ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Sunday, 3 June 2012

စကၡဳဒြါရ၀ီထိ ၁၅-ပါး

စကၡဳဒြါရ၌ -
(၁) အတိမဟႏၱာရုံထင္လာေသာအခါ တဒါလမၺဏ၀ါရ ၁-၀ီထိ၊
(၂) မဟႏၱာရုံထင္လာေသာအခါ ဇ၀န၀ါရ ၂-၀ီထိ၊
(၃) ပရိတၱာရုံ ထင္လာေသာအခါ ေ၀ါ႒ဗၺန၀ါရ ၆-၀ီထိ၊
(၄) အတိပရိတၱာရုံ ထင္လာေသာအခါ ေမာဃ၀ါရ ၆-၀ီထိ၊ စုစုေပါင္း ၁၅-၀ီထိျဖစ္၏။

(၁) အတိမဟႏၱာရုံ ၁-၀ီထိ ျဖစ္ပံု
`တီ-န-ဒ-ပ-စ-သံ-ဏ-၀ု-ဇ-ဇ-ဇ-ဇ-ဇ-ဇ-ဇ-ဒါ-ဒါ´

ဆုိရုိး
စကၡဳဒြါရိက အတိမဟႏၱာရုံ၀ီထိျဖစ္ဟန္ကား ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔ ေရွးရူအတူ ဥပါဒ္ၾကသည္မွစ၍ အတီတဘ၀င္ ၁-ခ်က္ အလြန္တြင္ စကၡဳပသာဒ၌ အာရုံထင္ျခင္းသို႔ ေရာက္သျဖင့္ ဘ၀ဂၤစလန၊ ဘ၀ဂၤုပေစၧဒ၊ ပဥၥဒြါရာ၀ဇၨန္း၊ စကၡဳ၀ိညာဏ္၊ သမၸဋိစၧိဳန္း၊ သႏၱီရဏ၊ ၀ုေ႒ာ၊ ေဇာခုႏွစ္ၾကိမ္၊ တဒါရုံ ႏွစ္ၾကိမ္ ျဖစ္ျပီးလွ်င္ ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔သည္ ၁၇-ခ်က္ ရုပ္သက္ေစ့ၾကေသာေၾကာင့္ ဒုတိယတဒါရုံ၏ ဘင္ႏွင့္ ျပိဳင္၍ ခ်ဳပ္ၾက၏။ ထုိ႔ေနာက္ ဘ၀င္စိတ္အစဥ္ျဖစ္၏။

ရွင္းခ်က္
အတိမဟႏၱာရုံဟုေခၚေသာ အလြန္ထင္ရွား အားၾကီးသည့္ အာရုံသည္ စကၡဳပသာဒကို ထိတုိက္လာေသာအခါ တုိက္လွ်င္တုိက္ခ်င္း အာရုံမထင္ေသးပါ။ အလြန္အားၾကီးသည့္ အာရုံျဖစ္လင့္ကစား အတီတဘ၀င္ဟုေခၚေသာ ဘ၀င္စိတ္ ၁-ခ်က္လြန္ျပီးမွ အာရုံထင္၏။ ထုိအာရုံသစ္ထင္မူေၾကာင့္ ဘ၀ဂၤစလန၊ ဘ၀ဂၤုပေစၧဒဟူ၍ ဘ၀င္စိတ္ ႏွစ္ၾကိမ္လူပ္ျပီး ျပတ္၏။ ထုိအခါ ပဥၥဒြါရာ၀ဇၨန္းစိတ္သည္ အာရုံသစ္ကို ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္၏။ ထုိသို႔ ႏွလံုးသြင္းမူေၾကာင့္ စကၡဳ၀ိဉာဏ္စိတ္က အာရုံကို ျမင္၏။ ျမင္သည္ဆုိေသာ္လည္း စိတ္ ၁-ခ်က္မွ် အလြန္လ်င္ျမန္စြာ အာရုံကိုျမင္လုိက္ကာမွ်သာ ရွိေသး၏။ အာရုံကို သဲသဲကြဲကြဲ မသိေသး။ သို႔ျဖစ္၍ သမၸဋိစိၧဳန္းစိတ္က စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္၏ အာရုံကို လက္ခံယူ၏။ သႏၱီရဏစိတ္က ထုိအာရုံကို စူးစမ္း၏။ ၀ုေ႒ာေခၚ မေနာဒြါရာ၀ဇၨန္းစိတ္က ထုိအာရုံ ေကာင္း မေကာင္းကို ဆံုးျဖတ္၏။ ထုိ႔ေနာက္ ေဇာစိတ္တုိ႔သည္ ထုိအာရုံ၏ အရသာကို ခံစားလ်က္ ၇-ၾကိမ္တုိင္တုိင္ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေနာက္ တဒါရုံစိတ္တုိ႔သည္ ေဇာေနာက္သို႕ လုိက္၍ ေဇာယူသည့္ အာရုံကိုပင္ယူ၍ ၂-ၾကိမ္ျဖစ္၏။ ထိုဒုတိယ တဒါရုံစိတ္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းသည့္ ဘင္အခုိက္၌ ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔သည္ ၎တုိ႔စတင္ဥပါဒ္ခဲ့ၾကေသာ အတီတဘ၀င္ဥပါဒ္ခ်ိန္မွ ေရတြက္လွ်င္ စိတၱကၡဏ ၁၇-ခ်က္စိီ ေစ့ေျမာက္သြားၾကေလျပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၎ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒရုပ္တုိ႔သည္ ဒုတိယတဒါရုံ၏ ဘင္ႏွင့္ျပိဳင္၍ ခ်ဳပ္ျငိမ္းၾက၏။

တဒါရုံႏွင့္ အဆံုးသတ္ေသာ ၀ီထိစိတ္အစဥ္ကို တဒါလမၺဏ၀ါရဟု ေခၚ၏။ `၀ါရ´ သဒၵါ၏ အဓိပၸာယ္မွာ `အလွည့္အၾကိမ္´ ျဖစ္၏။

(၂) မဟႏၱာရုံ ၂-၀ီထိျဖစ္ပံု
`တီ-တီ-န-ဒ-ပ-စ-သံ-ဏ-၀ု-ဇ-ဇ-ဇ-ဇ-ဇ-ဇ-ဇ-ဘြင္´-
`တီ-တီ-န-ဒ-ပ-စ-သံ-ဏ-၀ု-ဇ-ဇ-ဇ-ဇ-ဇ-ဇ-ဇ-´ဘြင္-

ဆုိရုိး
ပထမမဟႏၱာရုံ၀ီထိျဖစ္ဟန္ကား ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔ ေရွးရူအတူ ဥပါဒ္ၾကသည္မွစ၍ အတီတဘ၀င္ ၂-ခ်က္အလြန္တြင္ စကၡဳပသာဒ၌ ရူပါရုံထင္ျခင္းသို႔ ေရာက္သျဖင့္ ဘ၀ဂၤစလန၊ ဘ၀ဂၤုပေစၧဒ၊ ပဥၥဒြါရာ၀ဇၨန္း၊ စကၡဳ၀ိညာဏ္၊ သမၸဋိစၧိဳန္း၊ သႏၱီရဏ၊ ၀ုေ႒ာ၊ ေဇာ ၇-ၾကိမ္၊ ဘ၀င္ ၁-ၾကိမ္ျဖစ္ျပီးလွ်င္ ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔သည္ ၁၇-ခ်က္ ရုပ္သက္ေစ့ၾကေသာေၾကာင့္ ပထမဘ၀င္၏ ဘင္ႏွင့္ျပိဳင္၍ ခ်ဳပ္ၾက၏။ ထုိ႔ေနာက္ ဘ၀င္အစဥ္ျဖစ္၏။

ဒုတိယမဟႏၱာရုံ၀ီထိျဖစ္ဟန္ကား ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔ ေရွးရူအတူ ဥပါဒ္ၾကသည္မွစ၍ အတီတဘ၀င္ ၃-ခ်က္အလြန္တြင္ စကၡဳပသာဒ၌ ………… ေဇာ ၇-ၾကိမ္ ျဖစ္ျပီးလွ်င္ ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔သည္ ၁၇-ခ်က္ ရုပ္သက္ေစ့ၾကေသာေၾကာင့္ သတၱမေဇာ၏ ဘင္ႏွင့္ ျပိဳင္၍ ခ်ဳပ္ၾက၏။ ထို႔ေနာက္ ဘ၀င္အစဥ္ျဖစ္၏။

ရွင္းခ်က္
မဟႏၱာရုံသည္ အတိမဟႏၱာရုံေလာက္ အားမေကာင္းသျဖင့္ စကၡဳပသာဒႏွင့္ ထိတုိက္ျပီးေနာက္ (စဥပါဒ္ျပီးေနာက္) အတီတဘ၀င္ ၂-ခ်က္ သို႔မဟုတ္ ၃-ခ်က္လြန္မွ အာရုံထင္လာ၏။ အတီတဘ၀င္ ၂-ခ်က္လြန္ျပီး အာရုံထင္ေလာက္ေအာင္ အာရုံအားၾကီးလွ်င္ ပထမ မဟႏၱာရုံ၀ီထိျဖစ္၏။ အတီတဘ၀င္ ၃-ခ်က္လြန္ျပီးမွ အာရူံထင္လာလွ်င္ ဒုတိယ မဟႏၱာရုံ၀ီထိျဖစ္၏။

ဤမဟႏၱာရုံ ၂-၀ီထိ၌ တဒါရုံ ၂-ၾကိမ္က်ေလာက္ေအာင္ ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔ သက္တမ္းမရွည္ၾကသျဖင့္ တဒါရုံမျဖစ္ေတာ့ေခ်။ (တဒါရုံသည္ ၁-ၾကိမ္တည္း ျဖစ္ရုိးမရွိ)။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပထမမဟႏၱာရုံ၀ီထိတြင္ ေဇာေစာျပီးေနာက္ တဒါရုံမျဖစ္ႏုိင္ဘဲ ပထမဘ၀င္ျဖစ္ရ၏။ ထုိဘ၀င္၏ ဘင္ႏွင့္ျပိဳင္၍ ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔ ခ်ဳပ္ၾက၏။ ဒုတိယ မဟႏၱာရုံ၀ီထိတြင္ သတၱမေဇာေစာျပီးသည့္အခါ ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔ ရုပ္သက္ ၁၇-ခ်က္ ေစ့ေျမာက္သျဖင့္ ထုိသတၱမေဇာ၏ ဘင္ႏွင့္ ျပိဳင္၍ ခ်ဳပ္ၾက၏။

၀ီထိစိတ္မ်ားကို ေရတြက္သည့္အခါ ဘ၀င္စိတ္မ်ားျဖစ္သည့္ အတီတဘ၀င္၊ ဘ၀ဂၤစလန၊ ဘ၀ဂၤုပေစၧဒႏွင့္ ေဇာေနာင္ဘ၀င္တုိ႔ကို ခ်န္လွပ္၍ ပဥၥဒြါရာ၀ဇၺန္းမွ သတၱမေဇာအထိသာ ေရတြက္ရ၏။ သို႔ျဖစ္၍ မဟႏၱာရုံ ၂-၀ီထိသည္ ေဇာႏွင့္ အဆံုးသတ္ၾကေသာ ဇ၀န၀ါရမ်ား ျဖစ္ၾက၏။

(၃) ပရိတၱာရုံ ၆-၀ီထိျဖစ္ပံု
`တီ-တီ-တီ-တီ-န-ဒ-ပ-စ-သံ-ဏ-၀ု- ၀ု- ၀ု-ဘြင္-ဘြင္-ဘြင္-ဘြင္´-
`တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-န-ဒ-ပ-စ-သံ-ဏ-၀ု- ၀ု- ၀ု-ဘြင္-ဘြင္-ဘြင္´-
`တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-န-ဒ-ပ-စ-သံ-ဏ-၀ု- ၀ု- ၀ု-ဘြင္-ဘြင္´-
`တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-န-ဒ-ပ-စ-သံ-ဏ-၀ု- ၀ု- ၀ု-ဘြင္´-
`တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-န-ဒ-ပ-စ-သံ-ဏ-၀ု-၀ုု-၀ု´-
`တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-န-ဒ-ပ-စ-သံ-ဏ-၀ု-၀ု´-

ဆုိရုိး
ပထမပရိတၱာရုံ၀ီထိျဖစ္ဟန္ကား ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔ ေရွးရူအတူ ဥပါဒ္ၾကသည္မွစ၍ အတီတဘ၀င္ ၄-ခ်က္အလြန္တြင္ စကၡဳပသာဒ၌ ရူပါရုံထင္ျခငးသို႔ေရာက္သျဖင့္ ဘ၀ဂၤစလန၊ ဘ၀ဂၤုပေစၧဒ၊ ပဥၥဒြါရာ၀ဇၨန္း၊ စကၡဳ၀ိညာဏ္၊ သမၸဋိစၧိဳန္း၊ သႏၱီရဏ၊ ၀ုေ႒ာ ၃-ၾကိမ္၊ ဘ၀င္ ၄-ၾကိမ္ျဖစ္ျပီးလွ်င္ ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔သည္ ၁၇-ခ်က္ ရုပ္သက္ေစ့ၾကေသာေၾကာင့္ စတုတၳဘ၀င္၏ ဘင္ႏွင့္ျပိဳင္၍ ခ်ဳပ္ၾက၏။ ထုိ႔ေနာက္ ဘ၀င္အစဥ္ျဖစ္၏။

၀ီထိပံုၾကည့္၍ က်န္၀ီထိ ၅-ခုတုိ႔၏ ဆုိရုိးမ်ားကို ဆုိႏိုင္ပါျပီ။

ရွင္းခ်က္

ပရိတၱာရုံသည္ အားနည္းေသာေၾကာင့္ စကၡဳပသာဒႏွင့္ျပိဳင္၍ ဥပါဒ္ျပီးေနာက္ အတီတဘ၀င္ ၄-ခ်က္မွ ၉-ခ်က္အထိ ေက်ာ္လြန္သည့္အခါမွ အာရုံထင္လာ၏။ အာရုံထင္လာသည္ အခါမွ ဘ၀င္ ၂-ၾကိမ္လူပ္၍ ျပတ္ရသျဖင့္ ေဇာ ၇- ၾကိမ္ေစာရန္ အာရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔ သက္တမ္းမရွည္ၾကေတာ့ေခ်။ သာမန္အေျခ၌ ေဇာတုိ႔သည္ ၇-ၾကိမ္မေစာရလွ်င္ မျဖစ္ႏုိင္ၾကသျဖင့္ ေဇာအစား ၀ုေ႒ာက ၃-ၾကိမ္ျဖစ္ျပီးလွ်င္ ဘ၀င္စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚရ၏။ ၀ုေ႒ာ ၃-ၾကိမ္မျဖစ္ေလာက္သည့္အခါ ၂-ၾကိမ္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ထက္ေလ်ာ့၍ကား ေဇာကိစၥကို မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေခ်။

ပရိတၱာရုံ၀ီထိ ၆-ပါးတုိ႔သည္ ၀ုေ႒ာႏွင့္ အဆံုးသတ္ၾကေသာေၾကာင့္ ၀ုေ႒ာ၀ါရမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ဤ၀ီထိမ်ား၌ ေဇာမပါသည့္အတြက္ အာရုံ၏ အဆုိးအေကာင္းအရသာကို ခံစားမူမရွိေခ်။ အာရုံကို သိလုိက္သလို ထင္ရကာမွ်သာရွိ၏။ ပသာဒရုပ္ အားနည္းေသာ ေမြးစကေလးငယ္မ်ား၌ျဖစ္ေသာ ၀ီထိမ်ားသည္ ဤ၀ီထိမ်ိဳးျဖစ္ၾက၏။

(၄) အတိပရိတၱာရုံ ၆-၀ီထိျဖစ္ပံု

`တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-န-န-ဘြင္-ဘြင္-ဘြင္-ဘြင္-ဘြင္´-
`တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-န-န-ဘြင္-ဘြင္-ဘြင္-ဘြင္´-
`တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-န-န-ဘြင္-ဘြင္-ဘြင္´-
`တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-န-န-ဘြင္-ဘြင္´-
`တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-န-န-ဘြင္´-
`တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-တီ-န-န´-

ဆုိရိုး
ပထမအတိပရိတၱာရုံ ၀ီထိျဖစ္ဟန္ကား ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔ ေရွးရူအတူ ဥပါဒ္ၾကသည္မွစ၍ အတီတဘ၀င္ ၁၀-ခ်က္အလြန္တြင္ ရူပါရုံထင္ျခင္းသို႔ေရာက္သျဖင့္ ဘ၀ဂၤစလန ၂-ၾကိမ္ျဖစ္ျပီး ၀ီထိစိတ္မျဖစ္ဘဲ ဘ၀င္စိတ္ ဆက္၍ျဖစ္၏။ ပဥၥမဘ၀င္အက်၌ ရူပါရုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔သည္ ၁၇-ခ်က္ ရုပ္သက္ေစ့ၾကေသာေၾကာင့္ ဒုတိယဘ၀ဂၤစလန ေနာင္ ပဥၥမဘ၀င္၏ ဘင္ႏွင့္ျပိဳင္၍ ခ်ဳပ္ၾက၏။

၀ီထိပံုကိုၾကည့္၍ က်န္၀ီထိ ၅-ခုတုိ႔၏ ဆုိရုိးမ်ားကို ဆုိႏုိင္ပါျပီ။

မွတ္ခ်က္။ ။ အတိပရိတၱာရုံသည္ အလြန္တရာ အားနည္းသည့္အတြက္ ၀ီထိစိတ္ကို မျဖစ္ေစႏုိင္ပါ။ ဘ၀င္စိတ္ ၂-ၾကိမ္လူပ္ရုံမွ်သာ တတ္ႏုိင္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အာရုံကို လံုး၀မျမင္သိပါ။ ၀ီထိစိတ္မွ ယုတ္ေလ်ာ့ေသာေၾကာင့္ ေမာဃ၀ါရဟု ေခၚ၏။

ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ စတုတၳအၾကိမ္ထုတ္ေ၀ေသာ ဗုဒၶအဘိဓမၼတရားေတာ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးသည္။

No comments:

Post a Comment