လူေတြဟာ သနားစရာ အင္မတန္ေကာင္းတယ္။ စိတ္ကူးယဥ္ျပႆနာေတြနဲ႔ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတယ္။ ကိုယ့္စိတ္က ဖန္တီးထားတဲ့ ျပႆနာကို စိတ္ကဖန္တီးထားတာလုိ႔ အမွန္အတုိင္း မသိေတာ့ ေပ်ာက္ေအာင္ ဘယ္လိုမွ လုပ္လုိ႔မရႏုိင္ဘူး။ သူ႔စိတ္ထဲမွာေတာ့ သူ႔ျပႆနာေတြဟာ ျပႆနာ အစစ္ေတြခ်ည္းပဲလုိ႔ ထင္မွာပဲ။
လူ႔ဘ၀မွာ ေတြ႕ၾကံဳေနရတဲ့ ျပႆနာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ စိတ္က ဖန္တီးထားတာပါ။ စိတ္က မရွိတာကို အရွိျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္တယ္။ တကယ္ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ ေျပာရရင္ ယံုႏုိင္စရာ မရွိဘူး။
စိတ္ကူးယဥ္ျပႆနာေတြကို စိတ္ကူးယဥ္ျပႆနာေတြပါလုိ႔ သိျပီးေတာ့ သူတို႔ကို လက္လႊတ္လုိက္လုိ႔ရွိရင္ ျပႆနာအစစ္ေတြကို ေျဖရွင္းဖုိ႔ရာ အခ်ိန္ပိုေပးႏုိင္တယ္။ ျပႆနာ အစစ္ဆိုတာ တကယ္ေျပာရရင္ ၁၀% ေတာင္ ရွိခ်င္မွရွိမယ္။ စိတ္ကူးယဥ္ျပႆနာေတြက ၉၀% ေလာက္ရွိတယ္။ အဲဒီစိတ္ကူးယဥ္ျပႆနာေတြကို စိတ္ကူးယဥ္ ျပႆနာေတြပဲလုိ႔ သိျပီးေတာ့ လက္လႊတ္လုိက္လုိ႔ရွိရင္ ၉၀% ေလာက္သက္သာသြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ျပီးေတာ့ သိဖုိ႔ အားေပးတာ တုိက္တြန္းတာပါ။
လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းအေပၚမွာ ေစတနာ ထားတယ္၊ ေမတၱာ ထားတယ္၊ ေကာင္းေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပိုျပီးေတာ့ ေကာင္းတဲ့လူျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။ သတိနဲ႔ေနတဲ့ အေလ့အက်င့္ကို လုပ္ပါ။ အဲသလိုဆုိရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္လုပ္ရာလည္း ေရာက္တယ္၊ ေလာကၾကီးကို ေကာင္းေအာင္ လုပ္ရာလည္း ေရာက္သြားတယ္။ ျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္းပဲ အေကာင္းဆံုးနည္းနဲ႔ ေက်းဇူးဆပ္ရာ ေရာက္သြားျပီ။
ေလာကၾကီးကို တကယ္ေကာင္းေစခ်င္တယ္ဆုိရင္ သတိနဲ႔ေနတဲ့ အေလ့အက်င့္ လုပ္ပါ။ သတိနဲ႔ေနလာရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အမ်ားၾကီး သိလာလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္စိတ္ကို အမ်ားၾကီး သိလာမွသာ သူတစ္ပါးစိတ္ထဲ ဘယ္လို ခံစားေနရသလဲဆိုတာ နဲနဲသိလာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုလူမွသာ ကိုယ့္အက်ိဳးေရာ၊ အမ်ားအက်ိဳးပါ မထိခိုက္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္တယ္။ ဒါ့အျပင္ ကိုယ့္အက်ိဳးေရာ အမ်ားအက်ိဳးေရာ ၾကီးၾကီးမားမား ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ အက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ႏုိင္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ရြက္ခ်င္တဲ့လူဆိုရင္ သတိ, သမာဓိ, ဉာဏ္ပညာ ရွိဖုိ႔လုိတယ္။
သတိ သမာဓိ ရွိတဲ့လူ၊ သကၠာဒိ႒ိ အားနည္းတဲ့ သူဟာ ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္ေျမာက္သြားဖို႔ပဲ ဦးစားေပးတယ္။ “ငါလုပ္လုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူမ်ားလုပ္လုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေကာင္းတဲ့ကိစၥတစ္ခုျဖစ္သြားရင္ အမ်ားခ်မ္းသာတယ္။ ငါ မလုပ္ရလည္း ကိစၥမရွိဘူး”လုိ႔ ဆုိျပီး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနႏုိင္တယ္။ အဲဒီလုိ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးဟာ ေလာကရဲ႕ အက်ိဳးကို အၾကီးအက်ယ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္တယ္။
အတၱက ဘယ္ေတာ့မွ သူ႔မွာ ျပည့္စံုတယ္လုိ႔ မရွိဘူး။ အတၱဟာ အားငယ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အားကိုးစရာကို ရွာတယ္။ ေငြကို အားကိုးတယ္။ ဂုဏ္ကို အားကိုးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေလာက္ရရ အားငယ္တုန္းပဲ။ ျပည့္စံုျပီလုိ႔ မခံစားရဘူး။ အားငယ္စိတ္ေၾကာင့္ မျပည့္စံုတာ၊ လုိခ်င္တာ။ တကယ္အသံုးလိုလုိ႔ လုိခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။
အတၱရဲ႕သဘာ၀မွာ ျပည့္စံုျခင္းဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိဘူး။ အတၱရဲ႕သဘာ၀ဟာ အျမဲတန္း ခ်ိဳ႕တဲ့ေနပါတယ္။ ထူးဆန္းတာက လုိခ်င္တာ မ်ားမ်ားရေလ ပိုျပီး မျပည့္စံုေလ ျဖစ္လာတယ္။ အတၱဟာ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္တဲ့ သေဘာျဖစ္လုိ႔ သူ႔အလုိျပည့္ဖို႔ တစ္ခုကိုပဲ သူ စဥ္းစားတယ္။
အတၱဟာ ျငီးေငြ႕သြားတယ္။ ေမတၱာဟာ မျငီးေငြ႕ဘူး။ အတၱက တစ္ခုခုကို တန္ဖုိးထားတယ္ဆုိတာ ခဏပဲ။ သူခ်စ္တယ္ဆိုတာ အမွန္ေတာ့ သူ႔ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ပဲ။
အတၱက ဖ်က္ဆီးခ်င္တဲ့သေဘာ ရွိတယ္။ သူ႔ရုပ္ တည္ရာ ျမဲဖုိ႔ သူတစ္ပါးကို ေနရာဖယ္ခုိင္းခ်င္တယ္။ အတၱမရွိရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မဖ်က္ဆီးခ်င္ဘူး။ အတၱမရွိရင္ အရာရာတုိင္းကို ပိုျပီးေတာ့ တန္ဖိုးထားတယ္၊ ပိုျပိး သနားတတ္တယ္။ ပိုျပီးခ်စ္တယ္။ ပိုျပီး ေလးစားတယ္။
အတၱရဲ႕သဘာ၀ကို ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားပါ။ အတၱမွာ လံုျခံဳမူဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိဘူး၊ စိတ္မခ်ဘူး။ အျမဲတန္း စိုးရိမ္ေနတယ္။ အျမဲတန္း ေၾကာက္ေနတယ္။ အေၾကာက္ေျပဖို႔ကို နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ၾကိဳးစားတယ္။ ပိုက္ဆံရွိရင္ အားရွိတယ္၊ အာဏာရွိရင္ အားရွိတယ္။ အဲဒီလို ေတြးတယ္။ လူေတြကို ငါ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားလုိ႔ရရင္ ငါခိုင္းသလိုလုပ္ရင္ ငါနည္းနည္း လံုျခံဳမူရွိမယ္၊ စိတ္ေအးရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါခုိင္းတာကို လုပ္မယ့္သူေတြ မ်ားေအာင္လုပ္မွ ျဖစ္မယ္။ ငါ ခုိင္းသလို မလုပ္တဲ့သူေတြကို ဖယ္မွျဖစ္မယ္။
အတၱဟာ တစ္ဖက္သားကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခ်င္တယ္။ သူတစ္ပါးကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားျပီးေတာ့ ကိုယ့္ဘ၀ ရပ္တည္မူကို ရွာခ်င္တယ္။ ကိုယ့္အတြက္ အဆင္ေျပဖို႔ သူမ်ားကို အသံုးခ်လုိက္တယ္။ အတၱဟာ သူတစ္ပါးကို ဘယ္ေတာ့မွ လြတ္လပ္မူ မေပးဘူး။ သူကိုယ္တုိင္ေကာ လြတ္လပ္သလား။ သူကိုယ္တုိင္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ မလြတ္လပ္ဘူး။
ဒီအတၱရဲ႕သဘာ၀ကို ပိုသိလာေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကို ပိုျပီးေတာ့ ေက်းဇူးတင္တယ္။ အနတၱသဘာ၀ကို နားလည္ႏုိင္ေအာင္ သေဘာေပါက္ႏုိင္ေအာင္ ေဟာခဲ့တယ္။ တရားအားထုတ္ျပီးေတာ့ ကိုယ္ပုိင္ဉာဏ္နဲ႔ျမင္ႏုိင္ေအာင္ နည္းလမ္းေတြ ေပးခဲ့တယ္။ ဘုရားေပးတဲ့နည္းအတုိင္း အားထုတ္လုိ႔ အနတၱကို သိလာတဲ့အခါမွာ အနတၱဟာ ဘယ္ေလာက္ ေအးခ်မ္းသလဲ၊ လြတ္လပ္သလဲဆိုတာ သိလာတယ္။ အနတၱစိတ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ျပည့္စံုသလဲဆိုတာ သိလာတယ္။ အနတၱစိတ္နဲ႔ ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မခ်ဳပ္ခ်ယ္ခ်င္ဘူး။ ဘယ္သူကမွလည္း ခ်ဳပ္ခ်ယ္လုိ႔ မရဘူး။
လူေတြဟာ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္ မသိဆံုးပဲ။ ျပင္ပအေၾကာင္းေတြသိတာ အင္မတန္မ်ားတယ္။ လူေတြကေတာ့ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္ သိတယ္လုိ႔ ထင္မွာပဲ။ တစ္ကယ္ေတာ့ မသိဖူး။ အထင္ပဲ။ “ငါ့စိတ္” “ငါ့စိတ္” လုိ႔သာေျပာေနတာ တကယ္ေတာ့ ငါ့စိတ္အေၾကာင္း ငါမသိဘူး။ သိတယ္လုိ႔ ထင္ေနတာပဲ။ ဒီစိတ္က တြန္းေပးသမွ် ခုိင္းသမွ် အားလံုးကို ေလွ်ာက္လုပ္ေနတယ္။
စိတ္အေၾကာင္းကို တကယ္သိသြားရင္ စိတ္က ခိုင္မာရင့္က်က္လာမယ္၊ ေအးခ်မ္းလာမယ္၊ တည္ျငိမ္လာမယ္။ အရာရာတုိင္းကို စိတ္က လႊမ္းမိုးတယ္။ စိတ္ကို တကယ္သိသြား ရင္ အဲဒီစိတ္က လႊမ္းမုိးတာ၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္တာ၊ ႏွိပ္စက္တာ မခံရေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္ကို အႏွိပ္စက္ဆံုးဟာ သူတစ္ပါးမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္စိတ္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔အေၾကာင္းကို မသိရင္ခက္မယ္။
ကိုယ့္စိတ္မွာ ျဖစ္သမွ်ကို သတိထားျပီး ၾကည့္ေနရင္ ကိုယ့္စိတ္ကို ရွင္းျပီးသား ျဖစ္သြားတယ္။ အေရးၾကီးတာက ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ ကိုယ့္စိတ္ရဲ႕တံခါး၀မွာ သတိဆိုတဲ့ အေစာင့္ေလးရွိဖို႔ လုိတယ္။
ရုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ အုိးအိမ္မရွိတဲ့သူေတြဟာ ဘယ္လိုေနၾကရသလဲ။ ဟိုေန ဒီေန အတည္တက်မရွိဘူး။ ဘယ္ေနရာမွ သူ႔အိမ္သူ႔ရာလို႔ ေျပာလုိ႔မရဘူး။ ေျခသလံုးအိမ္တုိင္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဂုဏ္သိကၡာ မဲ့တယ္။ သတိမရွိတဲ့စိတ္ကလည္း ထုိ႔အတူပဲ။ ဟုိေရာက္ဒီေရာက္နဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာ မရွိဘူး။ မေကာင္းတဲ့အာရုံ၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန စတဲ့ အကုသိုလ္ အႏၱရာယ္ေတြ မ်ားတယ္။
သတိဆုိတဲ့အိမ္မွာ တကယ္ေနလုိက္ျပီဆုိင္ လံုျခံဳတယ္၊ စိတ္ခ်ရတယ္။ အႏၱရာယ္ကင္းတယ္၊ တည္ၾကည္ခံ့ညားမူ ရွိတယ္။ သတိဟာ စိတ္အတြက္ အိမ္ပဲ။ သတိနဲ႔ မေနတဲ့ လူရဲ႕စိတ္မွာ အိမ္မရွိဘူး။ ေရာက္ရာေပါက္ရာ ေလွ်ာက္သြားေနတာပဲ။ ေပ, ေတ, ေလ ေနတဲ့ စိတ္ပဲ။
စိတ္ကိုၾကည္လင္ေအာင္၊ တည္ျငိမ္ေအာင္၊ အေတြးမ်ိဳးစံုနဲ႔ ရူပ္ေထြးမေနေအာင္ ညွိတတ္ဖုိ႔ လိုမယ္။ (mentaltuning) လုပ္တယ္ဆိုတာ စိတ္ကို ၾကည္ေအာင္ လုပ္တာ၊ အေတြးမ်ိဳးစံုေရာျပီး ရူပ္မေနေအာင္ လုပ္တာကို ေျပာတာ၊ မဆုိင္တဲ့ ကိစၥေတြေတြးျပီး စိတ္ရူပ္ေထြးေနရင္ အခုလုပ္ေနတဲ့ အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ အေကာင္းဆံုး အၾကံဉာဏ္ေတြ စိတ္ကူးေတြ မထြက္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။
စိတ္ကိုသိေနတဲ့အေလ့အက်င့္ အေတြးေတြကို သိေနတဲ့ အေလ့အက်င့္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့က်င့္ထားရင္ စိတ္ထဲမွာ အေတြးေတြ ရူပ္လာတဲ့အခါ အဲ့ဒါကို သိမယ္ ေသေသခ်ာခ်ာသိရင္ ရွင္းလို႔ရတယ္။ စိတ္ရွင္းရွင္းနဲ႔ ေနတတ္ရင္၊ လုပ္သင့္တာေတြ ပိုလုပ္ႏုိင္တယ္၊ မလုပ္သင့္တာေတြကို မလုပ္ေတာ့ဘူး၊ မေတြးသင့္တာေတြကိုလည္း မေတြးေတာ့ဘူး။ အဲဒီလုိ ေနႏုိင္ရင္ ကိုယ့္ဘ၀မွာ အဆင္ေျပတာေတြ မ်ားလာမယ္။ ကိုယ့္ဘ၀ဟာ ကိုယ့္လက္ထဲမွာ ပဲရွိေနပါလိမ့္မယ္။
ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက
No comments:
Post a Comment