ထုိ၀က္သမားနည္းတူ တစ္မ်ိဳးရွိေပေသးသည္။ “ကာမ၀တၳဳ ကာမမူေၾကာင့္ ရွာေဖြျပဳလုပ္ရေသာ ငါသည္ ထုိအမူ-ထုိအျပစ္တုိ႔ကို ငါပင္ယူ၍ သြားရမွာပါတကား”ဟု သိသူ အလြန္နည္းလွသည္။ မသိသူကား အလြန္ပင္မ်ား၏။ ထုိသူတုိ႔ အထဲတြင္ သာ၀တၳိျပည္သား ႏြားသတ္သမားလည္း အပါအ၀င္ျဖစ္၏။
ထုိႏြားသတ္သမားသည္ ႏြားတုိ႔ကိုသတ္၍ အေကာင္းဆံုးေသာ အသားတုိ႔ကို ယူျပီးလွ်င္ ေကာင္းမြန္စြာ ခ်က္ျပဳတ္ေစ၍ ဇနီး-သားသမီးတုိ႔ႏွင့္ အတူတကြ စားေသာက္ေလ့ရွိသည္။ ၾကြင္းေသာ အသားတို႔ကိုလည္း အဖိုးေငြႏွင့္ ေရာင္း၍ အသက္ေမြးသည္။ ယင္းသို႔ ႏြားသတ္ေသာအလုပ္ လုပ္လာသည္မွာ ယခု ၅၅-ႏွစ္မွ် ရွိေပျပီ။
ျမတ္စြာဘုရားအားလည္းေကာင္း၊ သံဃာေတာ္မ်ားအားလည္းေကာင္း တစ္ခါမွ်ယာဂုတစ္ဇြန္း၊ ဆြမ္းတစ္ဇြန္း ေလာင္းလွဴဖူးသည္မရွိေခ်။ ၎၏အဖို႔ကား ႏြားသားဟင္းမပါလွ်င္ ထမင္းစားေလ့မရွိ။
တစ္ေန႔ေသာအခါ ႏြားကိုသတ္၍ ေရာင္းခ်ျပီးသည္ႏွင့္ မိမိအတြက္ ဖယ္ထားေသာ အေကာင္းဆံုးအသားကို မယားအား ေပး၍ ခ်က္ထားခိုင္းျပီးလွ်င္ ျမစ္ဆိပ္သို႔ ေရခ်ိဳးရန္ သြားေလသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ထုိႏြားသတ္သမား၏ အလြန္ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္သည္ အိမ္သုိ႔ေရာက္လာကာ ႏြားသတ္သမား၏ မယားအား “အမဲသားက်န္လွ်င္ နည္းနည္းမွ် ေရာင္းပါ”ဟု ဆုိေလေသာ္ ထုိမိန္းမက “အမဲသားမရွိေတာ့ပါ၊ သူစားဖုိ႔ထားတဲ့ ဒီအမဲသားကလြဲလုိ႔ ေရာင္းဖုိ႔မရွိေတာ့ပါ”ဟု ေျပာသည္တြင္ မိတ္ေဆြက “အဲဒီ အမဲသားပဲေပးပါ၊ အိမ္မွာ ဧည့္သည္ေရာက္ေနလုိ႔ပါ”ဟု ေျပာေျပာဆုိဆုိႏွင့္ပင္ အမဲသားကို အတင္းဆြဲယူ၍ သြားေလသည္။
ႏြားသတ္သမားလည္း ေရခ်ိဳးရာမွ ျပန္လာလွ်င္ ထမင္းစားရန္ ထမင္းပြဲကို ၾကည့္လုိက္ေသာအခါ အမဲသားဟင္းကို မျမင္သျဖင့္...
“အမဲသားဟင္း ဘယ္မွာလဲ”
“မရွိေတာ့ပါ”
“ခ်က္ထားဖုိ႔ ငါေပးခဲ့သည္ မဟုတ္လား”
ဟု ေျပာေသာအခါ ၎၏ မယားက သင္၏မိတ္ေဆြ အတင္းအက်ပ္ယူသြားေၾကာင္းကို အစံုအလင္ေျပာျပေသာ အခါ ႏြားသတ္သမားသည္ “ငါအမဲသား မပါဘဲ ထမင္းမစားႏုိင္ေၾကာင္း သင္သိပါလ်က္ ေပးလုိက္ရမလား” စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဆူပူေရရြတ္လ်က္ ဓားကိုယူ၍ အိမ္ေနာက္တြင္ထားေသာ ႏြားျခံသို႔ သြားျပီးလွ်င္ ႏြားတစ္ေကာင္အား ဆြဲ၍ ႏြား၏ ပါစပ္တြင္းသို႔ လက္ႏွင့္ ႏူိက္လ်က္ လွ်ာကို ဆြဲထုတ္လုိက္ျပီး ဓားႏွင့္ အရင္းမွ ျဖတ္၍ ယူလာျပီးလွ်င္ မီးက်ီးမီးခဲတြင္ ကင္လ်က္ က်က္ေသာအခါ ထမင္းပန္ကန္တြင္တင္၍ ထမင္းတစ္လုတ္စားကာ ႏြားလွ်ာကို တစ္ကိုက္ကိုက္လ်က္ စားေသာခဏ၌ပင္လွ်င္ ႏြားသတ္သမား၏ လွ်ာသည္ ျပတ္၍ ထမင္းပန္ကန္၌ က်ေလသည္။
ႏြားသတ္သမားသည္လည္း ထုိႏြားကဲ့သို႔ပင္ ခံတြင္းမွ ေသြးတုိ႔သည္ ခံတြင္းႏွင့္ အျပည့္က်ဆင္းလ်က္ အိမ္အတြင္းသို႔ ၀င္၍ ေလးဘက္ေထာက္ကာ ထုိမွ-ဤမွ ေအာ္ဟစ္ေျပးသြားေလသည္။ ထုိသို႔ ေျပးသြားလ်က္ပင္ ႏြားလည္းေသ၍ ႏြားသတ္ သမားလည္း ေအာ္ရင္း-ဟစ္ရင္း ေသျပီးလွ်င္ အ၀ီစိငရဲသို႔ က်ေလသည္။
ဤသည္ကား ရသအာရုံ ကာမဂုဏ္ေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာလည္း မခ်မ္းသာ၊ တမလြန္ေနာက္ဘ၀တြင္လည္း အ၀ီစိငရဲသို႔ပင္ က်သြားႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ဒုကၡေပးေသာ အကုသိုလ္မူျဖစ္၏။
(ဓမၼပဒ႒ကထာ-၂၁၃)။
ယင္းကဲ့သို႔ ကာမဂုဏ္အာရုံတုိ႔အတြက္ မေကာင္းေသာ အသက္ေမြးမူႏွင့္ ရင္းႏွီး၍ မိမိဖုိ႔ခ်ည္း ထင္မွတ္ေသာ္လည္း
“ပရေလာကံ ဂစၧႏၱံ ပုတၱဓီတေရာ၀ါ ဘာတေရာဂါ ေဘာဂါ၀ါ နာႏုဂစၧႏၱိ၊ သရီရမၸိ အတၱနာ သဒၶိ ံန ဂစၧတိ”
“တမလြန္ေလာကသို႔ သြားေရာက္ၾကကုန္ေသာ သားသမီးတုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ စသည္တုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ ဥစၥာပစၥည္းတုိ႔သည္လည္းေကာင္း အတူမလုိက္ကုန္၊ မိမိခႏၶာကိုယ္ သည္လည္း မိမိႏွင့္ အတူမလုိက္” ဟူ၍လည္းေကာင္း။
“အတၱာေဂေဟ နိ၀တၱႏိၱ”
“ပစၥည္းဥစၥာဟူသည္ ပစၥည္းရွင္ေသေသာအခါ အိမ္မွာပင္ ေနရစ္သည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း။
“ဥစၥာစု ထုိက္သူဖုိ႔၊ ခႏၶာေမြး ေျမေကြ်းဖုိ႔” ဟူ၍လည္းေကာင္း။
ဥစၥာပစၥည္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မေကာင္းသျဖင့္ ရွာေဖြသူတို႔အတြက္ သတိေပးေသာ စကားမ်ား ရွိခဲ့သည္တြင္ စိႏၱေက်ာ္သူ ဦးၾသ၏ ၾသ၀ါဒထူးပ်ိဳ႕သည္လည္း အလြန္မွတ္ဖုိ႔ ေကာင္းေသာေၾကာင့္ “ရယ္ျခင္းသံုးပါး” အပိုဒ္ကို ကူးထည့္လုိက္အံ့။
“သံုးပါးတသီး၊ ရယ္ျခင္းၾကီးကား၊ ဇနီးအိမ္ရွင္၊ မိမိလင္လည္း၊ ခ်စ္ခင္ေသာအား၊ သမီးသားကို၊ ပိုက္ဖ်ားအားရမ္း၊ ခ်ီရူတ္နမ္းေသာ္၊ မယ္၀မ္းကေမြး၊ သူမ်ားေသြးကို၊ အေလးတျမတ္၊ သင့္သားမွတ္၍၊ လွည့္ပတ္ဖက္ခ်ီ၊ နမ္းေလျပီဟု၊ မထီမေလး၊ အသြမ္းေသြး၍၊ အေ၀းမ်က္ကြယ္၊ မယားရယ္၏။ ငါ့လယ္ငါ့ယာ၊ ငါ့ေျမတာဟု၊ ဥစၥာခင္မင္၊ ဆုိျပန္လွ်င္လည္း အရွင္မဲ့ပါ၊ ငါတုိ႔မွာကား၊ ကမၻာမေက်၊ မခ်င္းေန၏။ ေအာက္ေသြးယြင္းယို၊ သင္တုိ႔ကိုယ္မွ၊ လိုမပုိင္ဘဲ၊ ဖြယ္သရဲဟု၊ က်ိန္ဆဲေသာႏွယ္၊ ေျမကရယ္၏။ ငါ့၀ယ္ငါ့ေရႊ၊ ငါ့ေၾကးေငြဟု၊ စိတ္ေစၾကည္သာ၊ ဆုိျပန္ပါလည္း၊ ၾကမၼာေဆာ္တုိက္၊ ေကာင္းေတာ္ခုိက္ကို၊ ဧည့္ဆုိက္မွ်သာ၊ တည္းခိုပါရွင့္။ ငါးျဖာရန္သူ၊ ယူလွည့္တုိ႔ပါ၊ ေသမင္းခြာလည္း၊ သင့္ရာအေလ်ာက္၊ တုိ႔ေရာက္သည္ပင္၊ တုိ႔အရွင္လွ်င္၊ ျဖစ္ခ်င္လြန္းလွ၊ လြန္မင္းစြဟု၊ ေဒါသခ်ီခ်ယ္၊ ေရႊေငြရယ္သည္။ သံုးသြယ္ရယ္ေဆး ပ်က္သြမ္းေသြး”
(ၾသ၀ါဒထူးပ်ိဳ႕ - ၁၅)
ယင္းသို႔လွ်င္ “မိမိတုိ႔ေနာက္သို႔ ပစၥည္းဥစၥာရတနာတုိ႔သည္ မလုိက္မပါပါဘဲ ဧည့္သည္အေနမွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္သူမ်ိဳး ငါးပါးယူခဲ့ေသာ္ ငါတုိ႔ပါသြားမည္၊ သင္တုိ႔ကို ေသမင္းေခၚလွ်င္ သင္တုိ႔သာ ပါသြားမည္။ ငါတုိ႔ကား မပါ၊ သင့္သည့္ေနရာတုိ႔သို႔ ငါတုိ႔ ေရာက္မည္၊ ငါ့ေရႊငါ့ေငြႏွင့္ ငါတုိ႔ရဲ႕ အရွင္သခင္ ျဖစ္ခ်င္လြန္းသူတုိ႔”ဟု ေရႊေငြက ရယ္သည္ ဟူ၏။
“ပစၥည္းသခၤါရ - လူသခၤါရ”ဟု ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိင္းလုိလုိ ေျပာေနၾကသည္၊ ဤပစၥည္းသခၤါရျဖစ္သကဲ့သို႔ လူလည္း သခၤါရဟု သိခဲ့ေသာ္ အဘယ္ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ႏွင့္ လူက ရင္းႏွီး၍ သခၤါရ ပစၥည္းကုိ ရွာေဖြသနည္း၊ လက္ေတြ႕တြင္ မ်ားစြာ ကြာျခားျပီး ေလာကတြင္ စား၊ ၀တ္၊ ေနမူ ကာမအေၾကာင္းစုေၾကာင့္ မတရား ပစၥည္းရွာသူတို႔၏ ယူက်ံဳးမရေသာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကို ျပပါအံုးမည္။
ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက - မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment