Thursday, 15 December 2011

ဗုဒၶျမတ္စြယ္ေတာ္ကို ပူေဇာ္ေသာ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားၾကီး

ဒုတိယျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ၾကီးကို တည္ေထာင္ေသာ ဘုရင္မွာ ဘုရင့္ေနာင္ (ေအဒီ ၁၅၅၁-၁၅၈၁) ျဖစ္သည္။ ေတာင္ငူမင္းဆက္မွ တတိယေျမာက္ မင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာ္ထင္ေနာ္ရထာ၊ ဟံသာ၀တီ ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္၊ သီရိပ၀ရ မဟာဓမၼရာဇာဓိရာဇာ စေသာဘြဲ႕မ်ား ရရွိထားေသာ္လည္း ေယာက္ဖေတာ္ တပင္ေရႊထီးမင္းက ခ်ီးျမွင့္ေသာ “ဘုရင့္ေနာင္” ဘြဲ႕ႏွင့္သာ ရာဇ၀င္တြင္ခဲ့သည္။ နန္းသက္ ႏွစ္ ၃၀ အတြင္း ႏုိင္ငံေတာ္ စည္းလံုးေရး၊ တုိးခ်ဲ႕ေရး၊ လံုျခံဳေရး၊ စည္ပင္၀ေျပာေရးကို မနားမေန ေဆာင္ရြက္သည္။ ေလာက၊ ဓမၼ၊ ရာဇ အေၾကာင္းသံုးပါးစလံုးတြင္ မလစ္ဟင္းရေအာင္ ၾကိဳးပမ္းခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ထြန္းကားျပန္႕ပြားလာသည္။ ရပ္နီးရပ္ေ၀းႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ကူးသန္းဆက္ဆံ ေဖာက္ကားေရာင္း၀ယ္ေသာေၾကာင့္ ဓနအင္အား၊ စစ္အင္အား ခုိင္ျဖီးျပီး ထုိအခ်ိန္ထိ ထုိေခတ္အခါက ေခတ္မီႏုိင္ငံတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။ ေနျပည္ေတာ္ဟံသာ၀တီသည္ ကမ္းရုိးတန္းႏွင့္ မကြာေသာအရပ္၌ တည္ရွိေသာေၾကာင့္ ပင္လယ္ရပ္ျခားႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္မူမ်ားခဲ့သည္။ ေပၚတူဂီ၊ အီတလီ၊ အိႏၵိယ၊ ဂ်ာ၀ါး၊ သီဟိုဠ္၊ မာလာယုတုိ႔ႏွင့္ သံတမန္ေရး၊ ကုန္သြယ္ေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ ယဥ္ေက်းမူ ဆက္သြယ္မူမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

သီဟိုဠ္ႏုိင္ငံသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ထြန္ကားေသာ ႏုိင္ငံျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ထုိႏုိင္ငံႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားၾကီး ဆက္ဆံမူပိုမိုမ်ားျပားခဲ့သည္။ သီဟိုဠ္ႏုိင္ငံတြင္ ဗုဒၶဘာသာ ညိုိးမွိန္က်ဆင္းေသာ အခါႏွင့္ၾကံဳတုိင္း သီဟိုဠ္ဗုဒၶဘာသာမင္းတုိ႔က ျမန္မာမင္းမ်ားထံ သံေစ၍ အကူအညီေတာင္းေလ့ရွိသည္။ သီဟိုဠ္၌ သူပုန္ သူကန္ထၾကြေသာအခါျဖစ္ေစ၊ ျပင္ပရန္သူမ်ားႏွင့္ ရင္ဆုိင္ရေသာ အခါျဖစ္ေစ ျမန္မာဘုရင္တုိ႔ထံမွ စစ္ကူေတာင္းခံခဲ့ဖူးသည္။ ျမန္မာဘုရင္တုိ႕ကလည္း သီိဟုိဠ္ႏုိင္ငံမွ ဗုဒၶဘာသာဆုိင္ရာ စာေပက်မ္းဂန္မ်ား၊ ဓမၼ လက္ေဆာင္မ်ား၊ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ နည္းနာစနစ္မွန္မ်ားကို ရရွိခဲ့ၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ သီဟိုဠ္ႏုိင္ငံ ကႏၵီျမိဳ႕ေတာ္၌ ကိန္း၀ပ္ စံပယ္ လ်က္ရွိေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ ေအာက္လက္၀ဲျမတ္စြယ္ေတာ္ ပင့္ေဆာင္ပူေဇာ္ေရးကို သံတမန္နည္းႏွင့္ ၾကိဳးပမ္းခဲ့ၾကသည္။ ဘုရင့္ေနာင္ မင္းတရားၾကီးသည္ ယင္းကိစၥမ်ားကို အစြမ္းကုန္ အားထုတ္ခဲ့သည္။

ေအဒီ ၁၅၅၅ ခုႏွစ္တြင္ အဖုိးတန္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ား အပါအ၀င္ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ားကို ကႏၵီျမတ္စြယ္ေတာ္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ လွဴရန္သံအဖြဲ႕ ေစလႊတ္သည္။ ျမတ္စြယ္ေတာ္ေက်ာင္း၌ ဆီမီးမျပတ္ ထြန္းညွိပူေဇာ္ႏုိင္ရန္ လယ္ယာေျမ ဥယ်ာဥ္မ်ား၀ယ္၍ ဆီမီးထြန္းတာ၀န္ ကြ်န္ေတာ္မ်ားထားရွိေပးသည္။ ပန္းပု၊ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းတဥ္၊ ပန္းတေမာ့၊ ပန္းထိမ္ အစရွိေသာ အႏုပညာရွင္မ်ားကို ေစလႊတ္၍ ျမတ္စြယ္ေတာ္ေက်ာင္းေတာ္ကို မြမ္းမံျပဳျပင္ေစသည္။ မိမိ၏ဆံပင္ႏွင့္ မိဖုရားေခါင္းၾကီး၏ ဆံပင္တုိ႔ကို ျဖတ္၍ ရတနာမ်ား စီျခယ္ထားေသာ ေရႊလက္ကိုင္တပ္ တံျမက္ျပဳလုပ္ကာ ျမတ္စြယ္ေတာ္ေက်ာင္း၌ တံျမက္လွည္းရန္ လွဴဒါန္းသည္။

ေအဒီ ၁၅၆၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ေပၚတူဂီတို႔သည္ ကႏၵီျမိဳ႕ကို တုိက္ခုိက္ျပီး ျမတ္စြယ္ေတာ္ကို ဂိုအာသို႔ ေဆာင္ယူသြားၾကသည္။ ထုိသတင္းကို ၾကားသိရေသာ ဘုရင့္ေနာင္ မင္းတရားၾကီးသည္ ျမန္မာဆိပ္ကမ္းတြင္း ဆုိက္ေနေသာ ေပၚတူဂီသေဘၤာႏွင့္ သံေတာ္မ်ားေစလႊတ္ျပီး ေပၚတူဂီတုိ႔ထံမွ ျမတ္စြယ္ေတာ္ကို ေငြသားေတာ္ အႆျပာရွစ္သိန္းႏွင့္ ေရြးယူရန္ စကားကမ္းေစသည္။ ျမတ္စြယ္ေတာ္ကို ေပးအပ္ပါက ေပၚတူဂီပုိင္ျဖစ္ေနေသာ မလကၠာသို႔လည္း စပါးရိကၡာကို သေဘၤာအျပည့္ ေပးပုိ႔ေထာက္ပံ့ပါမည္ဟုလည္း ထပ္မံေျပာေစသည္။ ေပၚတူဂီဘုရင္ခံသည္ ဘုရင့္ေနာင္ သံမ်ား စကားကမ္းခ်က္ကို လက္ခံလုိလွသည္။ ေပၚတူဂီ စစ္ဗုိလ္တုိ႔ကမူ ျမတ္စြယ္ေတာ္ကို သေဘၤာတြင္ အခမ္းအနားႏွင့္ တင္၍ ဟံသာ၀တီေနျပည္သို႔ ယူေဆာင္သြားပါက မ်ားျပားလွေသာ အလွဴေငြမ်ား၊ ေက်ာက္မ်က္ရတနာေရႊေငြမ်ား ရႏုိင္မည္ျဖစ္ရာ ေပၚတူဂီစစ္တပ္အတြက္ လက္နက္၀ယ္ရန္ ရန္ပံုေငြရႏုိင္သည္ အၾကံေပးၾကသည္။ ေပၚတူဂီ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ၾကီးကမူ ယင္းအၾကံမ်ားကို ကန္႕ကြက္သည္။ ေပၚတူဂီ ဂုိဏ္းခ်ဳပ္ဘုန္းၾကီးကမူ ယင္းအၾကံမ်ားကို ကန္႕ကြက္သည္။ ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳေရးတြင္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္မည့္ ျမတ္စြယ္ေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးပစ္ရန္ တရားေဟာသည္။ ေအဒီ ၁၅၆၁ ခုႏွစ္တြင္ ဗုိလ္ပံုအလယ္၌ ျမတ္စြယ္ေတာ္ကို အမူန္႕ေထာင္းၾကိတ္ျပီး မိးရူိ႕ကာ ျပာမ်ားကို ျမစ္ထဲသို႔ ေမွ်ာခ်ပစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ျမတ္စြယ္ေတာ္အစစ္ကို လံုျခံဳရာ၌ ၾကိဳတင္ေဆာင္ယူ၀ွက္ထားခဲ့ေသာေၾကာင့္ စြယ္ေတာ္ပြားအတုသာ ဖ်က္ဆီခံရသည္။

ေအဒီ ၁၅၇၄-ခုႏွစ္တြင္ သီဟုိဠ္၊ ကိုလံဘို ဘုရင္က သူ၏ နန္းရင္း၀န္ၾကီး သမီးေတာ္ကို ဆက္သရန္ သံအဖြဲ႕ေစလႊတ္သည္။ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားၾကီးအား သီဟိုဠ္တြင္ ဗုဒၶသာသနာ ညိဳးမွိန္လာသျဖင့္ ကူညီေထာက္ပံ့ရန္ သီဟိုဠ္မင္းက ေတာင္းဆုိေသာေၾကာင့္ ပစၥည္းေလးပါးႏွင့္ သာသနာျပဳရဟန္းေတာ္မ်ား ေစလႊတ္ကူညီေသာေၾကာင့္ ေက်းဇူးတံု႕ျပန္ေသာအေနႏွင့္ သမီးကညာ ဆက္သျခင္းျဖစ္သည္။ သမီးကညာႏွင့္အတူ ဗုဒၶျမတ္စြယ္ေတာ္ပြားတစ္ဆူႏွင့္ လက္ေဆာင္ေတာ္ မ်ားကိုပါ ေပးဆက္လုိက္ရာ သမီးကညာကို မိဖုရားေျမွာက္ျပီး ျမတ္စြယ္ေတာ္ပြားကို မဟာေစတီတြင္ ဌာပနာသည္။

ေအဒီ၊ ၁၇၅၆ ခုႏွစ္တြင္ သီဟိုဠ္တြင္ ပုန္ကန္ထၾကြမူမ်ား ျဖစ္လာျပီး ႏုိင္ငံေတာ္ျပိဳကြဲမည့္ အႏၱရာယ္ႏွင့္ ၾကံဳရသည္။ သီဟုိဠ္ကြ်န္း ေလးပိုင္းကြဲသြားျပီး ကြတ္တည္မင္း၊ ခန္႕တည္မင္း၊ သီတာ၀က္မင္းႏွင့္ ဓမၼပါလမင္း ေလးပါး ထီးျပိဳင္ နန္းျပိဳင္ မင္းမူၾကသည္။ ဓမၼပါလမင္းသာ ဗုဒၶသာသနာကို ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ျပီး က်န္မင္းသံုးပါးတုိ႔ မိစၦာအယူကို လက္ခံၾကျပီး ဗုဒၶသာသနာကို ဖ်က္ဆီးၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဓမၼပါလမင္းက သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံ ျပန္လည္စည္းရုံးေရးႏွင့္ ဗုဒၶသာသနာ ျပန္လည္ထြန္းကားေရး အတြက္ အာဏာစက္ အကူအညီေပးပါရန္ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတားၾကီးထံ သံေစ၍ ေတာင္းသည္။ ညီေတာ္မ်ား မူးမတ္မ်ားႏွင့္ တုိင္ပင္ျပီး ရာဇမဟာမိတ္ျဖစ္ေသာ ဓမၼပါလမင္းကို ကူညီမွသင့္မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ျပီး ထြားၾကိဳင္း၍ “လူပီးစီး ခက္ထန္” ေသာ ရဲမက္တုိ႔ကို ေရြးေကာက္ရာ -

“ယိုးဒယား ၁၀၀၊ တနသၤာရီသား ၁၀၀၊ လင္းဇင္းသား ၁၀၀၊ က်ိဳင္းတံုသား ၁၀၀၊ ကသည္းသား ၁၀၀၊ ထား၀ယ္သား ၁၀၀၊ မုိင္းေမာသား ၁၀၀၊ စည္ခြင္သား ၁၀၀၊ တရုတ္သား ၁၀၀၊ ရွမ္းစလံုသား ၁၀၀၊ မြန္ ၅၀၀၊ ျမန္မာ ၅၀၀ေသာ ရဲမက္ေတာ္တုိ႔ကို အထူးထူးေသာ ေမာက္တုိ၊ ေမာက္ရွည္၊ မိန္ညို၊ သံခ်ပ္ႏွင့္ ခ်ည္းေရႊဒုိင္း၊ ေရႊလႊား၊ ေရႊကာ၊ ေရႊလံုစြဲေစ၍ စႏၵသူရိယကို တပ္မွဴး၊ ရာဇဗညားကို တပ္စစ္ကဲ ခန္႕ေတာ္မူသည္။ ထုိသူတုိ႔စီးစရာ ဆင္ႏွစ္စီးႏွင့္တကြ ဆုလာဘ္ေပးစရာလည္း ေငြမ်ားေပးေတာ္မူ လုိက္သည္။ သိဃၤု ီဠ္မင္းသို႔လည္း ဆင္အစီး ႏွစ္ဆယ္ႏွင့္တကြ မင္းေဆာင္ မင္းေယာင္၊ မင္းခမ္း မင္းနား အမ်ား ေပးေတာ္မူလုိက္သည္။ ယင္းသို႔ စီရင္ခန္႕ရန္ေတာ္မူ၍ စစ္သည္ေတာ္ ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာတုိ႔ကို သေဘၤာငါးစင္းတြင္ တစ္စင္း ငါးရာစီ စီးေစ၍ လႊင့္ရသည္။” ဟု မွန္နန္းရာဇ၀င္ေတာ္ၾကီး၊ တတိယတြဲ၊ စာ ၃၅၊ ၃၆ တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

သီဟုိဠ္တြင္ တပ္စခန္းခ်ထားစဥ္ ရဲမက္တုိ႔ စစ္ေလ့က်င့္ပံု၊ ေနထုိင္စားေသာက္ပံုတုိ႔ကို ေထာင္ထားေသာ မင္းသံုးပါးတုိ႔၏ အေထာက္ေတာ္မ်ားျမင္ေတြ႕ရေသာအခါ သံေတာ္ဦးတင္ၾကသည္။ အလြန္ခက္ထန္ ၾကမ္းၾကဳတ္ ရဲရင့္ၾကေၾကာင္း၊ ယခုရဲမက္တုိ႔သည္ အၾကိဳေထာက္လွမ္းရန္ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္ျပီး ႏွိမ္ႏွင္းရန္ ေနာက္ထပ္ ရဲမက္မ်ားေရာက္လာဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္ ေလွ်ာက္တင္ ၾကာေသာအခါ ေထာင္ထားေသာ မင္းသံုးပါးတုိ႔သည္ ဓမၼပါလမင္းထံ လက္နက္ခ်သျဖင့္ သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံလည္း ျပန္လည္စည္းလံုးသြားသည္။ ဗုဒၶသာသနာသည္ ျပန္လည္စည္ပင္လာသည္။

အထက္ပါ အာဏာစက္အကူအညီကို ေက်းဇူးတံု႕ျပန္ေသာအားျဖင့္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၉၃၈ ခု (ေအဒီ ၁၅၇၆) ခု -

“ဒုတိယ ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ ၃ရက္ တနလၤာေန႕၊ သီဃၤု ီဠ္ကြ်န္းအစိုးရေသာ ဓမၼပါလမင္းက လက္ေဆာင္ လက္နက္မ်ားႏွင့္ ဘုရားသခင္ စြယ္ေတာ္ျမတ္ကို ေရႊေစတီ၌ ဌာပနာ၍ သေဘၤာႏွစ္စင္းတြင္ တစ္စင္းမွာ လက္ေဆာင္ေတာ္၊ တစ္စင္းမွာ စြယ္ေတာ္ျမတ္ကို တင္၍ အမတ္ေလးေယာက္ ၾကပ္မတ္လ်က္ ဆက္သာလာေစလ်က္ ဆက္သလာေစ၍ ပုသိမ္ သေဘၤာဆိပ္သို႔ ေရာက္လာသည္။”

ထုိအေၾကာင္းကို ပုသိမ္က ေလွ်ာက္လာ၍ ၾကားေတာ္မူလွ်င္ အားရေတာ္မူ၍ -

“သေဘၤာဆိပ္တြင္ စြယ္ေတာ္ျမတ္ကို တည္ထားစရာ ေကာင္းမြန္လွစြာေသာ မ႑ပ္ကႏၷားကို ေဆာက္ရသည္။ ထုိမွတစ္ပါး စြယ္ေတာ္ျမတ္ကို တည္ထားစရာ စီရင္ေတာ္မူသည္ကား၊ ပတၱျမား ၾကဳတ္စီရင္ေတာ္မူသည္။ ေလးကြ်န္းဆီမီးဟူေသာ အဖိုးအတုိင္း မသိေသာ ဗညားပရိ၀တ္ေသာ ေက်ာက္တလံုး၊ မိုးမိတ္ေစာ္ဘြားက ဆက္ေသာ အဘိုးအတုိင္းမသိေသာ ေက်ာက္တလံုး၊ ဓမၼေစတီ၀တ္ေသာ အဘိုးအတုိင္းမသိေသာ စိန္ေက်ာက္တလံုး၊ သည္းေက်ာက္ ေလးလံုးကို ေရႊၾကဳတ္ ေလးမ်က္ႏွာတြင္စီ၍ ပတၱျမား အျပည့္စီေသာ ၾကဳတ္တြင္သြတ္သည္။ ထုိပတၱျမားၾကဳတ္ကို စားေတာ္ေခၚေသာ ပတၱျမားလက္ဘက္အုိးတြင္ သြတ္သည္။ ပတၱျမားလက္ဘက္အုိးကို စားေတာ္ေခၚေသာ ပတၱျမား ကြမ္းခြက္တြင္ သြတ္သည္။ ပတၱျမား ကြမ္ခြက္ေတာ္ကို န၀ရတ္ကိုးပါးျဖင့္ ျပီးေသာ ရတနာေစတီေတာ္တြင္ ထည့္ေတာ္မူျပန္သည္။ ထုိရတနာ ေစတီေတာ္ကို ရတနာ အတိျပီးေသာ ျပာႆဒ္တြင္ တင္ျပီးမွ စီးေတာ္မူေသာ ေရႊေလွာ္ေသာသူတုိ႕ကိုလည္း ေရႊဦးထုပ္ေဆာင္းေစျပီးလၽင္ ဘယက္လည္မာ ဒြါဒရာလက္ေကာက္ ဆင္ယင္ေစ၍ ေဖာင္ေတာ္ေရွ႕က ခြင္ေရးေလွာ္ရသည္။ သည့္ေနာက္ ေရႊေလွာ္ကားေလးစင္းမွာလည္း၊ နတ္သမီးအသြင္ကဲ့သို႔ ပုတီးနားေဍာင္းဘယက္တန္ဆာ ဆင္ယင္၀တ္စားေစ၍ ေရႊတက္ႏွင့္ ေလွာ္၍ လုိက္ရသည္။ ယင္းကမွ ဟသၤာရုပ္ ပတၱျမားငံု၍ ပ်ံဟန္၊ ရတနာ ေရႊေဗာင္ေတာ္ကို စီးေတာ္မူ၍ ေရွ႕ေတာ္က ေရႊေလွာ္ကားတစ္စင္း၊ ေနာက္ေတာ္က ေရႊေလွာ္ကားရွစ္စင္း ငင္ရသည္။ ေရႊစက္ကြင္း ေလွာ္ကားသံုးရာတုိ႔ကိုလည္း ပဥၥင္း တူရိယာပတ္သာ စည္ေစာင္း ျငင္းတင္၍ ျမစ္လံုး ပဲ့တင္ထပ္မွ် တီးမူတ္လ်က္ ေဖာင္ေတာ္၀န္းက်င္ ေရႊတက္ႏွင့္ ခ်ည္ေလွာ္၍ လုိက္ရသည္။ ထုိမွတပါး ရဲမက္ေတာ္တုိ႔မွာ အထူးထူးေသာ တိုးရုပ္၊ စာမရီးရုပ္၊ ျမင္းရုပ္၊ ကြ်ဲရုပ္၊ က်ားရုပ္၊ မိေက်ာင္းရုပ္၊ မကန္းရုပ္၊ ကရ၀ိက္ရုပ္၊ ၾကိဳးၾကာရုပ္၊ ဟသၤာရုပ္၊ ကိႏၷရာရုပ္၊ ေလွစေသာ သားေလွ ငွက္ေလွ အေပါင္းတုိ႔တြင္ ေရႊဒုိင္း ေရႊကာ ေရႊလွံ စီစဥ္ က်င္းပေစလ်က္ တုိက္ေလွ ငါးရာတုိ႔ကို ေဖာင္ေတာ္ လက္၀ဲ လက္်ာ ေရွ႕ ေနာက္ လုိက္ရသည္။ ထိုမွတပါး စစ္သည္ေတာ္ အေပါင္းတုိ႔မွာ ဇလာကပင္ကူရြပ္ သမၺန္ ကတၱဴ လြန္းၾကင္စေသာ ေလွ တေထာင္တြင္ စိန္ေျပာင္းျမ တပူတင္၍ လုိက္ရသည္။ ယင္းသို႔ေသာ အစီအရင္ျဖင့္ ျမစ္လံုးပဲ့တင္ထပ္မွ် ဟံသာ၀တီ ေရႊျမိဳ႕ေတာ္ကသည္ ပုသိမ္သေဘၤာဆပ္တုိင္ေအာင္ ၾကိဳေတာ္မူသည္။ သေဘၤာဆိပ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူလွ်င္ ရတနာဆယ္ပါးတုိ႔ကို ပန္ေပါက္ေပါက္ျပဳေတာ္မူ၍ စြယ္ေတာ္ျမတ္ကို ပူေဇာ္ေတာ္မူသည္။ ထုိမွတပါး ေရႊတန္ေဆာင္၊ ေငြတန္ေဆာင္၊ ေရႊတံခြန္၊ ေငြတံခြန္တုိ႕ႏွင့္လည္း မ်ားစြာပူေဇာ္ေတာ္မူသည္။” (မွန္နန္း၊ တတိယတြဲ၊ စာ ၃၁-၃၃)

ဟံသာ၀တီေရႊျမိဳ႕ေတာ္သို႔ ပင့္ေဆာင္ခဲ့ေသာ ျမတ္စြယ္ေတာ္ကို ကေမၻာဇသာဒီ ေရႊနန္းေတာ္ၾကီး၏ ဦးထိပ္၌ စြယ္ေတာ္စင္ သီးျခားတည္ေဆာက္ကာ ထုိစင္၌ တင္ထားကိုးကြယ္သည္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ေနာင္ ျမန္မာမင္းအဆက္ဆက္တုိ႔သည္ ေရႊနန္းေတာ္ ဦးထိပ္တြင္ စြယ္ေတာ္စင္ အေဆာက္အအံု သီးျခားတည္ေဆာက္၍ စြယ္ေတာ္ ဓာတ္ေတာ္ကိုးကြယ္လာၾကသည္။

ဆရာ၀န္တင္ေရႊ၊ ေဒၚေအးသန္႔ ဗုဒၶ၏ ျမတ္စြယ္ေတာ္မ်ား စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားသည္။

No comments:

Post a Comment