ေမး - ယခု အဘယ္စာကို သင္သနည္း။
ေျဖ - မဂၤလသုတ္ကို သင္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - မဂၤလသုတ္၌ အျပားဘယ္မွ် ရွိသနည္း။
ေျဖ - သံုးဆယ့္ရွစ္ပါး အျပားရွိပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အဘယ္မါဌ္ကိုေထာက္၍ သိရပါသနည္း။
ေျဖ - ေဒသနာ ပရိေယာသာန နိဂံုး အဆံုး ျဖစ္ေသာ “ဧတာဒိသာနိ အ႒တိ ံသ မဂၤလာနိ” ဟူေသာပါဥ္ကို ေထာက္၍ သိရပါသည္ ဘုရား။
ေျဖ - ဆယ္ဂါထာျဖင့္ ေဟာေတာ္မူပါသည္ ဘုရား။
ေမး - ေဟာေတာ္မူေသာ ဂါထာကား အဘယ္ဂါထာနည္း။
ေျဖ - အေသ၀နာစ-လည္း တစ္ဂါထာ၊ ပတိရူပ-လည္း တစ္ဂါထာ၊ ဗာဟုသစၥဥၥ-လည္း တစ္ဂါထာ၊ မာတာပိတု-လည္း တစ္ဂါထာ၊ ဒါနဥၥ-လည္း တစ္ဂါထာ၊ အာရတီ-လည္း တစ္ဂါထာ၊ ဂါရေ၀ါစ-လည္း တစ္ဂါထာ၊ ခႏီၱစ-လည္း တစ္ဂါထာ၊ တေပါစ-လည္း တစ္ဂါထာ၊ ဖု႒ႆ-လည္း တစ္ဂါထာ။ ဤဆယ္ဂါထာျဖင့္ ေဟာေတာ္မူပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အဘယ္အရပ္မွာ ေဟာသနည္း
ေျဖ - သာ၀တၳိျပည္တြင္ ေဟာေတာ္မူပါသည္ ဘုရား။
ေမး - သာ၀တၳိျပည္ဟု အဘယ္ေၾကာင့္ တြင္သနည္း။ (ဆုိသနည္းဟုလည္း ေမး)
ေျဖ - “သဗၺံ ဓနေမတၳ အတၳီတိ”ဟု ပါဌ္ရွိေသာေၾကာင့္ ခပ္သိမ္းေသာ ေလာကီ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ရတနာအေပါင္းတုိ႔သည္ လုိရာမတ ျပည့္စံုေသာေၾကာင့္ သာ၀တၳိျပည္ဟုေခၚပါသည္ ဘုရား။
ေမး - သာ၀တၳိျပည္တြင္ အဘယ္အရပ္မွာ ေဟာေတာ္မူသနည္း။
ေျဖ - ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ ေဟာေတာ္မူပါသည္ ဘုရား။
ေမး - ေဇ၀တန္ ေက်ာင္းေတာ္ဟု အဘယ္ေၾကာင္ ့ေခၚသနည္း။
ေျဖ - ေဇတမင္းသား၏ ဥယ်ာဥ္ေျမကို ေငြအသျပာ အတိခင္းျပီးလွ်င္ ေျမဖုိးေပး၍ ေဆာက္ေသာေၾကာင့္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ဟု ဆုိပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အဘယ္သူ ေဆာက္သနည္း။
ေျဖ - အနာထပိဏ္သူေဌးေဆာက္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အနာထပိဏ္သူေဌးဟု အဘယ္ေၾကာင့္ ေခၚပါသနည္း။
ေျဖ - အနာထာနံ ပိ႑ံ ဒဒါ တီတိ အာထပိ႑ိေကာ - ဟူေသာ ပါဌ္ႏွင့္ အညီ ကိုးကြယ္ရာမရွိေသာ သူတုိ႔ကို ထမင္းေရစာ ေပးတတ္ေသာေၾကာင့္ အနာထပိဏ္သူေဌးဟု ေခၚတြင္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - ငယ္မည္ကို အဘယ္သူ ေခၚသနည္း။
ေျဖ - သုဒတၱ ေခၚပါသည္ ဘုရား။
ေမး - ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သည္ သာ၀တၳိျပည္ႏွင့္ နီးသေလာ ေ၀းသေလာ၊ အေရွ႕, အေနာက္, ေတာင္, ေျမာက္ စသည္တုိ႔တြင္ အဘယ္အရပ္မွာနည္း။
ေျဖ - ဘဂ၀ါ သာ၀တၳိယံ သာ၀တၳိနဂရႆ အ၀ိဒူေရ ဓႏုပဥၥသတမေတၳ ဒကၡိဏပေႆ-ဟူေသာ သာဓကပါဌ္ ရွိေသာေၾကာင့္ သာ၀တၳိျပည္၏ ေတာင္အရပ္ျဖစ္ေသာ ကုလေလးတာ အျပန္ငါးရာ အရပ္တြင္ ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္သည္ ေလးေထာင့္ေလာ၊ စမၸာယ္ရုံေလာ၊ ဦးျပည္းေလာ။
ေျဖ - တိဘုမၼိေဟတု ဂႏၶကုဋီသု-ဟူ၍ သာဓကပါဌိ ရွိေသာေၾကာင့္ စုလစ္မြမ္းခြ်န္တုိ႔ျဖင့္ တင့္တယ္ ဆန္းၾကယ္စြာ တန္ဆာ ဆင္အပ္၍ ဘံုသံုးဆယ္ရွိေသာ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အဘယ္သူေတာင္းပန္၍ ေဟာေတာ္မူသနည္း။
ေျဖ - အမ်ိဳးအမည္ မထင္ရွားေသာ နတ္သားေတာင္းပန္၍ ေဟာေတာ္မူပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အဘယ္ေၾကာင့္ မထင္ရွားေသာ နတ္သားဟု ဆုိသနည္း။
ေျဖ - အထေခါ အညတရာ ေဒ၀တာ - ဟူေသာ ပါဌ္ကို ေထာက္၍ ဆုိပါသည္ ဘုရား။
ေမး - မထင္ရွားေသာ နတ္သား အဘယ္သူ ျဖစ္သနည္း။
ေျဖ - ဣႏၵသကၠ သိၾကားဟု ဆုိပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အဘယ္အခါ ေတာင္းပန္သနည္း။
ေျဖ - သန္ေခါင္အခါ ေတာင္းပန္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အဘယ္ေၾကာင့္ သိရသနည္း။
ေျဖ - အဘိကႏၱာယ ရတၱိယာ - ဟူေသာ ပါဌိကို ေထာက္၍ သိရပါသည္ ဘုရား။
ေမး - မထင္ရွားေသာ နတ္သားကို အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ သိၾကားဟု ဆုိသနည္း။
ေျဖ - ဘုရားသခင္၏ ေျခေတာ္ရင္း၌ ညဥ္႔ဦးယံကား စတုမဟာရာဇ္ နတ္တုိ႔သည္ ဆည္းကပ္ဖူးေျမာ္ ပူေဇာ္ျမဲ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္ပါသည္။ သန္းေခါင္ယံ အာခါ၌ တာ၀တိ ံသာ နတ္သိၾကားတုိ႔ ဆည္းကပ္ ဖူးေျမာ္ျမဲ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္ပါသည္။ မုိးေသာက္ယံကား ျဗဟၼာတုိ႔ ဆည္းကပ္ဖူးေျမာ္သည့္ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိအခ်ိန္ကာလ သံုးပါးတြင္ သန္ေခါင္ယံအခ်ိန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သိၾကားဟု ဆုိပါသည္ ဘုရား။
ေမး - သိၾကား ေတာင္းပန္ေၾကာင္းကို ဘယ္သူ ၾကားသနည္း။
ေျဖ - အရွင္အာနႏၵာ ၾကားပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အရွင္အာနႏၵာ ၾကားေၾကာင္းကို အဘယ္ေၾကာင့္ သိရသနည္း။
ေျဖ - အာနႏၵေတၳေရန သုတံ - ဟူေသာ ပါဌ္ကို ေထာက္၍ သိရပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အရွင္အာနႏၵာ ၾကားေသာ္ ဘယ္သူ႔ကို ေျပာသနည္း။
ေျဖ - အရွင္မဟာ ကႆပမေထရ္ကို ေျပာပါသည္ ဘုရား။
ေမး - ရွင္မဟာကႆပဟု အဘယ္ေၾကာင့္ ေခၚသနည္း။
ေျဖ - ကႆပ ကမၼာဒီသု သံေ၀ဂံ ပဋိလဘိတြာန ပဗၺဇန ေတာတိ ကႆေပါ - ဟူေသာ ၀ိျဂိဳဟ္ပါဌိႏွင့္ အညီလယ္လုပ္ျခင္း အစရွိေသာ အမူတုိ႔၌ ထိတ္လန္႔ျခင္းတရားကိုရ၍ ရဟန္းျပဳေသာေၾကာင့္ ကႆပဟုေခၚပါသည္ ဘုရား။
ေမး - ငယ္နာမည္ကို အဘယ္သူ ဆုိသနည္း။
ေျဖ - ေရႊအဆင္းကဲ့သို႔ ကိုယ္သား ကိုယ္ေရတုိ႔၏ တင့္တယ္ျခင္း ရွိေသာေၾကာင့္ ၀ိပၸလိ လုလင္ဟု ဆုိပါသည္ ဘုရား။
ေမး - မဂၤလာ သံုးဆယ့္ရွစ္ပါး ဆုိေသာ္ အဘယ္သည္တုိ႔နည္း။
ေျဖ - အေသ၀နာစ။ ပ။ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ ဟူေသာ ပဌမ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာသံုးပါး။ ။ ပတိရူပ။ ပ။ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ ဟူေသာ ဒုတိယေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာသံုးပါး။ ။ ဗဟုသဥၥ။ ပ။ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံဟူေသာ တတိယ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာေလးပါး။ မာတာ ပိတု။ ပ။ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ ဟူေသာ စတုတၳေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာသံုးပါး။ ဒါနဥၥ။ ပ။ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ ဟူေသာ ပဥၥမ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာေလးပါး။ အာရတီ။ ပ။ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ ဟူေသာ ဆ႒မ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာေလးပါး။ ဂါရေ၀ါစ။ ပ။ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ ဟူေသာ သတၱမေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာငါးပါး။ ။ ခႏၱီစ။ ပ။ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ ဟူေသာ အ႒မ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာေလးပါး။ တေပါစ။ ပ။ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ ဟူေသာ န၀မေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာေလးပါး။ ဖု႒ႆ။ ပ။ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံဟူေသာ ဒသမေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာေလးပါး။ ဤသို႔ အားျဖင့္ မဂၤလာသံုးဆယ့္ရွစ္ပါး ရွိပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အေသ၀နာ အစရွိေသာ ပထမေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာသံုးပါးဆုိေသာ္ အဘယ္တုိ႔နည္း။
ေမး - အေသ၀နာ အစရွိေသာ ပထမေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာသံုးပါးဆုိေသာ္ အဘယ္တုိ႔နည္း။
ေျဖ - သူမုိက္တုိ႔ကို မမွီ၀ဲ မဆည္းကပ္ရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ပညာရွိေသာ သူတို႔ကို မွီ၀ဲဆည္းကပ္ ႏွီးေႏွာရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ဘုရား အစရွိေသာ ရတနာသံုးပါးတုိ႔အား အရိုအေသ အေလးအျမတ္ ျပဳရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ဤသို႔ အားျဖင့္ အေသ၀နာစ အစရွိေသာ ပထမ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာသံုးပါး ရွိပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အေသ၀နာစ အစရွိေသာ ပထမ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာသံုးပါးကို သိရပါျပီ။ ပတိရူပ ေဒသ၀ါေသာစ အစရွိေသာ ဒုတိယ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာသံုးပါးဆုိေသာ္ အဘယ္တုိ႔နည္း။
ေျဖ - တင့္အပ္ ေလွ်ာက္ပတ္ေသာ အရပ္၌ ေနရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ေရွးက ျပဳခဲ့ဖူးေသာ ေကာင္းမူရွိျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းစြာ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ဤသို႔အားျဖင့္ ပတိရူပေဒသ၀ါေသာစ အစရွိေသာ ဒုတိယ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာသံုးပါးရွိပါသည္ ဘုရား။
ေမး - ပတိရူပ ေဒသ၀ါေသာစ အစရွိေသာ ဒုတိယ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာသံုးပါးကို သိရပါျပီ။ ဗာဟဒုသစၥဥၥ အစရွိေသာ တတိယေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာေလးပါးဆုိေသာ္ အဘယ္သည္တုိ႔နည္း။
ေျဖ - က်မ္းဂန္တရား အၾကားအျမင္မ်ားရျခင္း သည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ အျပစ္ ခပ္သိမ္း ကင္းေသာ ႏူတ္မွ အတတ္တုိ႔ကို တတ္ရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ေကာင္းစြာ သိအပ္ေသာ ၀ိနည္းတရားတို႔ကို သင္ၾကားရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ အဂၤါေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ စကားကို ေျပာဆုိရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာတစ္ပါး။ ဤသို႔အားျဖင့္ ဗာဟုသစၥဥၥ အစရွိေသာ တတိယေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာေလးပါး ရွိပါသည္ ဘုရား။
ေမး - ဗာဟုသစၥဥၥ အစရွိေသာ တတိယ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာတရား ေလးပါးကို သိရပါျပီ။ မာတာပိတု အစရွိေသာ စတုတၳ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာ သံုးပါးဆုိေသာ္ အဘယ္သည္တုိ႔နည္း။
ေျဖ - အမိ၊ အဖ တုိ႔ကို လုပ္ေကြ်းေမြးျမဴရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ သားမယားတုိ႔အား ေထာက္ပံ့ သျဂၤ ိဳလ္ရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ အေႏွာင့္အယွက္ မရွိေသာ လယ္လုပ္ျခင္း ကုန္သြယ္ျခင္း အမူတုိ႔ကို ျပဳလုပ္ျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ဤသို႔ အားျဖင့္ မာတာပိတု အစရွိေသာ စတုတၳ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာတရား သံုးပါးျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - မာတာပိတု အစရွိေသာ စတုတၳ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာ သံုးပါးကို သိရပါျပီ။ ဒါနဥၥ အစရွိေသာ ပဥၥမေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာတရား ေလးပါးဆုိေသာ္ အဘယ္သည္တုိ႔နည္း။
ေျဖ - အလွဴေပးျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ တရားကိုက်င့္ရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ အေဆြအမ်ိဳးတုိ႔အား သျဂၤ ိဳလ္ေထာက္ပံ့ရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ အျပစ္မရွိေသာ အၾကင္ အမူတုိ႔ကို ျပဳရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ဤသို႔အားျဖင့္ ဒါနဥၥ အစရွိေသာ ပဥၥမ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာ တရားေလးပါး ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - ဒါနဥၥ အစရွိေသာ ပဥၥမ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာေလးပါးကို သိရပါျပီ။ အာရတီ အစရွိေသာ ဆ႒မ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာေလးပါးဆိုေသာ အဘယ္သည္တုိ႔နည္း။
ေျဖ - မေကာင္းမူကိုမျပဳမူ၍ ေ၀းစြာ ၾကဥ္ေရွာင္ရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ကိုယ္၏ အသက္ ငဲ့ကြက္ျခင္း တင္းေသာစိတ္ျဖင့္ ငါသည္ မေကာင္းမူကို မျပဳျပီ။ ငါ၏ အသက္ ေသေသာ္လည္း ေသပါေစ၊ သူ၏ အသက္ကို မသတ္မူ၍၊ သူ႔ဥစၥာကို ခုိးယူျခင္း အစရွိေသာ အမူကို မျပဳျပီဟု အထူးသျဖင့္ ၾကဥ္ေရွာင္ရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာတစ္ပါး။
ေမး - သုရာငါးပါးဆုိေသာ္ အဘယ္နည္း။
ေျဖ - ပိ႒သုရာ မံု႔ညက္ျဖင့္ ျပဳေသာ ေသ။ ပူ၀သုရာ - မုန္႔ျဖင့္ ျပဳေသာေသ။ ၾသဒန သုရာ - ထမင္းျဖင့္ ျပဳေသာေသ။ ကိဏၰပကၡိတၱသုရာ - တေဆးထည့္၍ ျပဳေသာေသ။ သမၻာရသံယုတၱာ - မ်ားစြာေသာ အေဆာက္အဦးတုိ႔ျဖင့္ ျပဳေသာေသ။ ဤသည္ကား ေသငါးပါး ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - ေမရယ ငါးပါးဆုိသည္ အဘယ္နည္း။
ေျဖ - ပုပၹါသေ၀ါ - အပြင့္ အရည္တုိ႔ျဖင့္ ျပဳေသာ အရက္။ ဖလာသေ၀ါ - သစ္မည္စည္သီး အစရွိသည္ တုိ႔ျဖင့္ ျပဳေသာ အရက္။ မဓြါသေ၀ါ - မုဒရက္သီး အစရွိသည္တုိ႔ျဖင့္ ျပဳေသာ အရက္၊ ဂုဠာသေ၀ါ - ၾကံရည္တုိ႔ျဖင့္ ျပဳေသာ အရက္။ သမၻာရသံယုတၱာ - မ်ားစြာေသာ အေဆာက္အဦးတုိ႔ျဖင့္ ျပဳေသာ အရက္။ ဤသည္ကား ေမရယ ငါးပါးျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။ ဆုိအပ္ခဲ့ျပီးေသာ ယစ္မ်ိဳးငါးပါးကို ေသာက္စားျခင္းမွ ေစာင့္စည္းရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး။ ဒါန, သီလ, ဘာ၀နာ, အပစာယန, ေ၀ယ်ာ၀စၥ, ပတၱိဒါန, ပတၱာႏုေမာဒန, ဓမၼႆ၀န, ဓမၼေဒႆနာ, ဒိ႒ိဇုကမၼတည္းဟူေသာ ကုသိုလ္တရား ဆယ္ပါးတုိ႔၌ မေမ့ မေလ်ာ့ရျခင္း သည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး။ ဤသို႔ အားျဖင့္ အာရတီ အစရွိေသာ ဆ႒မ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာတရားေလးပါး ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အာရတီ အစရွိေသာ ဆ႒မေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာ တရားေလးပါးကို သိရပါျပီ။ ဂါရေ၀ါ - အစရွိေသာ သတၱမ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာတရားငါးပါး ဟူေသာ္ကား အဘယ္နည္း။
ေျဖ - ဇာတ္, ဂုဏ္ရွိေသာ သူတို႔အား အရိုအေသ အေလးအျမတ္ျပဳရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ရရသမွ်ေသာ ပစၥည္း အသံုးအေဆာင္တုိ႔ျဖင့္ ေရာင့္ရဲ လြယ္ရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ သူတစ္ပါး ေက်းဇူးကို သိရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အခါ၌ တရားေတာ္ကို နာရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ဤသို႔အားျဖင့္ သတၱမေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာတရား ငါးပါးျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - သတၱမ ေဒသနာေတာ္ ျဖစ္ေသာ ဂါရေ၀ါစ၌ မဂၤလာတရား ငါးပါးကို သိရပါျပီ။ ခႏီၱ အစရွိေသာ အ႒မ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာတရား ေလးပါးဟူေသာ္ကား အဘယ္နည္း။
ေျဖ - ကိုယ့္ေအာက္ ယုတ္ေသာ သူတို႔ကို သည္းခံရျခင္း သည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ ဆိုလြယ္ေသာ သူ၏ အျဖစ္သည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ရဟန္း, ပုဏၰား တုိ႔အား ဖူးျမင္ရျခင္း သည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အခါ၌ တရားစကားကို ႏွီးေႏွာေျပာဆုိ ေဆြးေႏြး ေမးျမန္းရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ဤသို႔ အားျဖင့္ အ႒မေဒသနာေတာ္ျဖစ္ေသာ ခႏီၱစ၌ မဂၤလာတရားေလးပါး ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - အ႒မ ေဒသနာေတာ္ျဖစ္ေသာ ခႏီၱစ-၌ မဂၤလာတရား ေလးပါးကို သိရပါျပီ။ တေပါစ - အစရွိေသာ န၀မေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာတရား ေလးပါးဟူသည္ကား အဘယ္သည္တုိ႔နည္း။
ေျဖ - ျခိဳးျခံစြာ က်င့္ရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာတစ္ပါး၊ ျမတ္ေသာ ေမတၱာ, ကရုဏာ, မုဒိတာ, ဥေပကၡာတည္းဟူေသာ ျဗဟၼစိုရ္ တရားတုိ႔ကို က်င့္ရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ အရိယသစၥာ တရားမွန္တုိ႔ကို သိျမင္ရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ အရဟတၱဖုိလ္ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳရျခင္းသည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ဤသို႔အားျဖင့္ တေပါစ အစရွိေသာ န၀မ ေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာတရား ေလးပါး ျဖစ္ပါသည္။
ေမး - န၀မေဒသနာေတာ္ျဖစ္ေသာ တေပါစ-၌ မဂၤလာတရား ေလးပါးကို သိရပါျပီ။ ဖု႒ႆ - အစရွိေသာ ဒသမေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာတရား ေလးပါးဟူေသာ္ကာ းအဘယ္သည္တုိ႔နည္း။
ေျဖ - လာေဘာ, အလာေဘာ, ယေသာ, အယေသာ, နိႏၵာ, ပသံသာ, သုခံ, ဒုကၡံ, တည္းဟူေသာ ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးတုိ႔ႏွင့္ ေတြ႕ေသာ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္၏ စိတ္သည္ တုန္လူပ္ျခင္း မရွိေသာ အျဖစ္သည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး။ ထုိေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးတုိ႔ကို ေတြ႕ေသာအခါ စိုးရိမ္ျခင္းမရွိ သည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ကိေလသာ ရမၼက္ ဟူေသာ အညစ္အေၾကး မတင္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ အျဖစ္သည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ေၾကာက္မက္ျခင္းကင္းေသာ အျဖစ္သည္လည္း မဂၤလာ တစ္ပါး၊ ဤသို႔အားျဖင့္ ဒသမေဒသနာေတာ္၌ မဂၤလာတရား ေလးပါး ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - မဂၤလာ တရားေတာ္ကို အရွင္အာနႏၵာ မေထရ္သည္ အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္အား ေျပာသည္ဆုိေသာ္ အဘယ္အရပ္မွာ ေျပာသနည္း။
ေျဖ - ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္မွာ ေျပာပါသည္။
ေမး - ရာဇျဂိဳလ္ျပည္ဟု အဘယ္ေၾကာင္ ့ေခၚပါသနည္း။
ေျဖ - စၾက၀ေတး အစရွိေသာ ဘုန္းၾကီးေသာ မင္းတုိ႔သည္ သိမ္းယူရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရာဇျဂိဳဟ္ဟု ေခၚတြင္ပါသည္ ဘုရား။
ေမး - ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ျမိဳ႕တြင္း မွာေလာ၊ ျမိဳ႕ျပင္မွာေလာ။ အေရွ႕, အေနာက္, ေတာင္, ေျမာက္, စေသာ အရပ္တြင္ ဘယ္အရမ္မွာ ေျပာသနည္း။
ေျဖ - ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ျမိဳ႕ျပင္, ေျမာက္ဘက္အရပ္, ေ၀ဘာရေတာင္၀ွမ္း စရည္းပင္ေပါက္ေသာ ေက်ာက္ဂူလိုဏ္၀၌ နတ္တို႔ဘံုေဆာင္ ဘံုဗိမာန္ႏွင့္တူေသာ ရတနာမ်ိဳးတုိ႔ျဖင့္ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ေခ်ာေမာေျပျပစ္ ဆန္းၾကယ္လွစြာေသာ ရတနာသဘင္မ႑ပ္မွ ဣႏၵနီလာ မသာရဂလ္, မေနာမယ အစရွိေသာ ရတနာမ်ိဳးတုိ႔ျဖင့္ စီမံအပ္ေသာ ေတြေတြဒီးဒီး ေရႊေခ်ာင္းစီးသကဲ့သို႔ လွ်ံညီေတာက္ပေသာ ပလႅင္ထက္၌ အဖိုးအတုိင္းမသိ ထုိက္ေသာ ခင္ႏွီး ေနရာ ေပၚတြင္ ဆင္စြယ္စီေသာ ယပ္ကို ကိုင္၍ အေရွ႕စူးစူးသို႔ မ်က္ႏွာျပဳလ်က္ ေနေတာ္မူျပီးလွ်င္ ပထမ သဂၤါယနာကို အမွဴးျပဳ၍ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေသာ အရွင္ မဟာကႆပ ရဟႏၱာၾကီးက ေမးေတာ္မူလွ်င္ အရွင္အာနႏၵာေျဖေလွ်ာက္ပါသည္ ဘုရား။ နတ္သားေတာင္းပန္၍ ေဟာေတာ္မူေသာအခါ ကုေဋ ရွစ္သန္းမွ်ေလာက္ကုန္ေေသာ နတ္သားတုိ႔သည္ ရဟႏၱာျဖစ္ၾက၏ ဆုိပါသည္။ ေသာတာပန္, သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ျဖစ္သူ အနႏၱ ဆုိပါသည္ ဘုရား။
မဂၤလာခြဲ အေမးအေျဖ ဤတြင္ျပီး၏။
သစၥာမ႑ိဳင္ ဆယ္ေစာင္တြဲစာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment