ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Thursday, 14 February 2013

တူးရြင္းႏွင့္ျမက္ တစ္ဖက္သတ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္

ယာရွင္ကိုင္စြဲထားေသာ တူးရြင္းကသာ ယာခြင္ရွိ ေပါင္းျမက္ကို သုတ္သင္ေပးပါသည္။ ယာခြင္ရွိ ေပါင္းျမက္ကား ယာရွင့္လက္ထဲရွိ တူးရြင္းကို မည္သည့္အခါကမွ် သုတ္သင္ပစ္ရုိး မရွိခဲ့စဖူးပါ။

မေကာင္းက်င့္ အကုသိုလ္ကား ပယ္အပ္ေသာ တရား၊ ျမက္အလားတည္း။

အပၸမာဒ မေမ့သတိကား ပယ္တတ္ေသာအရာ တူးရြင္းပမာတည္း။


(က) ယေန႔ သင္သည္ မေမ့၊ ဤေန႔ သင့္စိတ္အစဥ္ မေကာင္းစိတ္ တစ္ခ်က္မွ် မ၀င္ေတာ့ပါျပီ။

(ခ) ယေန႔ သင္ ေမ့ေနမိ၏၊ ဤေန႔ သင့္စိတ္တုိ႔အၾကား မေကာင္းစိတ္ လမ္းသလားေနျပီတည္း။

အထက္ပါျဖစ္ရပ္ႏွစ္ခုတုိ႔ကို ဟုတ္မဟုတ္ ကိုယ္တုိင္ ျပဳက်င့္ၾကည့္ပါေလ။ သတိထားၾကည့္ျပီးေသာ္ တစ္ဖန္ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျပန္လည္ေနၾကည့္ ထုိကိစၥ ရိပ္မိေလာက္၏။
အကယ္တိတိ အထက္ရွိ (က) (ခ) တုိ႔အတုိင္း သိလာေသာ္ “ေအာ္… လက္စသတ္ေတာ့ မေကာင္းမူ ဒုစရုိက္ဟူသည္ ငါေမ့ေနဆဲ ၀င္လာေသာ အရာေပတကား” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “ငါအေမ့ေဖာက္ေနဆဲ အေညွာက္ထြက္လာျခင္းေပတကား” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အပိုင္သိ သိလာရပါမည္။ သို႔မဟုတ္ မသိခ်င္ဟန္ေဆာင္ကာ ထုိအေမွာင္မ်ိဳးကို အေခ်ာင္သြင္းေပးေနေသာ ငါေပတကား။

စင္စစ္ မေကာင္းေသာသေဘာက မေကာင္းမူ ျပဳက်င့္ေနသည္မရွိ၊ မိမိရွိ မသိမူေၾကာင့္သာ မိမိရွိ ဉာဏ္စရုိက္အေမွာင္တုိ႔က ေဆာင့္လာျခင္းပင္။

(က) သို႔ေၾကာင့္ သင္သည္ မေကာင္းမူကို အလ်င္း မေၾကာက္ပါလင့္၊ သင့္ထံရွိ မသိမူကိုသာ အထူးေၾကာက္ပါေလ။

(ခ) သင္သည္ မေကာင္းမူကို လံုး၀ မေၾကာက္လင့္၊ သင္တကယ္ေၾကာက္ရမည္မွာ သင့္ထံရွိ ဉာဥ္ဆိုး၊ စရုိက္ဆုိးမ်ားပင္တည္း။

ပစၥည္းရွင္ လူကံုထံတစ္ဦးအား ဓားျမတုိက္သြားၾကသည္။ ဓားျမတုိ႔က သတ္၍ ထုိပစၥည္းရွင္ ေသဆံုးသြားသည္ဆုိစကား လားလားမွ် ယုတၱိမတန္ေခ်။

ဓားျမဟူသည္ လူကိုမတုိက္ ပစၥည္းဓနကိုသာ တုိက္ယူပါသည္။

ဓားျမဟူသည္ လူေတြ႕တုိင္း မတုိက္၊ ပစၥည္းဓနရွိရာကိုသာ တုိက္ပါသည္။

သို႔ဆုိေသာ္ ဓားျမႏွင့္လူ အခ်င္းခ်င္း မတုိက္ျပီ။ ထုိလူ၏ ပစၥည္း၊ ေရႊ၊ ေငြတုိ႔အေပၚ တပ္မက္မူရာဂ၊ ထုိပစၥည္း ေရႊ၊ ေငြတုိ႔ကို မွီ၍ျဖစ္ေသာ မာနကို သူ႔ထံရွိ(ဓားျမထံရွိ) ပစၥည္း၊ ေရႊေငြ ရလုိမူရာဂ၊ ဖက္ျပိဳင္ အႏုိင္က်င့္လုိမူမာနတုိ႔က တုိက္ယူသြားျခင္းမွ်သာ ထိုလူကို သတ္ျဖတ္ျခင္းမွာလည္း ဓားျမမဟုတ္၊ ပုိင္ရွင္၏ အနီးရွိ ေရႊ၊ ေငြတုိ႔ကသာ ပိုင္ရွင္ကို သတ္သြြားျခင္းပင္။ ၎ ထံရွိ ရာဂမာနတုိ႔ကသာ ပိုင္ရွင္ကို သတ္သြားျခင္းပင္။

သို႔ေၾကာင့္ ဓားျမကို ေၾကာက္စရာ မလုိျပီ။ တကယ္ေၾကာက္ရမည္မွာ သင့္ထံရွိ ရာဂမာနတရားမ်ားႏွင့္ ၎တုိ႔ ရွာေဖြခ်ေပးထားေသာ ေရႊ၊ ေငြဓနမ်ားသာတည္း။

သည့္အတူပမာလွ်င္ လူတုိ႔တြင္လည္း မသိမူ၊ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ေနမူ ေမာဟသည္ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုးပင္ ျဖစ္၏။ သူကပင္လွ်င္ မေကာင္းမူကို က်ဴးလြန္ေပးတတ္ေသာ ကိေလသာတုိ႔ကို ၀င္ခြင့္ေပး၏။ ၎ေမာဟ၏ မသိက်ိဳးကြ်ံေနမူသည္ ရာဂ၊ ေဒါသ၊ မာနတုိ႔ လာရန္ မ်က္စိမွိတ္ျပျခင္းတည္း။

သူ႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ အၾကိဳက္၀င္ကာ ျမင္ရာစြဲလမ္းခဲ့ရ၏။

သူ႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ အမုန္း၀င္ကာ မထင္ရာ တိုက္ခုိက္ေပးေနရ၏။

ရွိရွိသမွ် အရာအားလံုးသည္ သူ႔အတြက္ေၾကာင့္ ျပဳက်င့္ေနရျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ကာမအာရုံ ခံစားရန္လည္း သူ႔ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။ ကာမအာရုံ ဖယ္ရွားေနျခင္းသည္လည္း သူ႔ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။ ဘာမဆုိ သူ႔ေၾကာင့္ သူ႔ေၾကာင့္ခ်ည္းပင္တည္း။

ယေန႔ အသိရွိလာ၏။ ထုိေန႔ မသိ၍ ျပဳက်င့္ေသာအမူ မရွိေတာ့ေခ်။

ယေန႔ အသိျမဲလာ၏။ ထုိေန႔ ထိုမသိကို လႊဲဖယ္ေနစရာ မလုိေတာ့ေခ်။

သတိသည္ ထုိအသိ ႏိုးထလာရန္ ထူမေပး၏။ ေမ့ေနေသာ စိတ္ကို အမွတ္ရေစျပီး မေမ့ရန္လည္း အျမဲ သတိေပးေလ့ရွိ၏။

သို႔ေၾကာင့္ ထုိသတိကို အပၸမာဒ မေမ့ႏုိင္ေသာသတိ အမွန္ရေနျခင္းဆုိရ၏။

ထုိ အပၸမာဒ သတိသည္ပင္

(၁) သိသင့္သိထုိက္စရာမ်ားကိုလည္း အမွတ္ရသိ၊ ထိုးထြင္းသိျဖင့္ အားျဖည့္ေပး၏။

(၂) မသိသင့္ မရွိသင့္သည္မ်ားကိုလည္း အမွတ္ေပးသိ ထုိးထြင္းသိျဖင့္ တားျမစ္ေပး၏။

(၃) မိမိ၏ အာရုံေနာက္သို႔ လုိက္စိတ္ကိုလည္း မိမိခႏၶာတြင္းမွာသာေနေစ၍ လက္ခံရန္ အမိန္႔ေပး၏။

ထုိသံုးမ်ိဳးတုိ႔သည္ သတိတစ္ခ်က္တစ္ခ်က္၌ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း ပါ၀င္ေစေသာ သတိ၏ စြမ္းေဆာင္ခ်က္ အထူးတည္း။

သင္သည္ စားစား၊ သြားသြား၊ နားနား၊ ေနေန၊ ထိုအမွတ္ရမူ သတိကိုသာ လက္ကိုင္ထားလွ်င္ ဘာကိုပင္လုပ္လုပ္ ကိုယ္လုပ္သမွ် အလုပ္ထဲ၌ ထုိအမွတ္ရမူ သတိကိုသာ သြင္းေပးထားလွ်င္ အယုတ္ကိုလည္း အယုတ္အတုိင္း သိႏုိင္ျပီး အျမတ္ကိုလည္း အျမတ္အတုိင္း သိသာလာႏုိင္ပါသည္။ ဤကား အေကာင္း္၊ ဤသည္မွာ အဆိုးဟူ၍လည္း သမားရိုးက်အသိမွ ခြဲထြက္လာေသာ တကယ့္အသိ ကိုယ္ပိုင္အသိ ေပၚထြက္လာႏုိင္ပါသည္။

ထုိအခါ ထုိသတိကပင္ သိစရာရွိသည္ကို သိေစ၍ ပယ္စရာရွိသည္ကိုလည္း ပယ္ေပးေပေရာ့မည္။ မိမိက တမင္ မ်က္စိမွိတ္ ပယ္စရာ မလုိျပီ။

သတိသည္ ပယ္တတ္ေသာ တရားလမ္းျပ ေရွ႕ေျပးသမား။

မသိသည္ ပယ္အပ္ေသာ တရား လမ္းဆီးေနာက္တားသမား။

ယေန႔ ထုိသတိကိုသာ သင္အားျပဳလွ်င္ မသိသည္ အလိုလိုစင္၏ အသိလည္း အလိုလို ၀င္၏။ အကယ္တိတိ သတိေရွ႕သြြား အသိေနာက္လိုက္ျဖင့္ သင့္စိတ္တြင္ ေရွ႕သြားေနာက္လုိက္ ထုိႏွစ္ခင္း ညီမွ်ေနေခ်ေသာ္ မသိ၀င္စရာေနရာ မရွိေတာ့ပါျပီ။

မသိသည္ သတိေမ့ေနမွ ၀င္လာတတ္ပါသည္။ သတိကသာ အမွတ္ရသြားလွ်င္ ယခု သတိရ ယခုပင္လွ်င္ ကြယ္ေပ်ာက္ရပါသည္။ မည္သည့္အၾကား တြယ္ကပ္ခုိနားေနသည္ဟူ၍ မရွိပါ။ ေမ့ေနျခင္းသည္သာ မသိျခင္းကို ေမြးဖြားေပးေသာ အရာျဖစ္ပါသည္။ သင္ကသာ တိရစၦာန္ဘ၀မ်ားစြာက ကူးယူလာေသာ အာရုံေၾကာ ေမွ်ာလုိက္ျခင္း၊ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ေနလိုျခင္းမ်ားကို သတိျဖင့္ ဟန္႔တားဖ်က္ထုတ္ေပးမည္ဆုိလွ်င္ ထုိ ေမြးဖြားျပီး မသိသည္လည္း ပုခက္တြင္း၌ပင္ ေသသြားပါလိမ့္မည္။ မိခင္ေမ့ျခင္းသည္လည္း ထုိေမြးဖြားသား မသိႏွင့္ ျပိဳင္တူလွ်င္ ႏွစ္ေလာင္းျပိဳင္ ေသပြဲ၀င္ရပါလိမ့္မည္။

သင္သည္ ငယ္လင္ ငယ္မယား၊ ထုိေမ့ျခင္းကို မသတ္ရက္ေလာ သတ္ရက္ေလာ။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment