ေလာက၌ အသြင္မတူ အိမ္သူျဖစ္ရုိး မရွိေခ်။
(က) ထုိ အသြင္မတူမူသည္ ျပင္ပသတၱိမွ် အသြင္မတူခဲ့ေသာ္ အတူေပါင္း၍လည္း ရ၏။ တက်က္က်က္လည္း ျဖစ္တတ္ေသး၏။ ဓေလ့စရုိက္မွ် အသြင္မတူေသာ အိမ္ေထာင္သည္ လင္မယားစံုတြဲမ်ိဳးပမာ ျဖစ္၏။
(ခ) အတြင္းရွိ သဘာ၀ေက်ာရုိးကပင္ မူကြဲေနေသာ္ကား မ်က္ႏွာခ်င္း ဆုိင္၍ပင္ မရေခ်ျပီ။ လက္နက္ကိုင္ဓားျမႏွင့္ ရဲစံုတြဲ၊ လက္နက္ကိုင္ သူပုန္ႏွင့္ တပ္မေတာ္စံုတြဲမ်ား ပမာတည္း။
ဤ၌လည္း ေမာဟႏွင့္ သတိစံုတြဲကား ေက်ာရုိးအတြင္းပိုင္း သဘာ၀ခ်င္း မတူေသာ စံုတြဲျဖစ္ရကား မည္သည့္ ကာလမွ် အတူတြဲ၍ မရစေကာင္းျပီ။ ေမ့ေနလွ်င္ အမွတ္မရ၊ သတိရေနေသာ္ ေမ့မျဖစ္အားျဖင့္ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္အလားလည္းေကာင္း၊ အေမွာင္ႏွင့္ အလင္းပမာလည္းေကာင္း တြဲဖက္၍မရေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ား ျဖစ္ၾက၏။
ေမာဟသည္ ေတြေ၀ျခင္း၊ မိန္းေမာျခင္းလွ်င္ သူ႔သဘာ၀ ရွိ၏။ သတိသည္ကား အမွတ္ရျခင္း၊ ေအာက္ေမ့ဆင္ျခင္ျခင္းလွ်င္ သူ႔သဘာ၀ရွိ၏။ အိပ္စက္လုိသူႏွင့္ ခရီးသြားလုိသူ အလုိခ်င္းမတူညီၾကပံုမ်ိဳး ျဖစ္၏။
ထုိတြင္ ေမာဟ၏ သဘာ၀သတၱိသည္ ျဖစ္ခဲ့ျပီးကိုလည္း ဖံုးဖိေပးထားတတ္၏။ ျဖစ္ရန္ရွိသည္မ်ားကိုလည္း လွမ္းမျမင္သာရန္ ကာဆီးေပးထားတတ္၏။ လက္ရွိ၏ အတြင္းသေဘာ သတၱိမွန္သမွ်ကိုလည္း အမွန္သိျဖင့္ မရိပ္မိေစရန္ ကာကြယ္ေပးထားေသး၏။ လင္ကြယ္ရာ အျပစ္အနာအဆာရွိေသာ မာယာရွင္ မိန္းကေလးတစ္ဦး၏ လွည့္စားဖံုးဖိထားပံုပမာ ဆုိရ၏။
ထိုေမာဟမွ ယွက္ႏြယ္လာေသာ ဥဒၵစၥေမာဟ စိတ္ကို ပ်ံ႕လြင့္ေစေသာအားျဖင့္ အမွန္အသိမေပးျခင္း၊ ၀ိစိကိစၦာ ေမာဟစိတ္ကို ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေစေသာအားျဖင့္ အမွန္အသိမေပးျခင္း ထုိႏွစ္မ်ိဳးတို႔ကလည္း ပင္ကိုျဖစ္ေသာ အသိစိတ္ကို မိမိဘ၀ ျဖစ္စဥ္ၾကီးႏွင့္ မိမိခႏၶာ၏ အေၾကာင္းကို အမွန္လွ်င္ အမွန္အတုိင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီး အသိမေပးလုိၾကရကား စိတ္အစဥ္ကို ခႏၶာအျပင္သို႔ တြဲေခၚသြားျခင္း၊ ခႏၶာခြင္ ကပ္ျပန္ပါေသာ္ေကာ ေဖာ္တစ္၀က္၊ ဖံုးတစ္၀က္ ျမွဳပ္ကြယ္ထား ကစားေပးျခင္းမ်ားျဖင့္ လွည့္စားေပးတတ္လွ၏။ လင္ကြယ္ရာ အျပစ္အနာအဆာရွိေသာ မာယာရွဓင္ မိန္းကေလး မိမိ၏ အိမ္တြင္းေရးကိစၥ လင္မရိပ္မိေစရန္ ျပင္ပရွိ ပြဲလမ္းရွိရာသို႔ ဆြဲေခၚသြားျခင္း၊ လင္က မယံဳသျဖင့္ စစ္ေဆးကလည္း မိမိရရ အေျဖမေပးျခင္းမ်ိဳးပမာ ရွိ၏။
(က) စင္စစ္ေမာဟ၏ မူလသတၱိသေဘာသည္ မည္သည့္အာရုံကိုမွ် မ၀င္စားေတာ့ေသာ ပဋိသေႏၶ ေနခဲ့ရစဥ္ကာလတုန္းက သဘာ၀အတုိင္းလည္ေးကာင္း၊ တိရစၦာန္ျဖစ္ေစ၊ အာရုံမရခင္က အေျခအေနအတုိင္းလည္းေကာင္း၊ ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိရာ ဘ၀င္ေလလည္း မလူပ္ရွား ႏွလံုးေသြးလည္း ထက္ေအာက္မလား၊ စိတ္လည္း မကစားႏုိင္ေတာ့ျပီ။
ထုိစဥ္ကာလ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ႏွလံုးေသြးႏွင့္တကြ ခႏၶာခြင္ တစ္ျပင္လံုးရွိ လည္ပတ္ေနရေသာ ေသြးမ်ားသည္ကား ပ်စ္ခြ်ဲေနျပီး ေရစီးရပ္သြားေသာ ေျမာင္းတြင္းရွိ ရႊံ႕ႏွစ္ေရ၊ ဗြက္ပုပ္ေရမ်ားပမာ မြဲညစ္ေနတတ္ရကား ထုိ ေမာဟပိုင္ရွင္၏ သြင္းျပင္မူရာ လကၡဏာမွာလည္း အိပ္ေရးမ၀၊ အိပ္ရာထစသူတစ္ေယာက္၏ မ်က္ႏွာကဲ့သို႔ သုန္သုန္မူန္မူန္ျဖင့္ မြဲညစ္ေနတတ္၏။ ကိုယ္သည္ ေလးလံထုိင္းမူိင္းေနတတ္၏။ လန္းဆန္းျခင္း၊ တက္ၾကြျခင္း အလ်င္းမရွိျပီ။
တစ္ဖန္ ထုိေမာဟ၏ အျခံရံျဖစ္ေသာ စိတ္ပ်ံ႕၊ စိတ္ေတြ႕မူ လက္ခြဲသတၱိသေဘာသည္လည္း အာရုံကိုကား ဖမ္းယူ၀င္စားၾကည့္၏။ သို႔တေစလည္း လက္မိလက္ရ ပိုင္ႏုိင္စြာ မ၀င္စားႏုိင္ရကား ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႔စြာ ေနလာခဲ့ၾကရေသာ တိရစၦာန္ဘ၀အလားလည္းေကာင္း၊ ဉာဏ္မမီေသာ ကိစၥရပ္တစ္ခုကို ေတြးယူခံစားၾကည့္ေနေသာ ပညာမဲ့သူတစ္ဦးပမာလည္းေကာင္း၊ ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိရာ ဘ၀င္ေလသည္ မလူပ္တစ္ခ်က္ လူပ္တစ္ခ်က္ ႏွလံုးေသြးလည္း သြက္တစ္ခ်က္၊ ျငိမ္တစ္ခ်က္၊ စိတ္လည္း မသိတစ္ခ်က္ သိတစ္ခ်က္မွ်သာ ရွိေတာ့၏။
ထုိစဥ္ကာလ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ႏွလံုးေသြးႏွင့္တကြ ခႏၶာခြင္တစ္ျပင္လံုးရွိ လည္ပတ္ေနရေသာ ေသြးမ်ားသည္လည္း အျပစ္အခြ်ဲလည္း မကြဲတတ္၊ စီးေၾကာင္းလည္း မျပတ္ ျဖစ္ေနေခ်ရာ ၾကက္၊ ၀က္၊ ဘဲ၊ ႏြားတုိ႔၏ အသားမ်ားကို ေဆးေၾကာထားေသာ ေရမ်ားပမာ ေနာက္က်ိနီေၾကာင္ ျဖဴေရာင္တစ္ပိုင္းတုိ႔ျဖင့္ မသန္႔ျဖစ္ေနတတ္လွေခ်၏။ ထုိ စိတ္ပ်ံစိတ္ေတြပိုင္ရွင္၏ သြင္ျပင္မူရာလကၡဏာမွာလည္း အပ်ံ႕သမား၌ ထိတ္ပ်ာေသာ အသြင္ကို ေဆာင္ေနျပီး အေတြးသမား၌ မတင္မက်အသြင္ကို ေဆာင္ေနတတ္၏။ ကိုယ္သည္လည္း ေမွ်ဓာ္ေငး ေငးေနတတ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ငိုင္ေငး ေငးေနတတ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ထုိင္မလို ထမလုိ ျဖစ္ေနတတ္၏။ ၎သည္လည္း လန္းဆန္းျခင္း၊ တက္ၾကြျခင္း ကင္းေ၀းေနေခ်ျပီ။
(ခ) သတိ၏ သဘာ၀သတၱိကား ထုိေမာဟႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘကတည္း။ အာရုံမ်ားကို ၀င္လာသမွ် အသိအမွတ္ျပဳေပးျခင္း၊ အေကာင္းအဆုိး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး ခြဲျခမ္းကာ ပင္ကိုစိတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်သာေစရန္ ၾကံစည္ေအာက္ေမ့ေပးျခင္းတုိ႔ျဖင့္ မွတ္ခ်က္ ခ်ခ်ေပးေနတတ္ေခ်ရာ ျဖစ္ခဲ့ျပီးကိစၥ၊ ျပီးျပီးသမွ်တုိ႔၏ အေၾကာင္းခ်င္းတကိုလည္း ေဖာ္ထုတ္ေပးေလ့ ရွိ၏။ ျဖစ္ရန္ရွိသည္မ်ားကိုလည္း ေရွာင္ရန္၊ ေဆာင္ရန္အတြက္ ခ်ိန္ဆေပးေလ့ ရွဓိ၏။ ျဖစ္ဆဲရွိ အရာအားလံုးကိုလည္း အရွိကို အရွိအတုိင္းလွ်င္ ပင္ကိုစိတ္ၾကံတုိင္းလွ်င္ သိႏုိင္ေစရန္ အတြင္းသားအဆုိက္ ႏူိက္၍၊ ႏူိက္၍လည္း အမွတ္ေပးေလ့ ရွိ၏။ လင္ႏွင့္ စိတ္တူသေဘာတူ ဦးထမ္းပဲ့ထမ္း မယားအလိမၼာပမာ ရွိ၏။
စင္စစ္ သတိ၏ မူလသတၱိသေဘာသည္ ေတြ႕ထိလာသမွ် အာရုံစံုတို႔ကို ျပင္ပတံခါးေပါက္မွ ဆီးၾကိဳဧည့္ခံျခင္း၊ အတြင္းဖ်ာေပၚမွ ေဆြးေႏြး ေ၀ဖန္ျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိရာ လူလားေျမာက္တစ္ဦး၏ သဘာ၀အတုိင္းလည္းေကာင္း၊ အသိဆင္ျခင္ဉာဏ္ရွိ ပညာရွင္တစ္ဦး၏ သဘာ၀အတုိင္းလည္းေကာင္း အရာရာ မွတ္ခ်က္ပါေနသည္သာ ျဖစ္ေတာ့၏။
ထုိစဥ္ကာလ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ႏွလံုးေသြးႏွင့္တကြ ခႏၶာျပင္တစ္ခြင္လံုး လည္ပတ္ေနရေသာ ေသြးတုိ႔သည္ ရႊင္သြက္ေနျပီး ပတၱျမားခဲပမာ အရည္လဲ့ ေတာက္ပေနရကား ထုိသတိပိုင္ရွင္၏ သြင္ျပင္မူရာ လကၡဏာမွဓာလည္း ေရာင္းစဥ္၀ယ္စဥ္ကာလအျမတ္အစြန္းရ စီးပြားေရးသမားတစ္ဦး၏ မ်က္ႏွာကဲ့သို႔ ၾကည္လင္ေတာက္ပေနတတ္လွ၏။ ကိုယ္သည္လည္း ေပါ့ပါးသြက္လက္၏။ ပ်င္းရိထုိင္းမူိင္းျခင္း အလ်င္းမရွိျပီ။
အထက္ပါ ေမာဟႏွင့္ သတိတုိ႔၏ သဘာ၀ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ယွဥ္တြဲေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ဆန္႔က်င္ဘက္အားျဖင့္ အသြင္မတူသည္ကို သေဘာေပါက္ႏုိင္ပါသည္။ တိရစၦာန္ဘ၀မ်ားစြာတုိ႔က ပါလာေသာ သဘာ၀ႏွင့္ လူ႔ဘ၀ လူအသိသိ၇န္ အားထုတ္ေသာ ကာလက်မွ ေပၚေပါက္ခြင့္ရေသာ သဘာ၀တရားႏွဓစ္ပါး ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္လည္း သေဘာေပါက္ႏုိင္ပါသည္။ တစ္ဖန္ ေမာဟဘက္က ဖံုးအုပ္မူ ထုထည္ ၾကီးမား၍ သတိဘက္က ထုိးေဖာက္မူအား နည္းေနရျခင္းသည္လည္း တိရစၦာန္အျဖစ္မွ ဘ၀စတင္ခဲ့ရျခင္း၊ ထုိ တိရစၦာန္ဘ၀ အျဖစ္မ်ားခဲ့ရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ဆုိသည္ကိုလည္း ထပ္ဆင့္၍ သေဘာေပါက္ႏုိင္ပါသည္။
တစ္ဖန္လည္း ေမာဟႏွင့္ သတိဆုိေသာ ထိုတရားႏွစ္ပါးတုိ႔တြင္ တိရစၦာန္ေကာင္ အားလံုးတုိ႔ႏွင့္ အာရုံကို ခင္မင္ေလ့ရွိေသာ လူျဖစ္ရုံသာသာ လူသားတုိ႔၌ ေမာဟသည္ အျပီးအစီး အိမ္ရွင္ေနရာယူထားျပီး အကယ္တိတိ သတိ တစ္ေလတစ္ခါမွ် ၀င္ေရာက္လာေသာ္ ထုိသတိကို ေနရာမေပးျခငး္၊ မိမိပိုင္ ခႏၶာတုိ႔မွ အရွဓိကို ပိပိရိရိ ဖံုးဖိထားျခင္းျဖင့္ ၾကဓီးစိုးတတ္ပါသည္။ လူ႔ဘ၀ရသျဖင့္ လူ႔အစြမ္းအစ ျပသရန္ ေလ့က်င့္ခန္း ၀င္ေနၾကေသာ လူသားမ်ား၌ကား သတိသည္ အျပီးအစီး ေနရာယူထားျပီး အကယ္တိတိ ေမာဟတစ္ေလတစ္ခါ ၀င္ကပ္လာေသာ္ ထုိေမာဟကို မူတ္လႊင့္ေခ်ဖ်က္ပစ္ျခင္း၊ မိမိပုိင္ ခႏၶာတုိ႔မွ အရွိကို အရွိအတုိင္း ထုတ္ေဖာ္ျပသလုိက္ျခင္းျဖင့္ ၾကီးစိုးတတ္ပါသည္။
စင္စစ္ ေမာဟသည္ မိမိပိုင္နက္အတြင္းရွိ သတၱ၀ါတုိ႔ကို အာရုံ၌ စြဲမက္ေနေစရန္ အမည္မွားလ်က္က (ေနာက္တုိး ေရွ႕ခံမွည့္ထားေသာ လက္ဖက္ရည္၊ ေကာ္ဖီရည္ စသည္မ်ားမွ လက္ဖက္ရည္ေကာ္ဖီဆုိေသာ ဘမ္းျပကိုသာ) အသိေပးေလ့ ရွိတတ္ပါသည္။ အာရုံခံ၀တၳဳ၏ ျပင္ပသဘာ၀မ်ားကိုသာ ျမည္းစမ္းခြင့္ ေပးတတ္ပါသည္။ ထုိသို႔ အမည္မွား ဘမ္းျပမွ်ကိုသာ ျမည္းစမ္း သေဘာျဖင့္ ခံစားခြင့္ျပဳျပီး ေနာက္ခ်က္ခ်င္းပင္ ေမ့ပစ္ခိုင္းေလ့ ရွိပါသည္။ တစ္ခုဆံုရာမွ အကုန္လည္း ကူးစက္ေပးေလ့ ရွိပါသည္။
ထိုအခြင့္အလမ္းကို ခံစားခြင့္ ရသူမ်ားမွာ အမည္မွား အမည္ငွားကိုပင္ တမ္းတေနရပါမည္။ ဘမ္းျပအာရုံတုိ႔၏ အေငြ႕အသက္ကိုပင္ တသေနရပါသည္။ တံခါးစံု အကုန္ဖြင့္၍လည္း သာယာေနတတ္ပါသည္။
ဆုိၾကပါစို႔
မူရင္း ဂ်ံဳအမည္ကို အသာ၀ွက္ကာ ထုိဂ်ံဳႏွင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ မုန္႔အသစ္တစ္မ်ိဳး လက္ေဆာင္ေပး၍ ေလြးခြင့္ရရာ၌ ဂုိလ္းဒင္းပတ္ဖ္ဟူေသာ အမည္မွားကိုလည္း ထုတ္ေဖာ္ေပးထားပါသည္။ အတြင္းခံ ေျမဓာတ္သတၱကို လႊမ္းမုိးကာ ျပဳျပင္စီရင္ထားေသာ အေပၚယံရွိ အေငြ႕အသက္ အရိပ္အေယာင္မွ်ေသာ ရသာေျပးကေလးမ်ားကိုသာ ဦးစားေပး ေရြးဒစားေစပါသည္။ ထုိအရသာေျပးမ်ားကိုလည္း မ်က္စိအရသာ၊ နားအရသာ စသည္ တံခါး အစံုဖြင့္လ်က္က ခံစားနည္းကိုသာ အသံုးခ်၍ ခံစားေစပါသည္။ ထိုအခါ တံခါးစံု အာရုံစံု အတုိက္ေပး၍ ေလြးေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ကသုတ္ကယက္ျဖတ္ေျပး၊ ေျပးသည္ကိုသာ ကမန္းကတန္း အငမ္းမရဖမ္း၍ ခံစားရေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ဂိုးလ္ဒင္းပတ္ဖ္ ေကာင္းမွေကာင္းဟူေသာ စြဲမက္မူ တလြဲအသိအမွတ္ျပဳမူတုိ႔သည္ သူ႔၌ ေပၚထြက္လာေစပါသည္။
ထုိတြင္ ထုိဂ်ံဳအရင္းခံ ေျမဓာတ္စုမုန္႔ကို
(က) ဂုိးလ္ဒင္းပတ္ဖ္ဟူေသာ အမည္မပါဘဲ စားသံုးၾကည့္ေသာ္ ဟာတာတာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။
(ခ) ထုိဂိုးလ္ဒင္းပတ္ဖ္နာမည္ကို ရုပ္နားကေသာ္လည္းေကာင္း၊ စိတ္နားကေသာ္လည္းေကာင္း၊ တုိက္ရိုက္ နာခံျခင္း၊ ၾကားေယာင္ျခင္း မရွိဘဲ စားသံုးၾကည့္ရာ၌လည္း ေပါ့ဟာဟာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။
(ဂ) ထုိမုန္႔၏ အနံ႔အသက္ ႏွာပိတ္ေန၍ျဖစ္ေစ အနံ႔မျပင္း၍ျဖစ္ေစ အနံ႔မရေလဘဲ စားသံုးၾကည့္ပါကလည္း အရသာမရွိ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။
(ဃ) ထုိမုန္႔၏ အဆင္းပံုပန္းသဏၭာန္ကို မ်က္စိကြယ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ ေမွာင္မည္းမည္းထဲ ခံစားေနရေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ မျမင္ဘဲလ်က္က စားသံုးၾကည့္ပါကလည္း အရသာျပည့္ မခံစားရပါသည္ကို သိရပါလိမ့္မည္။
(င) ထုိမုန္႔ကို အဆင္းျမင္ အသံၾကား အနံ႔မ်ားကလည္း ေမႊးေနျပီး ႏူးညံ့ေသာ အေတြ႕အထိကိုလည္း ထိေတြ႕ေနရပါအံ့၊ သိုပတေစလည္း လွ်ာျဖင့္ လ်က္၍လ်က္၍ ၀ါးၾကည့္ရာ၌ အကယ္တိတိ လွ်ာဖက္က အၾကည္ဓာတ္မ်ား ေလာင္ကြ်မ္းထားျပီးစ ခံတြင္းမေတြ႕ရခ်ိန္မ်ိဳး ျဖစ္ေနပါကလည္း တစ္ခုလုိေသးသည္အားျဖင္ ့ဟာတာတာပင္။
(စ) ထုိအစာ၌ စိတ္မ၀င္စား ဆင္ျခင္စိတ္လြင့္ပါေးနစဥ္ ျဖစ္ပါမူကား မည္သည့္တံခါးမည္မွ် ဖြင့္၍ ခံစားခံစား၊ ေသသူ႔ပါးစပ္တြင္း သၾကားလံုး ထားသည့္ပမာတည္း။
အထက္ပါတုိ႔ကို ေလ့လာပါက ေမာဟသည္ အာရုံ၏ျပင္ပအေငြ႕အသက္ကိုလွ်င္ အာရုံစံု ေမႊေႏွာက္၍ တံခါးေျခာက္ေပါက္စလံုး အလုပ္ေပးကာ စိတ္ကို ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ၾကား အစာစားခိုင္းေနသည္ကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္၏။ မည္သည့္အာရုံကိုမွ် မိမိရရ (အတြင္းသိထိ) မမိေစေသာအားျဖင့္ ဆံ့တငံ့ငံ့အျဖစ္ ဖန္တီးေပးေနသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရမည္ျဖစ္၏။ မိမိရွိ အၾကည္ဓာတ္ ခဓြက္ျပင္မ်ား၀ယ္ အရိပ္အေရာင္မွ် အေငြ႕အသက္မွ် က်ေရာက္လာေသာ ပံုရိပ္လူိင္း၏ အေသးစားမ်ားကိုလည္း အၾကီးစားၾကီး ထင္မိမွားေစရန္ ခ်ဲ႕ကားျပေနသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရမည္ျဖစ္၏။ ဂ်ံဳမူန္႔ေျမသားကိုလွ်င္ သၾကားဓာတ္၊ အနံ႔ဓာတ္ စသည္မ်ားျဖင့္ ဖံုးအုပ္ေပးကာ ဂိုးလ္ဒင္းပတ္ဖ္ပါပဲဟူ၍လည္း မ်က္စိလွည့္စား နားလွည့္စား လုပ္ေပးေနပါသည္ကိုလည္း ရိပ္မိလာမည္ ျဖစ္၏။
ထုိအခါ သူ႔ပိုင္နက္အတြင္းရွိ သေကာင့္သားတုိ႔ကား “အားပါး ေကာင္းမွေကာင္း” ဟူ၍ တညီတညြတ္တည္း ပစ္ေထာက္ခံေနသည္ကိုလည္း ေတြ႕၇မည္ျဖစ္၏။ ရြာလ်က္ကေျပးေသာ မိုးေျပးပမာ လွ်င္ျမန္စြာျဖင့္၊ အေငြ႕ခ်င္းဆက္ ပံုၾကီးခ်ဲ႕အားျဖင့္ ခံစားခြင့္ရလာေသာ အရသာကို စားသံုးၾကည့္လ်က္က မုန္႔အမည္ကိုသာ ေကာင္းေၾကာင္းေျပာ။ ေျပာျပီးသေလာက္လည္း ဂိုးလ္ဒင္းပတ္ဖ္နာမည္ကိုသာ စြဲေနေတာ့ျခင္းကိုလည္း သိလာရ၏။ ထုိအမည္ ေရးသားထားေသာ ဘူးခြံကိုလည္း ငံု႔ၾကည့္ကာ အမွတ္အသားတံဆိပ္ကိုလည္း အစြဲေတး ေတးထားခဲ့သည္ကိုလည္း သိလာရေတာ့၏။ ထုိအခါ သၾကားနယ္၊ ဆားနယ္ ဂ်ံဳမူန္႔အက်က္ကိုစား၍ ဂိုးလ္းဒင္းပတ္ဖ္ စြားသြားေခ်ျပီကိုလည္း သိရ၏။ ေနာင္အခါ ဘူးျမင္ရုံမွ်ျဖင့္ ေကာင္းမွန္းသိအစြဲက သဲျပေနေတာ့မည္။ သေကာင့္သားလည္း မစားမိကပင္ ေကာင္းေနျပီျဖစ္၍ ေနာက္ထပ္ဘာမွ် မစစ္မေဆး ေလြးေခ်ျပီကိုလည္း သိလာရ၏။ စင္စစ္ ထုိေမာဟသည္ ၎ပိုင္သားေကာင္တုိ႔ကို သိမ္းသြင္းရာ၌ နာမည္ရ လူလိမ္တစ္ဦးတည္း။
သတိသည္ကား ထုိသို႔မဟုတ္ေခ်။
(က) အာရုံစံုကို တံခါးေပါက္ေရွ႕ လာေရာက္သျဖင့္ ျမင္ရၾကားရေလတုိင္း ဦးစြာ အျပင္စည္းေစာင့္သတိက ျမင္သည္ကို ျမင္သည္ဟူ၍ပင္ မွတ္ခ်က္ေပးလႊတ္လုိက္၏။
(ခ) အတြင္းေနသတိက ဘာလဲ၊ ဘယ္လုိလဲ၊ ဘာေၾကာင့္လဲဟူ၍ စူးစမ္းစစ္ေဆးေပးေန၏။
(၁) ထုိအခါ ျမင္သိ၊ ၾကားသိ စသည္ျဖင့္ ရုပ္ႏွစ္ခုထိ၊ အသိတစ္ခ်က္တုိ႔မွ် ေပၚလြင္လာေသာ ရုပ္ျဖစ္စဥ္္၊ နာမ္ျဖစ္စဥ္မ်ား၏ မီးခိုးေငြ႕ပမာေသာ အမွ်င္တန္းမွ်ကိုသာ ေတြ႕ရေတာ့၏။ ထုိတြင္ ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာေသာ (လက္ရွိ ကာယကံေျမာက္ေၾကာင့္ လူပ္ရွားလာေသာ) ရုပ္နာမ္ျဖစ္စဥ္ကို ထုိကံကပင္ ဖ်က္ဆီးေနသျဖင့္ အပ်က္ၾကီးပ်က္လွ်က္က အပ်က္ခ်ည္းဆက္ေနေသာ လူပ္ရွားမူကိုသာ ျမင္သိခြင့္ရေတာ့၏။
(၂) စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ရုပ္နာမ္ျဖစ္စဥ္ အမွ်င္တန္းၾကီးကိုလည္း ထုိစိတ္ကပင္ လုပ္ရင္း ဖ်က္အားျဖင့္ ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့ရာ ရုပ္၏ ပုံသဏၭာန္ၾကီး အလ်ဥ္းမေတြ႕ရေတာ့ဘဲ အပ်က္ဆက္လူပ္ရွားမူကိုသာ သိခြင့္ရေတာ့၏။
(၃) ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ရုပ္နာမ္ျဖစ္စဥ္ အမွ်င္တန္းၾကီးကိုလည္း ထုိဥတုကပင္ တုိးရင္းခ်အားျဖင့္ ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့ရာ ရုပ္ပံုလႊာအားျဖင့္ အလ်င္းမေတြ႕ရေတာ့ဘဲ အပ်က္ဆက္ၾကီးသြားသည္ကိုသာ သိရေတာ့၏။
(၄) အာဟာရေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္ျဖစ္စသ္တန္းၾကီးကိုလည္း ထုိအာဟာရကပင္လွ်င္ေပးရင္း ရုပ္အားျဖင့္ ဖ်က္ခ်ထားခဲ့ရာ ရုပ္ပံုလႊာသဏၭာန္မဲ့ ရုပ္ပ်က္ဆငး္ပ်က္ အမူန္အမႊားစမ်ားခ်ည္းသာ သိခြင့္ရေတာ့၏။
ဤသို႔အားျဖင့္ အတိတ္ကံက ခ်ေပးလုိက္ေသာ ဘ၀တစ္ခုလံုးၾကီးကို လက္ရွိ ကိုယ္ႏူတ္ အမူအက်င့္မ်ားက ဖ်က္ဆီးပစ္ေနၾကေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေတြးေတာဆင္ျခင္စိတ္က ဖိႏွိပ္ဖ်က္ဆီးပစ္ေနေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ပူေအးႏွစ္ခုတုိ႔၏ ညွပ္ပူး ညွပ္ပိတ္ ထုိးၾကိတ္ဖ်က္ဆီးပစ္ေနၾကေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အဟာရ၏ ရသေျခာက္မ်ိဳးတုိ႔က ဓာတ္ေလးပါးကို ႏူိးေဆာ္ကာ အခ်င္းခ်င္း ရန္တုိက္ေပးျပီး အညွဥ္းဆဲခိုင္းေနေသာေၾကာင့္လည္းေကာငး္။
ထုိအတိတ္ကံေပး ဘ၀သည္ ေျပးရင္းလႊားရင္းကပင္ ပ်က္သုဥ္းရရွာေခ်ျပီ။ အတိတ္ကံ မကုန္ေသးသမွ် အပ်က္ခ်င္းစပ္၍ ဖာေထးကာ အတင္းေျပးရရွာေခ်ျပီ။ နားလုိပါေသာ္လည္း သခၤါရတုိ႔ ဒဏ္မခံႏုိင္လြန္းရွာသျဖင့္ မနားရဲရွာျပီ။
ထုိျဖစ္ရပ္မွန္ကို သတိကသာ ေဖာ္ထုတ္ျပသေပးႏုိင္ပါ၏။ ကံလွည့္အား၊ စိတ္လွည့္အားမ်ားႏွင့္တကြ မသိေစမူ ေမာဟဖံုးဖိထားခဲ့ရာမွန္သမွ်ကို ထုိသတိကသာ ေျပာင္ဖြင့္ခ် ျပႏုိင္ပါ၏။ ၾကည့္မိရာ။ ၾကားမိရာမွာကဲ့သို႔ပင္ နမ္းမိရာ၊ စားမိရာ၊ ေတြ႕ထိမိရာ၊ ေတြးမိ ၾကံမိရာတုိ႔အထိေသာ အာရုံခံစားခြင့္ ရရာတုိင္းတုိ႔၌ -
- ရုပ္ႏွစ္ခုထိ အသိတစ္ခ်က္ေပၚ ထုိ႔ေနာက္ ေပၚ၊ သိ၊ ပ်က္
- ရုပ္ႏွစ္ခုထိ အသိတစ္ခ်က္ေပၚ အထိအထိခ်င္း ဖ်က္၊ ပ်က္
ထုိအရွိ၊ အရွိတုိင္းေသာ ပကတိသြင္ျပင္မူရာ လကၡဏာတုိ႔ကိုခ်ည္းသာ ျမင္သိခြင့္ ရေတာ့ရကား…
ဤအာရုံရွင္တုိ႔သည္ ငါ့ကို လုိက္လံ သတ္ျဖတ္ေနၾကေခ်ျပီတကား။
ဤအာရုံရွင္တုိ႔သည္ ငါ့ကို လုိက္လံႏွိပ္စက္ေနၾကေခ်ေပါ့တကား။
ထုိမွတ္ခ်က္ႏွစ္ခုတုိ႔မွတစ္ပါး အျခားမရွိေတာ့ျပီ။ တစ္ဖက္အာရုံရွင္သည္ ၎၏ လက္သံုးျဖစ္ေသာ အာရု့ေခၚ အရိပ္ပံုလူိင္းသဏၭာန္ျဖင့္ အရိပ္ေရာင္ျပကာ စိတ္စိတ္ခ်င္း အပါဆြဲေခၚသြားတတ္ျပီး ဦးစြာ ျဖားေယာင္း၏။ ညိဳ႕ဆြဲ၊ တုိက္ဆြဲမ်ားျဖင့္တည္း။
ထုိ႔ေနာက္ စိတ္စိတ္ခ်င္း သေဘာတူ ၾကည္ျဖဴသြားၾကေလေသာအခါ ရုပ္-ရုပ္ခ်င္း အလဲအလွယ္ လုပ္ျပီး ကိုယ္အာရုံကို သူမက္၊ သူ႔ရုပ္ ကိုယ္ နာနာဖ်က္၊ အာရုံကို ကိုယ္မက္ ကိုယ့္ရုပ္ သူနာနာဖ်က္အားျဖင့္ ကံကံခ်င္း၊ စိတ္စိတ္ခ်င္း၊ ဘက္ပင္း ဖ်က္ဆီးပစ္ေနၾကပါသည္ကို တစ္တစ္ခြခြ ထစ္ထစ္ခ်အျမင္ျဖင့္ ျမင္သိခြင့္ရေသာ သတိပညာရွင္၌ ထုိထိုအာရုံႏွင့္ အာရုံရွင္အားလံုး ငါ့လုိက္သတ္ေနၾကသည္ မွတ္ခ်က္ခ်မွတစ္ပါး အျခား မရွိေတာ့ေခ်ျပီ။
(က) ေလေ၀ွ႔ရာ ပါသြားေသာ အနံ႔ကို ရွဴလ်က္က ပန္းပြင့္ကိုင္ထားသူ၏ “ဤပန္းကား ရနံ႔အလြန္ေမႊးေသာ ပန္းေကာင္းေလးတစ္ပြင့္ ေပတကား”
(ခ) ပန္းနံ႔ တုိက္ခုိက္သြားသျဖင့္ ႏွာေခါင္း အၾကည္ဓာတ္ႏွင့္တကြ ခႏၶာခြင္ အၾကည္ဓာတ္အားလံုး ပ်က္သုဥ္းသြားသူ၏ “ဤပန္းကား ငါ့အား ေက်းဇူးမ်ားေပစြာ့တကား”
ဤသို႔ေသာ မွတ္ခ်က္ခ်မ်ိဳး ပြဲမတုိးေတာ့ျပီ။ အေတြ႕ခ်င္းဖ်က္ခ်ၾကရာမွ အေငြ႕မွ်ရေသာ အပ်က္ေကာင္းကို အေကာင္းဟူ၍ အသိမွတ္ မျပဳေတာ့ျပီ။
- လူလိမ္သည္ မသိသူကိုသာ လိမ္၏။ သိသူကိုကား မလိမ္ေခ်။
- လူလွည့္စားသည္ နားေယာင္သူကိုသာ လွည့္စား၏။ နားမေယာင္သူ၌ မလွည့္စားေပ။
ဤ၌လည္း လူတစ္ဦးတည္းတည္း၌ပင္ အမွတ္မဲ့ေနခ်ိန္၀ယ္ အသိေပးမွား၊ အေတြ႕ေပးမွားတို႔သည္ လိမ္လည္လွည့္ျဖားတတ္ျပီး အမွတ္နဲ႔ ေနခ်ိန္၀ယ္ အသိေပးမွန္ အေတြ႕ေပးမွန္တုိ႔သည္ အရွိအရွိတုိင္းျဖင့္ ဆက္ဆံတတ္လွေခ်၏။
ထိုအမွတ္ရွိ အမွတ္မဲ့ႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔သည္လည္း လူတစ္ဦးတည္းတည္းကို မိန္းမပ်ိဳတစ္ဦးသို႔ ေယာက္်ားပ်ိဳႏွစ္ဦးတုိ႔ အျပိဳင္ပိုးပမ္းေနၾကသည့္ပမာ သူ၀င္လွ်င္ ငါထြက္အားျဖင့္ ျပိဳင္ေနၾကေသာ္မွလည္း အျပိဳင္ကား မ၀င္တတ္ၾကျပီ။ အားမဲ့ႏွင့္ အားသာမ်ားရာက လူတြင္က်ယ္ လုပ္ထံုးပမာတည္း။
အကယ္တိတိ ေမာဟဖက္က အားသာေနလွ်င္ သတိသည္ ထုိေမာဟ အားနည္းေနခ်ိန္ ေစာင့္ရတတ္ျပီး အကယ္တိတိ သတိဘက္က အားသာေနလွ်င္ ေမာဟသည္ ထုိသတိအလစ္ကိုသာအတဓြင္ ေခ်ာင္းေျမာင္းေနတတ္ေခ်၏။
မ်ားေသာအားျဖင့္ လူသည္ တိရစၦာန္ဘ၀မွ စတင္ခဲ့ရျခင္း၊ တိရစၦာန္ဘ၀ အျဖစ္မ်ားခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ တိရစၦာန္ဘံုပုိင္၊ ေမာဟကသာ မင္းမူေနတတ္လွျပီ။ သတိသည္ကား အတင္း၀င္၊ အတင္းဖ်က္အားျဖင့္သာ အဓမၼေနရာ၀င္ယူရသည္က မ်ားတတ္၏။
ထုိသတိ ေနရာရသျဖင့္ အထုိင္ခ်မိသြားလွ်င္ကား ေမာဟ၀င္ခြင့္မရျပီ။ မည္မွ် ထူထဲေသာ ေမာဟျဖစ္ေစ ဗိုလ္အ၇ာ၀င္ေသာ အတိတ္ကို မလြန္ဆန္ရဲေတာ့ေခ်။
(က) သင္ကသာ သတိကို မယားလွလွေလးတစ္ဦးကဲ့သို႔ ခ်စ္ျပစမ္းပါ။
(ခ) ထုိသတိကား သင့္ကို ပစ္ခြာသြားရိုး မရွိပါ။
သင္ကသာ သတိကို အားကိုးအားထား လင္သားတစ္ဦးပမာ ရုိေသစမ္းပါ၊ ထိုသတိကား သင့္အပါးမွ မခြဲခြာတတ္ပါ။
ထိုသတိႏွင့္ သင္ လင္ႏွင့္မယားကဲ့သို႔သြားအတူ လာအတူ အတူရွိေနခဲ့ပါေသာ္ ေမာဟကား မ၀င္သာေတာ့ပါ။ ထုိေမာဟမွ ၾကားမတုိးသာလွ်င္ကား က်န္ကိေလသာမ်ားလည္း ရွိသည္ဟူ၍ပင္ စာရင္း ထုိးစရာ မလုိပါျပီ။
ဤကား ေမ့မေမ့တုိ႔၏ သဘာ၀ျခားနားခ်က္တည္း။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment