အထက္ကဆုိခဲ့ျပီး (တိရစၦာန္ဘ၀ မသိရာမွ သတၱ၀ါစခဲ့ရျခင္း၊ ထုိ တိရစၦာန္ဘ၀ျဖင့္ပင္ ခႏၶာအဆင့္ဆင့္ ရင့္က်က္ေအာင္ ေမြးထုတ္ခဲ့ရျခင္း၊ သူတစ္ပါးအေပၚ ရက္ေရာမူျဖစ္ေသာ ဒါနေကာင္းမူတစ္ခုေလးမွ်ကိုပင္ ႏုိ႔တုိက္၊ အစာခြံ႕ ဘ၀မ်ိဳးေရာက္ေလမွ ျပဳက်င့္တတ္လာျခင္းမ်ားေၾကာင့္ လူသား တစ္ၾကိမ္မွ် လာေရာက္ျဖစ္ရပါသည္ကို) စကားတုိ႔ျဖင့္ လူ႔ဘ၀ ေရာက္ရပံုမ်ား သိနုိင္ေလာက္ၾကျပီ၊ ထုိလူ႔ဘ၀ ေရာက္ျပန္ပါေသာ္ကား၊ တိရစၦာန္အာရုံ အထံုမ်ားျခင္း၊ မသိရာမွစခဲ့ရေသာ ေမာဟဗီဇ အေလ့က်ပါလာျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္တုိ႔ျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ကာ ဒံုရင္းျပန္သြားရပါသည္ကိုလည္း အထက္က ဆုိခဲ့ျပီးစကားတုိ႔ျဖင့္ပင္ သိႏုိင္ေလာက္ၾကျပီ။
ထုိသို႔ ဒံုရင္းျပန္သြားရာ၌ -
လူ႔ဘ၀က စုယူသြားေသာ ရိကၡာထုပ္သည္လည္း ေမာဟကသာ မ်ားလြန္လြန္းရကား တိရိစၦာန္တစ္ဘ၀မွ်ရလွ်င္ပင္ ဘ၀တစ္ရာ တစ္ရာမွ် ပြားသြားေခ်ေတာ့၏။ လူေသ၍မွ တရားႏွလံုးသြင္းျပီး မေသတတ္ခဲ့ရာ တိရစၦာန္ေသရာ၌ကား ဆုိဖြယ္ရာ မရွိေတာ့ျပီ။ ၎ခံစားခြင့္ရရာ တိရစၦာန္ကိုေသာ္လည္း အာရုံျပဳေသမည္။ သို႔တည္းမဟုတ္ ၎ခံစားခံရရာ တိရစၦာန္ကိုေသာ္လည္း အာရုံျပဳ ေသေခ်မည္။ ထိုအခါ တိရစၦာန္မွ တိရစၦာန္သို႔ကား ေျပးမလြတ္ျပီ၊ တိရစၦာန္ တစ္ဘ၀အတြင္း ခံစား၊ မွတ္သား၊ အားထုတ္၊ အသိမွား ထုိေလးခ်က္တုိ႔ကလည္း ေဘးမွ ပံ့ပိုးေပးလ်က္ ရွိေနၾကရကား တိရစၦာန္မွ တိရစၦာန္သို႔ကား ေျပးမလြတ္ေတာ့ျပီ။
- လူသားမ်ားႏွင့္ ဖီလာကန္႔လန္႔ က်င့္ျခင္းသည္ တိရစၦာန္အက်င့္။
- မဂ္ဖုိလ္တရားမ်ားႏွင့္ ဖီလာကန္႔လန္႔က်င့္ျခင္းသည္လည္း တိရစၦာန္အက်င့္။
ထုိတိရစၦာန္အက်င့္သည္ မသိျခင္းေမာဟႏွင့္ ေမ့ေမ့ေနတတ္ျခင္း၊ ပမာဒတုိ႔ ဦးေဆာင္ေလ့က်င့္ေပးေသာ အက်င့္မ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ သို႔ေၾကာင့္ တိရစၦာန္ျပည္ အေနၾကာေလ လူစိတ္ကင္းမဲ့ေလ ျဖစ္ရေတာ့၏။ လူ႔စိတ္နည္းပါးေလ မဂ္တရား၊ ဖုိလ္တရားအၾကား မသြားသာေလလည္း ျဖစ္ရ၏။ လူ႔ဘ၀ တစ္ခါတစ္ေခါက္ ေရာက္ခဲ့စဥ္တုန္းက အမ်ားတုပ၍ ျပဳခဲ့ရသမွ်ေသာ ဒါနစသည့္ ေကာင္းမူမ်ိဳးေစ့မ်ားကလည္း ငါစြဲမကင္းေသာ ဒိ႒ိ ၀တၳဳ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္စြဲ မကင္းေသာ တဏွာတုိ႔ေၾကာင့္ မဂ္ဖုိလ္၏ အေထာက္ပံ့ျဖစ္မလာဘဲ ျပိတၱာႏွင့္ တိရစၦာန္စသည့္ အပါယ္ဘ၀မ်ား၏ မ်ိဳးေစ့မွ်သာ ျဖစ္သြားေတာ့၏။
ထုိ ဒါနမ်ိဳးေစ့၌ တစ္ဖက္သိုွ႔ ေပးလုိ၊ ကမ္းလုိေသာ ေစတနာႏွင့္ သာယာတပ္စြဲ ငါစြဲၾကီးမူ ေစတနာဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိေလရာ၊ အကယ္တိတိ ေပးကမ္းလုိမူ ပရဟိတ(သူတစ္ပါးအက်ိဳး သည္ပိုးလုိမူ) ဘက္က အင္အားၾကီး၍ အသာစီးျဖင့္ လက္ခ်က္ဦး မိသြားခဲ့ေသာ္ ေမာဟရွိန္အား နည္းသြားစဥ္ တိရစၦာန္ဘ၀တစ္ရာမွ် ေမ်ာပါျပီးေနာက္ လူ႔ဘ၀သို႔ အလည္တစ္ေခါက္မွ် လာခြင့္ရ၏။ လူ႔ဘ၀၌ ကိုယ္ျပီး၊ ကိုယ္ပုိင္အျဖစ္ျဖင့္ ေၾကာက္လန္႔ရႊံ႕ထိတ္ျခင္းကင္းရွင္းစြာ ခံစားခြင့္ သာေစ၏။ သာယာတပ္စြဲမူ ေစတနာကား လူ႔ဘ၀ကို တာ၀န္မယူႏုိင္ေခ်။
ထုိလူ႔ဘ၀သည္ ဒုတိယေျမာက္ လူ႔ဘ၀ျဖစ္သျဖင့္ တိရစၦာန္မ်ားထက္ အင္အားသာလာျပီကို သတိျပဳ။
ထုိလူ႔ဘ၀သည္ ကိုယ္ျပီးကိုယ္ပိုင္ ျဖစ္သျဖင့္ တရစၦာန္မ်ားထက္ စြမ္းခ်က္ ပိုလာျပီကို သတိျပဳ။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment