ပါဠိေတာ္
“ပုနစ ပရံ ဘိကၡေ၀ ကာမေဟတု ကာမနိဒါနံ ကာမာဓိကရဏံ ကာမာန ေမ၀ေဟတု ရာဇာေနာပိ ရာဇူဟိ ၀ိ၀ဒႏိၱ။ လ။ အယမိၸ ဘိကၡေ၀ ကာမာနံ အာဒီ-နေ၀ါ သႏိၵဌိေကာ ဒုကၡကၡေႏၶာ ကာမေဟတု ကာမနိဒါနံ ကာမာဓိကရဏံ ကာမာန ေမ၀ ေဟတု”
ျမန္မာျပန္“ရဟန္းတုိ႔-တစ္ဖန္ ထုိျပင္လဲ ကာမဂုဏ္ အေထာက္အပ့ံ၊ ကာမဂုဏ္အရင္းခံ၊ ကာမ၏ တည္ရာ ကာမဂုဏ္တုိ႔ ေၾကာင့္သာလွ်င္ မင္းအခ်င္းခ်င္း လဲျငင္းခံုးၾကကုန္၏။ ပုဏၰားအခ်င္းခ်င္း၊ သူၾကြယ္အခ်င္းခ်င္းတုိ႔လဲ ျငင္းခံုၾကကုန္၏။ ထိုသူတို႔သည္ ျငင္းခံုၾကရာမွ ရန္ျဖစ္လ်က္ သေဘာကြဲလြဲၾကကာ အခ်င္းခ်င္းလက္တို႔ျဖင့္ လဲထုိးၾကရုိက္ၾကကုန္၏။ ခဲတုိ႔ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တုတ္တုိ႔ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ပစ္ၾက ရုိက္ၾကကုန္၏။ ဓား၊ လွံ၊ ေသနတ္ လက္နက္တုိ႔ျဖင့္လဲ ခုတ္ၾက၊ ထုိးၾက၊ ပစ္ခတ္ၾကကုန္၏။ ထုိသို႔ ရန္ျဖစ္ျခင္း၊ ထုိးခုတ္ပစ္ခတ္ၾကျခင္းေၾကာင့္ ေသျခင္းသို႔ေသာ္လဲ ေရာက္ရာ၏။ ေသေလာက္ေသာ ဆင္းရဲသို႔လည္း ေရာက္ရာ၏။ ရဟန္တို႔... ဤသို႔ ျဖစ္ရျခင္းသည္လည္း ကာမဂုဏ္အရင္းခံ၊ ကာမဂုဏ္ အေထာက္အပံ့တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာ မ်က္ေမွာက္ ဆင္းရဲအစံု ျဖစ္ေသာ ကာမဂုဏ္တုိ႔၏ အျပစ္တည္း”
ေလာက၌ အာရုံငါးပါးတြင္ တစ္ပါးပါးေၾကာင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ျငင္းၾက၊ ခံုၾက၊ စြပ္စြဲၾက၊ ရုိက္ႏွက္ၾက၊ ပတ္ခတ္ သတ္ျဖတ္ၾကသည္မွာ အထင္အရွားပင္ ျဖစ္၏။ ထုိခိုက္ရန္ျဖစ္ျခင္း၊ ျငင္းခံုျခင္းသည္ ထုိကာမတရားတုိ႔ေပၚ၌ “ခ်စ္ခင္အပ္၊ တြယ္တာအပ္၊ တပ္မက္အပ္”ေသာ တဏွာ အရင္းခံျဖစ္၏။ ထုိခ်စ္ခင္မူသည္ -
၁။ “သက္ရွိ(သ၀ိညာဏက) သတၱ၀ါကို ခ်စ္ခင္မူ”
၂။ “သက္မဲ့ (အ၀ိညာဏက) သခၤါရ၀တၳဳ ဟူေသာ အသံုးအေဆာင္ကို ခ်စ္ခင္မူ” ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိေလသည္။
ထုိႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔တြင္ အမွတ္(၁)အရ... မိမိ ခ်စ္ခင္ ႏွစ္သက္ အပ္ေသာ အာရုံ၀တၳဳ ကာမစုသည္ သူတစ္ပါး လက္သို႔ ေရာက္မည္ စိုး၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သူတစ္ပါးလက္သို႔ ေရာက္ျပီး ေရာက္ဆဲျဖစ္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္း၊ ပ်က္စီးဆဲ၊ ပ်က္စီးေတာ့မည္ ျဖစ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထုိအေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္ ပုတ္ခတ္ျခင္း၊ ရုိက္နက္ျခင္း၊ ထုိးခုတ္ျခင္း၊ ပစ္ခတ္သတ္ျဖစ္ျခင္း၊ ရုံးျပင္ကနားေရာက္ရျခင္း၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး၊ တစ္အိမ္ႏွင့္တစ္အိမ္၊ တစ္ရြာႏွင့္တစ္ရြာ၊ တစ္တုိင္းျပည္ႏွင့္တစ္တုိင္းျပည္၊ စစ္မက္ ျဖစ္ၾကသည္အထိ ဆုိးရြားလွေလေတာ့သည္။
ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment