပးလွဴျပီးေနာက္ ထုိဧတဒဂ္ဆုကို ေတာင္းခဲ့သည္၊ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ေနာင္ပြင့္လတၱံ႕ေသာ ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္တြင္ မဟာကႆပဟူေသာအမည္ျဖင့္ ဓုတ၀ါဒ ဧတဒဂ္ ရလိမ့္မည္ ဟု ဗ်ာဒိတ္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
အရွင္ျမတ္ေလာင္းလ်ာသည္ သံသရာက်င္လည္ခဲ့ျပီး ျဗဟၼာ့ျပည္မွ စုေတကာ ေနာက္ဆံုးဘ၀ မဂဓတုိင္း မဟာတိတၳပုဏၰားရြာ၌ ကပိလပုဏၰား သူေဌးၾကီး၏သား ပိပၸလိလုလင္ျဖစ္လာသည္၊ အရြယ္ေရာက္လတ္ေသာ္ မိဘတုိ႔က မဒၵတုိင္း၊ သာဂလျမိဳ႕ ေကာသိယအႏြယ္ ပုဏၰားသူေဌးၾကီး၏သမီး ဘဒၵါကာပိလာနီႏွင့္ လက္ထပ္ေပးၾက၏၊ ျဗဟၼာ့ျပည္မွလာသူမ်ားျဖစ္၍ မိဘတုိ႔ ေက်နပ္ရုံ လက္ထပ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း အိမ္ေထာင္သားေမြးလုိစိတ္ အလ်င္းမရွိၾကသျဖင့္ အိပ္ရာအလယ္တြင္ ပန္းကံုးျခားျပီး အိပ္စက္ခဲ့ၾကသည္။ မိခင္ ဖခင္တုိ႔ ကြယ္လြန္ေသာအခါ ဥစၥာ (၈၇)ကုေဋ၊ လယ္ယာဧကမ်ားစြာ၊ ရြာၾကီးဆယ့္ေလးရြာ၊ ဆင္တပ္၊ ျမင္းတပ္၊ ရထားတပ္မ်ားကို စြန္႔လႊတ္၍ ႏွစ္ဦးလံုး ဖန္ရည္ဆုိးေသာ အ၀တ္ကို ဆင္ျမန္း၍ ရေသ့ရဟန္းျပဳခဲ့ၾကသည္၊ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ အတူတကြ သြားလာေနထုိင္ရန္ မသင့္ေလ်ာ္ေတာ့သျဖင့္ တစ္ေယာက္တစ္လမ္း လမ္းခြဲ၍ ထြက္ခဲ့ၾကသည္။
ထုိအခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပထမ၀ါကြ်တ္၍ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္း သံုးေနခ်ိန္ျဖစ္သည္၊ ကပိလ၀တ္ျပည္သို႔ မၾကြေသး၊ အနာဂတ္သာသနာေတာ္အတြက္ အလြန္အေရးပါမည့္ ပိပၸလိလုလင္ ေတာထြက္လာသည္ကို သိျမင္ေတာ္မူ၍ သံုးဂါ၀ုတ္ခရီး ၾကြေရာက္ေတာ္မူျပီး ရာဇျဂိဳဟ္ႏွင့္ နာလႏၵာျမိဳ႕ အၾကား ဗဟုပုတၱက ပေညာင္ပင္ရင္း၌ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ လႊတ္ကာ ၾကိဳဆုိထုိင္ေနေတာ္မူ၏၊ ပိပၸလိလုလင္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံ ရွိခိုးလ်က္ ခ်ဥ္းကပ္ျပီး တပည့္မွတ္ေတာ္မူရန္ ေလွ်ာက္ထားေလသည္၊ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ၾသ၀ါဒသံုးရပ္ကို အထူးေဟာၾကားေတာ္မူ၍ ရဟန္းအျဖစ္ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူသည္၊ ထုိၾသ၀ါဒသံုးရပ္မွာ -
(၁) သံဃာအားလံုးႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ မေကာင္းမူ၌ ရွက္ေၾကာက္ေသာ ဟိရီၾသတၱပၸတရား ဦးထိပ္ထား၍ ဆက္ဆံရမည္၊
(၂) မည္သူက ေဟာသည္ျဖစ္ေစ ကုသိုလ္ႏွင့္စပ္ေသာ တရားမွန္သမွ်ကို ရုိရုိေသေသ နာယူက်င့္သံုးရမည္၊
(၃) ကာယဂတာသတိ ကမၼ႒ာန္းကို အျမဲရူပြားရမည္ -
တုိ႔ျဖစ္ေလသည္။ ထုိၾသ၀ါဒသံုးရပ္ကို ခံယူရုံမွ်ျဖင့္ပင္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရရွိေတာ္မူေလသည္။ သာသနာေတာ္တြင္ ၾသ၀ါဒခံယူယံုျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာရဟန္းဘ၀ရသူမွာ ဤအရွင္တစ္ပါးသာရွိေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ အရွင္ျမတ္ကို ကိုယ္ေတာ္အလား အထူးေျမွာက္စားကာ သကၤန္းခ်င္းလဲလွယ္ ၀တ္ရုံသည္အထိ အသိအမွတ္ျပဳေတာ္မူသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ပံ့သကူသကၤန္းေတာ္ကို အရွင္ျမတ္က ၀တ္ရုံ၍ အရွင္ျမတ္အသံုးျပဳေသာ ကမၺလာသကၤန္းကို ျမတ္စြာဘုရားက ၀တ္ရုံေတာ္မူေလသည္၊ ထုိေန႔မွစ၍ ဓုတင္ ၁၃-ပါးကို မျပတ္ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူသည္၊ ရဟန္းျဖစ္၍ ၈-ရက္ေျမာက္တြင္ ပဋိသမၻိဒါေလးပါး အဘိညာဥ္ေျခာက္ပါးႏွင့္အတူ အရဟတၱမဂ္ဖုိလ္ကို ရေတာ္မူ၍ ရဟႏၱာေထရ္ၾကီး ျဖစ္ေလသည္။ ေနာင္ေသာအခါတြင္ သာ၀တၳိျပည္ သံဃာ့အစည္းေ၀းပြဲၾကီး၌ ျမတ္စြာဘုရားက အရွင္ျမတ္အား ဓုတ၀ါဒဧတဒဂ္ျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အသက္အရြယ္ ၾကီးရင့္လာျပီျဖစ္သျဖင့္ အခ်ိဳ႕ဓုတင္တုိ႔ကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္ မိန္႔ေတာ္မူေသာ္လည္း မိမိအတြက္ ပို၍ ၀န္မေလးေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားကာ ဓုတင္ ၁၃-ပါးကို အသက္ထက္ဆံုး ေဆာင္ျမဲေဆာင္ေတာ္မူခဲ့သည္၊ ဤသို႔ ဓုတင္မ်ားကို က်င့္ေဆာင္ျခင္းမွာ ရဟႏၱာျဖစ္ေနျပီးေသာ မေထရ္ျမတ္အတြက္မွ်သာ မဟုတ္၊ ေနာင္လာေနာင္သား ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား အတုယူၾကေစရန္လည္း ရည္သန္ေတာ္မူသည္၊ ဓုတင္အက်င့္ ဟူသည္ ကိေလသာတုိ႔ကို ဖိႏွိပ္ခ်ိဳးႏွိမ္ရန္ က်င့္ရေသာ အက်င့္မ်ိဳးျဖစ္သျဖင့္ ရဟန္းေတာ္တုိ႔အတြက္ လြန္စြာအေရးပါေသာ က်င့္၀တ္ျဖစ္သည္။ ကိေလသာကို အႏုိင္တုိက္ထုတ္ႏုိင္ေသာ အမႊမ္းတင္သီလ ပဓာနအက်င့္ လက္နက္ၾကီးပင္တည္း။
ထုိမွတပါး မေထရ္ျမတ္၏ အထူးမွတ္သားၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တစ္ခုမွာ ဆင္းရဲသားမ်ား၊ ကု႒ႏူနာသည္မ်ား၊ ဒုကၡိတမ်ားကို အထူးဦးစားေပး ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူေလ့ရွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
မေထရ္ျမတ္သည္ ဆင္းရဲႏုံခ်ာလွေသာ သူဆင္းရဲမ်ားကို ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူလုိသျဖင့္ ဆြမ္းခံမၾကြမီ သမာပတ္အျမဲ၀င္စားျပီးမွ ဆြမ္းခံၾကြေလ့ရွိသည္။ မေထရ္ျမတ္ကို လွဴဒါန္းေသာသူတုိ႔မွာ မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာပင္ ဒိ႒ဓမၼအက်ိဳးရေလ့ရွိသျဖင့္ သိၾကားမင္းဇနီးေမာင္ႏွံကပင္လွ်င္ ဆင္းရဲသား သူအုိလင္မယား ဟန္ေဆာင္၍ လွဴဒါန္းရသည္အထိ မေထရ္ျမတ္၏ သတင္းက ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေလသည္။ ကု႒နာရွင္တစ္ဦး၏ ဆြမ္းကို အလွဴခံယူစဥ္ ေဆြးေျမ႕ ေနေသာ လက္ဆစ္ကေလး သပိတ္ထဲျပဳတ္က်သြားသည္ကို မေထရ္ေရာ ဒကာပါ သိရွိေတြ႕ျမင္ၾက၏၊ အလွဴ႕ရွင္သဒၶါပြားေစရန္ အလွဴ႕ရွင္ေရွ႕မွာပင္ ထုိဆြမ္းကို ဘုဥ္းေပးရာ လက္ဆစ္ကေလးကို ဖယ္ကာ ဖယ္ကာ ဘုဥ္းေပးေတာ္မူရေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ကုသိနာရုံျပည္ မလႅာမင္းတုိ႔၏ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္၀ယ္ မဟာပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူေသာအခ်ိန္ အရွင္မဟာကႆပသည္ ပါ၀ါျပည္မွ ကုသိနာရုံသို႔ တပည့္ရဟန္းငါးရာႏွင့္အတူ ၾကြလာေတာ္မူေနသည္၊ လမ္းတြင္ သစ္ပင္တစ္ပင္ေအာက္ အပန္းေျဖနားေနစဥ္ အေစလကတကၠတြန္း တစ္ေယာက္သည္ ပရိနိဗၺာန္ပြဲတြင္ ၾကဲခ်ပူေဇာ္ခဲ့ေသာ မႏၵာရ၀နတ္ပန္းတစ္ပြင့္ကို ေဆာင္းယူလာခဲ့သည္။ ထုိတကၠတြန္းထံမွ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူသြားျပီျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကကြဲဖြယ္ရာသတင္းကို ၾကားရေသာအခါ ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတာ္တုိ႔ ျပင္းျပစြာ ငိုေၾကြးၾကသည္။ ထိုအခါ သုဘဒၵေတာထြက္ရဟန္းၾကီးက -
“ငါ့ရွင္တုိ႔ - မငိုေၾကြးၾကႏွင့္၊ ယခုအခါ ငါတုိ႔သည္ မိမိလုပ္ခ်င္ရာကို လုပ္ခြင့္ရၾကျပီး၊ ယခင္ကမူ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဒါမလုပ္ရ၊ ဟိုဟာမလုပ္ရ၊ ဒီလုိမလုပ္ရ၊ ဒီလိုမေနရ စသည္ျဖင့္ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခဲ့သည္၊ ယခုေတာ့ လြတ္လပ္ျပီ၊ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ခြင့္ရၾကျပီ၊ ငိုမေနၾကႏွင့္”ဟု ႏွစ္သိမ့္စကား ေျပာၾကားရာ ထုိစကားကို အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ၾကီး ၾကားသိေတာ္မူလွ်င္ ဓမၼသံေ၀ဂၾကီးစြာ ျဖစ္ေတာ္မူသည္။ မိမိအေပၚ ထားရွိခဲ့ေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ေက်းဇူးဂုဏ္တုိ႔ကိုလည္း ဆင္ျခင္ေတာ္မူမိသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ စႏၵဴပမသုတ္ေတာ္ျဖင့္ ေကာင္းကင္အလယ္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ကင္းစြာ ၀င္းပထိန္လင္း သန္႔ရွင္းၾကည္လင္ေနေသာ လျပည့္၀န္းႏွင့္ ႏူိင္းယွဥ္ကာ ဒကာ ဒကာမတုိ႔အေပၚ၌ တြယ္တာမူမရွိပံုကို ဂုဏ္ျပဳေျမွာက္စားေတာ္မူခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္မရွိေတာ့သည့္ ေနာက္ကာလ၀ယ္ အနာဂတ္ သာသနာေတာ္ကို ဦးေဆာင္မည့္ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳေတာ္မူသည့္အလား ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ထပ္တူထားကာ ေျမွာက္စားခဲ့ပံု၊ သကၤန္းခ်င္းလဲလွယ္ ၀တ္ရုံေတာ္မူခဲ့ပံုတုိ႔ကို ျပန္လည္ျမင္ေယာင္လာသည္။ အနာဂတ္သာသနာေတာ္အတြက္ အဓမၼ၀ါဒတုိ႔ မထြန္းကားမီ ဗုဒၶေဒသနာေတာ္မ်ားကို စနစ္တက် စီစဥ္၍ သံဂါယနာတင္ရန္ စိတ္အၾကံေတာ္ျဖစ္ေတာ္မူသည္။ အဘဘုရားမရွိေတာ့သည့္ေနာက္ သာသနာေရးကိစၥမွန္သမွ် ငါ့မွာ တာ၀န္ရွိသည္ဟု ခံယူေတာ္မူေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္သည္ အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္ၾကီး မေရာက္မခ်င္း မီးသျဂၤ ိဳလ္၍မရ၊ အရွင္ျမတ္ေရာက္ျပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ေျခေတာ္အစံုကို ဦးတုိက္ေသာ အခါမွသာ အလုိလို ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ေတာ္မူသည္။
ထုိ႔ေနာက္ အရွင္ျမတ္သည္ မဟာပရိနိဗၺာန္စံရာဌာန ကုသိနာရုံသို႔ ေရာက္ရွိလာၾကကုန္ေသာ သံဃာေတာ္သိန္းသန္းထဲမွ ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ခံ ဆဠဘိည၊ ပဋိသမၻိဒါပတၱ၊ ေတ၀ိဇၨ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ၾကီး အပါးငါးရာကို ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူလုိက္သည္၊ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူျပီးလွ်င္ မဂဓတုိင္း၊ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္သို႔ ၀ါဆုိအမီ ၾကြေရာက္ၾကရန္ မိန္႔မွာေတာ္မူကာ မိမိ၏ တပည့္ရဟန္းငါးရာႏွင့္အတူ ရာဇျဂိဳဟ္သို႔ ၾကြေတာ္မူသည္။
အရွင္မဟာကႆပ ဦးေဆာင္ေသာ သံဃာေတာ္ငါးရာတုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူျပီးေနာက္ သံုးလႏွင့္ေလးရက္အရတြင္ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည့္ရွင္ ဘုရင္အဇာတသတ္၏ အကူအညီကို ရယူကာ ေ၀ဘာရေတာင္ေစာင္းရွိ သတၱပဏၰိလုိဏ္ဂူေတာ္၌ ပထမသံဂါယနာ တင္ေတာ္မူၾကသည္။ ၄၅-၀ါ တုိင္တုိင္ ေဟာၾကားခဲ့သည့္ တရားေတာ္မ်ားကို သုတၱႏၱ၊ အဘိဓမၼ၊ ၀ိနယဟူ၍ ပိဋကအားျဖင့္သံုးပံု၊ နိကာယ္အားျဖင့္ငါးရပ္၊ ဓမၼကၡႏၶာအားျဖင့္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ (၈၄၀၀၀)၊ စနစ္တက် ခြဲေ၀စုစည္းေတာ္မူခဲ့ျပီး အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ၾကီးသည္ သံဂါယနာပြဲတြင္ သံဃနာယကအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ျပီး ေမးျမန္းစိစစ္သူ ပုစၦကေထရ္တာ၀န္ကိုပါ ယူေတာ္မူသည္၊ ၀နယ၀ိႆဇၨက(၀ိနည္းဆုိင္ရာအေျဖရွင္) အျဖစ္ အရွင္ဥပါလိမေထရ္ကလည္းေကာင္း၊ အျခားေသာ ပိဋကတ္မ်ားအတြက္ ၀ိႆဇၨကအျဖစ္ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ကလည္းေကာင္း တာ၀န္ယူေတာ္မူခဲ့ၾကသည္။
ထုိ႔ေနာက္ သုတ္ေတာ္မ်ားကို စုေပါင္းရြတ္ဆုိ အတည္ျပဳၾကျပီး နိကာယ္အလုိက္ ခြဲျခားကာ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္အာနႏၵာ၊ အရွင္မဟာကႆပ၊ အရွင္ဥပါလိ၊ အရွင္အႏုရုဒၶါ တပည့္စဥ္ဆက္ ႏူတ္တက္အာဂံု ေလ့က်က္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ၾက၏၊ အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ၾကီးသည္ သက္ေတာ္ (၁၂၀)တြင္ ပရိနိဗၨာန္ ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္။
အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ၾကီး မိန္႔ၾကားက်ဴးရင့္ေတာ္မူေလ့ရွိေသာ ၾသ၀ါဒတရားေတာ္မ်ား -
ကိစၦတိ ကာေယာ ကိလမတိ၊ ဒုကၡိေတာ ေသာ သမထံ န ၀ိႏၵတိ။
တရားအားထုတ္မူ၏ အေႏွာင့္အယွက္ အဟန္႔အတားျဖစ္ေသာ ကိစၥၾကီးငယ္ အသြယ္သြယ္ကို မျပဳလုပ္ရာ၊ မိမိအက်ိဳးစီးပြားကို မေဆာင္ႏုိင္ေသာ ကိစၥၾကီးငယ္ျပဳလုပ္ျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ရာ၏၊ အသစ္ အသစ္ေပၚေပါက္လာေသာ အမူကိစၥမ်ားကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေနပါက ကိုယ္ခႏၶာပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ရ၏၊ ထုိသို႔ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ စိတ္တည္ၾကည္မူသမာဓိကို မရရွိႏုိင္ေပ။
န တံ ၀ိညူ ပသံသႏၱိ၊ ပတၳဒၶမာနသံ နရံ။
မသိမလိမၼာ ဉာဏ္ပညာနည္းပါးသူ၊ မျမင့္ျမတ္ နိမ့္က်သူ ျဖစ္ပါလ်က္ အျခားတပါးေသာ ျမင့္ျမတ္သူႏွင့္ တန္းတူ တူညီသကဲ့သို႔ မိမိကုိယ္ကို ေအာက္ေမ့မွတ္ထင္တတ္၏၊ ထုိသို႔ မိမိကုိယ္ကို အထင္ၾကီးမူ အားၾကီးခက္ထန္ေသာ စိတ္ရွိသူ လူမုိက္ကို ပညာရွိတုိ႔ မခ်ီးမြမ္းၾကကုန္။
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ (အဆင့္ျမင့္) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment