ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Saturday, 11 February 2012

စကားေျပာျခင္း

ေနာက္ရန္သူတစ္ဦးကေတာ့ ေယာဂီေတြ စကားမေျပာၾကဖုိ႔ လံုး၀ဆိတ္ဆိတ္ေနဖုိ႔ မွာထားပါတယ္။ ဒီကမၼ႒ာန္းနည္းမွာ ၀စီပိတ္ လံုး၀စကားမေျပာဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ေနမူဟာ အင္မတန္ အေရးၾကီးပါတယ္။ ေယာဂီေတြ စိတ္ကို ခြဲစိတ္မူလုပ္တဲ့အခါမွာ စိတ္ေတြလူပ္ရွားမူေတြ မ်ားေလေလ၊ စိတ္ကစားေလေလ ေတာေတြးေတာင္ေတြး စိတ္ကူးယဥ္မူေတြမ်ား ေလေလ စိတ္ရဲ႕အတြင္း နက္ရူိင္းတဲ့အပိုင္းကို မေရာက္ႏုိင္ေလေလ ျဖစ္ပါတယ္။


ဒါအတြက္ေၾကာင့္ စိတ္ရဲ႕ျငိမ္သက္မူဟာ အင္မတန္ အေရးၾကီးပါတယ္။ စိတ္ကို ျငိမ္သက္ေအာင္၊ တိတ္ဆိတ္ေအာင္ လုပ္ရပါလိမ့္မယ္။ ေယာဂီက တစ္ဦးတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားေျပာလုိက္ရင္ စကားေျပာျပီးတဲ့ေနာက္ တရားထိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီစကားေျပာတာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြ ေယာဂီရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ေပၚေပါက္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒီစကားေျပာတာနဲ႔ ဘယ္လုိမွ မသက္ဆုိင္တဲ့ အျခားအရာေတြဟာလဲ ေပၚေပါက္လာတတ္ပါတယ္။

အခု ကေန႔ ကမၼ႒ာန္းအလုပ္ လုပ္ျပီးရင္ ေယာဂီတုိ႔က သတိထားမိၾကပါျပီ၊ “မိမိတုိ႔ရဲ႕စိတ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ကစားေနသလဲ၊ ေလလြင့္ေနသလဲဆုိတာ”။ တစ္ခ်ိန္လံုးပဲ မနားမေန အဆက္မျပတ္ စိတ္ကူးယဥ္ျပီး ေလလြင့္ေနတာပါပဲ။ တျခား ေယာဂီတစ္ဦးဦးနဲ႔ စကားေျပာျပီဆုိရင္ စိတ္ကပိုျပီး လူပ္ရွားလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခ်င္းခ်င္း စကားမေျပာၾကပါနဲ႔၊ အခ်င္းခ်င္းစကားေျပာလုိက္ရင္ ေယာဂီဟာ မိမိကိုယ္ကိုသာ အႏၱရာယ္ျပဳတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတစ္ပါးကိုလည္း အေႏွာက္အယွက္ျပဳရာ ေရာက္ပါတယ္။ စကားေျပာတယ္ဆုိတာ ကိုယ္တစ္သီးတည္း ေလထဲစကားေျပာလုိ႔ ရတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ထရံနဲ႔လည္း စကားေျပာလုိ႔ရတာမ်ိဳးမွ မဟုတ္ဘဲ။ တျခား ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦး၊ ဒီမွာဆုိေတာ့ တျခားေယာဂီတစ္ဦးဦးနဲ႔သာ ေျပာလုိ႔ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ကိုယ္စကားေျပာလုိက္တဲ့ အဲဒီေယာဂီကိုလည္း သူ႔ရဲ႕စိတ္ကို ေလလြင့္ေစမူ စိတ္လူပ္ရွားေစမူ ဖန္တီးေပးလုိက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီေယာဂီဟာ ေကာင္းေကာင္း တရားထုိင္လုိ႔ မရေတာ့ပါဘူး။ တျခားပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကို အေႏွာင့္အယွက္ျပဳလုိက္တာပါပဲ။ အႏၱရာယ္ျပဳလုိက္တာပါပဲ။

ေနာက္တစ္ခုကလည္း ေယာဂီႏွစ္ဦးတုိ႔ စကားေျပာၾကရင္ တျခားၾကိဳးၾကိဳးစားစား ေလးေလးနက္နက္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ေယာဂီေတြကိုလည္း ေႏွာင့္ယွက္ရာ ျဖစ္ပါတယ္။ စကားမေျပာၾကဖုိ႔ ဆိတ္ဆိတ္ေနဖုိ႔ အင္မတန္႔ အင္မတန္ကို အေရးၾကီးပါတယ္။ လံုး၀ စကားမေျပာၾကပါနဲ႔။ လံုး၀ဆိတ္ဆိတ္ေနၾကပါ။ တရားက်င့္နည္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ မရွင္းလင္းတာေတြရွိရင္ ဆရာနဲ႔လာေတြ႕ျပီး ေမးျမန္းၾကပါ၊ ေဆြးေႏြးပါ။ ေနထိုင္စားေသာက္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥၾကီးငယ္ရွိရင္လည္း အမ်ိဳးသား တရားပတ္မွဴး၊ အမ်ိဳးသမီးတရားပတ္မွဴးတုိ႔ကိုေမးပါ။ ေယာဂီေတြအခ်င္းခ်င္းေတာ့ လံုး၀စကား မေျပာၾကပါနဲ႔။ ၀စီပိတ္ျပီး ႏူတ္ထိန္းသိမ္းထားၾကပါ။

ဆိတ္ဆိတ္ေနတဲ့ကိစၥမွာ ႏူတ္တင္မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ခႏၶာလည္း ဆိတ္ဆိတ္ေနပါ။ ကိုယ္ခႏၶာအဆင့္နဲ႔လည္း တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အဆက္သြယ္မျပဳၾကပါနဲ႔။ မ်က္လံုးနဲ႔ စကားေျပာတာတုိ႔၊ စာေရးစာဖတ္တာတုိ႔လည္း မလုပ္ၾကပါနဲ႔။ မိမိရဲ႕ စိတ္၊ မိမိရဲ႕ ႏူတ္ကို၊ မိမိကုိယ္မွာသာ လံုး၀ ကန္႔သတ္ျပီး ထားၾကပါ။ ဒီေနရာမွာ လူေတြအမ်ားၾကီး ရွိေနေပမယ္လုိ႔ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း ဘယ္သူမွ မရွိသလို၊ မိမိတစ္ဦးတည္းပဲ ေနသလုိ ေနပါ။ ေယာဂီတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ဘယ္လုိဆက္သြယ္မူပဲလုပ္လုပ္ မိမိအတြက္ေရာ သူတစ္ပါး အတြက္ေရာ ေႏွာင့္ယွက္မူ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ မဟုတ္လုိ႔ရွိရင္ မိမိအတြက္ေရာ သူတစ္ပါးတြက္ေရာ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစတယ္ ဆုိတာကို အျမဲသတိရွိပါ။

ဒီလုိပထမ (၉)ရက္မွာ ၀စီပိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ေနရန္ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ခုိင္းရတဲ့အေၾကာင္း ေနာက္တစ္ခုလည္း ရွိပါေသးတယ္။ ေယာဂီတုိ႔ မေန႔က ရွစ္ပါးသီလ ခံယူခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ လုပ္ရုိး လုပ္စဥ္ ထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားသာ မဟုတ္ပါဘူး။ ငါးပါးသီလဟာ ကမၼ႒ာန္းနည္းရဲ႕ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ျဖစ္ပါတယ္။ မနက္ ၄-နာရီ ၄-နာရီခြဲကေန ည ၉-နာရီ ၉-နာရီခြဲအထိ အင္မတန္ၾကပ္တည္းတဲ့ အစီအစဥ္ေတြေၾကာင့္ ေယာဂီတုိ႔ဟာ သီလေတြကို ခ်ိဳးေဖာက္ဖုိ႔ အခြင့္အေရး မရၾကပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ ေယာဂီေတြအခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး စကားေျပာၾကတဲ့အခါမွာ အမွန္မထင္ဘဲ မေျပာသင့္တဲ့စကားကို ေျပာမိတာလဲ ရွိခ်င္ရွိေနမယ္။ စကားကားသြားတာလည္း ရွိခ်င္ရွိေနမယ္။ မဟုတ္ရင္လည္း ခ်န္လွပ္ထားခဲ့တာေတြလည္း ရွိခ်င္ရွိမယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သီလတစ္ပါး က်ိဳးသြားႏုိင္ပါတယ္။ သီလဟာ တစ္ပါးက်ိဳးရင္ေတာင္မွ အေျခခံအုတ္ျမစ္က မခုိင္ေတာ့ဘဲ တုန္လူပ္စျပဳလာျပီးေတာ့ ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထုိက္တဲ့ သမာဓိအမွန္မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ ရသင့္ရထုိက္တဲ့ ပညာအမွန္ကလည္း မရႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ၾကီးမားလွတဲ့ ရန္သူၾကီး တစ္ဦးက ေယာဂီရဲ႕ ေရွ႕တက္ရမယ့္လမ္းစဥ္ကို ပိတ္ဆို႔လုိက္တာပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ ပထမ (၉)ရက္မွာ လံုး၀စကားမေျပာၾကပါနဲ႔၊ လံုး၀ ၀စီပိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ေနၾကပါ။ ဒါဟာ ေယာဂီတုိ႔အတြက္ အင္မတန္ အကူအညီ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစပါတယ္။

ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။

No comments:

Post a Comment