မိမိ၏ ခႏၶာကိုယ္တြင္းရွိ သဘာ၀ျဖစ္မူပ်က္မူ လကၡဏာမ်ားကို သိျမင္မွတ္ရူႏုိင္လွ်င္ မိမိခႏၶာကိုယ္မွ အပျဖစ္ေသာအရာမ်ား (အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႕၊ အရသာ၊ အေတြ႕) အာရုံမ်ားကို သိျမင္ရူမွတ္ႏုိင္ေအာင္ တစ္ဆင့္က်င့္ေဆာင္ရပါသည္။
ဤရူမွတ္ျခင္းတြင္ (အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႕၊ အရသာ၊ အေတြ႕) ဟူေသာ အာရုံငါးခုမွ မိမိႏွင့္ အေတြ႕အထိမ်ား ထင္ရွားေသာ အာရုံတစ္ခုကို ရူကြက္အျဖစ္ ဦးစြာထားရပါမည္။
အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ ကာလမွလြဲလွ်င္(အသံဓာတ္)သည္ မိမိတုိ႔ အထံသို႔ အစဥ္အျမဲ ေတြ႕ထိတုိးခတ္၍ ျပင္ပအာရုံအျဖစ္ ထင္ရွားေပၚလြင္ေသာ အရာတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ မ်က္စိကို ပိတ္ထားေသာ္မွ အသံကိုကား ၾကားေနရတတ္ပါသည္။
ထုိအသံဓာတ္ကို ရူကြက္အျဖစ္ ထားပါလွ်င္ မ်က္စိကို ပိတ္၍ အျမင္အာရုံကို ေခတၱေဖ်ာက္ထားရပါမည္။ အသံကို ရူမွတ္မူ ရွင္းလင္းေစရန္ ျဖစ္ပါသည္၊ ထုိအခါ အၾကားအာရုံျဖစ္ေသာ (အသံဓာတ္) တစ္ခုတည္းကို အာရုံျပဳမိလာပါလိမ့္မည္။ မိမိ၏ ျပင္ပမွ အသံေပါင္းစံုလင္စြာ ၾကားေနၾကရပါသည္၊ လူသံ၊ ငွက္သံ၊ ေခြးသံ၊ ကားသံ၊ နာရီသံ၊ ပိုးမႊား ပုရစ္မည္သံ စသည္ျဖင့္ အသံမ်ိဳးစံုစြာ ၾကားရတတ္ပါသည္။ ဤ အသံမ်ားထဲမွ ထင္ရွားေသာ အသံတစ္ခုကို ဦးစြာ အမွတ္ထားလုိက္ပါ၊ အသံတစ္ခုတည္းကို စူးစုိက္မိလွ်င္ က်န္ေသာအသံမ်ားကို မွတ္သိမူ မူန္၀ါးသြားပါလိမ့္မည္။ အသံခ်ဲ႕စက္၊ ကက္ဆက္တုိ႔မွျမည္ေသာ သီခ်င္း၊ ဂီတ၊ တီးလံုးသံ တုိ႔ကိုလည္း ထင္ရွားေပၚလြင္လာပါက မွတ္ရူႏူိင္ပါသည္။
မိမိမွတ္ယူသည့္အသံကို အစဥ္တစိုက္လုိက္၍ (ျဖစ္-ပ်က္) ရူဉာဏ္ ကပ္လုိက္ပါ။
(ဤအခ်ိန္၌ ၀င္ေလ ထြက္ေလကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ခႏၶာကိုယ္တြင္းဓာတ္ အမူအရာမ်ားကိုေသာ္ လည္းေကာင္း လံုး၀မွတ္ရူရန္ မလိုပါ။)
“အသံကိုသာ တအာရုံတည္း ရူမွတ္ႏုိင္ရန္ျဖစ္၏”
မိမိ၏ စူးစိုက္မူ ရူဉာဏ္ႏွင့္ စိတ္၏တည္ၾကည္မူ အားေလ်ာ္စြာ ထုိအသံသည္ တစ္ခုျပီးတစ္ခု ဆင့္၍ဆင့္၍ နားထဲသို႔ တုိးထိလာသည္ကို သိျမင္လာရမည္။ အသံတစ္ခုႏွင့္တစ္ခုအၾကားတြင္ ျပတ္၍ျပတ္၍ ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္လာရသည္။ အစဥ္အတန္းအားျဖင့္ ရွည္လွ်ားေနေသာအသံကို ပိုင္းလ်က္ ပိုင္းလ်က္ ရူမွတ္ေပးရပါမည္၊ အသံတန္းၾကီးကို ျဖတ္၍ျဖတ္၍ ရူမွတ္ေပးရမည္။
ကက္ဆက္၊ အသံခ်ဲ႕စက္မွဖြင့္လာေသာ သီခ်င္း၊ ဂီတ၊ တီးလံုးသံမ်ားသည္ ခုန္၍ ၾကြ၍ တစ္ခုစီ၊ တစ္ခုစီ ျပိဳလ်က္ ပ်က္လ်က္ေနၾကသည္ကို ျမင္ေတြ႕လာရပါသည္။
စကၠန္႕စီ စကၠန္႕စီတြင္ အသံကေလးမ်ား တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုဆက္လ်က္ ေပၚကာ ေပ်ာက္ကာ ျဖစ္ကာ ပ်က္ကာ ေနၾကသည္ကို မွတ္ရူမူႏွင့္အမွ် ေတြ႕လာရလိမ့္မည္။
ဤသို႔ျဖင့္ အသံဟူသည္လည္း အတည္, အတံ့မရွိ၊ အဓိပၸာယ္အႏွစ္သာရ ဆိုလိုခ်က္သေဘာမ်ား မရွိ၊ ျဖစ္ပ်က္သေဘာမွ်သာ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕သိ ရူျမင္လာၾကရေပလိမ့္မည္။
အဆင္း၊ အနံ႕၊ အရာသာ၊ အေတြ႕အထိတုိ႔ကိုလည္း တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ အာရုံထား၍ အေသအခ်ာ စူးစိုက္ကာ (ျဖစ္ပ်က္) ရူဉာဏ္ကပ္လုိက္ပါက ထုိအရာမ်ားသည္လည္း ျဖစ္ေပၚျပိဳကြဲလ်က္ မျမဲေသာသေဘာမွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕သိရူမွတ္လာႏုိင္ေပလိမ့္မည္။
အဆင္းရုပ္တစ္ခုကိုၾကည့္လွ်င္ ပကတိအားျဖင့္ သာမန္ ျမင္ေတြ႕ေနရေသာ ရုပ္ျဒပ္၊ ၀တၳဳ၊ ပစၥည္း၊ သတၱ၀ါလူမ်ားသည္ လူပ္လူပ္ရြရြ ျဖဳတ္ျဖဳတ္မြ၍ ပြပြၾကြၾကြ ျပိဳလ်က္ ပ်က္လ်က္သည္လည္းေကာင္း၊ ေငြ႕ေငြ႕ေရြ႕ေရြ႕၊ ေစ့ေစ့ေ၀ွ႕ေ၀ွ႕မွ်သာ လူပ္ရွားေျပာင္းလဲေနၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ ရူသိလာႏုိင္ရေပမည္။
အနံ႕ရုပ္ကို ရူမွတ္ရာတြင္ အထူးသတိထားရန္ လိုပါလိမ့္မည္၊ ပုပ္၊ ညွီ၊ နံ၊ ေဟာင္း၊ ေမႊး၊ သင္း၊ ၾကိဳင္၊ လူိင္၊ ၾကဴ စသည္ျဖင့္ အနံ႕ရုပ္၏ သဘာ၀မ်ား ကြဲျပား မ်ားျပားလာေသာ္လည္း ရူမွတ္ရမူမွာ သိမ္ေမြ႕ကြယ္ေပ်ာက္ ေနတတ္ေသာေၾကာင့္ အထူးဂရုစိုက္၍ မွတ္ယူရပါမည္။ အနံ႕ရုပ္ကေလး၏ သဘာ၀ (ျဖစ္-ပ်က္) လကၡဏာကို ျမင္ေအာင္ ေတြ႕ေအာင္ အထူးဂရုစိုက္ရန္ လိုပါသည္။
အရသာကို ရူမွတ္ရာတြင္ စားေသာက္ေနေသာ အခိုက္တြင္သာ ေပၚလြင္ေသာအရသာကို ရူမွတ္၍ ရႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ အလြန္ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ေသာ လွ်ာေပၚမွ သရုပ္ရသ ဓာတ္ကေလးကို ရူမွတ္ႏုိင္ေအာင္ အထူးသတိထားရပါလိမ့္မည္။ ခ်ိဳ၊ ခ်ဥ္၊ ငန္၊ ဖန္၊ ခါး၊ သက္၊ အီ၊ ဆိမ့္ စသည္ျဖင့္ ကြဲျပားေသာရသဓာတ္တုိ႔၏ လွ်ာေပၚတြင္ ျဖစ္ေပၚခ်ဳပ္ပ်က္ေသာ အမူအရာကို ဖမ္းယူရူျမင္ႏုိင္ရန္ အထူးဂရုျပဳရပါလိမ့္မည္။
စူးစိုက္မူအားေလ်ာ္စြာ ေပၚလြင္ထင္ရွားသိရွိ ရူမွတ္ႏုိင္ေသာ အရာမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။
အေတြ႕ရုပ္ကို ရူမွတ္ရာ၌ ျပင္ပမွ တိုး၀င္ေသာေလ၏ အတိုးအထိမွအစ မိမိခႏၶာကိုယ္ေပၚတြင္ ၀တ္ဆင္ထားေသာ အ၀တ္တုိ႔၏ တုိးထိေနမူ သေဘာကေလးမ်ားပါမက်န္ ရူမွတ္ႏုိင္ၾကပါသည္။ လူလူခ်င္း ထိေတြ႕ပူးကပ္မူမွ ခံစားသိမွတ္ရေသာ ပူမူ၊ ေအးမူ၊ ေႏြးမူ၊ တင္းမာမူ၊ ႏူးညံ့မူ၊ သေဘာမွ်သက္သက္တုိ႔၏ ျဖစ္ခုိက္၊ ပ်က္ခုိက္ အမူအရာမ်ားကိုလည္း ရူမွတ္ႏုိင္ေအာင္ က်င့္ေဆာင္သတိျပဳသင့္ၾကပါသည္။
ဤသို႔ ျပင္ပအာရုံအမ်ိဳးမ်ိဳးကို တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ အမွတ္ထား၍ ရူမွတ္ေလ့က်င့္မူျပဳပါက ပိုင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ ရူမွတ္လာႏုိင္ပါလိမ့္မည္။
ထုိအခါ မိမိခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ ျပင္ပမွ ျမင္၊ ၾကား၊ နံ၊ စား ေတြ႕သိရေသာ အာရုံအားလံုးတုိ႔ကို အခ်ိန္အခါကာလအေလ်ာက္ ရူမွတ္လိုက္တုိင္း တစ္ပိုင္းစီ တစ္စစီ၊ အစုလုိက္ အျပံဳလုိက္၊ ဖရုိဖရဲ ျပိဳကြဲလ်က္ေနၾကသည္ကို ရူအား ဉာဏ္အား ထက္ျမက္မူအေလ်ာက္ ထင္ရွားတစ္ခါ မထင္ရွားတစ္လွည့္ ျဖည္းျဖည္းတစ္မ်ိဳး ျမန္ျမန္တစ္ဖံု အမ်ိဳးအမ်ိဳး အစံုစံုျဖင့္ ရုပ္ဓာတ္၊ နာမ္ဓာတ္တုိ႔၏ အတြင္းအျပင္ႏွစ္ျဖာ အမူအရာ သဘာ၀ သေဘာမွန္တုိ႔ကို ပိုင္ႏုိင္စြာ ေတြ႕သိရူျမင္လာႏုိင္ၾကေပလိမ့္မည္။
ဤကဲ့သို႔ မိမိခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ ျပင္ပသဘာ၀တုိ႔၏ မူလသေဘာမွန္ အရွိမွန္ တရားတို႔ကို ပီပီျပင္ျပင္ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ျမင္ေတြ႕ ရူမွတ္လာႏုိင္သည္ႏွင့္အမွ် မိမိတုိ႔၏ ျဖစ္တည္မူ ဘ၀၊ ေနထုိင္ရမူ ေလာကဆက္သြယ္မူ သံသရာတုိ႔၏အေၾကာင္း၊ အက်ိဳး၊ အေကာင္း၊ အဆုိးတုိ႔ကို ပိုင္ႏုိင္စြာ ခြဲျခားစိတ္ျဖာ ေ၀ဖန္မူ ျပဳလာႏုိင္ၾကေပလိမ့္မည္။
ထိုအခါ ဆင္းရဲမူ၏ သေဘာအမွန္ျဖစ္တည္ရာ သဘာ၀တုိ႔ကို သိရွိနားလည္ ျမင္ေတြ႕လာၾကေပလိမ့္မည္။
ထုိ႔ေနာက္တြင္ကား ဆင္းရဲမူအဆံုး၏ လမ္းစဥ္အမွန္ က်င့္စဥ္အမွန္ကို မိမိကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် ဒိ႒ိျမင္ေတြ႕ ရူသိလ်က္ က်င့္ေဆာင္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ၾကေပလိမ့္မည္။
ရုပ္ႏွင့္နာမ္တုိ႔၏ ျဖစ္ပ်က္ဆင္းရဲေနမူမ်ားကို အဆက္မျပတ္ ဉာဏ္ သိဉာဏ္ျဖင့္ သံုးသပ္ရူမွတ္သြားလွ်င္ (ျမင္-မုန္း-ဆံုး) ဉာဏ္ရ၍ မျဖစ္မပ်က္ရာ (အျဖစ္မရွိ၊ အပ်က္မလာ) နိဗၺာန္အာရုံထဲသို႔ က်ေရာက္ခ်ဳပ္ျငိမ္းၾကရေပလိမ့္မည္။
အတုိေကာက္မွတ္ရန္ လကၤာ
အတြင္းႏုိင္က ျပင္ပတစ္ခါ,
ေစ့ေစ့ဉာဏ္စုိက္ ရူလုိက္ပိုင္စြာ၊
ဆင္း၊ သံ၊ နံ႕၊ ေမႊ႕ ထိေတြ႕ရသာ,
တစ္ခုထင္ခ်က္ ရူကြက္တင္ကာ၊
ျဖစ္ပ်က္မူ မွတ္ရူျမင္သိပါ။
အတြင္းႏုိင္က ျပင္ပတစ္ခါ,
ေစ့ေစ့ဉာဏ္စုိက္ ရူလုိက္ပိုင္စြာ၊
ဆင္း၊ သံ၊ နံ႕၊ ေမႊ႕ ထိေတြ႕ရသာ,
တစ္ခုထင္ခ်က္ ရူကြက္တင္ကာ၊
ျဖစ္ပ်က္မူ မွတ္ရူျမင္သိပါ။
က်မ္းကိုး။ ။စကၠန္႕ သံုးရာ ဘာ၀နာ စာအုပ္မွ ကိုးကား ေရးသား ေဖာ္ျပထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment