ဤက်မ္းစာသည္ကား ေမ့ေလ်ာ့ေနျခင္း၊ မေမ့ျခင္းတည္းဟူေသာ အဘုိ႔ႏွစ္ဘို႔တုိ႔ကို စာရင္းတုိ႔၍ ေျပာၾကားထားရာ ျဖစ္သျဖင့္ ပမာဒဒါ ပမာဒ ေဒြဘာဂီယ အမည္ရ၏။
တစ္ဖန္ စာစကား ရြာသားမ်ားနားလည္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ေရးသား ေျပာၾကားရာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္လွ်င္ ကထာအမည္လည္း ရေခ်ေသး၏။
(က) ပမာဒ ေမ့ေမ့ေနျခင္းႏွင့္ အပမာဒ မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆေနျခင္း၊ ထုိႏွစ္ခင္းတုိ႔၏ သေဘာသြားကို ဦးစြာ ေျပာၾကားမည္ ႏူိင္းယွဥ္၍လည္း ျပမည္။
(ခ) ထုိ႔ေနာက္ ေမ့ေမ့ေနတတ္သူတို႔၏ သြားရာလမ္းႏွင့္ နားရာစခန္းကိုလည္းေကာင္း၊ မေမ့တတ္သူတို႔၏ သြားရာလမ္းႏွင့္ နားရာစခန္းကိုလည္းေကာင္း ေျပာၾကားမည္။
(ဂ) ေမ့ေမ့ေနနည္းႏွင့္ သတိျဖင့္ေနနည္းတုိ႔ကိုလည္း သင္ၾကားေပဦးမည္။
ထုိသံုးမ်ိဳးတုိ႔တြင္ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ေနလုိသူ၏ သေဘာသြားသည္-
(၁) ပ်င္းပ်င္းရိရိ ဘာကိုမွ် ထိမိစြာ မလုပ္လုိေသာ ေမွ်ာလုိက္သမားမ်ိဳးေသာ္ ျဖစ္တန္ရာ၏။
(၂) သို႔တည္းမဟုတ္ ကိုယ္ၾကိဳက္ရာ အေကာင္းထင္၊ မင္ရာ အမႊမ္းတင္လ်က္က ခရီးလမ္းတေစာင္တြင္ စိတ္သန္ရာ ခါးေစာင္းတင္ကာ သြားလာတတ္ေသာ သူစားမ်ိဳးေသာ္ ျဖစ္တန္ရာ၏။
(၃) မေကာင္းမူ ျပဳက်င့္မွားျပီး ျဖစ္ေတာ့သျဖင့္ သြားမည့္လမ္း၊ နားရမည့္ စခန္း၏ ၾကမ္းတမ္းလွစြာ မရူလို မျမင္လုိရကား စိတ္မ်က္စိစံုမွိတ္၊ သြားလက္စလမ္း၊ ေပမွိတ္ သြားလာေနေသာ သူစားမ်ိဳးလည္း ျဖစ္တန္ရာ၏။
တစ္ဖန္ မေမ့သတိ၊ အမွတ္မိစြာ ေနေလသူကား ထုိသံုးခ်က္တုိ႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဖက္သမားခ်ည္းသာ ျဖစ္တန္ရာ၏။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏ သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment