ဒီကမၼ႒ာန္းနည္းကေတာ့ ဘ၀ေနနည္းပါပဲ။ ေယာဂီေတြ အခုကစျပီးေတာ့ စိတ္အာရုံကို ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္မွာ ထားၾကပါ။ ဘ၀ကို ပစၥဳပၸန္ထဲမွာ ဘယ္လုိအသက္ရွင္ ရမယ္ဆုိတဲ့နည္းကို စျပီး သင္တန္းတက္ေနၾကတာပါပဲ။ ခုခ်ိန္ထိ ပစၥဳပန္တည့္တည့္မွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတာကေတာ့ ၀င္သက္ ထြက္သက္ပါ။
၀င္သက္ ၀င္သြားတာ၊ ထြက္သက္ ထြက္သြားတာကို အခုအသက္ရွဴသြင္းလုိက္တယ္၊ အခုအသက္ရွဴထုတ္လုိက္တယ္လုိ႔ အာရုံျပဳေနဖုိ႔ပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ စိတ္က ဒီလုိမေနခ်င္ပါဘူး။ တစ္ခါ ႏွစ္ခါ ေလာက္ပဲ ၀င္သက္ထြက္သက္ကို ရူမွတ္ေနျပီး ေနာက္တစ္ခါျပန္ျပီး အတိတ္ထဲေျပးလုိက္၊ အနာဂတ္ထဲေျပးလုိက္နဲ႔ လူပ္ရွားပ်ံ႕လြင့္ေနပါတယ္။ ဒီလုိလုပ္တတ္တဲ့စိတ္အာရုံရဲ႕၀သီ အက်င့္ကိုေယာဂီတုိ႔က စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ေျပာင္းလဲေပးရလိမ့္မယ္၊ ပစၥဳပၸန္ထဲမွာေနဖုိ႔၊ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္မွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အတုိင္းကို ရူမွတ္ေနဖို႔ပါပဲ။
ေနာက္စိတ္အာရုံနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အမွန္တရားတစ္ခုကိုလည္း ေယာဂီတုိ႔ထင္ရွား သိရွိလာၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆုိေတာ့ “စိတ္ရဲ႕အမ်ိဳးအစား ဘယ္လုိအာရုံေတြကို စိတ္က သယ္ေဆာင္ေနပါသလဲ”ဆုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာခဏလဲ စိတ္ထဲမွာ အာရုံတစ္ခု တစ္ခုေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ဒီအာရုံဟာ အတိတ္နဲ႔ပတ္သက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အနာဂတ္ႏွင့္ ပတ္သက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပၚလာျပီးလုိ႔ ဒီအာရုံမွာ မျပီးဆံုးေသးခင္ဘဲ၊ စကားတစ္ခြန္း စာတစ္ေၾကာင္းမွ ဒီအာရုံမွာ မျပီးဆံုးေသးခင္ဘဲ၊ စိတ္ထဲမွာ တျခားအာရုံတစ္ခုေပၚလာ ျပန္ပါတယ္။ ဒါမျပီးဆံုးေသးခင္ ဒါမကုန္ေသးခင္ ေနာက္တစ္ခါ ေနာက္အာရုံအသစ္တစ္ခုက ေပၚလာျပန္ပါတယ္။
ဒီလုိနဲ႔ အာရုံေတြဟာ တစ္ခုျပီးတစ္ခု ဘယ္လုိမွ အစီအစဥ္မရွိ၊ အျမီးအေမာက္ မတည့္ပါဘူး။ အဆက္အစပ္လည္း မရွိပါဘူး။ ဒီလုိပရမ္းပတာ စိတ္ကူးေပါက္ေနတာေတြဟာ စိတ္ရူးေပါက္တာ သက္သက္ပါပဲ။ ဒီလုိလူကို အရူး၊ စိတ္မႏွံ႔သူလုိ႔ ေခၚပါတယ္။
စိတ္ဟာ အျမီးအေမာက္လည္း တည့္ပါတယ္။ အစီအစဥ္လဲ က်နပါတယ္ ဆုိရင္ေတာ့ စိတ္ရူးမဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ ျမင္ရုိးျမင္စဥ္ထံုးစံအတုိင္း ယူဆၾကပါတယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ဒါေပမယ့္ စိတ္က ဒီလုိမေနခ်င္ပါဘူး။ တစ္ခါ ႏွစ္ခါ ေလာက္ပဲ ၀င္သက္ထြက္သက္ကို ရူမွတ္ေနျပီး ေနာက္တစ္ခါျပန္ျပီး အတိတ္ထဲေျပးလုိက္၊ အနာဂတ္ထဲေျပးလုိက္နဲ႔ လူပ္ရွားပ်ံ႕လြင့္ေနပါတယ္။ ဒီလုိလုပ္တတ္တဲ့စိတ္အာရုံရဲ႕၀သီ အက်င့္ကိုေယာဂီတုိ႔က စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ေျပာင္းလဲေပးရလိမ့္မယ္၊ ပစၥဳပၸန္ထဲမွာေနဖုိ႔၊ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္မွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အတုိင္းကို ရူမွတ္ေနဖို႔ပါပဲ။
ေနာက္စိတ္အာရုံနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အမွန္တရားတစ္ခုကိုလည္း ေယာဂီတုိ႔ထင္ရွား သိရွိလာၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆုိေတာ့ “စိတ္ရဲ႕အမ်ိဳးအစား ဘယ္လုိအာရုံေတြကို စိတ္က သယ္ေဆာင္ေနပါသလဲ”ဆုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာခဏလဲ စိတ္ထဲမွာ အာရုံတစ္ခု တစ္ခုေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ဒီအာရုံဟာ အတိတ္နဲ႔ပတ္သက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အနာဂတ္ႏွင့္ ပတ္သက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပၚလာျပီးလုိ႔ ဒီအာရုံမွာ မျပီးဆံုးေသးခင္ဘဲ၊ စကားတစ္ခြန္း စာတစ္ေၾကာင္းမွ ဒီအာရုံမွာ မျပီးဆံုးေသးခင္ဘဲ၊ စိတ္ထဲမွာ တျခားအာရုံတစ္ခုေပၚလာ ျပန္ပါတယ္။ ဒါမျပီးဆံုးေသးခင္ ဒါမကုန္ေသးခင္ ေနာက္တစ္ခါ ေနာက္အာရုံအသစ္တစ္ခုက ေပၚလာျပန္ပါတယ္။
ဒီလုိနဲ႔ အာရုံေတြဟာ တစ္ခုျပီးတစ္ခု ဘယ္လုိမွ အစီအစဥ္မရွိ၊ အျမီးအေမာက္ မတည့္ပါဘူး။ အဆက္အစပ္လည္း မရွိပါဘူး။ ဒီလုိပရမ္းပတာ စိတ္ကူးေပါက္ေနတာေတြဟာ စိတ္ရူးေပါက္တာ သက္သက္ပါပဲ။ ဒီလုိလူကို အရူး၊ စိတ္မႏွံ႔သူလုိ႔ ေခၚပါတယ္။
စိတ္ဟာ အျမီးအေမာက္လည္း တည့္ပါတယ္။ အစီအစဥ္လဲ က်နပါတယ္ ဆုိရင္ေတာ့ စိတ္ရူးမဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ ျမင္ရုိးျမင္စဥ္ထံုးစံအတုိင္း ယူဆၾကပါတယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment