ေျပာဆုိပံု၊ ျပဳမူပံုကိုလုိက္၍ သရဏဂံုေဆာက္တည္နည္း ေလးမ်ိဳးရွိရာတြင္ အရုိအေသျပဳျခင္း ရွိခိုးျခင္းျဖင့္လည္း သရဏဂံုတည္သျဖင့္ “အရုိအေသျပဳတုိင္း ရွိခိုးတုိင္း သရဏဂံုတည္သေလာ၊ ရတနာသံုးပါးမွ တပါးေသာ သာသနာပ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အရုိအေသျပဳလွ်င္ ရွိခိုးလွ်င္လည္း သရဏဂံုပ်က္သေလာ” ဟု စဥ္းစားစရာရွိ၏။
သုိ႔ရာတြင္ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္၍ ရွိခုိျခင္း၊ ေၾကာက္ရ၍ ရွိခိုးျခင္း၊ ပညာသင္ေပးေသာ ဆရာအျဖစ္ျဖင့္ ရွိခိုးျခင္း၊ အရိုအေသျပဳျခင္း မ်ားသည္ သရဏဂံုမေျမာက္၊ သရဏဂံုတည္ေသာ ရွိခိုးျခင္းမဟုတ္၊ ေလာက၀တ္အရ ရုိေသေလးစားသမူ ျပဳျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္။
ဤ၌ ေၾကာက္ရ၍ မင္းစုိရာဇာမ်ားကို ရွိခိုးျခင္းႏွင့္ ဖမး္စားမည္စုိး၍ နတ္မ်ားကို ရုိေသရွိခိုးျခင္း၊ ပသျခင္း၊ မိမိႏွင့္ ဘာသာအယူ၀ါဒမတူေသာ္လည္း ပညာသင္ေပးေသာ ဆရာျဖစ္၍ အရုိအေသေပးျခင္း ရွိခိုးျခင္းမ်ိဳးသည္ သရဏဂံု သေဘာမသက္ေရာက္၊ နတ္ကို ရွိခိုး၍ သရဏဂံုလည္း မပ်က္ေပ။
ရုိေသသမူ ရွိခိုးမူႏွင့္ စပ္၍ သရဏဂံုတည္ျခငး္၊ ပ်က္ျခင္းႏွစ္မ်ိဳးတြင္ အခ်ဳပ္သတ္မွတ္သားရန္မွာ ျမတ္ေသာအလွဴခံပုဂၢိဳလ္ (ဒကၡိေဏယ်) အျဖစ္ အထြတ္အျမတ္အျဖစ္ သေဘာထား၍ ရုိေသသမူ ရွိခိုးမူ ျပဳမွ သရဏဂံုတည္၍ ထုိအထြတ္အျမတ္အျဖစ္ သေဘာထားမူမပါလွ်င္ သရဏဂံုမတည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နတ္စသည့္ ကိုးကြယ္ရာ၌ ရတနာသံုးပါးထက္ ျမတ္သည္ု သေဘာထား၍ ကိုးကြယ္မွသာ သရဏဂံုပ်က္သည္ဟု မွတ္သင့္၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သရဏဂံုတည္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္း ပဓာနအေၾကာင္းရင္းမွာ ျပဳလုပ္ကိုးကြယ္သူ၏ စိတ္၌ အထြတ္အျမတ္သေဘာထားမူ၊ မထားမူႏွင့္ တုိင္းတာရသည္။
No comments:
Post a Comment