ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Wednesday, 13 February 2013

လူသည္ ဆင္ထက္ေမ့၏

တိရစၦာန္တုိ႔တြင္ အေကာင္အၾကီးဆံုးသည္ ဆင္သတၱ၀ါျဖစ္၏။ ထို ဆင္သတၱ၀ါသည္ အေကာင္ၾကီးသေလာက္လွ်င္ အေမ့သန္လွ၏။

ဆင္သည္ ရံတစ္ခါ စားလ်က္ကပင္ ေမ့သြားေတာ့ရကား စားလက္စမွ ရပ္တန္႔ေနသည္ဆုိ၏။ သြားလ်က္က ေမ့သြားလွ်င္လည္း ထုိ သြားလက္စ လမ္းစေပ်ာက္ေသာအလား ေလးဖက္ထား၍ စံုရပ္ကာ ေတြေနသည္ ဆုိ၏။


ထုိမွ် အေမ့သန္ ဉာဏ္ကင္းေသာ ဆင္သတၱ၀ါၾကီးေသာ္မွ ဆင္ဦးစီးသခင္က ဥေကၡာင္းကို ခြ်န္ကေလးျဖင့္ တုိ႔၍တုိ႔၍ သတိေပးေသာအခါ ၀ပ္ဟဲ့ဆုိ ခ်က္ခ်င္း ၀ပ္ေခ်ေပးေသး၏။ ထဟဲ့ဆုိကလည္း မုဆိုင္းမတြ ထေပးေသး၏။

ထုိမွ်မကေသး -

ဆြဲစရာရွိသည္ကို အဆြဲခုိင္းလွ်င္လည္း မဆုိင္းတတ္၊ တြန္းစရာရွိကလည္း ခုိင္းတုိင္းလွ်င္ တြန္းေကာ္ေပးတတ္ေသး၏။ ကုန္းေပၚရွိ သစ္တံုးအပံုထဲမွ တစ္လံုးခ်င္းတစ္လံုးခ်င္းတုိ႔ကို ျမစ္စ၏ေရထဲသို႔ ဆြဲခ်တြန္းပို႔ေပးေနစဥ္္ သြားလမ္းေရွ႕ သစ္လံုးမ်ား အဆီးအတားသဖြယ္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ဖယ္ရွားလိုရကား

သခင္က ေကာ္ဟဲ့ တစ္ခ်က္အမိန္႔ေပးက ထုိတစ္ခ်က္ႏွင္ ထုိက္တန္စြာ ကုန္းကာၾကံဳးကာ ညာသံေပးလ်က္က ေကာ္တြန္း၊ တြန္းပို႔ေပးေသး၏။

သခင္က ဆြဲဟဲ့ တစ္ခ်က္အမိန္႔ေပးကလည္း ထုိတစ္ခ်က္ႏွင့္ အလုိက္ပင္လွ်င္ တအားရုန္း၍ ကုန္းၾကံဳးဆြဲငွင္ေပးေသး၏။

လူအမည္ရ လူမွာမူကား -

အသိတတ္တရား ေရွ႕သြားရွိသူမ်ားက ဒါေကာင္းသည္ လုပ္ဆုိေသာ္မွလည္း မလူပ္၊ ငုတ္တုတ္ႏွင့္ေၾကာင္ေတာင္ ေယာင္၍မွ်ပင္ မလုပ္ေဆာင္ျပီ၊ အရွိႏွင့္အသိ တစိမွ် မတည့္ေသးရကား ၾကည့္တုိင္းလည္း မျမင္၊ ျမင္တုိင္းလည္း မသိတတ္ျပီ။ ထုိမသိမတတ္သည့္အၾကား မာန္မာနတရားႏွင့္ ေမာဟမ်ားကလည္း လမ္းသလားလြန္းအား ၾကီးလွေသးရာ ေရွ႕ကိုေျပးၾကည့္၍လည္း ေရးေရးမွ် မျမင္မသိျဖင့္ စားခဲ့ရသည္ကိုပင္ ျပန္လည္၍ မျမင္မသိတတ္။ အၾကိဳက္ၾကီး၊ အမုန္းၾကီးအရာမွ်ကိုသာ ျပန္လည္ ျမင္ေယာင္တတ္၏။

ယေန႔စားျပီးစ၌ပင္လွ်င္ သင္ ထမငး္ဘယ္ႏွစ္လုတ္၊ ဟင္းဘယ္ႏွစ္ဖတ္ စားသံုးခဲ့ပါသလဲ ေမးေသာ္ -

အရသာေနာက္ ေမွ်ာလုိက္ေနမိၾကေသာ လူသားတို႔အဖုိ႔ မေပးတတ္ၾကျပီ။ စားရင္း ေမ့သမားတည္း။

တစ္ဖန္ အသိတတ္တရား ေရွ႕သြားရွိသူမ်ားက ဒါအဆိုး တုိးမလုပ္ႏွင့္ ကရုဏာတား တားေပးေသာ္မွလည္း ထုိအဆုိးကို ဖယ္ရွား၍ သြားေလ့မရွိတတ္ျပီ။

မီးအပူကို ကိုင္လုိသည့္ကေလး နံေဘးရွိ မိဘတုိ႔က ပူ၊ ပူ၊ ပူဟူ၍ တားေပးေသာ္မွလည္း အေရးမထား၊ ေျပးထိ၍ ကစားၾကည့္သည့္ပမာသာ ရွိ၏။ ထုိကေလး တစ္ခါပူမွ်ျဖင့္ မမွတ္မိ၊ ေမ့သည့္အရာက ခ်က္ခ်င္း လုိက္လံကာ ဖံုးဖိေပးေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ အမွတ္မမိ၍ အမွတ္မိသူက ေျပာလွ်င္လည္း နားမေထာင္တတ္။

ယေန႔ လူသားအားလံုး -

(က) ဘ၀ဖံုးသျဖင့္ လံုးလံုး ေတြေ၀ေမ့ေလ်ာ့၍ ေနၾကေလ၏။

(ခ) ကာမဖံုးသျဖင့္ မသိတစ္၀က္၊ သိတစ္၀က္ျဖင့္ ရက္ဆက္ေမ့ ေမ့လ်က္ကလည္း ေနၾကကုန္၏။

ဤဘ၀၌ ဘ၀ရင့္ေလ စိတ္လြင့္ေလ၊ အၾကိဳက္ၾကီးေလ အမူိက္စီးေလဆုိသည္ကို ကေလးငယ္ဘ၀၊ လူလတ္ပိုင္းဘ၀၊ လူၾကီးပုိင္းဘ၀ ထုိသံုးပိုင္းတုိ႔ျဖင့္ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ သိႏုိင္၏။ ထုိတြင္ -

၁။ ကေလးဘ၀ သိတတ္ခါစ၌ မိဘတုိ႔က စာသင္ေက်ာင္းသို႔ ပို႔လႊတ္ၾကသျဖင့္ ဆရာသမား ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားထံ ေရာက္ၾကရေလရာ -

(က) စာအံ၊ စာက်က္၊ စာတက္ခ်ိန္မ်ားသည္ တစ္နာရီဆုိေသာ္လည္း အလြန္ၾကာေညာင္းလွေခ်၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မိနစ္၊ စကၠန္႔တုိင္းလွ်င္ အမွတ္ရွိ သတိရေနေသာေၾကာင့္။

(ခ) ကစားခ်ိန္ စသည္မ်ားကား တစ္နာရီဆုိေသာ္မွလည္း နာရီျပည့္ေနလုိက္ရသည္ မထင္မိ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မသိတစ္၀က္၊ သိတစ္၀က္မွ် ျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္။

(ဂ) ညည အိပ္ရာ၀င္ခ်ိန္သည္ကား မိုးလင္းတုိင္း ဆုိေသာ္မွလည္း အလြန္တုိေတာင္းလွသည္ ထင္မွတ္ရေခ်၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ လံုး၀ မသိေတာ့ေသာေၾကာင့္။


၂။ လူလတ္ပိုင္း အိမ္ေထာင္ရွင္ဘ၀မ်ိဳး၌ကား ကာလသားဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုးလံုး ေျခေဆာ့လက္ေဆာ့ ကစားသန္ခဲ့သည့္အေလ်ာက္ ပိုးေလာက္လန္းပမာ ေရွ႕ရွိ အာရုံမ်ားကို ဟိုစပ္စပ္၊ ဒီစပ္စပ္ စမ္းသပ္ခဲ့ဖူးသည့္အေလ်ာက္ စိတ္ကစား၍လည္း ေနတတ္၏။ လက္ရွိ ခံစားပိုင္ခြင့္ ရထားေသာ ကာမအာရုံကိုလည္း အၾကိဳက္ၾကီးသမွ် စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ျဖင့္ပင္ မြတ္သိပ္ဆာေလာင္ေနေသာ ႏြားငတ္ကို ေရခ်ေပးရသည့္ပမာလည္း အငမ္းမရ ခံစားေနတတ္၏။ အရက္မူးသမား အျမည္းဖတ္၀ါးရာ၌ ေပါ့သည္ေလးသည္ သူမသိ၊ က်က္၏ မက်က္ သူမသိ၊ မူးမူးေမ့ေမ့ အေတြ႕၌ ေတ့ရုံမွ်ပမာလည္း ဂမူးရွဴးသို႔ အလုိဆုိးၾကီးစြာ အၾကိမ္ၾကိမ္အခါခါလည္း ခံစား၍ ေနတတ္၏။

သို႔ေၾကာင့္ -

မယားရစ၊ လင္ရစ၌ ကမၻာမွာရွိသမွ်မိန္းမ၊ ငါ့မယားသာ အလွဆံုး၊ ဆံုးျဖတ္တတ္၏။

အရူးေျပ၊ အမူးေျပေသာ ကာလ၌ကား ကမၻာမွာရွိသမွ်မိန္းမ ငါ့မယားထက္အသာဆံုး ေျပာင္းလဲလာတတ္၏။ တစ္ဖန္ မယားရစတုိ႔၌ ၾကည့္မ၀၊ ရူမ၀ ျဖစ္ၾကသေလာက္ အေရလည္သြားေသာအခါ မ်ိဳးမ်ား၌ကား ၾကည့္မရ၊ ရူမရသို႔လည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ေျပာင္းလဲတတ္ေသး၏။ ဤသည္မွာ အာရုံမ်ားျခင္း၊ စိတ္ကစားျခင္းမ်ား၏ သာဓကတည္း။

ထုိအာရုံမ်ား စိတ္ကစားေနတတ္ေသာ လူလတ္ပိုင္းတုိ႔၌ အခ်ိန္နာရီဓကား ရံခါ မိနစ္ပိုင္းေနရာသို႔ ေရာက္သြားတတ္ျပီး ရက္ကား နာရီပိုင္းမွ်ေနရာသို႔ သက္တမ္းတုိအျဖစ္ ၀င္ေရာက္လာတတ္၏။ ႏွစ္သည္လည္း ေရွ႕သၾကၤန္ႏွင့္ ေနာက္သၾကၤန္တုိ႔ ေျခရာခ်င္းထပ္၍ ကပ္လုိက္ေနသည့္ ပမာမွ်သာ ရွိေခ်ေတာ့၏။

စိတ္သည္ အာရုံႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးလ်က္က ႏွစ္ကိုပင္ ေမ့ေပ်ာက္ထားျခင္း၊ သို႔ဆုိေသာ္ ဆင္ႏွင့္လူ ဘယ္သူ အေမ့ပိုသနည္း။

၃။ ကိေလသာတုိ႔အၾကား ေရလုိက္မွားျပီးေသာ လူၾကီးပိုင္း၌ကား ဦးစြာ ငါတုိ႔လင္မယား တစ္ပတ္စာ၀မ္းစာ ဖူလံုေနရာမွ တစ္လစာအထိ တုိးျမွင့္ အပူျမွိဳက္ခံရကား ေဖြရွာစြန္႔စား ေလာင္မီးပြားခံခဲ့ရေသာ အပူမီး။

ထုိ႔ေနာက္ သားသမီးတုိ႔ ေဟာတစ္ေယာက္၊ ေဟာတစ္ေယာက္ ေပါက္လာေလတုိင္း သားဖုိ႔၊ သမီးဖုိ႔ဟူ၍ ေက်ာျပင္ ဘို႔တင္ခံရရာမွာ ေေဖြရွာစြန္႔စား ေလာင္မီးပြာခဲ့ရေသာ အပူမီး။

ထုိ႔ေနာက္၊ ထုိ႔ေနာက္ မိသားစုအားလံုးအတြက္ လစာမွ ႏွစ္စာ၊ ဘ၀စာ ဖူလံုေရးၾကီးအထိ မီးတက္၍ အေလာင္ခံရရာမွ ေဖြရွာစြန္႔စား ေလာင္မီးပြားခဲ့ရေသာ အပူမီး။ ထုိထုိအပူမီးတုိ႔ အထပ္ထပ္ အဟပ္ခံထားရသည္ေၾကာင့္ ပင္ယံထက္မွ အညွာရင့္ အေၾကာသန္ သစ္ရြက္သည္ ေအာက္ေျမျပင္မွ ေတာမီးတုိ႔၏ အေငြ႕အရွိန္မွ်ေလာက္ အဟပ္ခံရစဥ္ပင္ တလြင့္လြင့္ လူပ္ရမ္းခါေနသည့္ပမာလည္းေကာင္း၊ အေရခန္းေျခာက္၊ ႏြမ္းေျခာက္ေျခာက္ေနသည့္ပမာ လည္းေကာင္း စိတ္လည္းဂနာမျငိမ္၊ ကိုယ္လည္း ဣေျႏၵမရတတ္ျပီ။

ရုပ္သက္ကသာ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ျပီး စိတ္သက္ေတာ္ ငယ္ေနေသးလွ်င္ကား အရြယ္ရ၍ အိမ္ေထာင္က်လာျပီျဖစ္ေသာ သမီးစံုတြဲ၊ သားစံုတြဲမ်ား ၾကည့္လ်က္ကလည္း ရီေနတတ္ေသး၏။ မိမိနံေဘး အဖြားကေလးကို ၾကည့္၍လည္း ပီတေဇာပ်ံ တစ္ဖန္ ျပန္က်ေနတတ္ေသး၏။ ဖားတု၍ ခရုခုန္ပမာလည္း ျဖစ္ေနတတ္ေသး၏။

ထုိမွေနာက္ သားမွေပါက္ေသာ ေျမး၊ သမီးေပါက္ေျမးတုိ႔ ေရာက္လာေသာအခါတြင္လည္း ေနာက္က လိုက္လာေသာ အပူမီးအရွိန္တုိ႔သည္ ေျမးတုိ႔ကိုၾကည့္ ေျမးအထိလုိက္၍ ေတာက္ေလာင္ေတာ့ေလကုန္ရာ ေသခါနီးေလ အေလာင္းၾကီးေလသာ ျဖစ္ေတာ့၏။

ထုိသို႔ေသာ ဖုိးကေလးၾကီးတုိ႔အရြယ္ အထက္ပိုင္းတုိ႔၌ အခ်ိန္သည္လည္းေကာင္း၊ ေန႔ရက္သည္လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္တုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ ေျမးအလူပ္၀ယ္ စိတ္နစ္ျမဳပ္သြားျပီျဖစ္ရကား ဘာဆုိတာမွ်သတိမရၾကျပီ။ ေဆာင္းသတိေပး ေအးမွန္းသိ၏။ ေဆာင္းေပ်ာက္က အသိလည္း ေပ်ာက္ရ၏။ ေႏြပူလွ်င္ အသိပူလာ၏။ ေႏြေပ်ာက္က ထုိအပူသိလည္း လံုးလံုးၾကီး ေမ့ရ၏။ မုိးလုိက္လွ်င္ အုိက္မွန္းသိလာ၏။ မုိးကုန္ေသာ္ အုိက္ပံုအိုက္နည္းလည္း ပြဲသိမ္းျပီး ျဖစ္သြား၏။

ထုိသို႔ အေမ့သန္အား ၾကီးလာေသာ္ သူငယ္ျပန္ဘ၀သို႔ပင္ ဆုိက္ရရွာေတာ့၏။ ထုိ သူငယ္ျပန္ဘ၀ အဘိုးသုညသည္ ကေလးေအာက္က ကေလးမွ်သာတည္း။

ဆင္သည္ လူ႔ထက္ ေမ့၏။

သို႔ေသာ္ သခင္ခုိင္းက မဆုိင္းမတြ ျပဳက်င့္ေပးတတ္ပါေသးသည္။ လူသည္ အသိဉာဏ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဘ၀အားျဖင့္လည္းေကာင္း ရင့္က်က္ေလျပီးေသာ လူရင့္မာၾကီးမ်ား ျဖစ္ၾကပါလ်က္က ေမ့ေမ့မေနသင့္၊ လူလိမၼာ ပညာရွိတုိ႔ ေလ့က်င့္ေပးပါသည္ကို ေပလ်က္က ဘဲက်င့္ မက်င့္သင့္။

ထုိသို႔ ေမ့က်င့္၊ ေပက်င့္ က်င့္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး လူသားသာျဖစ္ လူမစစ္ေနရာမွ မတက္ရျပီ။ ဘ၀ရင္းစား ျပန္မရသည့္အေျခသာ ဆုိက္ရေပလိမ့္မည္။ ေနရင္း ျပန္လ်က္က ငယ္စာရင္း အလွန္ခံရေပလိမ့္ဦးမည္။ စင္စစ္ သိေသာ မသိသည္ မသိေသာ မသိထက္ အထိနာမည္တည္း။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment