ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Thursday, 28 February 2013

မတူေသာ ဘ၀ႏွစ္ခု စိတ္ကို အလုအယက္

ေမာဟႏွင့္ သတိသည္ မတူေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္ႏွစ္ခု ျဖစ္၏။ အယုတ္ဘက္၌ ေမာဟေခါင္းေဆာင္ အျမတ္ဘက္၌ သတိ ေခါင္းေဆာင္၏။

စိတ္ကား သိရုံမွတစ္ပါး သူ႔၌ အျခားသတၱိ ဘာမွ မရွိ။ ထုိေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ခုတုိ႔သည္ -

၁။ အလင္းႏွင့္အေမွာင္ အတူမတြဲဘိသို႔၊ ေမ့ေနျခင္းႏွင့္ အမွတ္ရေနျခင္းတုိ႔လည္း အတူတြဲ၍ အထဲ၀င္ေနရိုး မရွိၾကေခ်။

၂။ အိပ္ေပ်ာ္ေနျခင္းႏွင့္ ႏိုးထျခင္းလည္း ဆန္႔က်င္ဘက္ ကစားေနဘိသို႔ ေမာဟႏွင့္ သတိသည္လည္း ဆန္႔က်င္ဘက္အားျဖင့္ အျပန္အလွန္ ကစားေနၾက၏။

၃။ အငွားအလုပ္ ေခါင္းေဆာင္ေနရာက ၀င္ေရာက္၍ ခုိင္းစားေနသူႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အလုပ္ ကိုယ္တုိင္ပင္ ၀င္လုပ္ေနသူႏွစ္ဦးကဲ့သို႔လည္း ပမာတူေခ်၏။

ထုိ မတူေသာ အေမ့ႏွင့္ မွတ္မိတုိ႔သည္ အေမ့ဘက္က အားသာလာလွ်င္စိတ္ကို ေမ့ေပ်ာက္ေစျပီး အမွတ္ဘက္က အားသာလာလွ်င္ စိတ္ကို အမွတ္ရဘက္သို႔ တြန္းပို႔ေန၏။

ထုိတြင္ -

၁။ ထုိစိတ္ အေမ့မ်ားသြားလွ်င္ ဘ၀သည္လည္း လာရာလမ္းသို႔ ျပန္ပို႔ေပးမည္။

ထုိစိတ္ အမွတ္မ်ားထားလွ်င္ ဘ၀သည္လည္း အထက္တက္ေစရမည္။

သည့္အတူပင္လွ်င္ -

အေမ့သန္၊ အေသမ်ားျခင္း၊ အမွတ္သန္ အေသနည္းရျခင္း တုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊

အေမ့သန္၊ ေအာက္ဆင္း၊ အမွတ္သန္ အထက္တက္ရျခင္း တို႔သည္လည္းေကာင္း၊

တစ္ဦးတည္း၏ သဏၭာန္၀ယ္ -

ထုိႏွစ္ခု သူလု၊ ကိုယ္လု ဆြဲေနၾကျပီး တစ္ဦးတည္း၏ ျဖစ္စဥ္၌လည္း ထုိႏွစ္ခု အလုအယက္သာ လြန္ဆြဲေနၾက၏။

ေနာက္ေနာက္ကလည္း ထုိႏွစ္ခု အလုအယက္တည္း။

ယခု ေနဆဲ၌လည္း ထုိႏွစ္ခု အလုအယက္တည္း။

ထုိတြင္ -

ေအာက္လမ္းျပန္တုိ႔သည္ အေမ့ဘက္က အလုသန္သြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ အထက္ တက္သြားသူတုိ႔ကား အမွတ္ရဘက္က အလုသန္သြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

သို႔ေၾကာင့္… မေနလုိ မေသလုိသူတုိ႔သည္ အမွတ္ကိုသာ အားကိုးၾကေလကုန္၏။ ေနလုိေသး၊ ေသလိုေသးတုိ႔ကား အေမ့ကိုသာ လက္သပ္ ေမြးၾကေလကုန္၏။

သင္သည္လည္းေကာင္း၊ ငါသည္လည္းေကာင္း -

ထုိစိတ္တစ္ခုတည္းရွိ လမ္းေၾကာင္းႏူတ္ခမ္း၀ ႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔ေပၚတြင္ မည္သည့္ႏူတ္ခမ္းဘက္ကေန စခန္းဆက္ၾကမည္နည္း။

၂။ တစ္ဖန္ ေလာဘကား ေမာဟအသိေပးထားေသာ မသိေကာင္းကိုလွ်င္ အေကာင္းထင္မွတ္မွားျပီး၊ စိတ္ကို အမည္းဖံုး စည္းရုံးက်ံဳးသြင္းကာ ကိုယ္ကို ခုိင္းစားေပးရ၏။ ၎ အေကာင္းထင္ တစ္ယူသန္သန္ စြဲလမ္းေနေသာ အာရုံထင္၀တၳဳကို မရမခ်င္း စိတ္ကို ပူဆာေနလွ်င္ ၎ပူဆာစဥ္ ႏွလံုးေသြး ခ်င္းခ်င္းရဲ တက္လာေတာ့သျဖင့္ စိတ္ကား မၾကည္လင္ျပီ။ ေလာဘပူး၀င္ကာ ပူဆာခံေနရသျဖင့္ ႏွလံုးေသြးတုန္ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္လာရကား ေရွ႕ေရးဆုိ ဘာဆုိဘာမွ် ေျပးသိခြင့္ မရျပီ။ ထုိအခါ ဘာျဖစ္ျဖစ္ အေတြးမွတစ္ပါး အျခားအေတြး အေရးမလွျပီ။ တံုးဆိုတုိက္၊ က်ားဆုိကိုက္ စိတ္ထားမ်ိဳး တုိး၀င္လာေသာစိတ္ မည္သို႔မွ် မေအးရေတာ့ျပီ။

၃။ ေဒါသကား ေမာဟက အခ်က္ျပထားေသာ မသိဆုိးကိုလွ်င္ တကယ့္အဆုိးထင္ အျမင္ေပါက္သြားျပီး စိတ္ကို အမည္ဖံုး စည္းရုံးက်ံဳးသြင္းေပးရကာ ကိုယ္ကို ခိုင္းစားေပးရ၏။ စိတ္ႏြမ္း၍ ကိုယ္ သရမ္းေပးရေသာ တာ၀န္ ေဒါသမွာ ရွိ၏။

၎ အဆိုးတင္ ကန္႔ကြက္ေခ်မူန္းရန္ ျပင္ဆင္ေနစဥ္ ႏွလံုးေသြးသည္ ပူလြန္းလွသျဖင့္ မည္းတူသြားေတာ့ကာ ထုိႏွလံုးမွီစိတ္သည္လည္း အၾကည္ေပ်ာက္၍ မည္းေနာက္သြားေတာ့ျပီ။ ေနာက္အေရးကို ဘာကိုမွ် မျမင္ရေတာ့ျပီ။ ထုိအခါ ေသတစ္ေန႔ ေမြးတစ္ေန႔ေဟ့ ၾကံဳး၀ါးသံမ်ား အရွက္ႏွင့္ လူလုပ္လာတာေဟ့ အသက္ႏွင့္ လူလုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး၊ ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ား၊ ေသာေသာညံသြားေစေတာ့၏။ ေဒါသ၀င္အစီးခံလုိက္ရေသာ ထုိစိတ္ မည္သို႔မွ် ေအးခြင့္မရေတာ့ပါျပီ။

အထက္ပါ သဘာ၀အုပ္စုၾကီး သံုးမ်ိဳးတုိ႔သည္ -

ေမာဟကား စကားေျပာေကာင္းေသာ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေကာင္း တစ္ဦးပမာ အရာရာတြင္ ၾကမ္းပိုးကိုကား လိပ္အသြင္ျမင္ေစျပီး၊ လိပ္ကိုကား ၾကမ္းပိုးအသြင္ ထင္ေစ၏။ သူ႔ေၾကာင့္ပင္ အၾကိဳက္ေပၚျပီး သူ႔ေၾကာင့္လွ်င္ အမုန္းေပၚရ၏။ သို႔ေၾကာင့္ ထုိေမာဟ၏ မသိပိုး အပိုးခံထားရရွာေသာ လူသားတုိ႔၏ ျပံဳးလုိက္ ရယ္လုိက္ ျပဳလုပ္ၾကရျခင္း၊ ေခါင္းညိတ္ေခါင္းခါ ျပဳလုပ္ၾကရျခင္း၊ လက္ကမ္း၊ လက္ရုပ္ ျပဳလုပ္ၾကရျခင္းမ်ားသည္ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း ကိစၥ ေပၚေပါက္ေစသည္အထိ ျဖစ္လာၾကရ၏။

ထုိေမာဟသည္ -

(က) ျမင္၍မွ မၾကိဳက္ျဖစ္ေသးလွ်င္ ၾကိဳက္စရာအသြင္ ေရွ႕ကေန ဖန္ဆင္းျပေပးျပီး ၾကိဳက္လာျပီဆုိလွ်င္ကား ၾကိဳက္စိတ္မွတစ္ပါး တျခားစိတ္ မ၀င္သာေအာင္ တံခါးပိတ္ ေပးစားတတ္၏။

(ခ) ျမင္၍မွ မမုန္းျဖစ္ေသးလွ်င္လည္း မုန္းစရာအသြင္ ေရွ႕ကေန ဖန္ဆင္းေပးထားျပီး မုန္းသြားျပီဆုိလွ်င္ကား မုန္းစိတ္မွတစ္ပါး အျခားစိတ္မ်ား မ၀င္သာေအာင္ ကာဆီး ရန္တုိက္ေပးတတ္၏။

ယေန႔ ျဖစ္ပြားေနေသာ မေကာင္းမူ လူေၾကာင့္မဟုတ္။

မေကာင္းမွန္း မသိေသာ ေမာဟေၾကာင့္ပင္တည္း။

ထို သံုးမ်ိဳးတုိ႔တြင္ မသိႏွင့္ အၾကိဳက္ ႏွစ္မ်ိဳးတြဲ ပြဲထုတ္ခံရေသာ လူသား၏စိတ္၊

မသိႏွင့္ အမုန္း ႏွစ္မ်ိဳးလံုး၍ အသံုးခံထားရေသာ လူသား၏ စိတ္မ်ားသည္ “ကြ်ဲလူးအုိင္၊ ရႊံ႕ပုပ္ေရတုိ႔အၾကား က်က္စားေနရေသာ သင္းကြဲငါး ပမာ” မိမိ၏ သြားရမည့္လမ္း မွန္းဆ၍ မရျပီ။ ၾကည္လင္လန္းဆန္းျခင္း ေပါ့ပါး ဖ်တ္လတ္ျခင္း၊ အလ်ဥ္းမရွိျပီ။

၄။ ထုိစိတ္အာရုံယူ အတူေပၚလာလွ်င္ ဘက္ျပိဳင္ရန္လည္း ၀န္မေလးျပီ။

၅။ အာရုံပိုင္ ကိုင္ခြင့္ရလွ်င္ကား အပိုင္သိမ္းပိုက္ရန္လည္း လက္မေႏွးျပီ။

၆။ အာရုံတုိက္ႏွင့္ မၾကိဳက္တၾကိဳက္ ျဖစ္ေနလွ်င္ကား အမွား၊ ေတြးေတာဆင္ျခင္ရန္လည္း ၀န္မေလးျပီ။

၇။ အာရုံအလုိက္မ်ားသျဖင့္ စိတ္ႏြမ္းပါးလာေသာအခါ အာရုံလက္လႊတ္ခ်ထားရန္လည္း ၀န္မေလးျပီ။

၈။ အာရုံအမွား အတုိက္မ်ားရာသို႔ ေျပးေဆာ့ကစားရန္လည္း ၀န္မေလးျပီ။

၉။ အမ်ား၏ ေရွ႕၊ ယုတ္ညံ႔က်င့္ က်င့္ရန္လည္း မရွက္တတ္၊ မေၾကာက္တတ္ျပီ။

၁၀။ ေနာင္ေရးကိစၥ၊ ေနာင္ဘ၀စကား ၾကားပင္ မၾကားရေတာ့၍ ေနာင္ ေၾကာက္လည္း မရွိျပီ။

ထုိဆယ္မ်ိဳး စိုးမိုးထားေသာ စိတ္အစဥ္ကို ပူမူတုိ႔က ဖိစီးႏွိပ္စက္ေနၾကေတာ့ရကား ညစ္ႏြမ္းလ်က္သာ ရွိ၏။ စိတ္ေနကိုယ္ခႏၶာၾကီးသည္လည္း ပင္ပန္းလ်က္သာ ရွိ၏။ ထုိဆယ္မ်ိဳးတုိ႔သည္ သူ႔ကိုယ္အက်ိဳးေယာင္ေယာင္ႏွင့္ သူတို႔အက်ိဳး သူတုိ႔ သယ္ေဆာင္သြားၾကသူမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ၾက၍၊ ကိုယ့္လူ သူ႔ဘက္သား အတြင္းေန ရန္သူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။

၁။ ဘာသာအခ်င္းခ်င္း စစ္ခင္းေနၾကသည္မွာ ထုိအတြင္းရန္ေဘး၊ မေအးၾကေသး၍တည္း၊

၂။ တုိင္းျပည္အခ်င္း စစ္ခင္းေနၾကသည္မွာလည္း ထုိအတြင္းရန္ မေအးၾက၍တည္း၊

၃။ လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း စစ္ခင္းေနၾကသည္မွာလည္း ထုိအတြင္းရန္ မေအးၾက၍တည္း၊

၄။ လင္မယားခ်င္း အခန္းတြင္း စစ္ခင္းေနၾကသည္မွာလည္း ထုိအတြင္းရန္ မေအးၾက၍တည္း၊

စစ္ေျမျပင္၀ယ္ သံခ်ပ္ကာကားၾကီး၏ ေသနတ္ေျပာင္း၀ထိပ္မွ က်ည္ဆံၾကီးမ်ား တဒုန္းဒုန္း ေပါက္ကြဲျမည္ဟီးသံၾကီးမ်ားႏွင့္အတူ ျပင္ပစစ္တလင္း၀ယ္ စစ္ခင္းေနပါ၏။

ထုိေျပာင္း၀၊ ထုိက်ည္ဆံတုိ႔သည္ အတြင္းလူ အကူမပါဘဲ တုိက္ပြဲမ၀င္ႏုိင္။

ဤကား ခႏၶာတြင္းရွိ အတြင္းရန္မ်ားတည္း။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment