ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Wednesday, 13 February 2013

ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ျပန္ရန္အလုပ္သည္ လူ႔တိရစ ၦာန္အလုပ္

ထုိဘ၀သစ္လူသား တစ္သက္ကုန္ ဘာကို ဦးစားေပး၍ လုပ္ေနသနည္း။

ထုိဘ၀သစ္လူသား တစ္ရက္ကုန္ ဘာကို ဦးစားေပး၍ လုပ္ေနသနည္း။

ထုိအေမးကား ဘ၀သစ္လူသားမွ်မက အနယ္က်လူသားတုိင္း ေျဖဆုိရမည့္ ေမးခြန္းႏွစ္ခုဟူ၍ မွတ္ပါေလ။

 
ယေန႔ လူသားတုိ႔၏ သက္တမ္းသည္ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ ရွစ္ဆယ္ေျဖဆုိရမည့္ ေမးခြန္းႏွစ္ခုဟူ၍ မွတ္ပါေလ။

(၁) ေမြးစမွ ဆယ္ႏွစ္တန္း၌လည္း ေမ့လ်က္က ကစားျခင္းျဖင့္ ကုန္ဆံုးရ၏။

(၂) ႏွစ္ဆယ္တန္းသည္လည္း ေမ့ျခင္းေၾကာင့္ အာရုံဆြဲရာ၌လုိက္ အားစိုက္လ်က္က ကုန္ဆံုးရ၏။

(၃) သံုးဆယ္တန္းသည္လည္း အာရုံအလြန္ ရာဂေသြမႊန္ျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ရ၏။

(၄) ေလးဆယ္တန္းသည္လည္း သားေဇာ၊ သမီးေဇာ မႊန္လ်က္ကသာ အခ်ိန္ကုန္လြန္ရ၏။

(၅) ငါးဆယ္တန္းသည္လည္း စီးပြားေရးဘက္ ဉာဏ္နီဉာဏ္နက္ ထုတ္လ်က္က ကုန္လြန္ရ၏။

(၆) ေျခာက္ဆန္တန္းသည္ကား သားသမီးအရိပ္ ေသာကစိတ္ျဖင့္ပင္ မွီခိုေမွးမွိတ္ကာ ေနရ၏။

(၇) ခုႏွစ္ဆယ္တန္းတြင္ကား ေျမး၊ ျမစ္တုိ႔အၾကား အတူကစားရင္းျဖင့္ပင္ ျပီးစီးရ၏။

(၈) ရွစ္ဆယ္တန္းတြင္ကား မည္သူကမွ် လူရာမသြင္း ဟင္းခ်က္လ်က္ကသာ ျပီးစီးရ၏။

အထက္ သက္တမ္းအားလံုးတုိ႔ရွိ အခ်ိန္တုိ႔ကိုလည္း ေလ့လာၾကည့္ပါဦး။

(၁) ရက္တစ္ရက္၏ ညတစ္ဖက္ကား အိပ္ေမာက်လ်က္က မ်ား၏။

(၂) နံနက္ႏိုးလာေသာ္ေကာ ေသာကႏွိဳးသျဖင့္ ႏိုုးထရသည္က မ်ား၏။

(၃) ႏုိးထလာေသာ္ ဦးစြာစားေသာက္ရန္ကိုသာ စီမံစားေသာက္ၾကရ၏။

(၄) စားျပီးသည္ႏွင့္ ေငြစေၾကးစ ဓနအျဖာျဖာ လုိရာရရွိမူ လံုးပန္းရ၏။

(၅) ထုိ လံုးပန္းရာၾကားမွာပင္ ထင္သလုိမျဖစ္၊ ျငင္းခုန္ခုိက္ရန္လည္း ျဖစ္ေပးရ၏။

(၆) ထုိရလုိမူၾကားမွာပင္ ေမွ်ာ္ရင္းတရင္း ေသာကစိတ္လည္း သြင္းေပးရ၏။

(၇) ထုိရလုိမူၾကားမွပင္ အခ်င္းခ်င္း ျမွဴဆြယ္ သူ႔အရွိ ကိုယ့္အရွိ ဖလွယ္ရေသး၏။

(၈) ထုိရလုိမူေၾကာင့္ အေမာေဖာက္လာေသာ္ ေမ့ေဖ်ာက္ေသာအားျဖင့္ တစ္ခုခု အစားထုိးေပးရ၏။

(က) ရယ္ရယ္ေမာေမာ တေသာေသာျဖင့္လည္း အာရုံေၾကာေမွ်ာေပးရ၏။

(ခ) ေပ်ာ္စရာရႊင္စရာေရွ႕ ေတ့ေပး၍လည္း အေမ့ေကာက္ေပးရ၏။

(၈) ေမ့မရႏုိင္ေသာ အစြဲျဖစ္က မူးယစ္ေဆးသံုး၍ပင္ ေမ့ေဖ်ာက္ေပးရေသး၏။

ဤသို႔ျဖင့္ တစ္ေနကုန္ေသာ္ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ အာရုံခ်င္းတုိက္ခိုက္၍ သူ႔အရွိ ကုိယ့္ဘက္သို႔၊ ကိုယ့္အရွိ သူ႔ဘက္သို႔၊ အလုအယက္ သိမ္းပိုက္ေပးၾကရာမွ ျဖစ္ရေသာ ပင္ပမ္းမူအတြင္း၀ယ္ ေလာဘေဇာ၏ တုိက္ခိုက္မူေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာ ပင္ပမ္းမူ၊ လင္မယားခ်င္း ကာမစစ္ခင္းရာမွ ျဖစ္ေသာ ပင္ပမ္းမူတုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ႏြမ္းနယ္သြားေသာ ကိုယ္ေကာင္ၾကီးကိုတစ္ညလံုး မသိရာဘ၀သို႔ ကူးေျပာင္းေပးရျခင္းတည္း။

ေန႔သည္ အာရုံ၏ လွည့္ပတ္ရာသို႔ မက္လုိက္လုိက္၍ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ရျခင္း။

ညသည္ အတြင္းေမာဟ၏ သိပ္ေပးရာသို႔ ေမ့လုိက္လိုက္၍ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ရျခင္း။

ထုိေန႔၏ မက္လုိက္လုိက္ျခင္း၊ ည၏ေမ့လုိက္လုိက္ျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔သည္ ေမာဟၾကီးစိုးေနျခင္း၏ သေကၤတပင္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့၏။ မက္ျခင္းႏွင့္ ေမ့ျခင္းသည္လည္း သဘာ၀အားျဖင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္၏။ မသိျခင္း၌လည္း အတူတူပင္ ျဖစ္၏။ ဘာမွ်မသိျခင္း ဇေ၀ဇ၀ါအားျဖင့္ မသိျခင္းမွ်သာ ကြာျခားၾက၏။

စင္စစ္ တစ္ေန႔၊ တစ္ေန႔၏ ထုိဇေ၀ဇ၀ါသိသည္ သတိမွတ္ခ်က္မပါေသာ သညာသိသို႔မဟုတ္ ပညတ္သိ၊ သူေျပာလူေျပာသိမွ်သာ ျဖစ္ၾကေလရကား အိပ္ေမာက်စဥ္(စြဲလမ္းရာ) ျမင္မက္ေလေသာ အိပ္မက္မ်ိဳးႏွင့္ ဘာမွ် မျခားျပီ။

သို႔ဆုိေသာ္ လူသားတုိ႔၏ တစ္ေန႔တစ္ရက္အခ်ိန္သည္လည္းေကာင္း၊ ထုိအခ်ိန္စုတုိ႔ ေပါင္းသျဖင့္ ၾကာေညာင္းစြာ ေနရေသာ ႏွစ္အေရတြက္၊ အသက္ပိုင္းမ်ားသည္လည္းေကာင္း မည္သည့္စိတ္ျဖင့္ ကုန္ဆံုးေနၾကရေလသနည္း။

သတၱ၀ါသည္ မသိရာမွ စခဲ့၏၊ တစ္ဖန္ မသိအားၾကီးသျဖင့္ ေမ့ေမ့ၾကီးး အာရုံခံစားခဲ့ရာမွ စ၏။ ထုိ မသိေမ့ျဖင့္ပင္ ဘ၀မ်ားစြာ ကုန္လြန္ခဲ့ရ၏။ ထုိမသိတုိ႔အၾကားမွပင္ ေႏြေခါင္ေခါင္ က်ေသာ မိုးေရတစ္ေပါက္မွ်အလား သားအေပၚ သမီးအေပၚ ထားရွိေသာ ကရုဏာ ေစတနာတုိ႔ေၾကာင့္သာ အဆင့္ျမင့္ လူ႔ဘ၀ တစ္ၾကိမ္က် တစ္ၾကိမ္က် လာေရာက္ခြင့္ ရခဲ့ရ၏။ ထုိတစ္ၾကိမ္သည္လည္း ေမြးရာပါ ဉာဥ္အရ ျဖစ္ေသာ အခြင့္ေရးကိုသာ အသံုးခ်မည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ထုိတစ္ၾကိမ္သည္လည္း တိရစၦာန္ဘ၀ဘ၀က အေမြရလာေသာ အထုပ္ကိုသာ ေျဖခ်၍ သံုးမည္မွာလည္း ေသခ်ာသည္။

သို႔ေၾကာင့္ တိရစၦာန္၀င္စား ထုိလူသားမ်ားသည္ တိရစၦာန္ဘ၀က ဉာဥ္၊ စရုိက္၊ ၀ါသနာအတုိင္းေသာ မသိျခင္း၊ ေမ့ျခင္း၊ ေတြေ၀ျခင္းမ်ားစြာတုိ႔ျဖင့္သာ တစ္ေနကုန္ မိတ္လုိက္မည္၊ စားမည္၊ ေသာက္မည္၊ ေပ်ာ္ပါးမည္ ျဖစ္ျပီး၊ တစ္ညလံုးကား အိပ္နားမည္သာ ျဖစ္ေခ်ရကား ထုိလူသား ေမာဟစိတ္ျဖင့္ အခ်ိန္ျဖဳန္းေသာ လူသားမွ်သာတည္း။ ထုိလူသား ေလာဘစိတ္ျဖင့္ အခ်ိန္ျဖဳန္းေသာ လူသားမွ်သာတည္း။ ထုိလူသား ေသာကစိတ္ျဖင့္ အခ်ိန္ျဖဳန္းေသာ လူသားမွ်သာတည္း။

ထုိလူသား ေမာဟစိတ္ရင္း မကင္းသမွ် လူႏုံ-လူအ မွ်သာ။

ထုိလူသား ေလာဘစိတ္ရင္း မကင္းသမွ် လူကလက္ လူအမွ်သာ။

ထုိလူသား ေဒါသစိတ္ရင္း မကင္းသမွ် လူထက္ လူအ မွ်သာ။

ေငြစင္၊ ဒဂၤါစစ္ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ ကြဲအက္ေနပါက တီးေခါက္ၾကည့္ေလတုိင္း အသံမွန္မျပ၊ အသံအ,သာ ထြက္ေနဘိသို႔ ထုိလူသားလည္း လူစင္စစ္ ျဖစ္ေသာ္မွလည္း ထြက္လာေသာအသံသည္ လူသံစစ္စစ္ မျဖစ္လာေသာ္ လူအ-ဟူ၍သာ ဆုိရပါမည္။

လူဟူေသာ စကားသည္ မိမိကိုယ္ႏူိတ္စိတ္တုိ႔ျဖင့္ ျပဳက်င့္လုိရာတုိင္းတုိ႔၌ အက်ိဳးရွိသည္၊ အက်ိဳးမဲ့ေတာ့မည္ကို သိမွ အျပစ္ျဖစ္ေတာ့မည္၊ အျပစ္မဲ့ႏုိင္သည္ သိမွ၊ လူဟူ၍ ဆုိထားရာ အကယ္တိတိ ေမာဟသမားကို တီးေခါက္ၾကည့္႕ ထုိအသိ၊ ထုိအသံမ်ိဳး မထြက္ေလရာ ေလာဘ၊ ေဒါသသမားမ်ားကို တီးေခါက္ၾကည့္ကလည္း ထုိနည္းမျခားသာ။

ထုိမွ် အေသာ၊ ႏုံအ၊ ကလက္အ၊ ထက္အ၊ လူသားအား မည္သည့္အာရုံက လွည့္စားလွည့္စား အာရုံရွင္ လွည့္စားသမွ် မုခ်ခံရရွာေတာ့မည္။ အာရုံကို မထိန္းႏုိင္ေသာ္ အာရုံ၌ပင္ စြဲျငိေနရွာေတာ့မည္။ ၾကက္ျမင္-ၾကက္စြဲ၊ ၾကြက္ျမင္-ၾကြက္စြဲ စသည္မွ မလြတ္ျပီ။

ထုိထုိအစြဲေျပာမွန္သမွ် လူစကားမဟုတ္ ေမာဟအစြဲကေျပာေသာ စကားတည္း။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ေမ့ေမ့ၾကီးျဖင့္လည္း အခ်ိန္ကုန္မည္၊ အမွားသိ ေမာဟစြဲအတုိင္းလည္း ေမွ်ာလုိက္ေနမည္ဆုိက ထုိလူသားကား လာရာလမ္း ျပန္ရရုံမွတစ္ပါး အျခားမရွိျပီ။ ၾကက္သိ၊ ၾကြက္သိ စသည္မ်ားသည္ တိရစၦာန္ဘ၀ေနရင္း ျပန္ရန္၏ လမ္းစလမ္းခင္းတည္း။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏ သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment