ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Tuesday, 26 February 2013

ဒုကၡ ဒုကၡ အရပ္ကတို႔

အထက္၌ ဆုိခဲ့ျပီးေသာ

(၁) လူ႔ဘ၀ - လူ႔အခြင့္ေရးရစဥ္ ေမာဟဆီးပိတ္ခံထားရရွာသျဖင့္ မီးတြင္းသားဘ၀။

(၂) ျပိတၱာဘ၀ - ဘာအခြြင့္အေရးမွ် မရစဥ္ ေလာဘဆီးပိတ္ခံထားရသျဖင့္ အျပစ္က်ခံဘ၀။

(၃) ငရဲဘ၀ - ဒုကၡလွလွၾကီး ေတြ႕ရစဥ္ ေဒါသ ဆီးပိတ္ခံထားခံရသျဖင့္ ဒုကၡရဘ၀။


(၄) တိရစၦာန္ဘ၀ - အေၾကာင္းအက်ိဳး မသိရစဥ္ ေမာဟ ဆီးပိတ္ခံထားရသျဖင့္ အညွင္းခံဘ၀။

ထုိဘ၀မ်ိဳးတုိ႔ရွိ အႏၶဉာဏ္မ်က္စိကလည္း အကန္း၊ ဗာလ ပိတ္ဆီးထားရာ၏ ေနာက္ကြယ္ရွိ စိတ္ထားကလည္း အမုိက္၊ ပုထုဇဥ္ ျမင္ရာ ၾကားရာ စသည္တုိင္းတုိ႔၌ “ဟင့္အင္း-ေတာ္ပါျပီ မရွိ” ၾကိဳက္မိလွ်င္ကား အလုိက္၊ အၾကိဳက္မမိလွ်င္ကား အတုိက္၊ မသိလွ်င္ကား အမုိက္၊ ထုိသံုးစား တစားစားျဖင့္ တစားတည္းစား၊ စားေနျခင္းကလည္း မရပ္မနားဟူးေသာ အႏၶဗာလ ပုထုဇဥ္သားတုိ႔သည္ -

ဒုကၡအေရာင္းအ၀ယ္ျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းရသူမ်ားသာတည္း။ ရံခါ တစ္ဖက္မွ ၀ယ္သယ္လာခဲ့ၾက၏။ ရံခါတစ္ဖက္သို႔ေစာင္း ေရာင္းခ်ၾက၏။ အေရာင္းအ၀ယ္မလုပ္ေသာေန႔ တစ္ခါမွ်မရွိ။ အေရာင္းအ၀ယ္ မလုပ္မိေသာ အခ်ိန္ဟူ၍လည္း တစ္ခါမွ်မရွိ။ လူလူခ်င္း မေတြ႕ရ၊ စိတ္ခ်င္းေတြ႕၍ ေရာင္းျဖစ္လုိက္ၾက၏။ လူလူခ်င္း ဆံုဆည္းမိရာ အခါ၌ကား -

မျမင္လုိက္ႏွင့္ အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ျပီးသားတည္း။

မၾကားလုိက္ႏွင့္ ေဖာက္ျပီးကားျပီးသားတည္း။

(က) ထုိစဥ္ ေရာင္းခ်ရာ၌ မိမိက အစြဲယူ သူ႔ကိုအာရုံေပးကာ၊ ၀တၳဳကိုပါ အသံုးခ်ခြင့္ ေပး၏။

(ခ) ၀ယ္ယူရာ၌ကား မိမိက သူ႔ကိုယူ အာရုံမွ သူ႔အေပၚထား၊ သူ႔ကိုကား အစြဲျဖင့္ ကစားေစ၏။ ဤနည္းျဖင့္လည္း အေရာင္းအ၀ယ္ ျပဳလုပ္ေနၾကပါ၏။

(ဂ) တစ္ဖန္ မိမိအတြင္းက ကိေလသာပူတုိ႔၏ ထုိက်င့္မူဒဏ္ကို မခံႏုိင္လြန္းရကား၊ သူတစ္ပါးအကူေတာင္း၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေပါင္ႏွံေရာင္းခ်သည္လည္း ရွိ၏။

(ဃ) သူတစ္ပါးတုိ႔အတြင္း သူတုိ႔ပိုင္ ကိေလသာပူမ်ား ထုိးဆင္းလာသျဖင့္ ၎တုိ႔သည္ မခံႏုိင္၊ ကိုယ္သို႔ လာကိုင္မိေလရာ အသာဆိုင္ေပးရသည္လည္း ရွိ၏။ ဤနည္းျဖင့္လည္း အေရာင္းအ၀ယ္ ျပဳလုပ္ေနၾကရပါ၏။

တစ္ဖန္လည္း အာရုံခံစားဘက္ အခ်င္းခ်င္း ပက္ပင္းေတြ႕စဥ္ -

၁။ မိမိမခံႏုိင္ေသာ ရင္တြင္းပူကိစၥ၊ သူ႔အား ဖြင့္ဟေျပာဆုိကာ အပူသြင္းေပးျခင္း။

၂။ မိမိမေအာင့္နုိင္ေသာ စိတ္တြင္းပူကိစၥ၊ သူ႔အား ဖြင့္ဟေျပာဆိုကာ အဆာသြင္းေပးျခင္း။

၃။ မိမိရင္ဆုိင္ေနရေသာ ဘ၀ေပးဒုကၡ ကိုယ္တြင္း၌ မဆံ့ေတာ့သျဖင့္ တုိင္ပင္ႏွီးေႏွာျခင္း။

ဤနည္းျဖင့္လည္း တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ သူ႔ကိုယ္မွ်၊ ကိုယ္သူမွ် အေရာင္းအ၀ယ္မီး ဆက္ေပးေနၾကပါ၏။

ထုိဒုကၡတုိ႔ကို သည္ပိုးသြားလာေနၾကရသူ လူတုိ႔သည္ကား မိမိတုိ႔ အၾကိဳက္ေပးဖ်က္ဆီးေပးမည့္ ဒုကၡသည္က ဒုကၡေပးေနက်အခ်ိန္ လာေရာက္၍မ်ား မေပးမိေသာ္ “ငါ့ ေဖာက္သည္ၾကီး ဘာေၾကာင့္ မလာပါေခ်သနည္း” အေမွ်ာ္ျဖင့္လည္း ေစာင့္ဆုိင္းေနတတ္၏။ အေမွ်ာ္ၾကာေသာ္မွ ေပၚမလာခဲ့ပါေသာ္ ဒုကၡေပးေနက်အခ်ိန္ လာေရာက္မေပးရေကာင္းလားျဖင့္ မေက်နပ္ခ်င္ၾကျပီ။

ထုိဒုကၡအစုစုသည္ လူတုိ႔၌ ေန႔စဥ္ေတြ႕ေနက် အေတြ႕ခ်ည္းမွ် ျဖစ္ၾကေလရာ ထုိဒုကၡအားလံုးတုိ႔ႏွင့္ ယဥ္ပါးလာခဲ့ၾကျပီ။ သခ်ၤိဳင္းအတြင္းေန သုဘရာဇာတုိ႔၏ သားသမီးမ်ား လူေသတုိ႔ ျမွဳပ္ႏွံထားရာ ေျမပံုတုိ႔ေၾကာင့္ ေၾကာက္လန္႔စိတ္ ကင္းမဲ့စြာျဖင့္ ေဆာ့ကစားေနၾကသည့္ပမာ ေၾကာက္ရမွန္း မသိတတ္ၾကျပီ။ ဒုကၡမေၾကာက္သူသည္ ဆင္းရဲမွာကို ဒုကၡမွန္း မသိေတာ့၍ ဆုိေနျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ရာတကယ္ ဒုကၡေၾကာက္လြန္းလွသျဖင့္ ဆုိျခင္းကား မဟုတ္ျပီ။

သို႔ေၾကာင့္လွ်င္ -

တစ္ဦးသည္ အျခားမွ ဒုကၡ သယ္ေဆာင္လာျပီး တစ္ဦးသို႔ ျဖန္႔ျဖဴးေပးေနပါ၏။

ထုိတစ္ဦးကလည္း ရျပီးဒုကၡ အျခားသို႔ သယ္ေဆာင္သြြားျပီး ျပန္လည္ေဖာက္သည္ခ်ေနပါ၏။

အေရာင္းႏွင့္အ၀ယ္ ကုန္ခ်င္းဖလွယ္သည္လည္း ရွိ၏။ ကုန္ေပး ေငြယူလည္း ရွိ၏။ အေၾကေပး၊ စာရင္ေတးလည္း ရွိၾက၏။

ထုိအားလံုး ေစ်းကြဲခါနီး စာရင္းခ်ဳပ္ၾကည့္ၾကေသာ္…

ႏုိင္သူလည္း ရူံး၊ ရူံးသူလည္း အရူံးတည္း။ အေရာင္းမွား အ၀ယ္မွားခ်ည္း ျဖစ္ၾကရကား ေရာင္းသူလည္းရူံး၊ ၀ယ္သူလည္း အရူံးတည္း။ အျမတ္ရသြားသူတုိ႔ကား ၾကား၀င္ကိေလသာစု အစြဲထုတုိ႔သာတည္း။

ဖဲသမားတုိ႔ ဖဲကစားၾကရာ၌ ဒုိင္ႏုိင္၍ ထုိးသားမ်ား ရူံးသည္လည္း ရွိ၏။ ထုိးသားအားလံုး ရူံးၾက၍ ဒိုင္စားသည္ခ်ည္းလည္း ရွိ၏။ ထုိသား တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ရူံးသည္လည္း ရွိ၏။ သို႔တေစလည္း ထုိကစား၀ုိင္းၾကီးအနီး၌ကား -

ႏုိင္သူ႔ထံကပ္၍ ေငြေတာင္းသူ၊ ႏုိင္ရာအိမ္ဘက္မွ ၾကား၀င္ေပါက္ေလသူမ်ားႏွင့္ အခြန္အေကာက္ ေကာက္ခံသူတုိ႔မွာမူကား ရသမွ် အဖတ္တင္သြားၾကျပီ။ ဖဲသမားတုိ႔မွာမူကား ႏုိင္သူလည္းရူံး၊ အရူံးလည္း အရူံးတည္း။

သည့္အတူပမာလွ်င္ အာရုံကို ပံုဖမ္း၍ ခ်စ္ၾကိဳက္တမ္း ကစားေနၾကေသာ ဒုကၡသည္အားလံုးလည္း အဆံုး၀ယ္ လက္ေျမွာက္လ်က္ကသာ သြားၾက ရေခ်ျပီတကား။

ဤကား ေမ့သူတုိ႔၏ အက်ိဳးအျပစ္မ်ားတည္း။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment