မိမိတုိ႔လိုလား ေတာင့္တအပ္ေသာ ကာမအာရုံတစ္ခုခုသို႔ တက္မက္ေသာ ကိေလသာစိတ္ ၀င္လာက “ကိေလသာ ကာမ” ျဖစ္၍ ထုိစိတ္မ်ိဳးမကင္းသည့္သူ လူအမ်ားသို႔ ကူးစက္ ျပန္႔ပြားခုိက္ရန္ မ်ားေလေတာ့သည္။ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္တြင္ ကပိလ၀တ္ျပည္ႏွင့္ ေကာလိယ ႏွစ္ျပည္ေထာင္တုိ႔၏ အၾကား ျဖတ္သန္းစီးဆင္းသည့္ (ေရာဟိဏီ) ငါးၾကင္းျမီးကဲ့သို႔ ၂ခြျမစ္သည္ ရွိ၏။ ထုိျမစ္ကို အမွီျပဳ၍ ႏွစ္ျပည္ေထာင္မွ လယ္ယာ လုပ္သားတုိ႔သည္ လယ္ယာ အလုပ္လုပ္ၾကေလသည္။
ဤႏွစ္တြင္ မုိးကလည္း နည္းသျဖင့္ နယုန္လအခါတြင္ စိုက္ပ်ိဳးစျဖစ္ေသာ ေကာက္ပင္ငယ္တုိ႔မွာ ေရမရမူေၾကာင့္ ညွိဳးႏြမ္းလာသည္ကို ျမင္ၾကရေသာအခါ ႏွစ္ျပည္ေထာင္ေသာ လယ္ယာလုပ္သားတုိ႔သည္ အစည္းအေ၀း ေခၚ၍ တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးၾကရာတြင္... ကပိလ၀တ္ျပည္သား လယ္သမားတုိ႔က...
“ဤျမစ္ေရကို ၂ျမိဳ႕ေသာ လယ္သမားတုိ႔ ခြဲေ၀ယူၾကလွ်င္ ငါတုိ႔အားလည္း ျပည့္စံုလံုေလာက္မည္မဟုတ္၊ သင္တုိ႔အားလည္း ျပည့္စံုလံုေလာက္မည္မဟုတ္၊ သို႔အတြက္ ထုိျမစ္ေရကို ငါတုိ႔အား ေပးၾကပါ၊ ဤေရကို တစ္ၾကိမ္ သြင္းရလွ်င္ ငါတုိ႔ေကာက္ပင္တုိ႔မွာ ေကာင္းစြာ ၾကီးပြားလာႏုိင္ပါသည္၊ သို႔အတြက္ ေရကို ငါတုိ႔အားေပးၾကပါကုန္”
ဟု ဆုိေသာ္-ေကာလိယျပည္သား လယ္သမားတုိ႔ကလည္း -
“ေကာင္းပါျပီ ငါတုိ႔က ဤျမစ္ေရကို သင္တုိ႔လယ္ယာ ေကာက္စပါးအတြက္ ေပးလုိက္သျဖင့္ သင္တုိ႔စပါးေတြရလုိ႔ က်ီးၾကတို႔တြင္ ျပည့္ေနေသာအခါ ငါတုိ႔က ေရႊနီ-ပတၱျမားညိဳ-ေငြအသျပာ-ဒဂၤါနတ္ တို႔ကို အိတ္မ်ား ေတာင္းမ်ားတြင္ထည့္၍ သင္တုိ႔၏ အိမ္၀တုိ႔သို႔ လွည့္လည္၀ယ္ယူျခင္း မလုပ္ႏုိင္ပါ၊ သို႔အတြက္ ေရကို သင္တုိ႔အား မေပးႏုိင္”
ဟု ဆုိ၍ ျငင္းခံု ၾကေလသည္။
သို႔ျဖင့္ ေရအတြက္ အျငင္းပြားကာ စကားမ်ားေနၾကရာမွ တစ္ဖက္မွ လယ္လုပ္သားတစ္ေယာက္က အျခားဖက္မွ လယ္လုပ္သားတစ္ေယာက္အား လက္ေရာက္ပုတ္ခတ္လုိက္ေလသည္။ အရုိက္္ခံရေသာ သူကလည္း အျခားတစ္ေယာက္ကို ရုိက္ႏွက္ ပုတ္ခတ္ၾကျခင္းျဖင့္ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ ျဖစ္ေနၾကစဥ္တြင္ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ေအာ္ဟစ္ဆဲဆိုၾကလ်က္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာမင္းတုိ႔ ထိေအာင္ တုိက္ခိုက္ဆဲေရးၾကေလသည္။ ထုိအခါ ေကာလိယျပည္သားတို႔က...
“ေတာေခြး-အိမ္ေခြး အစရွိသည္တုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ အစ္မ-ႏွမတို႔ႏွင့္ အတူတကြ ေပါင္းသင္း ေနထုိင္ၾကသကဲ့သို႔ သင္တုိ႔၏ မင္းတုိ႔သည္လည္း မိမိတုိ႔၏ ႏွမတုိ႔ႏွင့္ ေပါင္းသင္းေနထုိင္ ၾကကုန္ေသာ ကပိလ၀တ္ မင္းတုိ႔၏ ဆင္၊ ျမင္း၊ ဒိုင္းကာလက္နက္တုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ ခဲယမ္းမီးေက်ာက္တုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ငါတုိ႔အား ဘာတတ္ႏုိင္မည္နည္း၊ ငါတုိ႔ ဂရုမစိုက္”
ဟု ထိခုိက္ဆဲေရးၾကေလကုန္သည္။ ထုိစကားကို ၾကားလွ်င္ ကပိလ၀တ္ျပည္သားတို႔ကလည္း ေဒါသအမ်က္ထြက္ၾကကုန္လ်က္...
“အခ်ိဳ႕တို႔သည္ ႏူနာရွိကုန္သျဖင့္ အားထားရာကိုးကြယ္ရာ မရွိေသာေၾကာင့္ ကေလာပင္၏ သစ္ေခါင္းထဲသို႔ ၀င္ေနေသာ တိရစၧာန္တုိ႔သည္ ထုိကေလာပင္ အေခါက္ကိုသာ စားေနၾကသကဲ့သို႔ ႏူနာရွိေသာ သူတို႔ ကေလာပင္ အေခါင္း၌ ေနၾကစဥ္ သင္တုိ႔က ေခၚေဆာင္၍ မင္းျပဳထားေသာ အႏူမင္းတုိ႔၏ ဆင္၊ ျမင္း၊ ဒုိင္းကာ လက္နက္တုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ ခဲယမ္းမီးေက်ာက္ တုိ႔သည္လည္းေကာင္း ငါတုိ႔အား ဘာတတ္ႏုိင္မည္နည္း၊ ငါတုိ႔က ဂရုမစိုက္”
ဟု အျပန္အလွန္ ေျပာဆုိၾကျပီးလွ်င္ အသီးသီး ျပန္ၾကကုန္လ်က္လယ္ယာလုပ္ငန္းဆုိင္ရာ အမတ္၀န္ၾကီးတုိ႔ကို တုိင္ၾကားေလသျဖင့္ ထုိလမုိင္း၀န္တုိ႔ကလည္း သက္ဆုိင္ရာမင္းတုိ႔ကို သံေတာ္ဦး တင္ၾကေလကုန္သည္။
ယင္းသို႔လွ်င္ မင္းတုိ႔အား သံေတာ္ဦးတင္လုိက္ၾကေသာေၾကာင့္ ကပိလ၀တ္ မင္းတုိ႔က “မိမိႏွမတုိ႔ႏွင့္အတူ ေပါင္းေဖာ္ ေနထုိင္ေသာ ငါတုိ႔၏ အား-အစြမ္းသတၱိကို ျပၾကရေသးတာေပါ့၊ အားလံုးစစ္တိုက္ရန္အတြက္ ျပင္ဆင္၍ ထြက္ၾက”ဟု အမိန္႔ေပး၍ ထြက္ခဲ့ၾကေလရာ ေကာလိယမင္းတုိ႔ကလည္း...
“ကေလာပင္၌ေနျပီး ကေလာအခါက္စားေနရေသာ အႏူတို႔၏ အား-အစြမ္းသတၱိကို သိၾကရေအာင္ ယခုပင္ စစ္ဆင္၍ ထြက္ၾက”ဟု အမိန္႔ေပး၍ ထြက္လာခဲ့ၾကေလရာ ေရာဟိဏီျမစ္ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္၌ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ မိၾကေလသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာကရုဏာသမာပတ္မွ ထေတာ္မူ၍ ေလာကကို ၾကည္ေတာ္မူသည္ရွိေသာ္ ႏွစ္ဖက္ေသာ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တုိ႔သည္ “ငါမသြားက ပ်က္စီးေသေက် ေသြးေခ်ာင္းစီးမည္ကို ျမင္ေတာ္မူသည့္ဘ၀၊ ငါဘုရား ၾကြသြားက ႏွစ္ဖက္ေသာ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ တုိ႔အား ျငင္းခံုခုိက္ရန္ ျငိမ္းေစဖို႔အတြက္ (ဖႏၵနဇာတ္-ပထ၀ီဥျႏိၵယဇာတ္-လဋဳကိလဇာတ္) ၃ဇာတ္တုိ႔ကို ေဟာအံ့။ ထုိအခါ ခိုက္ရန္ျငိမ္း၍ ေအးခ်မ္းကာ စိတ္သေဘာ ညီညြတ္ၾကေသာအခါ ညီညြတ္ျခင္း၏ အက်ိဳးျပ (ရုကၡဓမၼဇာတ္-၀႗ကဇာတ္) ၂ဇာတ္တုိ႔ကို ေဟာျပီးလွ်င္ “အတၳဒ႑သုတ္”ကို ဆက္လက္ေဟာေသာအခါ ႏွစ္ဖက္ေသာ မင္းတုိ႔သည္ မင္းသားငယ္ ၂၅၀စီ ရဟန္းျပဳရန္ ေပးကုန္လတၱံ႕၊ ထိုသူတုိ႔ ရဟန္းျပဳျပီးသည့္ေနာက္ ရဟႏၱာျဖစ္ျပီးေသာအခါ မဟာ၀ုန္ေတာတြင္ ၾကီးစြာေသာ နတ္ျဗဟၼာ စည္းေ၀း တရားပြဲၾကီး(မဟာသမယ)သည္ ျဖစ္လတၱံ႕”ဟုလည္း ျမင္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ မည္သည့္ရဟန္းတစ္ပါးကိုမွ် အသိမေပးဘဲ တစ္ကိုယ္ေတာ္တည္း သပိတ္သကၤန္းတုိ႔ကို ယူေတာ္မူလ်က္ ေကာင္ကင္ခရီးျဖင့္ ၾကြလာေတာ္မူျပီးလွ်င္ ႏွစ္ဖက္ေသာ မင္းတုိ႔စစ္ျပင္ရာ ေရာဟိဏီျမစ္လယ္ အထက္ေကာင္းကင္၌ ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူသည္ရွိေသာ္ ႏွစ္ဖက္ေသာမင္းတုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ေတြ႕ျမင္ၾကရေလသျဖင့္...
“ငါတုိ႔၏ ေနာင္ေတာ္ၾကီး ၾကြလာေတာ္မူသည္၊ ငါတုိ႔သည္ ေနာင္ေတာ္ၾကီးေရွ႕ေမွာက္၌ ဤသို႔ လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ျခင္ငွာမသင့္၊ ရန္သူတို႔သည္ ငါတုိ႔အား ပစ္ေသာ္လည္း ပစ္ေစကုန္၊ ထိုးခုတ္ေသာ္လည္း ထိုးခုတ္ေစကုန္၊ ငါတုိ႔ ျပန္၍ ရန္မျပဳအံ့”
ဟု အသိတရားျဖင့္ လက္နက္တုိ႔ကို စြန္႔ပစ္ၾကေလကုန္ျပီ၊ တစ္ဖက္ေသာ မင္းတုိ႔ကလည္း ထုိနည္းအတူ စြန္႔ပစ္ၾကေလကုန္သည္။ ထုိအခါမွ ႏွစ္ဖက္မင္းတုိ႔၏ အလယ္ ေကာင္းကင္ထက္မွ ျမတ္စြာဘုရားက...
“မင္းျမတ္တုိ႔ - ဤေနရာသို႔ အဘယ္ကိစၥႏွင့္ လာၾကကုန္သနည္း”
“ျမတ္စြာဘုရား-တပည့္ေတာ္တုိ႔သည္ ေရကစားရန္၊ ေတာကစားရန္၊ ျမစ္ကိုၾကည့္ရန္၊ ေတာလည္ရန္၊ ေပ်ာ္ျမဴးရန္ လာၾကျခင္း မဟုတ္ပါ၊ အဟုတ္အမွန္ေသာ္ကား စစ္တုိက္ဖုိ႔ ေရာက္လာၾကပါသည္ ဘုရား”
“ဘာကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ စစ္တုိက္ၾကမည္နည္း”
“ေရကိစၥကို အေၾကာင္းျပဳပါသည္ ဘုရား”
“ေရသည္ အဘယ္မွ် အဖိုးတန္သနည္း”
“ေရဟူသည္ အနည္းငယ္သာ တန္ဖုိးရွိပါသည္ ဘုရာ”
“မင္းျမတ္တုိ႔-ေျမသည္ အဘယ္မွ် တန္ဖိုးရွိသနည္း”
“ေျမသည္ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏုိင္ပါ ဘုရား”
“မင္းျမတ္တုိ႔-တန္ဖိုးမျဖတ္ႏုိင္ေသာေျမကို အစုိးရေသာ မင္းတုိ႔သည္ အဘယ္မွ် တန္ဖုိးရွိသနည္း”
“ျမတ္စြာဘုရား-မင္းတုိ႔သည္ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏုိင္ပါဘုရား”
“မင္းျမတ္တုိ႔-သို႔ျဖင့္ တန္ဖိုးနည္းေသာ ေရကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏုိင္ေသာ မင္းတုိ႔ကို အဘယ္ေၾကာင့္ ဖ်က္ဆီးလုိၾကသနည္း၊ ျငင္းခံုျခင္း၊ ခိုက္ရန္ျဖစ္ျခင္း၊ ဟူသည္ သာယာဖြယ္ မဟုတ္၊ အေၾကာင္းမဟုတ္သည္ကို အေၾကာင္းလုပ္၍ ရန္ျပဳမူေၾကာင့္ ၀က္၀ံႏွင့္ၾကိဳ႕ပင္ေစာင့္နတ္တုိ႔သည္ ဤကမၻာသို႔တုိင္ေအာင္ လုိက္၍ ပ်က္စီးၾကကုန္ဖူးျပီ”ဟု ဖႏၵနဇာတ္ကို ေဟာေတာ္မူသည္။
ထို႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္...
“မင္းျမတ္တုိ႔-တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ မင္းတုိ႔မည္သည္ တစ္ပါးေသာပုဂၢိဳလ္၏ စကားမွ်ျဖင့္ အတိအက်မသိဘဲ ယံုၾကည္မူ မျပဳေကာင္းေပရာ၊ တစ္ပါးသူ၏ စကားကို မဆင္ျခင္ ယံုၾကည္မူေၾကာင့္ ယုန္ငယ္၏ စကားျဖင့္ ေတာသံုးေထာင္ရွိ သတၱ၀ါတို႔ မဟာသမုဒၵရာသို႔ ေျပး၀င္ဖူးၾကေၾကာင္း”
ျဖင့္ ပထ၀ီဥျႏၵိယဇာတ္ကို ေဟာေတာ္မူျပီးေနာက္...
“မင္းျမတ္တုိ႔-တစ္ခါတစ္ရံ အားနည္းေသာ သူကိုေသာ္လည္း မထီမဲ့ျမင္ မျပဳရာ၊ အထင္မေသးရာ အားနည္းေသာသူသည္လည္း တစ္ခါတစ္ရံ အားၾကီးေသာသူ၏ အင္အားကို ဖ်က္ဆီးႏုိင္ေၾကာင္းျဖင့္ ဗီလံုးငွက္မငယ္သည္ အားၾကီးေသာ ဆင္ေျပာင္ၾကီးကို သတ္ဖူးျပီ”
ဟု လဋဳက္က ဇာတ္ကို ေဟာေတာ္မူ၍ ညီညြတ္ျခင္း၌ အက်ိဳးရွိ၍ မညီညြတ္ျခင္း၌ အက်ိဳးပ်က္စီးကာ ဆင္းရဲပံုတုိ႔ကို ျပျခင္းငွာ “ရုကၡဓမၼဇာတ္ႏွင့္ ၀႗ကဇာတ္” တုိ႔ကို ေဟာေတာ္မူျပီးေနာက္ ခိုက္ရန္ျငင္းခံုျခင္း၌ သာယာဖြယ္ တစ္စံုတစ္ရာ မရွိပံုတို႔ကို ေဟာေတာ္မူရာ ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတုိ႔သည္...
“ငါတုိ႔၏ အသက္သည္ ေနာင္ေတာ္ၾကီး၏ အသက္သာရွိေတာ့သည္၊ ေနာင္ေတာ္ၾကီးၾကြမလာက ငါတုိ႔၏ အသက္သည္ မရွိေတာ္သည့္အျဖစ္သို႔ ေရာက္မည္”
ဟု ၀မ္းေျမာက္ေက်းဇူးတင္စြာႏွင့္ တစ္ဖက္လွ်င္ မင္းသားငယ္ ၂၅၀စီေပး၍ ရွင္ရဟန္းျပဳကာ မဟာ၀ုန္ေတာတြင္ ရဟႏၱာျဖစ္ၾက၍ ဘုရားတစ္ဆူ တစ္သက္တြင္ တစ္ခါသာ ၾကီးက်ယ္ေသာ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔၏ မဟာသမယေန႔ၾကီး ျဖစ္သတည္း။
(ဓမၼပဒ ႒ကထာ ဉာတိကလဟ၀ူသမ ၀တၳဳႏွင့္ သုတ္မဟာ၀ါ အ႒ကထာ မဟာသမယ အဖြင့္တုိ႔ကို တုိက္ရုိက္ ျမန္မာျပန္ထည့္လုိက္သည္)။
ဤမွ် အထိုးမတန္ေသာ ေရအေပၚတြင္ စြဲလမ္းတပ္မက္လုိခ်င္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ အဆင့္ဆင့္ ခိုက္ရန္ျဖစ္ၾကလ်က္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ မင္းတုိ႔တုိင္ေအာင္ သတ္ျဖတ္ တုိက္ခိုက္ၾကသည္အထိ က်ယ္ျပန္႔သြားရကား ျမတ္စြာဘုရားၾကြေရာက္ဆံုးမလာသည့္ အတြက္ေၾကာင့္သာ ေတာ္ေတာ့သည္။ သို႔မဟုတ္က အာရုံ၀တၳဳ တပ္မက္မူကာမဂုဏ္သည္ ေလာကအားလံုကိုပင္ ေျပာင္စင္ေအာင္ မီးေလာင္ျပာခ်ႏုိင္ေၾကာင္း သတိထားဖြယ္ရာပင္။
ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment