Friday, 15 February 2013

စားေကာင္းရာ အပင္မွန္သမွ် ေတာစိုးပင္သို႔ အေလ့မက်

(က) ေတာ၌ အေလပက် ေပါက္ေရာက္ေလ့ရွိေသာ ေတာရုိင္းပင္တုိ႔သည္ ယာသမားကို မေစာင့္ေမွ်ာ္တတ္၊ လယ္သမား၏ အျပဳအစု အယူအယကိုလည္း ငံ့၍ မေနတတ္၊ သူ႔ေျမႏွင့္ သူ႔မ်ိဳး၊ သူ႔မိုးႏွင့္ သူ႔ေရ လုိက္ဖက္ေတြ႕ေသာ္ ယေန႔မုိးက် နက္ျဖန္ အေညွာက္ထၾကေတာ့သည္သာ။ ထုိအေညွာက္ ေနရွိန္ပူျပင္းေလ တုိးထြက္ေလသာ။


(ခ) လူတုိ႔ကိုလည္းေကာင္း လူကို မွီခိုေနေသာ ႏြား ကြ်ဲ စသည္ ၀န္ေဆာင္မ်ားႏွင့္ အျခံအရံမ်ားတုိ႔ကိုလည္းေကာင္း အသက္ကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ အားဟူေသာ အေထာက္အပံ့ကို ေပးျခင္း၊ စသည့္ ေက်းဇူးျပဳ ဆန္ စပါး၊ ပဲ၊ ေျပာင္းစေသာ စားေကာင္းရာ အပင္မ်ိဳးတုိ႔သည္ကား ယာရွင္ လယ္ရွင္တုိ႔၏ အိမ္မွာသာ ညအိပ္ နားၾက၏။ ယာရွင္လယ္ရွင္တုိ႔က ဗူး၊ ပလုိင္း၊ ေတာင္း စသည္တုိ႔ျဖင့္ သယ္ေဆာင္ေပးမွသာ ထုိလယ္ ထုိယာ ရွိရာတုိ႔သို႔ လုိက္ပါလာၾက၏။ တစ္ဖန္ ယာရွင္ လယ္ရွင္တုိ႔က ေျမကို ေရြးခ်ယ္ကာ ေနရာခ်ထားေပးျခင္း၊ ၀ပ္က်င္း၀ပ္လ်က္က သေႏၶေပး ေမြးဖြားႏုိင္ရန္ ထြန္ယက္ေပးရျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ေရွ႕ေျပး စီမံေပးရေသး၏။

ထုိ႔ေနာက္ မ်ိဳးက်ဲခ်ေပးရ၏။ သုိ႔တုိင္ ေပါက္သည္လည္းရွိ၊ မေပါက္သည္လည္း ရွိေသး၏။ တစ္ဖန္ ေပါက္လာသမွ် အပင္တုိ႔ကိုလည္း ၾကား၀င္ေပါင္းျမတ္မ်ား ရွင္းလင္းေပးရကာ ေလ၀င္ေလထြက္ မွ်တပါေစေတာ့၊ ေျမေငြ႕ ေနရွိန္ မွ်တပါေစေတာ့ျဖင့္ ယုယေပးရ၏။

သို႔ေသာ္ ရွင္သည္လည္း ရွိ၊ ေသသည္လည္း ရွိေသး၏။ တစ္ဖန္ ရွင္ပင္မွ သန္ပင္သို႔ ဆက္လက္ထြက္သာေစရန္လည္း ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးရေသး၏။ ေျမၾသဇာေကြ်းသင့္က ေကြ်းေမြးေပးရေသး၏။ ပိုးက်နာ ရြက္ေျခာက္နာ စသည့္ေရာဂါမ်ား စြဲကပ္လာပါကလည္း ဆုိင္ရာ ပိုးသတ္ေဆးလည္း ေကြ်းေမြးေပးရပါေသး၏။

သို႔ေသာ္ တက္ပင္လည္း ရွိ၏။ ပ်က္ပင္လည္း ရွိပါေသး၏။ တစ္ဖန္ ထိုတက္ပင္မ်ားကိုပင္ အရြက္စာအျဖစ္က အရြက္ဖားဖားေ၀ေနေစရန္။ အပြင့္စားျဖစ္က အပြင့္ကားကား ေ၀ေနေစရန္။ အသီးစားမ်ိဳး ျဖစ္ကလည္း အသီးထြားထြာား ႏွံဖ်ားညြတ္ညြတ္ ဆြတ္ခ်င့္စရာ ျဖစ္လာရန္ ေျမ မ်ိဳး ေရ မိုးသဘာ၀အလုိက္ အားစိုက္ေပးရပါေသး၏။

သို႔တေစလည္း ထင္သေလာက္ မထြက္ ထြက္သေလာက္မတင္၊ အဖိတ္အစင္မ်ားလည္း ရွိပါေသး၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ လူတုိ႔ အသံုးျပဳေသာ သီးပင္စားပင္မွန္သမွ်တုိ႔သည္ ယဥ္ျခင္း၊ ႏူးညံ့ျခင္းလွ်င္ ဗီဇသတၱိ ရွိေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။

သည္ဥပမာတူသာလွ်င္ -

သံသရာအစ ဘ၀ဟူ၍ ေျခခ်မိစဥ္အခါမွစ၍ အေလ့အထ သဘာ၀ျဖင့္ ႏိုးထလာၾကေသာ စရုိက္ဆုိးမ်ားကား ရိပ္ဖမ္း၊ သံဖမ္းျဖင့္ပင္ ျဖစ္ထြန္းလြယ္၏။ လူရႊင္ေတာ္ပါးစပ္တြင္းမွ မဖြယ္ေသာမ်က္လံုး။ ထိုလူရႊင္ေတာ္ စကားမဆံုးမီ ၾသဘာလက္ခုပ္ ေပးႏုိင္သည္ကိုၾကည့္ သိႏုိင္ပါ၏။ ေမထံု ျပဳက်င့္ပံု သဘာ၀၊ မည္သည့္ဆရာကမွ် သင္ပုန္းၾကီးေပၚ ပံုစံခ် ေရးျပစရာ မလုိအပ္ေတာ့ျပီကို ၾကည့္သိႏုိင္ေလာက္၏။ တစ္ဖန္ ကာလသားတုိ႔ လူၾကီးမ်ားကြယ္ရာအတြင္း မဟုတ္ခင္း၊ ခင္းလုိၾကသျဖင့္ အခ်က္ေပးေသာ ေလတခြ်န္၊ ေခ်ာင္းတဟန္႔ေပးရုံမွ်ျဖင့္ အကင္းညွာပါးသည္ကို ၾကည့္သိႏုိင္ေလာက္ၾက၏။

(က) တစ္ဖန္ လူသားတုိင္း ရမၼက္ဆူရန္ကား တစ္ခ်က္အျမွဴခံရုံျဖင့္ ျပီး၏။

(ခ) လူသားတုိင္း ေဒါမာန္ထရန္ကား တစ္ခ်က္ဟန္ျပရုံျဖင့္ ျပီး၏။

(ဂ) လူသားတုိင္း ေငးၾကည့္ရန္ကား အဆန္းဉာဏ္ တစ္ခ်က္သံုးရုံမွ်ျဖင့္ ကိစၥျပီးစီး၏။

ထို အကုသိုလ္ကံေျမာက္ တရားတုိ႔သည္ ေမြးရာပါ ပစၥည္းမ်ားလည္း ျဖစ္ၾက၏။ ဘ၀မ်ားစြာ သံသရာမ်ားစြာ ကမၻာ့ကမၻာတုိ႔က အေလ့က်ေပါက္အျဖစ္ ေတာခ်ဥ္ေပါင္၊ အင္ၾကင္းမ်ားပမာ အလိုလိုပါလာၾကေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္၏။ ရုိင္းသျဖင့္ ထန္ျခင္း၊ တက္ၾကြလြယ္ျခင္း၊ ရုိးတြင္းျခင္ဆီအထိ အျမစ္တြယ္ေနျခင္းမ်ားေၾကာင့္လည္း ျဖစ္၏။ သို႔ေၾကာင့္ က်ဴေတာပမာ အျမစ္ကထြက္၍ အတက္ေပါက္ေလ့ ရွိ၏။ အာရုံပံုဖမ္း ျပင္ပအာရုံၾကမ္းမ်ား၏ ဖံုးလႊမ္းရာ ေတာအုပ္ပမာလည္း ျဖစ္၏။ ျမင္ျမင္ခ်င္း ေမ့ေတ့မိလွ်င္ ခြာမရေသာ ဆြဲအားလည္း ရွိ၏။

ေကာင္းေသာ စရုိက္သဘာ၀ အရသာအျမိဳက္တုိ႔ကား လူတစ္ဘ၀၊ တစ္သက္တာေသာ္မွ ၾကိဳၾကားၾကိဳၾကားသာ ျဖစ္ခြင့္သာျခင္း၊ ႏွလံုးေသြးမလူပ္၊ ဘ၀င္ေလ မလူပ္မွ သရုပ္ေပၚလြင္ျခင္း၊ စိတ္တြင္းမွ်သာ ေအးျငိမ္းျခင္း၊ တစ္ဦးတည္းတည္း က်င့္ျပီး တစ္ဦးတည္းတည္းသာ ေကာင္းသျဖင့္ အမ်ားႏွင့္ ေပါင္းဖက္ခြင့္မရျခင္း စသည္မ်ားေၾကာင့္ သာမန္လူျပိန္းမ်ား၌ ဆြဲအားကားမရွိ၊ တြန္းအားပမာသာ ရွိ၏။ အတြင္းသိ သိသူတုိ႔အတြက္ကား တစ္ခ်က္အေတြ႕၊ ေမ့မရေအာင္ ဆြဲအားေကာင္းလွ၏။

သို႔ေၾကာင့္ ထုိ ေကာင္းစရုိက္မ်ိဳးတုိ႔ ျပဳက်င့္တတ္ရန္မွာ တမင္ျပဳက်င့္မွလည္း ရ၏။ စိုက္လုိက္မတ္တတ္ ဇြဲသန္ဉာဏ္ပါမွလည္း ျဖစ္ထြန္းတတ္၏။ ပတ္၀န္းက်င္ မိဘႏွင့္ ဆရာေကာင္း ေပါင္းသင္းေပးမွလည္း အေရးလွတတ္၏။

(က) ယာသမားသည္ ယခုႏွစ္ မိုးေခါင္သျဖင့္ သီးႏွံစံု အကုန္မရခဲ့။ သို႔တေစလည္း ေနာင္ႏွစ္ မရ၍ မလုပ္ေတာ့ဟူ၍ မရွိခဲ့ေခ်။

(ခ) လယ္သမားသည္ ယခုႏွစ္ ႏွံပိုးက်သျဖင့္ စပါးမျဖစ္ထြန္း၊ သို႔တေစလည္း ေနာင္ႏွစ္ မရ၍ မလုပ္ေ္တာ့ဟူ၍ မရွိခဲ့ေခ်။

ထုိ ယာသမား၊ လယ္သမားသည္ ယခုႏွစ္၏ အေတြ႕အၾကံဳကိုလည္း ျပန္လည္ သံုးသပ္၏။ မိမိ၏ ဆႏၵေစာျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ မိမိ၏ ၀ီရိယ ေပါ့ေလ်ာ့သြား၍ ရသင့္ရာ မရသည့္အျပစ္ကိုလည္း စိစစ္၏။ တစ္ဖန္ ေနာင္၌ မုိးကလာလွ်င္ မည္သို႔မည္ပံု လုပ္မည္ဟူေသာ ၾကိဳတင္စီမံခ်က္ကိုလည္း စဥ္းစားထား၏။

ထုိ လယ္ယာရွင္ ထုိေနာင္ႏွစ္ အကယ္တိတိ မိမိေမွ်ာ္မွန္းသည့္အတုိင္း ျဖစ္မလာေသာ္မွလည္း မလုပ္ေတာ့ဟူ၍ကား ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ထားရုိးထံုးစံ မရွိေခ်။

(၁) ဤလယ္၊ ဤယာသည္ ငါႏွင့္တကြ ငါ့မိသားစု၏ ၀မ္းစာထားရာ က်ီတည္း။

(၂) ဤလယ္၊ ဤယာသည္ ငါႏွင့္ ငါ့မိသားစုု ၀တ္ဆင္ရန္ အထည္ေသတၱာတည္း။

(၃) ဤလယ္၊ ဤယာသည္ ငါ ငါ့မိသားစု၏ ေနအိမ္ႏွင့္ အသံုးအေဆာင္တည္း။

ဤသို႔လွ်င္ ဤလယ္ယာသည္ မိမိဥစၥာသိုက္ဟူ၍ အမွန္သိ သိေလေသာ ထုိလယ္ယာရွင္သည္ မရေလေလ တုိးလုပ္ေလသာရွိသည့္ပမာ အမွားေတြ႕ေလေလ အမွန္ေရွ႕ရူေလပမာ စရုိက္ေဟာင္းမွ စရုိက္ေကာင္း ေျပာင္းလဲလုိေသာ သူသည္လည္း ေမ့သျဖင့္ ျဖစ္ရေသာ စရုိက္ဆုိးကို မေမ့ျဖင့္ အစားထိုး၍ စရုိက္ေကာင္း ေျပာင္းလဲေပးရာ၌ ဆႏၵဇြဲႏွင့္ စိတ္၀င္စားမူ မတြန္႔ၾကပါမွ အရသာၾကေပလိမ့္မည္။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment